Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez rezon
    Zamieszczone przez sw29l
    niby 5W30 jest zalecany do tfsi ale to pomyłka znika w oczach z silnika - na zimno czy na ciepło klepał zaworami przy starcie, i przy +10 i przy +40*C, minimum 5W40 lub 5W50 - obecne oliwy mają bdb płynność w niskich temp.+ dobre pakiety dodatków
    mnie tam nic nie znikało - nawet w HR czy w jeszcze cieplejszych krajach np. PL Od początku jeżdżę na 5W30 i jakoś daje radę bez klepania przy starcie czy znikania.
    To dobra motorownia się Tobie trafiła, ja nadal szukam złotego środka na teń pierścień zbierający

    Komentarz


    • Zamieszczone przez sw29l
      Zamieszczone przez rezon
      Zamieszczone przez sw29l
      niby 5W30 jest zalecany do tfsi ale to pomyłka znika w oczach z silnika - na zimno czy na ciepło klepał zaworami przy starcie, i przy +10 i przy +40*C, minimum 5W40 lub 5W50 - obecne oliwy mają bdb płynność w niskich temp.+ dobre pakiety dodatków
      mnie tam nic nie znikało - nawet w HR czy w jeszcze cieplejszych krajach np. PL Od początku jeżdżę na 5W30 i jakoś daje radę bez klepania przy starcie czy znikania.
      To dobra motorownia się Tobie trafiła, ja nadal szukam złotego środka na teń pierścień zbierający
      Niestety, olej nie załatwi sprawy... sam uniknąłem miny w postaci 1.8 ... jedyna dobra i trwała opcja to ingerencja mechaniczna która już nie kosztuje 22 590 netto w Aso lecz kilka tys w zakładach specjalizujących się w modach vag. ...

      Można podjąć próbę eliminacji np zapieczonych pierścieni poprzez dobrą plukanke ale moim zdaniem tylko radykalny ruch pozwoli cieszyć się sprawnym autem.

      Ceratec. ..AR9100... ani żaden dodatek nie poprawi sytuacji. .. trwale. ...

      Dopiero po robocie aby napawać sie mruczeniempoprawione go silnika można a nawet trzeba zadbać o dobry olej.

      Komentarz


      • Mały ot: wczoraj - mimo protestów małżonki :diabelski_usmiech - poprzeciągałem trochę żeby zobaczyć nowy program 101 Napraw. Prowadzący program Grzegorz Duda - kierowca wyścigowy i rajdowy - pokazywał jak wymienić pod chmurką olej w Golfie IV 1.6. Gdy przyszło do zalewania nowego oleju zaczęła się standardowa formułka narratora o tym, że odpowiedni rodzaj oleju znajdzie się w instrukcji po czym pan prowadzący wyciągnął butlę Mobil1 ze złotym korkiem (nie była widać logo więc nie była to akcja lokowania produktu ) i oznajmił że zalewa 0W40! Szkoda, że całości nie uzasadnił ale podejrzewam że Janusze przed telewizorami i tak mało nie dostali zawału. Brawo dla tego pana!
        - Superb
        - Panda 1.2

        Komentarz


        • Zamieszczone przez sw29l
          Teraz nie ma problemu z "gęstym" 5W40 każdy producent ma w ofercie taki z normą 229.3/5
          Zamieszczone przez koka
          masz jakieś typy tego 5W40 "na maxa lepkiego" ?
          Link]Eni i-SINT 5W40[/url
          Ciekawy ten ENI, podobnie jak Ravenol VSI
          aż tak dużo tych "gęstych" 5W40 czyli przy 100 ok 15-16 a przy 40 ok 90-92 to nie ma ... wspomniany ENI, PENRITE HPR, TOTAL, RAVENOL VSI owszem ale w starej formulacji (teraz przy setce 14,1) czy "sportowe" Millers CFS czy wreszcie RACE PRO S :szeroki_usmiech
          moje zużycie przy ostrej jeździe to 200-250/1000 więc może jeszcze można odpowiednim doborem oleju "pomanewrować" a przynajmniej spróbować ... :diabelski_usmiech pozostaje zawsze w odwodzie 5W50 ... ideałem byłoby 0W50 (tylko ta cena) a potem no to wiadomo - akcja "pierścienie zgarniające" :P
          Leon 1.6 16V 105 KM

          Komentarz


          • No ja bym jeszcze wypróbował RACE PRO S ma wyśmienite parametry
            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
            http://www.zmienolej.pl/
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Pidziek
              No ja bym jeszcze wypróbował RACE PRO S ma wyśmienite parametry
              BINGO !!! chyba tak właśnie zrobię :szeroki_usmiech i przekonam się w końcu na własnej skórze (silniku) ile warte są te wyśmienite parametry w praktyce :diabelski_usmiech
              Leon 1.6 16V 105 KM

              Komentarz


              • Zamieszczone przez koka
                Zamieszczone przez Pidziek
                No ja bym jeszcze wypróbował RACE PRO S ma wyśmienite parametry
                BINGO !!! chyba tak właśnie zrobię :szeroki_usmiech i przekonam się w końcu na własnej skórze (silniku) ile warte są te wyśmienite parametry w praktyce :diabelski_usmiech
                Troszeczkę drogo wygodzi za te wyuzdane doznania na ESTRACH i PAO

                [ Dodano: Wto 01 Wrz, 15 18:44 ]
                Zamieszczone przez koka
                Zamieszczone przez sw29l
                Teraz nie ma problemu z "gęstym" 5W40 każdy producent ma w ofercie taki z normą 229.3/5
                Zamieszczone przez koka
                masz jakieś typy tego 5W40 "na maxa lepkiego" ?
                Link]Eni i-SINT 5W40[/url
                Ciekawy ten ENI, podobnie jak Ravenol VSI
                aż tak dużo tych "gęstych" 5W40 czyli przy 100 ok 15-16 a przy 40 ok 90-92 to nie ma ... wspomniany ENI, PENRITE HPR, TOTAL, RAVENOL VSI owszem ale w starej formulacji (teraz przy setce 14,1) czy "sportowe" Millers CFS czy wreszcie RACE PRO S :szeroki_usmiech
                moje zużycie przy ostrej jeździe to 200-250/1000 więc może jeszcze można odpowiednim doborem oleju "pomanewrować" a przynajmniej spróbować ... :diabelski_usmiech pozostaje zawsze w odwodzie 5W50 ... ideałem byłoby 0W50 (tylko ta cena) a potem no to wiadomo - akcja "pierścienie zgarniające" :P
                Jest jeszcze poczciwy Motul X-Cess 5W40 i Mobil 1 NL 0W40, Valvoline MaxLife 5W40 - doskonała płukanaka silnika.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez sw29l
                  Troszeczkę drogo wygodzi za te wyuzdane doznania na ESTRACH i PAO
                  Otóż nie do końca. ....

                  Bo


                  Starcza na długo. ...
                  Jest tańszy niż standard z aso...
                  Mniej żelaza i innych kolorowych w UOA. ..
                  Estry powodują mniejsze spalanie ... powiedzmy o 2 % co już daje parę pln do przodu

                  A doznania pozostają. ...ale nie popadajmy w paranoję. ... 400 PLN to w sumie już granicą przekroczona. ... 250 PLN jest jeszcze akceptowalna. .. :diabelski_usmiech

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez pedros
                    Zamieszczone przez sw29l
                    Troszeczkę drogo wygodzi za te wyuzdane doznania na ESTRACH i PAO
                    Otóż nie do końca. ....

                    Bo


                    Starcza na długo. ...
                    Jest tańszy niż standard z aso...
                    Mniej żelaza i innych kolorowych w UOA. ..
                    Estry powodują mniejsze spalanie ... powiedzmy o 2 % co już daje parę pln do przodu

                    A doznania pozostają. ...ale nie popadajmy w paranoję. ... 400 PLN to w sumie już granicą przekroczona. ... 250 PLN jest jeszcze akceptowalna. .. :diabelski_usmiech
                    Przy TFSI 400zł + 200zł na dolewki - ciężko przełknąć wszystkie agrumeny 'Za"

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez sw29l
                      Zamieszczone przez pedros
                      Zamieszczone przez sw29l
                      Troszeczkę drogo wygodzi za te wyuzdane doznania na ESTRACH i PAO
                      Otóż nie do końca. ....

                      Bo


                      Starcza na długo. ...
                      Jest tańszy niż standard z aso...
                      Mniej żelaza i innych kolorowych w UOA. ..
                      Estry powodują mniejsze spalanie ... powiedzmy o 2 % co już daje parę pln do przodu

                      A doznania pozostają. ...ale nie popadajmy w paranoję. ... 400 PLN to w sumie już granicą przekroczona. ... 250 PLN jest jeszcze akceptowalna. .. :diabelski_usmiech
                      Przy TFSI 400zł + 200zł na dolewki - ciężko przełknąć wszystkie agrumeny 'Za"
                      O matko :roll:

                      5l za 230 pln ( rejs pro es) a dolewki czyms tanim. ....

                      Za 400 płn to dramat i nikogo nie namawiam. ... a są i za 150 EUR zdarzają się. ..

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez pedros
                        Zamieszczone przez sw29l
                        Zamieszczone przez pedros
                        Zamieszczone przez sw29l
                        Troszeczkę drogo wygodzi za te wyuzdane doznania na ESTRACH i PAO
                        Otóż nie do końca. ....

                        Bo


                        Starcza na długo. ...
                        Jest tańszy niż standard z aso...
                        Mniej żelaza i innych kolorowych w UOA. ..
                        Estry powodują mniejsze spalanie ... powiedzmy o 2 % co już daje parę pln do przodu

                        A doznania pozostają. ...ale nie popadajmy w paranoję. ... 400 PLN to w sumie już granicą przekroczona. ... 250 PLN jest jeszcze akceptowalna. .. :diabelski_usmiech
                        Przy TFSI 400zł + 200zł na dolewki - ciężko przełknąć wszystkie agrumeny 'Za"
                        O matko :roll:

                        5l za 230 pln ( rejs pro es) a dolewki czyms tanim. ....

                        Za 400 płn to dramat i nikogo nie namawiam. ... a są i za 150 EUR zdarzają się. ..
                        I tutaj Znalazłeś złoty środek - wlać dobry olej - a dolewac tanim, byle ze specyfikacją.

                        Komentarz



                        • I tutaj Znalazłeś złoty środek - wlać dobry olej - a dolewac tanim,
                          :szeroki_usmiech

                          Komentarz


                          • ktoś coś więcej wie na temat Platinum PRO Orlena? czym to się różni, kiedy będzie w sklepach?

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez paba
                              ktoś coś więcej wie na temat Platinum PRO Orlena? czym to się różni, kiedy będzie w sklepach?
                              Link

                              ... przecież to" unikalne połączenie pierwiastków chemicznych" :diabelski_usmiech wow!.... "podwójna filtracja" and many many more.... sloganów reklamowych...

                              Ot taka ciekawostka z tej strony www:

                              "Główne zmiany w specyfikacjach OEM’s:
                              Już wiadomo, że specyfikacje jakościowe dla olejów silnikowych producentów jak Daimler, koncernu Volkwagen, Toyota czy grupa PSA w dużej mierze będzie oparta na wymaganiach ACEA C5 uzupełniona o testy wewnętrzne.

                              GM planuje zaadoptować jedną z technologii olejów o niskiej lepkości typu 0W-20 lub 5W-20 do każdej specyfikacji dotyczącej olejów silnikowych. Na początek objęte tą zmianą zostaną oleje do pierwszego zalania. Dodatkowo GM zaostrzy wymagania w zakresie lepkości niskotemperaturowej CCS w stosunku do klasyfikacji SAE.

                              W 2015 roku Volkswagen także zamierza wprowadzić nowe specyfikacje oleju o niskiej lepkości w klasie 0W-20. Klasyfikacja obejmie olej zarówno do pierwszego zalania jak i do serwisu przy okresach wymiennych 30 000 km i/lub co 2 lata. Olej silnikowy kompatybilny z biopaliwami."


                              Link


                              W oczy kłuje tabelka i BMW LL14 FE+ ... :diabelski_usmiech



                              Orlen przynajmniej wziął się za marketing bo Lotos chyba przesypia chociaż sam nie wierzyłem ze wypuścili olej z 504/507 ... w 2015 roku.... ale fizycznie nie widziałem ... tylko na stronie producenta :szeroki_usmiech

                              Komentarz


                              • Co do platinum 0w40 osobiście jeździłem na tym oleju przez 30 tysięcy kilometrów. W dobrze utrzymanym 1.6 bfq zużycie na poziomie do 0,5 litra od wymiany do wymiany. Silnik chodził i nie wybuchł i nadal ma się dobrze.

                                Od dwóch dni zalany meguin 0w40 z archoil 9100 jak narazie zauważyłem że chyba trochę mniej pali. Tak wynika z komputera. A jak jest w rzeczywistości to się okaże jak trochę więcej przejadę kilometrów.

                                Komentarz


                                • Meguin - Liqui Moly

                                  Zamieszczone przez filip_auto
                                  Od dwóch dni zalany meguin 0w40
                                  Prosimy o cykliczną relację z obserwacji
                                  ps.
                                  Meguin Megol Super Leichtlauf Driver 0W-40 MSDS

                                  Liqui Moly 0W-40 Synthoil Energy MSDS

                                  W sekcji 3 i 9 mają takie same dane. Czyżby to ten sam olej :?:

                                  Wiem, wiem... Były już na forum pewne wzmianki...


                                  Zamieszczone przez leonn
                                  Skoro mówimy o wyborze czegoś nowego, to ja sobie kupiłem na testy coś takiego.
                                  ...Meguin Megol Super Leichtlauf Driver 0W-40

                                  Możesz coś więcej (przed zimą, bo chyba jeszcze go nie wlewałeś :?: ) powiedzieć na temat tego oleju np. na podstawie w/w kart :?:
                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                  =================================================

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez pedros
                                    Dotyczy Octavii 1.6 BFQ z LPG. Fuchs Titan Race Pro S 5W40
                                    kiedy będzie już coś wiadomo, to napisz jak tam z poborem oleju, mając za punkt odniesienia wcześniejsze oliwy oraz "żarłoczność" tego BFQ :szeroki_usmiech
                                    Leon 1.6 16V 105 KM

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez koka
                                      Zamieszczone przez pedros
                                      Dotyczy Octavii 1.6 BFQ z LPG. Fuchs Titan Race Pro S 5W40
                                      kiedy będzie już coś wiadomo, to napisz jak tam z poborem oleju, mając za punkt odniesienia wcześniejsze oliwy oraz "żarłoczność" tego BFQ :szeroki_usmiech
                                      Jeszcze za wcześnie ale sam jestem ciekaw. ..

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez pedros
                                        Jeszcze za wcześnie ale sam jestem ciekaw. ..
                                        czytałem niedawno na jakimś forum (chyba BMW) że gość wlał rajsa pro 5W40 po jakimś średniej jakości HC 5W40 i olej znikał w zastraszającym tempie, aż w końcu musiał dokupić kolejną bańkę :diabelski_usmiech wydaje się to mało prawdopodobne, ale kto wie ... :P
                                        Leon 1.6 16V 105 KM

                                        Komentarz


                                        • To ten sam typ użytkownika co wlał parę litrów ropy do silnika i jeździł jak z plukanką.
                                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                            To ten sam typ użytkownika co wlał parę litrów ropy do silnika i jeździł jak z plukanką.


                                            czekamy na raport Pedrosa
                                            Leon 1.6 16V 105 KM

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez koka
                                              Zamieszczone przez pedros
                                              Jeszcze za wcześnie ale sam jestem ciekaw. ..
                                              czytałem niedawno na jakimś forum (chyba BMW) że gość wlał rajsa pro 5W40 po jakimś średniej jakości HC 5W40 i olej znikał w zastraszającym tempie, aż w końcu musiał dokupić kolejną bańkę :diabelski_usmiech wydaje się to mało prawdopodobne, ale kto wie ... :P
                                              Może kupił na all... za 120 brutto tego Fuchsa :diabelski_usmiech

                                              Albo za tyle samo FST technology :diabelski_usmiech

                                              [ Dodano: Sro 02 Wrz, 15 23:59 ]
                                              Zamieszczone przez koka
                                              Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                              To ten sam typ użytkownika co wlał parę litrów ropy do silnika i jeździł jak z plukanką.


                                              czekamy na raport Pedrosa
                                              Od razu mogę powiedzieć że w BMW M52B28 na 8 kkm nic nie dole wałem Silkolena 5W40 .. ale tam jest 6.5 litra oleju

                                              Zobaczymy jak w kurze :diabelski_usmiech

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez pedros
                                                Od razu mogę powiedzieć że w BMW M52B28 na 8 kkm nic nie dole wałem Silkolena 5W40 .. ale tam jest 6.5 litra oleju
                                                Zobaczymy jak w kurze :diabelski_usmiech
                                                pocieszająca wiadomość ... jeszcze coś mi przyszło do głowy - podobno oleje estrowe mają tendencje do absorbowania wilgoci - a tu zima idzie, niedogrzane silniki, a mój ma jeszcze odwieczne problemy z zamarzającą odmą (choć mnie to jeszcze nie spotkało) i masłem pod korkiem :evil: czy w zw. z tym rajs pro s zwiastuje kłopoty z tym związane ? może poczekać do wiosny ? :szeroki_usmiech oczywiście nie mam zamiaru trzymać go w silniku latami ... :diabelski_usmiech 8 - 10 tys. to max.
                                                Leon 1.6 16V 105 KM

                                                Komentarz


                                                • Kiedyś miałem w 1.6 bfq permanentny problem z maselkiem od przebiegu od 11 kilometrów nówka do ok 100 kkm

                                                  Potem kompletnie nic żadnej emulsji (oleje x lite Motula, Lotos Quazar 0W30, Aveno 5W40.)

                                                  Wcześniej ASOWE Mobile, Fuchs pro gas, No i perełka Silkokene Pro S 5W30. Masło było olbrzymie.


                                                  Nie wiem czy to oleje czy obecnie od jakiegos przebiegu auto lepiej nagrzewa się sprawdzimy na obecnym PRO S 5W40 _ na tę chwilę brak emulsji. .. bo jest relatywnie sucho i punkt kondensacji jest przesunięty w kosmos. ...

                                                  Jeśli cokolwiek robiłem przy aucie korelujac zanik kondensacji to przy przebiegu ok 90 kkm rozrząd w Aso z pompa wody oczywiście. ..

                                                  Dodatkowo stosuje plukanke przy każdej wymianie. ..
                                                  Może to zbieg okoliczności ale teraz jest wzorowo pomimo że ubiegłego lata generowaly "wilgoc"

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez koka
                                                    pocieszająca wiadomość ... jeszcze coś mi przyszło do głowy - podobno oleje estrowe mają tendencje do absorbowania wilgoci - a tu zima idzie, niedogrzane silniki, a mój ma jeszcze odwieczne problemy z zamarzającą odmą (choć mnie to jeszcze nie spotkało) i masłem pod korkiem :evil: czy w zw. z tym rajs pro s zwiastuje kłopoty z tym związane ? może poczekać do wiosny ? :szeroki_usmiech oczywiście nie mam zamiaru trzymać go w silniku latami ... :diabelski_usmiech 8 - 10 tys. to max.
                                                    kompoletny nonsens.
                                                    Ile masz tych estró procen, dwa....Reszta to PAO.
                                                    Porozmawiam jutro z Chmielewskim na rajdzie Wisły i jego mechanikami jak się olej spisuje :-)
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X