Nowa Skoda Superb III

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukasiasty
    Ambiente
    • 2010
    • 198
    • Volkswagen

    Chris11, chyba nie jeździłeś za dużo automatami :wink: poprostu wciskasz gaz i tyle,im głębiej tym szybsza będzie redukcja, zgodzę się, że dsg podczas normalnej jazdy za bardzo zamula silnik niskimi obrotami, ale podczas wyprzedzania wciskasz gaz do dechy i jest ok :wink:
    Było szybkie
    2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
    CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
    163HDI HYDRACTIVE 3+
    Jest wycieczkowóz
    VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG

    Komentarz

    • pl0tr
      Drive
      S_OCP Member
      • 2007
      • 88
      • Octavia I (1U2)
      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

      Zamieszczone przez Chris11
      No, ja z kolei mało czasu spędzam w korku, więc dla mnie to nie problem.
      Zamiennie też jeżdżę wolnossącym benzynowym 1.4 (w ciągu dnia 25km 1.4TSI, drugie 25 - 1.4 wolnossący), źle mi się też nie jeździ, ale jednak czasami chciałbym szybciej osiągać prędkość przelotową i wyprzedzać bardziej komfortowo.
      I właśnie 1.4TSI w OIII jest do tego wystarczające, więc jeśli zmienię na SIII to nie chciałbym, żeby było gorzej.
      Chris 11, testował S3 1.4 150. Przyspiesza sprawniej niż moje150 tdi ( przynajmniej do 120 km/h).Jak nie zapakujesz auta po dach - będzie OK. Oczywiście jeśli kwestia szybkiego wyprzedzania na krajówkach jest priorytetem - kupuj auto najmocniejsze na jakie Cię stać ????
      miało być 101, było 120, jest 150+ i życie jest piękne
      THE MAN WHO KNOWS (NOTHING)

      Komentarz

      • TomaszW
        Ambiente
        • 2009
        • 221
        • Volkswagen

        Wiecie że 1.8 przy DSG ma mniej niutków niż manualu?

        Komentarz

        • fan
          Elegance
          • 2009
          • 760

          [ Dodano: Pią 18 Gru, 15 21:04 ]
          Chris11, 1.4 TSI 150 KM wystarczy w zupełności do sprawnego poruszania się w mieście i na trasie,ale według mnie skoro teraz zastanawiasz się nad wyborem między 1.4 a 1.8 to powinieneś wybrać 1.8, bo do tego mniejszego szybko przywykniesz,tym bardziej,że obecnie masz 1.4TSI jak widzę w opisie.
          Respect All,Fear No One!

          Komentarz

          • TomaszW
            Ambiente
            • 2009
            • 221
            • Volkswagen

            Wiecie że 1.8 przy DSG ma mniej niutków niż z manualem?

            Komentarz

            • Chris11
              RS
              • 2011
              • 1587

              Zamieszczone przez fan
              [ Dodano: Pią 18 Gru, 15 21:04 ]
              Chris11, 1.4 TSI 150 KM wystarczy w zupełności do sprawnego poruszania się w mieście i na trasie,ale według mnie skoro teraz zastanawiasz się nad wyborem między 1.4 a 1.8 to powinieneś wybrać 1.8, bo do tego mniejszego szybko przywykniesz,tym bardziej,że obecnie masz 1.4TSI jak widzę w opisie.
              Dzisiejsze info o podwyżce 5 tysi zł i tak na starcie przekreśla opcję 1.8TSI.
              Jak wspomniałem w innym temacie - ponad 100 tysi zł za auto mnie nie interesuje, więc jeśli się zdecyduję na SIII to zostanę przy 1.4ACT.

              Swoją drogą - spodziewałem się podwyżki, ale 5 koła to "lekka" przesada...

              Komentarz

              • marlej108
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 4976
                • Octavia III (5E3)
                • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                Zamieszczone przez Chris11
                Dzisiejsze info o podwyżce 5 tysi zł i tak na starcie przekreśla opcję 1.8TSI.
                Jak wspomniałem w innym temacie - ponad 100 tysi zł za auto mnie nie interesuje, więc jeśli się zdecyduję na SIII to zostanę przy 1.4ACT.

                Swoją drogą - spodziewałem się podwyżki, ale 5 koła to "lekka" przesada...
                Widac VW Passat ma sie jeszcze lepiej sprzedawac, a Superb gorzej... Bo czy VW Passat tez drozeje czy nie? Bo jak nie to moim zdaniem sprawa jasna - podobnie jak z Golfem ktorego sprzedaz kiedys w porownaniu z Octavia byla slaba a teraz roznica (do konca pazdziernika) to tylko 500 sztuk na korzysc Octavii. W przypadku Passata i Superba zawsze lepiej sprzedawal sie Passat, teraz podejrzewam, ze te proporcje na rzecz VW moga sie jeszcze bardziej polepszyc.
                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                Spalanie - Motostat.pl

                Komentarz

                • OrsonTSI
                  Rider
                  • 2010
                  • 715
                  • Volkswagen
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  Zamieszczone przez TomaszW
                  Wiecie że 1.8 przy DSG ma mniej niutków niż z manualem?
                  250 ma werwja 6M i DSG7 a 280 maja wersje 4x4
                  OII 1,4 TSI Elegance

                  KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                  Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                  Komentarz

                  • TomaszW
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 221
                    • Volkswagen

                    Zamieszczone przez OrsonTSI
                    Zamieszczone przez TomaszW
                    Wiecie że 1.8 przy DSG ma mniej niutków niż z manualem?
                    250 ma werwja 6M i DSG7 a 280 maja wersje 4x4
                    Niestety tu się mylisz odnośnie 1.8.

                    Maks. moment obrotowy/przy obrotach (Nm/min-1): 320/1450-3900 (250/1250-5000)
                    Moc maks./przy obrotach (kW/min-1) 132KM/4000-6200 (132KM/5100-6200)
                    w nawiasie z DSG. Sam się o tym dowiedziałem przez przypadek na YouTube.

                    Komentarz

                    • OrsonTSI
                      Rider
                      • 2010
                      • 715
                      • Volkswagen
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      Zamieszczone przez TomaszW
                      Zamieszczone przez OrsonTSI
                      Zamieszczone przez TomaszW
                      Wiecie że 1.8 przy DSG ma mniej niutków niż z manualem?
                      250 ma werwja 6M i DSG7 a 280 maja wersje 4x4
                      Niestety tu się mylisz odnośnie 1.8.

                      320/1450-3900 (250/1250-5000) w nawiasie z DSG. Sam się o tym dowiedziałem przez przypadek na YouTube.
                      informacja z oficjalnej strony Skody i z instrukcji obsługi OIII
                      OII 1,4 TSI Elegance

                      KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                      Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                      Komentarz

                      • TomaszW
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 221
                        • Volkswagen

                        Zamieszczone przez OrsonTSI
                        Zamieszczone przez TomaszW
                        Zamieszczone przez OrsonTSI
                        Zamieszczone przez TomaszW
                        Wiecie że 1.8 przy DSG ma mniej niutków niż z manualem?
                        250 ma werwja 6M i DSG7 a 280 maja wersje 4x4
                        Niestety tu się mylisz odnośnie 1.8.

                        320/1450-3900 (250/1250-5000) w nawiasie z DSG. Sam się o tym dowiedziałem przez przypadek na YouTube.
                        informacja z oficjalnej strony Skody i z instrukcji obsługi OIII
                        A tu mowa o SuperB III

                        Komentarz

                        • Chris11
                          RS
                          • 2011
                          • 1587

                          Zamieszczone przez marlej108
                          Zamieszczone przez Chris11
                          Dzisiejsze info o podwyżce 5 tysi zł i tak na starcie przekreśla opcję 1.8TSI.
                          Jak wspomniałem w innym temacie - ponad 100 tysi zł za auto mnie nie interesuje, więc jeśli się zdecyduję na SIII to zostanę przy 1.4ACT.

                          Swoją drogą - spodziewałem się podwyżki, ale 5 koła to "lekka" przesada...
                          Widac VW Passat ma sie jeszcze lepiej sprzedawac, a Superb gorzej... Bo czy VW Passat tez drozeje czy nie? Bo jak nie to moim zdaniem sprawa jasna - podobnie jak z Golfem ktorego sprzedaz kiedys w porownaniu z Octavia byla slaba a teraz roznica (do konca pazdziernika) to tylko 500 sztuk na korzysc Octavii. W przypadku Passata i Superba zawsze lepiej sprzedawal sie Passat, teraz podejrzewam, ze te proporcje na rzecz VW moga sie jeszcze bardziej polepszyc.
                          Owszem, dla mnie Passat obecnie finansowo wychodzi niemalże identycznie, jak Superb (nie wdawałem się w szczegóły wyposażenia, skupiam się na tym, co dla mnie najważniejsze, tj. silnik i ogrzewanie postojowe), ale jakoś nadal nie mogę się przekonać do sedana...
                          Raz miałem i kląłem. Fakt, że były to jeszcze czasy telewizorów kineskopowych, z których to właśnie jeden nowo zakupiony nijak nie chciał się zmieścić przez właz (i co z tego, że bagażnik miał niemal 600l), ale i tak jakoś uraz mi pozostał.
                          Jednak liftback daje większe pole manewru.
                          Uprzedzając pytanie - kombi też mnie nie interesują, a już w szczególności dopłata do nich.

                          Komentarz

                          • OrsonTSI
                            Rider
                            • 2010
                            • 715
                            • Volkswagen
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            Zamieszczone przez TomaszW
                            Zamieszczone przez OrsonTSI
                            Zamieszczone przez TomaszW
                            Zamieszczone przez OrsonTSI
                            Zamieszczone przez TomaszW
                            Wiecie że 1.8 przy DSG ma mniej niutków niż z manualem?
                            250 ma werwja 6M i DSG7 a 280 maja wersje 4x4
                            Niestety tu się mylisz odnośnie 1.8.

                            320/1450-3900 (250/1250-5000) w nawiasie z DSG. Sam się o tym dowiedziałem przez przypadek na YouTube.
                            informacja z oficjalnej strony Skody i z instrukcji obsługi OIII
                            A tu mowa o SuperB III
                            Racja, tak faktycznie jest, jakies przemeczenie mnie chyba dopadło
                            Ale dziwna sprawa bo 70 Nm to spora róznica, to chyba sprawka skrzyni DSG7 a w innych modelach VAG 1,8 wystepuje z DSG6 ?
                            OII 1,4 TSI Elegance

                            KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                            Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                            Komentarz

                            • sew1981
                              RS
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2009
                              • 10917
                              • Fiat

                              sucha skrzynia dsg7 , która nie może znieść takiego niuta pewnie (o ile się nie myle), stąd zduszony jest w automacie

                              Komentarz

                              • marlej108
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 4976
                                • Octavia III (5E3)
                                • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                Zamieszczone przez Chris11
                                Zamieszczone przez marlej108
                                Zamieszczone przez Chris11
                                Dzisiejsze info o podwyżce 5 tysi zł i tak na starcie przekreśla opcję 1.8TSI.
                                Jak wspomniałem w innym temacie - ponad 100 tysi zł za auto mnie nie interesuje, więc jeśli się zdecyduję na SIII to zostanę przy 1.4ACT.

                                Swoją drogą - spodziewałem się podwyżki, ale 5 koła to "lekka" przesada...
                                Widac VW Passat ma sie jeszcze lepiej sprzedawac, a Superb gorzej... Bo czy VW Passat tez drozeje czy nie? Bo jak nie to moim zdaniem sprawa jasna - podobnie jak z Golfem ktorego sprzedaz kiedys w porownaniu z Octavia byla slaba a teraz roznica (do konca pazdziernika) to tylko 500 sztuk na korzysc Octavii. W przypadku Passata i Superba zawsze lepiej sprzedawal sie Passat, teraz podejrzewam, ze te proporcje na rzecz VW moga sie jeszcze bardziej polepszyc.
                                Owszem, dla mnie Passat obecnie finansowo wychodzi niemalże identycznie, jak Superb (nie wdawałem się w szczegóły wyposażenia, skupiam się na tym, co dla mnie najważniejsze, tj. silnik i ogrzewanie postojowe), ale jakoś nadal nie mogę się przekonać do sedana...
                                Raz miałem i kląłem. Fakt, że były to jeszcze czasy telewizorów kineskopowych, z których to właśnie jeden nowo zakupiony nijak nie chciał się zmieścić przez właz (i co z tego, że bagażnik miał niemal 600l), ale i tak jakoś uraz mi pozostał.
                                Jednak liftback daje większe pole manewru.
                                Uprzedzając pytanie - kombi też mnie nie interesują, a już w szczególności dopłata do nich.
                                No to niestety Chriss potwierdze Twoje obawy co do nadwozia typu sedan. Mam od miesiaca Audi A4 sedana - auto piekne i tak dalej, i wozilem meble w paczkach - bez problemu sie zmiescily, zlozylem oparcie tylnej kanapy - Audi niczym samochod transportowy... ale chcialem tydzien temu pojechac z Synkiem na spacer i zabrac jego samochod elekryczny (taki w ktorym jezdzi dziecko siedzac w nim) sporych rozmiarow... i nie zabralem. Czemu? Bo curva ten nieszczesny otwor zaladunkowy jest za maly. Brakuje doslownie niewiele ale sie nie miesci... no wiec choc poczatkowo bylem zachwycony nadwoziem sedan, to powiem wprost - liftback rzadzi. To dla mnie najladniejsze nadwozie - bo udaje z wygladu limuzyne, ale praktycznoscia bije ją na glowe. Az dziwne ze wiecej producentow tego nie robi... i fakt - Passat jako liftback wygladajacy jak limuzyna bylby w sam raz. Co do nadwozia kombi to mi sie podoba, ale wole ksztalt limuzyny. Za to za bardzo nie lubie hatchbackow rzekomo tak uwielbianych w Europie... choc praktyczne są - nie ma co ukrywac.
                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                Spalanie - Motostat.pl

                                Komentarz

                                • rezon
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 1894
                                  • Volvo
                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  Zamieszczone przez Chris11
                                  dla mnie Passat obecnie finansowo wychodzi niemalże identycznie, jak Superb (nie wdawałem się w szczegóły wyposażenia
                                  a diabeł tkwi w szczegółach - w tym przypadku wyposażenia. Silnik i ogrzewanie to nie fszystko Chociaż samochód bez silnika to .... nic Wiele elementów, które w S są w standardzie, w VW są w opcjach. Warto jednak doposażyć według potrzeb i wtedy wychodzą różnice

                                  Komentarz

                                  • Chris11
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1587

                                    Zamieszczone przez rezon
                                    Zamieszczone przez Chris11
                                    dla mnie Passat obecnie finansowo wychodzi niemalże identycznie, jak Superb (nie wdawałem się w szczegóły wyposażenia
                                    a diabeł tkwi w szczegółach - w tym przypadku wyposażenia. Silnik i ogrzewanie to nie fszystko Chociaż samochód bez silnika to .... nic Wiele elementów, które w S są w standardzie, w VW są w opcjach. Warto jednak doposażyć według potrzeb i wtedy wychodzą różnice
                                    Z tym, że ja nie wymagam od auta wodotrysków.
                                    Podchodzę do aut pragmatycznie, więc wybieram tylko to, czego w aucie na pewno używam.
                                    Dlatego, np. nie rozumiem, jak ktoś musi mieć klimę automatyczną, bo zwykła to już jest bee, chociaż w ciągu roku tych ciepłych dni, jak na lekarstwo.
                                    Nie rozumiem też, dlaczego ogrzewanie postojowe jest tak niepopularne, skoro oszczędza silnik (który niejeden użytkownik na tym forum rozpieszcza wymianą oleju już po 2, czy 5 tys. km), paliwo i jest po prostu wygodne.
                                    No i najbardziej nie rozumiem, jak ktoś bierze podgrzewaną przednią szybę, do której trzeba zamówić co najmniej Lane Assist i Light Assist i w zasadzie cena wychodzi 800zł mniej niż za pełne ogrzewanie postojowe.

                                    Dla mnie takie rzeczy jak Lane i Light Assist, aktywny tempomat, czy parking assist to są rzeczy zbędne, bo to ja mam myśleć prowadząc auto, a nie komputer.
                                    O ile jeszcze rozumiem aktywny tempomat w niektórych sytuacjach o tyle jeździłem autami z parking assist i uważam, że w polskich warunkach to kompletnie zbędny gadżet.

                                    Dlatego tak bardzo nie spuszczam się nad wyposażeniem Paska i Superba, skoro w przedbiegach ten pierwszy przegrywa praktycznością (sedan vs liftback).
                                    No i osobiście, po oględzinach już kilku egzemplarzy B8, kilku Golfów 7 stwierdzam, że Czesi bardziej przykładają się do składania aut.
                                    Mogę załączyć kilka zdjęć z ostatniej wizyty w salonie, jeśli ktoś jest zainteresowany.

                                    Komentarz

                                    • marlej108
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 4976
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                      Zamieszczone przez Chris11
                                      No i osobiście, po oględzinach już kilku egzemplarzy B8, kilku Golfów 7 stwierdzam, że Czesi bardziej przykładają się do składania aut.
                                      Mogę załączyć kilka zdjęć z ostatniej wizyty w salonie, jeśli ktoś jest zainteresowany.
                                      No ja niestety nie moge tego potwierdzic, a odczucia mam wrecz calkowicie odwrotne.

                                      Golf byl przez dwa lata i 54.000 km autem praktycznie bezproblemowym jesli chodzi o materialy czy wrazenia z jazdy - cichutko, wygodnie, materialy idealne. Za to w dwoch Octaviach (jedna uzywana ambiente druga nowa tour) niestety to i owo bylo do d...py. Np. robiace sie wgniecenie na podszybiu gdzie trzymalem lokiec, latwo brudzaca sie tapicerka, ktora na dodatek w tej uzywanej zaczela sie troche mechacic, latajace kable w klapie bagaznika w tourze, brak jakies tam zapinki tapicerki - ktora potem na gwarancji od razu uzupelniono, ale niesmak pozostal. W Golfie po wyczyszczeniu wnetrza materialy wygladaly przy sprzedazy jak nowe praktycznie. Na dodatek w Golfie w porownaniu z obu Octaviami bylo zauwazalnie ciszej oraz auto przyjemniej sie prowadzilo (bylo bardziej hmm zwarte?).

                                      Oczywiscie to moje odczucia - kazdy moze miec inne. No moja Zona ma odczucia podobne w tej kwestii do moich. Co zabawne to ona zauwazyla np. ze w Superbie jak sie docisnie podsufitke to ... sie rusza, a w Golfie byla idealnie zamocowana i nic sie nie ruszalo.

                                      Najlepiej samemu isc i pomacac, poogladac.

                                      Ps. a co zabawne wlasciwie to VW up! jak na razie okazal sie autem zmontowanym wrecz idealnie... a gdzie go robia? W kraju gdzie produkuje sie najwiecej samochodow na mieszkanca na swiecie... a wiec? W IMPERIUM MOTORYZACYJNYM pod nazwa - SLOWACJA :-) Ktora ostatnio wygrala z naszym pieknym krajem kolejny bój - tym razem o fabryke Jaguara...
                                      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                      Spalanie - Motostat.pl

                                      Komentarz

                                      • sew1981
                                        RS
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2009
                                        • 10917
                                        • Fiat

                                        Chris11,co do klimy automat, nie dlatego, że jest beee reczna ktoś może być przekonany, tylko jest wygodniejsza w obsłudze - a używasz klimy prawda? bo pisałeś o pragmatyzmie przecież.
                                        poza tym nie używa się jej tylko w ciepłe dni, ale także do odparowania szyb np....
                                        można przeżyć i to i to, oczywiście, ale jednak pykam guzik w automacie, nastawiam temperature i mam gdzieś, a ręcznym pokrętłem ciężej ustawić optymalnie temperature - tylko dlatego wolę automat, a nie dlatego, że to + 10 do lansu na wsi, to nie alufelgi takie czy inne.

                                        Komentarz

                                        • Chris11
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1587

                                          Zamieszczone przez sew1981
                                          ale także do odparowania szyb np....
                                          Mam webasto, więc nie mam też problemu z zaparowanymi szybami. :P
                                          Kolejny powód, żeby brać tą opcje.

                                          Zamieszczone przez sew1981
                                          można przeżyć i to i to, oczywiście, ale jednak pykam guzik w automacie, nastawiam temperature i mam gdzieś, a ręcznym pokrętłem ciężej ustawić optymalnie temperature - tylko dlatego wolę automat, a nie dlatego, że to + 10 do lansu na wsi, to nie alufelgi takie czy inne.
                                          Tak, Climatronic jest wygodny, nie ma tu o czym dyskutować i wydaje mi się być również jednak bardziej wydajny niż klima manualna.
                                          Ale gdyby nie to, że był w pakiecie Amazing z innymi rzeczami, na których mi zależało, to gdybym miał do niego dopłacić (jak to ma miejsce w Golfie Comfortline) te 1500zł, to bym go nie wziął, bo dla mnie ta wygoda nie jest warta tych pieniędzy.
                                          A wydaje mi się, że obecnie istnieje moda na posiadanie Climatronica... Musi być i już. Tak, jak 10 lat temu była moda na upieranie się na klimę w ogóle (i słusznie), teraz już powoli musi być automatyczna (czy słusznie?).
                                          Kto wie... Może za 10 lat to właśnie ogrzewanie postojowe będzie czymś bardziej na porządku dziennym.
                                          W A2 wnerwia mnie climatronic, bo oczywiście wie lepiej, jak chcę, żeby on działał. Wyłączam "auto" ustawiam sobie temp., moc nawiewu na 3 kreski, ale przecież on wie lepiej, że ja chcę jednak moc na 1. kreskę. No to ja znowu ustawiam 3, a on po chwili znowu wie lepiej... Doprowadza mnie to do szału.

                                          Komentarz

                                          • rezon
                                            RS
                                            • 2006
                                            • 1894
                                            • Volvo
                                            • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Zamieszczone przez Chris11
                                            Podchodzę do aut pragmatycznie, więc wybieram tylko to, czego w aucie na pewno używam.
                                            skoro tak podchodzisz, to jak często używasz ogrzewania postojowego? Ja tam wolę jednak grzaną szybę - w S2 była różnica kilku kzł między nimi Pomijając klimę automatyczną - którą zdecydowanie bardziej wolę od ręcznej - może dlatego, że miałem w kilku samochodach też ręczną - z uwagi na wygodę, to zwrócę uwagę na jeden element, który dla mnie z uwagi na roczne przebiegi jest ważny - ksenony. Większość wersji S ma w standardzie, większość wersji VW ma w opcjach.

                                            Komentarz

                                            • Chris11
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1587

                                              Zamieszczone przez rezon
                                              Zamieszczone przez Chris11
                                              Podchodzę do aut pragmatycznie, więc wybieram tylko to, czego w aucie na pewno używam.
                                              skoro tak podchodzisz, to jak często używasz ogrzewania postojowego?
                                              Śpieszę z odpowiedzią.
                                              Webasta używam niemal CODZIENNIE rano w okresie od końca września do końca marca, trochę w kwietniu (jak dobrze pamiętam to niekiedy i w maju zdarzały się przymrozki).
                                              Generalnie, jak temperatura na dworze spada poniżej 8 stopni, to już przyjemnie się wsiada do nagrzanego auta.
                                              No i ponownie zwrócę uwagę na oszczędzanie silnika i paliwa w takich warunkach.

                                              Gdybym miał jakieś wiarygodne pomiary, to pokusiłbym się o analizę, po jakim czasie zwraca się ogrzewanie postojowe. Niestety, o taką analizę ciężko, bo każdy dzień jest inny. Pobieżnie wychodzi mi to 100tys. km, co daje jakieś 5 lat jazdy.

                                              A klimy ile się używa i kiedy się zwraca, hm?

                                              Komentarz

                                              • orzel720
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 2267
                                                • Superb III (3V3)

                                                Zamieszczone przez Chris11
                                                W A2 wnerwia mnie climatronic, bo oczywiście wie lepiej, jak chcę, żeby on działał. Wyłączam "auto" ustawiam sobie temp., moc nawiewu na 3 kreski, ale przecież on wie lepiej, że ja chcę jednak moc na 1. kreskę. No to ja znowu ustawiam 3, a on po chwili znowu wie lepiej... Doprowadza mnie to do szału.
                                                No to masz problem z nim bo jest coś nie do końca sprawny..
                                                U mnie robi to co mu każę: np. wyłączam AUTO i ustawiam ilość "zielonych świecących diód".. i tak jest cały czas chyba że nacisnę AUTO wówczas on rządzi.

                                                Komentarz

                                                • Chris11
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 1587

                                                  Być może... Ale nawet nie wiem, gdzie miałbym szukać problemu.
                                                  3,4 razy tak z nim powalczę i stwierdza, że jednak zostawi tak, jak ja chcę.

                                                  Komentarz

                                                  • perfex
                                                    L&K
                                                    • 2005
                                                    • 1117

                                                    Zamieszczone przez Chris11
                                                    A wydaje mi się, że obecnie istnieje moda na posiadanie Climatronica... Musi być i już. Tak, jak 10 lat temu była moda na upieranie się na klimę w ogóle (i słusznie), teraz już powoli musi być automatyczna (czy słusznie?).
                                                    Niesłusznie. Od wielu lat użytkuję auta z klimatyzacją i uważam to za jeden z lepszych wynalazków motoryzacji, a prawdę mówiąc za najlepszy.
                                                    Miałem różne klimy, teraz w 3 autach mam "climatronic" a w jednym manual. JEDYNYM dla mnie plusem klimy automatycznej jest fajniejszy wygląd, wyświetlacze, guziczki :szeroki_usmiech Gdy jest duży upał wsiadam do auta i robię chłodzenie na max, w przypadku klimy manualnej trwa to 1 sek, w przyp automatu w jednym z aut muszę pykać najpierw guziczkiem by dojść do "low" a potem drugim pykać by dać wentylator na max, idiotyzm.
                                                    Gdybym miał wybór przy kupowaniu auta to nigdy bym nie doplacił do climatronica.
                                                    Pozdrawiam
                                                    perfex

                                                    Octavia HTP

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...