Chris11, chyba nie jeździłeś za dużo automatami :wink: poprostu wciskasz gaz i tyle,im głębiej tym szybsza będzie redukcja, zgodzę się, że dsg podczas normalnej jazdy za bardzo zamula silnik niskimi obrotami, ale podczas wyprzedzania wciskasz gaz do dechy i jest ok :wink:
Nowa Skoda Superb III
Zwiń
X
-
Chris 11, testował S3 1.4 150. Przyspiesza sprawniej niż moje150 tdi ( przynajmniej do 120 km/h).Jak nie zapakujesz auta po dach - będzie OK. Oczywiście jeśli kwestia szybkiego wyprzedzania na krajówkach jest priorytetem - kupuj auto najmocniejsze na jakie Cię stać ????Zamieszczone przez Chris11No, ja z kolei mało czasu spędzam w korku, więc dla mnie to nie problem.
Zamiennie też jeżdżę wolnossącym benzynowym 1.4 (w ciągu dnia 25km 1.4TSI, drugie 25 - 1.4 wolnossący), źle mi się też nie jeździ, ale jednak czasami chciałbym szybciej osiągać prędkość przelotową i wyprzedzać bardziej komfortowo.
I właśnie 1.4TSI w OIII jest do tego wystarczające, więc jeśli zmienię na SIII to nie chciałbym, żeby było gorzej.
miało być 101, było 120, jest 150+ i życie jest piękne
THE MAN WHO KNOWS (NOTHING)
Komentarz
-
-
[ Dodano: Pią 18 Gru, 15 21:04 ]
Chris11, 1.4 TSI 150 KM wystarczy w zupełności do sprawnego poruszania się w mieście i na trasie,ale według mnie skoro teraz zastanawiasz się nad wyborem między 1.4 a 1.8 to powinieneś wybrać 1.8, bo do tego mniejszego szybko przywykniesz,tym bardziej,że obecnie masz 1.4TSI jak widzę w opisie.Respect All,Fear No One!
Komentarz
-
-
Dzisiejsze info o podwyżce 5 tysi zł i tak na starcie przekreśla opcję 1.8TSI.Zamieszczone przez fan[ Dodano: Pią 18 Gru, 15 21:04 ]
Chris11, 1.4 TSI 150 KM wystarczy w zupełności do sprawnego poruszania się w mieście i na trasie,ale według mnie skoro teraz zastanawiasz się nad wyborem między 1.4 a 1.8 to powinieneś wybrać 1.8, bo do tego mniejszego szybko przywykniesz,tym bardziej,że obecnie masz 1.4TSI jak widzę w opisie.
Jak wspomniałem w innym temacie - ponad 100 tysi zł za auto mnie nie interesuje, więc jeśli się zdecyduję na SIII to zostanę przy 1.4ACT.
Swoją drogą - spodziewałem się podwyżki, ale 5 koła to "lekka" przesada...
Komentarz
-
-
Widac VW Passat ma sie jeszcze lepiej sprzedawac, a Superb gorzej... Bo czy VW Passat tez drozeje czy nie? Bo jak nie to moim zdaniem sprawa jasna - podobnie jak z Golfem ktorego sprzedaz kiedys w porownaniu z Octavia byla slaba a teraz roznica (do konca pazdziernika) to tylko 500 sztuk na korzysc Octavii. W przypadku Passata i Superba zawsze lepiej sprzedawal sie Passat, teraz podejrzewam, ze te proporcje na rzecz VW moga sie jeszcze bardziej polepszyc.Zamieszczone przez Chris11Dzisiejsze info o podwyżce 5 tysi zł i tak na starcie przekreśla opcję 1.8TSI.
Jak wspomniałem w innym temacie - ponad 100 tysi zł za auto mnie nie interesuje, więc jeśli się zdecyduję na SIII to zostanę przy 1.4ACT.
Swoją drogą - spodziewałem się podwyżki, ale 5 koła to "lekka" przesada...
Komentarz
-
-
Niestety tu się mylisz odnośnie 1.8.Zamieszczone przez OrsonTSI250 ma werwja 6M i DSG7 a 280 maja wersje 4x4Zamieszczone przez TomaszWWiecie że 1.8 przy DSG ma mniej niutków niż z manualem?
Maks. moment obrotowy/przy obrotach (Nm/min-1): 320/1450-3900 (250/1250-5000)
Moc maks./przy obrotach (kW/min-1) 132KM/4000-6200 (132KM/5100-6200)
w nawiasie z DSG. Sam się o tym dowiedziałem przez przypadek na YouTube.
Komentarz
-
-
informacja z oficjalnej strony Skody i z instrukcji obsługi OIIIZamieszczone przez TomaszWNiestety tu się mylisz odnośnie 1.8.Zamieszczone przez OrsonTSI250 ma werwja 6M i DSG7 a 280 maja wersje 4x4Zamieszczone przez TomaszWWiecie że 1.8 przy DSG ma mniej niutków niż z manualem?
320/1450-3900 (250/1250-5000) w nawiasie z DSG. Sam się o tym dowiedziałem przez przypadek na YouTube.
Komentarz
-
-
A tu mowa o SuperB IIIZamieszczone przez OrsonTSIinformacja z oficjalnej strony Skody i z instrukcji obsługi OIIIZamieszczone przez TomaszWNiestety tu się mylisz odnośnie 1.8.Zamieszczone przez OrsonTSI250 ma werwja 6M i DSG7 a 280 maja wersje 4x4Zamieszczone przez TomaszWWiecie że 1.8 przy DSG ma mniej niutków niż z manualem?
320/1450-3900 (250/1250-5000) w nawiasie z DSG. Sam się o tym dowiedziałem przez przypadek na YouTube.
Komentarz
-
-
Owszem, dla mnie Passat obecnie finansowo wychodzi niemalże identycznie, jak Superb (nie wdawałem się w szczegóły wyposażenia, skupiam się na tym, co dla mnie najważniejsze, tj. silnik i ogrzewanie postojowe), ale jakoś nadal nie mogę się przekonać do sedana...Zamieszczone przez marlej108Widac VW Passat ma sie jeszcze lepiej sprzedawac, a Superb gorzej... Bo czy VW Passat tez drozeje czy nie? Bo jak nie to moim zdaniem sprawa jasna - podobnie jak z Golfem ktorego sprzedaz kiedys w porownaniu z Octavia byla slaba a teraz roznica (do konca pazdziernika) to tylko 500 sztuk na korzysc Octavii. W przypadku Passata i Superba zawsze lepiej sprzedawal sie Passat, teraz podejrzewam, ze te proporcje na rzecz VW moga sie jeszcze bardziej polepszyc.Zamieszczone przez Chris11Dzisiejsze info o podwyżce 5 tysi zł i tak na starcie przekreśla opcję 1.8TSI.
Jak wspomniałem w innym temacie - ponad 100 tysi zł za auto mnie nie interesuje, więc jeśli się zdecyduję na SIII to zostanę przy 1.4ACT.
Swoją drogą - spodziewałem się podwyżki, ale 5 koła to "lekka" przesada...
Raz miałem i kląłem. Fakt, że były to jeszcze czasy telewizorów kineskopowych, z których to właśnie jeden nowo zakupiony nijak nie chciał się zmieścić przez właz (i co z tego, że bagażnik miał niemal 600l), ale i tak jakoś uraz mi pozostał.
Jednak liftback daje większe pole manewru.
Uprzedzając pytanie - kombi też mnie nie interesują, a już w szczególności dopłata do nich.
Komentarz
-
-
Racja, tak faktycznie jest, jakies przemeczenie mnie chyba dopadłoZamieszczone przez TomaszWA tu mowa o SuperB IIIZamieszczone przez OrsonTSIinformacja z oficjalnej strony Skody i z instrukcji obsługi OIIIZamieszczone przez TomaszWNiestety tu się mylisz odnośnie 1.8.Zamieszczone przez OrsonTSI250 ma werwja 6M i DSG7 a 280 maja wersje 4x4Zamieszczone przez TomaszWWiecie że 1.8 przy DSG ma mniej niutków niż z manualem?
320/1450-3900 (250/1250-5000) w nawiasie z DSG. Sam się o tym dowiedziałem przez przypadek na YouTube.
Ale dziwna sprawa bo 70 Nm to spora róznica, to chyba sprawka skrzyni DSG7 a w innych modelach VAG 1,8 wystepuje z DSG6 ?
Komentarz
-
-
No to niestety Chriss potwierdze Twoje obawy co do nadwozia typu sedan. Mam od miesiaca Audi A4 sedana - auto piekne i tak dalej, i wozilem meble w paczkach - bez problemu sie zmiescily, zlozylem oparcie tylnej kanapy - Audi niczym samochod transportowy... ale chcialem tydzien temu pojechac z Synkiem na spacer i zabrac jego samochod elekryczny (taki w ktorym jezdzi dziecko siedzac w nim) sporych rozmiarow... i nie zabralem. Czemu? Bo curva ten nieszczesny otwor zaladunkowy jest za maly. Brakuje doslownie niewiele ale sie nie miesci... no wiec choc poczatkowo bylem zachwycony nadwoziem sedan, to powiem wprost - liftback rzadzi. To dla mnie najladniejsze nadwozie - bo udaje z wygladu limuzyne, ale praktycznoscia bije ją na glowe. Az dziwne ze wiecej producentow tego nie robi... i fakt - Passat jako liftback wygladajacy jak limuzyna bylby w sam raz. Co do nadwozia kombi to mi sie podoba, ale wole ksztalt limuzyny. Za to za bardzo nie lubie hatchbackow rzekomo tak uwielbianych w Europie... choc praktyczne są - nie ma co ukrywac.Zamieszczone przez Chris11Owszem, dla mnie Passat obecnie finansowo wychodzi niemalże identycznie, jak Superb (nie wdawałem się w szczegóły wyposażenia, skupiam się na tym, co dla mnie najważniejsze, tj. silnik i ogrzewanie postojowe), ale jakoś nadal nie mogę się przekonać do sedana...Zamieszczone przez marlej108Widac VW Passat ma sie jeszcze lepiej sprzedawac, a Superb gorzej... Bo czy VW Passat tez drozeje czy nie? Bo jak nie to moim zdaniem sprawa jasna - podobnie jak z Golfem ktorego sprzedaz kiedys w porownaniu z Octavia byla slaba a teraz roznica (do konca pazdziernika) to tylko 500 sztuk na korzysc Octavii. W przypadku Passata i Superba zawsze lepiej sprzedawal sie Passat, teraz podejrzewam, ze te proporcje na rzecz VW moga sie jeszcze bardziej polepszyc.Zamieszczone przez Chris11Dzisiejsze info o podwyżce 5 tysi zł i tak na starcie przekreśla opcję 1.8TSI.
Jak wspomniałem w innym temacie - ponad 100 tysi zł za auto mnie nie interesuje, więc jeśli się zdecyduję na SIII to zostanę przy 1.4ACT.
Swoją drogą - spodziewałem się podwyżki, ale 5 koła to "lekka" przesada...
Raz miałem i kląłem. Fakt, że były to jeszcze czasy telewizorów kineskopowych, z których to właśnie jeden nowo zakupiony nijak nie chciał się zmieścić przez właz (i co z tego, że bagażnik miał niemal 600l), ale i tak jakoś uraz mi pozostał.
Jednak liftback daje większe pole manewru.
Uprzedzając pytanie - kombi też mnie nie interesują, a już w szczególności dopłata do nich.
Komentarz
-
-
a diabeł tkwi w szczegółach - w tym przypadku wyposażenia. Silnik i ogrzewanie to nie fszystkoZamieszczone przez Chris11dla mnie Passat obecnie finansowo wychodzi niemalże identycznie, jak Superb (nie wdawałem się w szczegóły wyposażenia
Chociaż samochód bez silnika to .... nic
Wiele elementów, które w S są w standardzie, w VW są w opcjach. Warto jednak doposażyć według potrzeb i wtedy wychodzą różnice
Komentarz
-
-
Z tym, że ja nie wymagam od auta wodotrysków.Zamieszczone przez rezona diabeł tkwi w szczegółach - w tym przypadku wyposażenia. Silnik i ogrzewanie to nie fszystkoZamieszczone przez Chris11dla mnie Passat obecnie finansowo wychodzi niemalże identycznie, jak Superb (nie wdawałem się w szczegóły wyposażenia
Chociaż samochód bez silnika to .... nic
Wiele elementów, które w S są w standardzie, w VW są w opcjach. Warto jednak doposażyć według potrzeb i wtedy wychodzą różnice
Podchodzę do aut pragmatycznie, więc wybieram tylko to, czego w aucie na pewno używam.
Dlatego, np. nie rozumiem, jak ktoś musi mieć klimę automatyczną, bo zwykła to już jest bee, chociaż w ciągu roku tych ciepłych dni, jak na lekarstwo.
Nie rozumiem też, dlaczego ogrzewanie postojowe jest tak niepopularne, skoro oszczędza silnik (który niejeden użytkownik na tym forum rozpieszcza wymianą oleju już po 2, czy 5 tys. km), paliwo i jest po prostu wygodne.
No i najbardziej nie rozumiem, jak ktoś bierze podgrzewaną przednią szybę, do której trzeba zamówić co najmniej Lane Assist i Light Assist i w zasadzie cena wychodzi 800zł mniej niż za pełne ogrzewanie postojowe.
Dla mnie takie rzeczy jak Lane i Light Assist, aktywny tempomat, czy parking assist to są rzeczy zbędne, bo to ja mam myśleć prowadząc auto, a nie komputer.
O ile jeszcze rozumiem aktywny tempomat w niektórych sytuacjach o tyle jeździłem autami z parking assist i uważam, że w polskich warunkach to kompletnie zbędny gadżet.
Dlatego tak bardzo nie spuszczam się nad wyposażeniem Paska i Superba, skoro w przedbiegach ten pierwszy przegrywa praktycznością (sedan vs liftback).
No i osobiście, po oględzinach już kilku egzemplarzy B8, kilku Golfów 7 stwierdzam, że Czesi bardziej przykładają się do składania aut.
Mogę załączyć kilka zdjęć z ostatniej wizyty w salonie, jeśli ktoś jest zainteresowany.
Komentarz
-
-
No ja niestety nie moge tego potwierdzic, a odczucia mam wrecz calkowicie odwrotne.Zamieszczone przez Chris11No i osobiście, po oględzinach już kilku egzemplarzy B8, kilku Golfów 7 stwierdzam, że Czesi bardziej przykładają się do składania aut.
Mogę załączyć kilka zdjęć z ostatniej wizyty w salonie, jeśli ktoś jest zainteresowany.
Golf byl przez dwa lata i 54.000 km autem praktycznie bezproblemowym jesli chodzi o materialy czy wrazenia z jazdy - cichutko, wygodnie, materialy idealne. Za to w dwoch Octaviach (jedna uzywana ambiente druga nowa tour) niestety to i owo bylo do d...py. Np. robiace sie wgniecenie na podszybiu gdzie trzymalem lokiec, latwo brudzaca sie tapicerka, ktora na dodatek w tej uzywanej zaczela sie troche mechacic, latajace kable w klapie bagaznika w tourze, brak jakies tam zapinki tapicerki - ktora potem na gwarancji od razu uzupelniono, ale niesmak pozostal. W Golfie po wyczyszczeniu wnetrza materialy wygladaly przy sprzedazy jak nowe praktycznie. Na dodatek w Golfie w porownaniu z obu Octaviami bylo zauwazalnie ciszej oraz auto przyjemniej sie prowadzilo (bylo bardziej hmm zwarte?).
Oczywiscie to moje odczucia - kazdy moze miec inne. No moja Zona ma odczucia podobne w tej kwestii do moich. Co zabawne to ona zauwazyla np. ze w Superbie jak sie docisnie podsufitke to ... sie rusza, a w Golfie byla idealnie zamocowana i nic sie nie ruszalo.
Najlepiej samemu isc i pomacac, poogladac.
Ps. a co zabawne wlasciwie to VW up! jak na razie okazal sie autem zmontowanym wrecz idealnie... a gdzie go robia? W kraju gdzie produkuje sie najwiecej samochodow na mieszkanca na swiecie... a wiec? W IMPERIUM MOTORYZACYJNYM pod nazwa - SLOWACJA :-) Ktora ostatnio wygrala z naszym pieknym krajem kolejny bój - tym razem o fabryke Jaguara...
Komentarz
-
-
Chris11,co do klimy automat, nie dlatego, że jest beee reczna ktoś może być przekonany, tylko jest wygodniejsza w obsłudze - a używasz klimy prawda? bo pisałeś o pragmatyzmie przecież.
poza tym nie używa się jej tylko w ciepłe dni, ale także do odparowania szyb np....
można przeżyć i to i to, oczywiście, ale jednak pykam guzik w automacie, nastawiam temperature i mam gdzieś, a ręcznym pokrętłem ciężej ustawić optymalnie temperature - tylko dlatego wolę automat, a nie dlatego, że to + 10 do lansu na wsi, to nie alufelgi takie czy inne.
Komentarz
-
-
Mam webasto, więc nie mam też problemu z zaparowanymi szybami. :PZamieszczone przez sew1981ale także do odparowania szyb np....
Kolejny powód, żeby brać tą opcje.
Tak, Climatronic jest wygodny, nie ma tu o czym dyskutować i wydaje mi się być również jednak bardziej wydajny niż klima manualna.Zamieszczone przez sew1981można przeżyć i to i to, oczywiście, ale jednak pykam guzik w automacie, nastawiam temperature i mam gdzieś, a ręcznym pokrętłem ciężej ustawić optymalnie temperature - tylko dlatego wolę automat, a nie dlatego, że to + 10 do lansu na wsi, to nie alufelgi takie czy inne.
Ale gdyby nie to, że był w pakiecie Amazing z innymi rzeczami, na których mi zależało, to gdybym miał do niego dopłacić (jak to ma miejsce w Golfie Comfortline) te 1500zł, to bym go nie wziął, bo dla mnie ta wygoda nie jest warta tych pieniędzy.
A wydaje mi się, że obecnie istnieje moda na posiadanie Climatronica... Musi być i już. Tak, jak 10 lat temu była moda na upieranie się na klimę w ogóle (i słusznie), teraz już powoli musi być automatyczna (czy słusznie?).
Kto wie... Może za 10 lat to właśnie ogrzewanie postojowe będzie czymś bardziej na porządku dziennym.
W A2 wnerwia mnie climatronic, bo oczywiście wie lepiej, jak chcę, żeby on działał. Wyłączam "auto" ustawiam sobie temp., moc nawiewu na 3 kreski, ale przecież on wie lepiej, że ja chcę jednak moc na 1. kreskę. No to ja znowu ustawiam 3, a on po chwili znowu wie lepiej... Doprowadza mnie to do szału.
Komentarz
-
-
skoro tak podchodzisz, to jak często używasz ogrzewania postojowego? Ja tam wolę jednak grzaną szybę - w S2 była różnica kilku kzł między nimiZamieszczone przez Chris11Podchodzę do aut pragmatycznie, więc wybieram tylko to, czego w aucie na pewno używam.
Pomijając klimę automatyczną - którą zdecydowanie bardziej wolę od ręcznej - może dlatego, że miałem w kilku samochodach też ręczną - z uwagi na wygodę, to zwrócę uwagę na jeden element, który dla mnie z uwagi na roczne przebiegi jest ważny - ksenony. Większość wersji S ma w standardzie, większość wersji VW ma w opcjach.
Komentarz
-
-
Śpieszę z odpowiedzią.Zamieszczone przez rezonskoro tak podchodzisz, to jak często używasz ogrzewania postojowego?Zamieszczone przez Chris11Podchodzę do aut pragmatycznie, więc wybieram tylko to, czego w aucie na pewno używam.
Webasta używam niemal CODZIENNIE rano w okresie od końca września do końca marca, trochę w kwietniu (jak dobrze pamiętam to niekiedy i w maju zdarzały się przymrozki).
Generalnie, jak temperatura na dworze spada poniżej 8 stopni, to już przyjemnie się wsiada do nagrzanego auta.
No i ponownie zwrócę uwagę na oszczędzanie silnika i paliwa w takich warunkach.
Gdybym miał jakieś wiarygodne pomiary, to pokusiłbym się o analizę, po jakim czasie zwraca się ogrzewanie postojowe. Niestety, o taką analizę ciężko, bo każdy dzień jest inny. Pobieżnie wychodzi mi to 100tys. km, co daje jakieś 5 lat jazdy.
A klimy ile się używa i kiedy się zwraca, hm?
Komentarz
-
-
No to masz problem z nim bo jest coś nie do końca sprawny..Zamieszczone przez Chris11W A2 wnerwia mnie climatronic, bo oczywiście wie lepiej, jak chcę, żeby on działał. Wyłączam "auto" ustawiam sobie temp., moc nawiewu na 3 kreski, ale przecież on wie lepiej, że ja chcę jednak moc na 1. kreskę. No to ja znowu ustawiam 3, a on po chwili znowu wie lepiej... Doprowadza mnie to do szału.
U mnie robi to co mu każę: np. wyłączam AUTO i ustawiam ilość "zielonych świecących diód".. i tak jest cały czas chyba że nacisnę AUTO wówczas on rządzi.
Komentarz
-
-
Niesłusznie. Od wielu lat użytkuję auta z klimatyzacją i uważam to za jeden z lepszych wynalazków motoryzacji, a prawdę mówiąc za najlepszy.Zamieszczone przez Chris11A wydaje mi się, że obecnie istnieje moda na posiadanie Climatronica... Musi być i już. Tak, jak 10 lat temu była moda na upieranie się na klimę w ogóle (i słusznie), teraz już powoli musi być automatyczna (czy słusznie?).
Miałem różne klimy, teraz w 3 autach mam "climatronic" a w jednym manual. JEDYNYM dla mnie plusem klimy automatycznej jest fajniejszy wygląd, wyświetlacze, guziczki :szeroki_usmiech Gdy jest duży upał wsiadam do auta i robię chłodzenie na max, w przypadku klimy manualnej trwa to 1 sek, w przyp automatu w jednym z aut muszę pykać najpierw guziczkiem by dojść do "low" a potem drugim pykać by dać wentylator na max, idiotyzm.
Gdybym miał wybór przy kupowaniu auta to nigdy bym nie doplacił do climatronica.Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
Komentarz