Chris11, chyba nie jeździłeś za dużo automatami :wink: poprostu wciskasz gaz i tyle,im głębiej tym szybsza będzie redukcja, zgodzę się, że dsg podczas normalnej jazdy za bardzo zamula silnik niskimi obrotami, ale podczas wyprzedzania wciskasz gaz do dechy i jest ok :wink:
Nowa Skoda Superb III
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Chris11No, ja z kolei mało czasu spędzam w korku, więc dla mnie to nie problem.
Zamiennie też jeżdżę wolnossącym benzynowym 1.4 (w ciągu dnia 25km 1.4TSI, drugie 25 - 1.4 wolnossący), źle mi się też nie jeździ, ale jednak czasami chciałbym szybciej osiągać prędkość przelotową i wyprzedzać bardziej komfortowo.
I właśnie 1.4TSI w OIII jest do tego wystarczające, więc jeśli zmienię na SIII to nie chciałbym, żeby było gorzej.miało być 101, było 120, jest 150+ i życie jest piękne
THE MAN WHO KNOWS (NOTHING)
Komentarz
-
-
[ Dodano: Pią 18 Gru, 15 21:04 ]
Chris11, 1.4 TSI 150 KM wystarczy w zupełności do sprawnego poruszania się w mieście i na trasie,ale według mnie skoro teraz zastanawiasz się nad wyborem między 1.4 a 1.8 to powinieneś wybrać 1.8, bo do tego mniejszego szybko przywykniesz,tym bardziej,że obecnie masz 1.4TSI jak widzę w opisie.Respect All,Fear No One!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fan[ Dodano: Pią 18 Gru, 15 21:04 ]
Chris11, 1.4 TSI 150 KM wystarczy w zupełności do sprawnego poruszania się w mieście i na trasie,ale według mnie skoro teraz zastanawiasz się nad wyborem między 1.4 a 1.8 to powinieneś wybrać 1.8, bo do tego mniejszego szybko przywykniesz,tym bardziej,że obecnie masz 1.4TSI jak widzę w opisie.
Jak wspomniałem w innym temacie - ponad 100 tysi zł za auto mnie nie interesuje, więc jeśli się zdecyduję na SIII to zostanę przy 1.4ACT.
Swoją drogą - spodziewałem się podwyżki, ale 5 koła to "lekka" przesada...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Chris11Dzisiejsze info o podwyżce 5 tysi zł i tak na starcie przekreśla opcję 1.8TSI.
Jak wspomniałem w innym temacie - ponad 100 tysi zł za auto mnie nie interesuje, więc jeśli się zdecyduję na SIII to zostanę przy 1.4ACT.
Swoją drogą - spodziewałem się podwyżki, ale 5 koła to "lekka" przesada...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OrsonTSIZamieszczone przez TomaszWWiecie że 1.8 przy DSG ma mniej niutków niż z manualem?
Maks. moment obrotowy/przy obrotach (Nm/min-1): 320/1450-3900 (250/1250-5000)
Moc maks./przy obrotach (kW/min-1) 132KM/4000-6200 (132KM/5100-6200)
w nawiasie z DSG. Sam się o tym dowiedziałem przez przypadek na YouTube.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TomaszWZamieszczone przez OrsonTSIZamieszczone przez TomaszWWiecie że 1.8 przy DSG ma mniej niutków niż z manualem?
320/1450-3900 (250/1250-5000) w nawiasie z DSG. Sam się o tym dowiedziałem przez przypadek na YouTube.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OrsonTSIZamieszczone przez TomaszWZamieszczone przez OrsonTSIZamieszczone przez TomaszWWiecie że 1.8 przy DSG ma mniej niutków niż z manualem?
320/1450-3900 (250/1250-5000) w nawiasie z DSG. Sam się o tym dowiedziałem przez przypadek na YouTube.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marlej108Zamieszczone przez Chris11Dzisiejsze info o podwyżce 5 tysi zł i tak na starcie przekreśla opcję 1.8TSI.
Jak wspomniałem w innym temacie - ponad 100 tysi zł za auto mnie nie interesuje, więc jeśli się zdecyduję na SIII to zostanę przy 1.4ACT.
Swoją drogą - spodziewałem się podwyżki, ale 5 koła to "lekka" przesada...
Raz miałem i kląłem. Fakt, że były to jeszcze czasy telewizorów kineskopowych, z których to właśnie jeden nowo zakupiony nijak nie chciał się zmieścić przez właz (i co z tego, że bagażnik miał niemal 600l), ale i tak jakoś uraz mi pozostał.
Jednak liftback daje większe pole manewru.
Uprzedzając pytanie - kombi też mnie nie interesują, a już w szczególności dopłata do nich.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TomaszWZamieszczone przez OrsonTSIZamieszczone przez TomaszWZamieszczone przez OrsonTSIZamieszczone przez TomaszWWiecie że 1.8 przy DSG ma mniej niutków niż z manualem?
320/1450-3900 (250/1250-5000) w nawiasie z DSG. Sam się o tym dowiedziałem przez przypadek na YouTube.
Ale dziwna sprawa bo 70 Nm to spora róznica, to chyba sprawka skrzyni DSG7 a w innych modelach VAG 1,8 wystepuje z DSG6 ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Chris11Zamieszczone przez marlej108Zamieszczone przez Chris11Dzisiejsze info o podwyżce 5 tysi zł i tak na starcie przekreśla opcję 1.8TSI.
Jak wspomniałem w innym temacie - ponad 100 tysi zł za auto mnie nie interesuje, więc jeśli się zdecyduję na SIII to zostanę przy 1.4ACT.
Swoją drogą - spodziewałem się podwyżki, ale 5 koła to "lekka" przesada...
Raz miałem i kląłem. Fakt, że były to jeszcze czasy telewizorów kineskopowych, z których to właśnie jeden nowo zakupiony nijak nie chciał się zmieścić przez właz (i co z tego, że bagażnik miał niemal 600l), ale i tak jakoś uraz mi pozostał.
Jednak liftback daje większe pole manewru.
Uprzedzając pytanie - kombi też mnie nie interesują, a już w szczególności dopłata do nich.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Chris11dla mnie Passat obecnie finansowo wychodzi niemalże identycznie, jak Superb (nie wdawałem się w szczegóły wyposażenia
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rezonZamieszczone przez Chris11dla mnie Passat obecnie finansowo wychodzi niemalże identycznie, jak Superb (nie wdawałem się w szczegóły wyposażenia
Podchodzę do aut pragmatycznie, więc wybieram tylko to, czego w aucie na pewno używam.
Dlatego, np. nie rozumiem, jak ktoś musi mieć klimę automatyczną, bo zwykła to już jest bee, chociaż w ciągu roku tych ciepłych dni, jak na lekarstwo.
Nie rozumiem też, dlaczego ogrzewanie postojowe jest tak niepopularne, skoro oszczędza silnik (który niejeden użytkownik na tym forum rozpieszcza wymianą oleju już po 2, czy 5 tys. km), paliwo i jest po prostu wygodne.
No i najbardziej nie rozumiem, jak ktoś bierze podgrzewaną przednią szybę, do której trzeba zamówić co najmniej Lane Assist i Light Assist i w zasadzie cena wychodzi 800zł mniej niż za pełne ogrzewanie postojowe.
Dla mnie takie rzeczy jak Lane i Light Assist, aktywny tempomat, czy parking assist to są rzeczy zbędne, bo to ja mam myśleć prowadząc auto, a nie komputer.
O ile jeszcze rozumiem aktywny tempomat w niektórych sytuacjach o tyle jeździłem autami z parking assist i uważam, że w polskich warunkach to kompletnie zbędny gadżet.
Dlatego tak bardzo nie spuszczam się nad wyposażeniem Paska i Superba, skoro w przedbiegach ten pierwszy przegrywa praktycznością (sedan vs liftback).
No i osobiście, po oględzinach już kilku egzemplarzy B8, kilku Golfów 7 stwierdzam, że Czesi bardziej przykładają się do składania aut.
Mogę załączyć kilka zdjęć z ostatniej wizyty w salonie, jeśli ktoś jest zainteresowany.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Chris11No i osobiście, po oględzinach już kilku egzemplarzy B8, kilku Golfów 7 stwierdzam, że Czesi bardziej przykładają się do składania aut.
Mogę załączyć kilka zdjęć z ostatniej wizyty w salonie, jeśli ktoś jest zainteresowany.
Golf byl przez dwa lata i 54.000 km autem praktycznie bezproblemowym jesli chodzi o materialy czy wrazenia z jazdy - cichutko, wygodnie, materialy idealne. Za to w dwoch Octaviach (jedna uzywana ambiente druga nowa tour) niestety to i owo bylo do d...py. Np. robiace sie wgniecenie na podszybiu gdzie trzymalem lokiec, latwo brudzaca sie tapicerka, ktora na dodatek w tej uzywanej zaczela sie troche mechacic, latajace kable w klapie bagaznika w tourze, brak jakies tam zapinki tapicerki - ktora potem na gwarancji od razu uzupelniono, ale niesmak pozostal. W Golfie po wyczyszczeniu wnetrza materialy wygladaly przy sprzedazy jak nowe praktycznie. Na dodatek w Golfie w porownaniu z obu Octaviami bylo zauwazalnie ciszej oraz auto przyjemniej sie prowadzilo (bylo bardziej hmm zwarte?).
Oczywiscie to moje odczucia - kazdy moze miec inne. No moja Zona ma odczucia podobne w tej kwestii do moich. Co zabawne to ona zauwazyla np. ze w Superbie jak sie docisnie podsufitke to ... sie rusza, a w Golfie byla idealnie zamocowana i nic sie nie ruszalo.
Najlepiej samemu isc i pomacac, poogladac.
Ps. a co zabawne wlasciwie to VW up! jak na razie okazal sie autem zmontowanym wrecz idealnie... a gdzie go robia? W kraju gdzie produkuje sie najwiecej samochodow na mieszkanca na swiecie... a wiec? W IMPERIUM MOTORYZACYJNYM pod nazwa - SLOWACJA :-) Ktora ostatnio wygrala z naszym pieknym krajem kolejny bój - tym razem o fabryke Jaguara...
Komentarz
-
-
Chris11,co do klimy automat, nie dlatego, że jest beee reczna ktoś może być przekonany, tylko jest wygodniejsza w obsłudze - a używasz klimy prawda? bo pisałeś o pragmatyzmie przecież.
poza tym nie używa się jej tylko w ciepłe dni, ale także do odparowania szyb np....
można przeżyć i to i to, oczywiście, ale jednak pykam guzik w automacie, nastawiam temperature i mam gdzieś, a ręcznym pokrętłem ciężej ustawić optymalnie temperature - tylko dlatego wolę automat, a nie dlatego, że to + 10 do lansu na wsi, to nie alufelgi takie czy inne.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981ale także do odparowania szyb np....
Kolejny powód, żeby brać tą opcje.
Zamieszczone przez sew1981można przeżyć i to i to, oczywiście, ale jednak pykam guzik w automacie, nastawiam temperature i mam gdzieś, a ręcznym pokrętłem ciężej ustawić optymalnie temperature - tylko dlatego wolę automat, a nie dlatego, że to + 10 do lansu na wsi, to nie alufelgi takie czy inne.
Ale gdyby nie to, że był w pakiecie Amazing z innymi rzeczami, na których mi zależało, to gdybym miał do niego dopłacić (jak to ma miejsce w Golfie Comfortline) te 1500zł, to bym go nie wziął, bo dla mnie ta wygoda nie jest warta tych pieniędzy.
A wydaje mi się, że obecnie istnieje moda na posiadanie Climatronica... Musi być i już. Tak, jak 10 lat temu była moda na upieranie się na klimę w ogóle (i słusznie), teraz już powoli musi być automatyczna (czy słusznie?).
Kto wie... Może za 10 lat to właśnie ogrzewanie postojowe będzie czymś bardziej na porządku dziennym.
W A2 wnerwia mnie climatronic, bo oczywiście wie lepiej, jak chcę, żeby on działał. Wyłączam "auto" ustawiam sobie temp., moc nawiewu na 3 kreski, ale przecież on wie lepiej, że ja chcę jednak moc na 1. kreskę. No to ja znowu ustawiam 3, a on po chwili znowu wie lepiej... Doprowadza mnie to do szału.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Chris11Podchodzę do aut pragmatycznie, więc wybieram tylko to, czego w aucie na pewno używam.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rezonZamieszczone przez Chris11Podchodzę do aut pragmatycznie, więc wybieram tylko to, czego w aucie na pewno używam.
Webasta używam niemal CODZIENNIE rano w okresie od końca września do końca marca, trochę w kwietniu (jak dobrze pamiętam to niekiedy i w maju zdarzały się przymrozki).
Generalnie, jak temperatura na dworze spada poniżej 8 stopni, to już przyjemnie się wsiada do nagrzanego auta.
No i ponownie zwrócę uwagę na oszczędzanie silnika i paliwa w takich warunkach.
Gdybym miał jakieś wiarygodne pomiary, to pokusiłbym się o analizę, po jakim czasie zwraca się ogrzewanie postojowe. Niestety, o taką analizę ciężko, bo każdy dzień jest inny. Pobieżnie wychodzi mi to 100tys. km, co daje jakieś 5 lat jazdy.
A klimy ile się używa i kiedy się zwraca, hm?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Chris11W A2 wnerwia mnie climatronic, bo oczywiście wie lepiej, jak chcę, żeby on działał. Wyłączam "auto" ustawiam sobie temp., moc nawiewu na 3 kreski, ale przecież on wie lepiej, że ja chcę jednak moc na 1. kreskę. No to ja znowu ustawiam 3, a on po chwili znowu wie lepiej... Doprowadza mnie to do szału.
U mnie robi to co mu każę: np. wyłączam AUTO i ustawiam ilość "zielonych świecących diód".. i tak jest cały czas chyba że nacisnę AUTO wówczas on rządzi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Chris11A wydaje mi się, że obecnie istnieje moda na posiadanie Climatronica... Musi być i już. Tak, jak 10 lat temu była moda na upieranie się na klimę w ogóle (i słusznie), teraz już powoli musi być automatyczna (czy słusznie?).
Miałem różne klimy, teraz w 3 autach mam "climatronic" a w jednym manual. JEDYNYM dla mnie plusem klimy automatycznej jest fajniejszy wygląd, wyświetlacze, guziczki :szeroki_usmiech Gdy jest duży upał wsiadam do auta i robię chłodzenie na max, w przypadku klimy manualnej trwa to 1 sek, w przyp automatu w jednym z aut muszę pykać najpierw guziczkiem by dojść do "low" a potem drugim pykać by dać wentylator na max, idiotyzm.
Gdybym miał wybór przy kupowaniu auta to nigdy bym nie doplacił do climatronica.Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
Komentarz