Zamieszczone przez Seed
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez jarecki2000Chciałbym wymienić olej w swojej Octavii. Obecnie jest zalany Mobilem albo Castrolem 0w50, przynajmniej tak wskazują notatki poprzedniego właściciela. ( nie pamiętam dokładnie firmy ). Auto ma przejechane ok 134 tys km. Zastanawiałem się na Motulem, tylko pytanie jaki zalać, chodzi mi o lepkość i rodzaj.
Ja bym polecił jeszcze Millers XFE-PD i Liqui Moly Top Tec 4100
Którego byś nie wybrał będzie dobrze.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez XaroxZ Motula to: Motul X-Clean lub Specyfic 505.01
Ja bym polecił jeszcze Millers XFE-PD i Liqui Moly Top Tec 4100
Którego byś nie wybrał będzie dobrze.
W najnowszej karcie Castrola Edge TD parametry poleciały w dół. Temp. płynięcia z -48 na -39
CCS z ~5500 na 6110 :roll:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez konkonW najnowszej karcie Castrola Edge TD parametry poleciały w dół. Temp. płynięcia z -48 na -39
Izomeryzacja - proces w którym frakcja węglowodorowa, stosunkowo bogata w parafiny o łańcuchu prostym jest poddawana kontaktowi z dwufunkcyjnym katalizatorem w celu otrzymania związków bogatych w izoparafiny.
Coś Tobie to mówi? Bo w 1977 roku :shock: ... Polacy już działali w na tym polu http://pubserv.uprp.pl/publicationse.../PL87228B1.pdf
Dobry olej z normą VW 505.01 to Statoil Lazerway 5W/40 C3 http://www.elektraoil.com.pl/doc/LazerWay_C3_5W_40.pdf + http://www.msds.dk/statoil/Poland/Au...05W-40_1.0.pdfPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
[quote="PAOLO ESCO"]Zamieszczone przez konkonPonieważ Castrol przerobił formułę swojego "pełno syntetycznego oleju silnikowego", eliminując polyalphaolefinę (która kiedyś w nim była) - PAO i użył jako bazy podstawowej "syntetycznej", która składa się w 70% z "Catalytically hydroisomerized hydrocarbons" -i aż takich mrozów niema
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Pytałem ostatnio na sympozjum czy olej całkowicie syntetyczny oparty na PAO, estrach może mieć temp. płynięcia na poziomie np. -40st.C ...tak moze mieć, a czy temp. płynięcia na poziomie -60st.C to domena TYLKO olejow pelno syntetycznych , odpowiedz padła NIE.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Krótko mówiąc zmiana struktury hydrokraków, formowanie lepkości, dodatek estrów i produkt finalny ma dobre właściwości w szerokim spektrum temperaturowym i odporność na starzenie. Szkoda że tak go uśrednili, był to naprwdę dobry olej, w dobrej cenie.
Ciekawe czy cena po nowym blendingu spadnie.. znając życie nie, w końcu marketing się sam nie spłaci.
Elita naukowa w PL zawsze była mocna, tylko technologia trafia zazwyczaj w obcy kapitał (siła wyższa :lol: ). Gdyby ludzie wiedzieli ile patentów mamy w chemii, lotnictwie, kosmonautyce..
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez konkonElita naukowa w PL zawsze była mocna, tylko technologia trafia zazwyczaj w obcy kapitał (siła wyższa ). Gdyby ludzie wiedzieli ile patentów mamy w chemii, lotnictwie, kosmonautyce..
Tam jest norma Rolls Royce CSS 200
Fakt faktem....moglibyśmy sobie kopać i wiercic w skalach łupki, technologie na odwierty tzw. szczelinowanie Polacy opatentowali juz w 1978r. ale trzeba sprzedac się hamerykanom, Geofizyka Kraków najlepsi naukowcy od ziemi i skał na świecie :-)
Itp. itd...Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Pidziek, na takie pytania to i ja bym Ci odpowiedziałFormowanie struktury i składu wiązań PAO pozwala uzyskiwać ogromne spektrum lepkościowe, temp. płynięcia nawet poniżej -60. Dzięki procesowi HC i pochodnym struktura CH jest zbliżona do PAO więc właściwości mogą być podobne, jednak same PAO mają także słąbe właściwości i tu potrzebne są dodatki innych związków, wzmacniające. Np. PAO dadzą niskie temp. płynięcia, stabilną lepkość, Estry poprawią wł. wysokotemp., odparowalność, HC poprawią wytrzymałość i mamy produkt idealny (w ogromnym uproszczeniu)
No ale teria terią a w praktyce różnie bywa z mieszaninami (właściwościami i "mieszalnością"). Ingerencja w długość łańcucha niesie szereg zalet jak i wad dlatego zrobić dobry olej to jest sztuka a ulepszanie to sprawa śliska.
Ciekawe co na tym sympozjum uważają za syntetyczne. Ma to kluczowe znaczenie w zrozumieniu.
Komentarz
-
-
konkon, dziwne bo tu masz specyfikacja z 2005 roku i też jest -39 : http://www.uleiauto.ro/phpeuri/oilur...el%205W-40.pdf[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Przeglądając inne forum trafiłem na taki post:
"Krótkie info dla wyznawców / fanów olejów marki Motul z serii 8100 oraz "specific" (przekopałem się dziś przez ich zasoby, z których widać skład "syntetyczny"):
50-100% HC (hydrokraki, syntetyki Grupy III) zawierają:
x-cess 5W-40,
x-max 5W-30, x-max 5W-40,
x-clean 5W-30, x-clean 5W-40 (nie podali wprost ale rozkodowałem po nr CAS),
eco-nergy 5W-30
eco-clean 5W-30, eco-clean+ 5W-30 oraz seria "specific" 5W-30 (poza VW 504/507 - ten ma 25-50% HC),
25-50% HC zawierają:
x-clean+ 5W-30
eco-clean 0W-30
eco-nergy 0W-30
x-max 0W-40
x-lite 0W-30 (jest wersja JP bez HC)
eco-lite 0W-20 1% HC - prawdziwy syntetyk..."Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bobwoj"Krótkie info dla wyznawców / fanów olejów marki Motul z serii 8100 oraz "specific" (przekopałem się dziś przez ich zasoby, z których widać skład "syntetyczny"):PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bobwojco oznacza wersja JP?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Koledzy szukam porady. Potrzebuję wymienić olej w samochodzie mojego ojca O2 FL BXE 2011 bez DPF-a. Cały myk polega na tym, że ojciec chce tylko i wyłącznie olej Mobila najlepiej w Long Life ( odpada Castrol i Motul)
Możecie doradzić czym zalać jego samochód ??
Jedyne co znalazłem z 507 00 to : Mobil 1 ESP Formula 5W-30 jakie są opinie na jego temat ?Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
16.000 km przejechane.
Stanowczo nie chce tam zalewać Castrola, najbardziej by preferował Mobila pytanie czy ten może działać w LL.Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
No to zalej tego mobila i miej nadzieje ze bedzie oki :szeroki_usmiechOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Panowie, znalazłem logiczną dość logiczną argumentację stosowania olejów w klasie lepkości XW-30 zamiast XW-40. Czy zgadzacie się z tą argumentacją?
Motul discontinued their 8100 E-tech 0W-40 (VW 503.01) Synthetic Ester oil which was a favourite anmongst the TT community and have replaced it with 8100 X-lite 0W-30 Synthetic Ester oil (VW 503.01). I had my doubts at first because of the lower viscosity at 100 deg C.; 30 instead of 40. This would suggest increased engine wear at elevated temperature but to be fair the Audi recommendation was for a 0W-30 Castrol product originally - but was I protecting my chipped engine more with a 40 rather than a 30? At least 0W for both oils has the same cold start performance.
So why did Motul do this? I rang Opie oils to find out and spoke to Guy.
Guy explained that the X-lite 0W-30 is a more stable oil. The 0W-40 had a higher addition of "viscosity index improvers", in order to achieve the multigrade performance. These addatives are long chain molecules which are coiled up at low temperatures but open out into long chains at high temperatures, in order to increase the viscosity - so it doesn't thin out so much when hot. The problem is that these long chains shear, under mechanical stress, so that before 10k miles is up, a 0W-40 may have decreased to 0W-30 anyway. The X-lite 0W-30, on the other hand, will still likely be close to a 0W-30 in the same mileage, as the amount of viscosity index improvers used is far less. Synthetic oils require far less viscosity improvers to achieve the same multigrade performance than organic oils. In fact the synthetic base stock oil is around 0W-20 and that's the grade that tends to be used in F1 racing. Higher engine speeds require lower viscosity. So it's swings and roundabouts to some extent: Higher engine speeds require lower viscosity but increased loads reqire higher viscosity.
Apparently Motul have improved other aspects of the oil and required to reduce the viscosity improvers in the process. It's still VW 503.01 spec approved and is recommended for the TT specifically.
Here are the data sheets for comparison:
http://www.opieoils.co.uk/performance_l ... _0W-40.pdf
http://www.opieoils.co.uk/performance_l ... _0W-30.pdf
PROPERTIES ..................... Specification ........ E-tech 0W-40 ......... X-lite 0W-30
Viscosity grade .................. SAE J 300 .............. 0W-40 ................ 0W-30
Density at 15°C (59°F) ....... ASTM D1298 ......... 0.861 .................. 0.856
Viscosity at 100°C (212°F) .. ASTM D445 .......... 13.3 ..................... 11.9 ......... mm²/s
Viscosity at 40°C (104°F) .... ASTM D445 .......... 73.2 .................... 66.5 ......... mm²/s
Viscosity index ................... ASTM D2270 ......... 186 .................... 177
Pour point ........................ ASTM D97 ........... -60°C / -76°F ........ -51°C / -59°F
Flash point ........................ ASTM D92 ........... 226°C / 438°F ........ 232°C / 450°F
TBN ................................ ASTM D 2896 ........ 10.8 .................... 11.2 ......... mg KOH/g
Anyway...
The most important point is that the Motul 8100 X-lite 0W-30 is now the only Synthetic Ester based oil available for the TT that's approved to VW 503.01 (as was the Motul 8100 E-tech 0w-40).
Synthetic Ester based oils, as originally used on aircraft engines, are superior to PAO (polyalphaolefin) synthetic based oils (like Mobil 1 etc.) as the Ester molecules are electrically polarised and adhere to metal bearing surfaces. This ensures lubrication on engine start before the oil pressure is established - where most engine wear occurs. This bonding also goes some way to reduce the need for viscosity. For more information see this link: http://www.motul.com.au/fact_sheets/estel_oil.html
Here are some other links for background information:
http://www.upmpg.com/tech_articles/moto ... index.html
Conclusion:
The Motul 8100 X-lite 0W-30 Synthetic Ester oil (VW 503.01) appears to be the best available oil for use in the TT as far as I am aware.
Yes, I'd always believed that synthetics didn't break down, unlike mineral oils which do and form sludge (why they shouldn't be used for extended service). It seems that is true of the synthetic base stock. The long chain polymer viscosity index improvers, if used however, get chopped up and form shorter chains with use. They then don't work as well at keeping the oil thick at high temperatures and when burnt leave deposits in your engine.
The closer the two numbers are together (e.g. 0W-30 as opposed to 0W-40) means less polymers are used. In fact with synthetic oils it's possible to formulate the oil grade without the use of polymers at all. Mobil 1 use no viscosity improvers in their 5W-30 nor Amsoil with their 10W-30 and 15W-40 but they add some to achieve their 10W-40 and 5W-30. I'm not sure how much is added to the Motul 0W-30 if any but it's less than there was in the 0W-40.
There is a trade off between a thicker oil being difficult to reach bearing surfaces at startup or at high speed, and a thin oil getting there quickly but not being thick enough to protect and prevent wear.
Older engine designs with larger clearances and tolerances required thicker oils like 20W-50. This would tend to apply with a worn modern engine but some bearings won't be as worn, oilways and spray holes will not have changed etc. and they may suffer from too thick an oil. Better that wear is prevented in the first place by the use of a good synthetic.
I ran my Mk5 RS2000 4x4 to 250k miles on the same engine and the bearing surfaces were still unmarked and within spec. The cylinder bores still had cross hatch honing marks visible! Pity the head cracked through metal fatigue! That was using Mobil 1. I've replaced the engine now and have been using the Motul 0W-40.
Here's a good article about oil: http://www.geocities.com/Yosemite/Gorge ... r_oils.htm
Rogue,
Confirm this in your handbook but I think it will say AVS and 503.01 or 504.00. The AVS extended service requires a fully synthetic to avoid sludge and the 503.01 spec is matched by the Motul 8100 X-lite 0W-30 Synthetic Ester oil (VW 503.01).
Oil viscosity recommendations from Audi depend on ambient temperature. Column A is the one for the high-lubricity oils such as 503.01. This is from the workshop manual:
W wielkim skrócie chodzi o to (przepraszam za tłumaczenie), że oleje w klasie lepkości 0W-30 są bardziej stabilne o olejów 0W-40, ponieważ 0W-40 mają więcej dodatków pomocnych w uzyskaniu klasy lep. - 40. Dodatki te posiadają długie łańcuchy molekularne właśnie w celu zwiększenia lepkości. Problem w tym, że te dodatki pod wpływem eksploatacji ulegają degradacji i olej zmienia swoją lepkość do 0W-30 lub niżej. Natomiast olej w klasie 0W-30 zachowuję swoje parametry przez cały okres swojej ekspolatacji, ponieważ nie posiada tylu dodatków, a jego lepkość jest bardziej naturalna ponieważ wynika z zastosowanej bazy.
W załączonej tabelce widać, że 5W-30 tak samo zachowują się pod wpływem wyższych temperatur co 5W-40.
Ponadto wykazują przewagę olejów opartych na bazach estrowych, które nota bene użawane są w silnikach lotniczych, nad olejami opartymi na bazach PAO, ze względu na polaryzację, która niweluję suchę starty w silniku.Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF
Komentarz
-
-
phrix, Jeżeli to silnik w nowym aucie to z pewnością ma w instrukcji zalecenie oleju z normą VW 504 507 ale to norma na przebieg wg wskazań komputera czyli ok. 25-30kkm.
Skoro wymiana jest po 16kkm to chyba lepszy będzie olej z normą 505.01
Co prawda nie wiem jaki olej Mobila ma tę normę ale nie musi być LL. :wink:pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez phrixMożecie doradzić czym zalać jego samochód ??
phirx - kup ojcy do BXE LazerWay LL 5W/30 - będzie zadowolony.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez phrixJedyne co znalazłem z 507 00 to : Mobil 1 ESP Formula 5W-30 jakie są opinie na jego temat ?
Jest też Mobil Super 3000 z normą 506.01 typową do diesli z PD z trybem LL. Olej ten jest dużo droższy od pierwszego, cena litra oscyluje w granicach 50 PLN
[ Dodano: Pon 21 Lis, 11 21:59 ]
Zamieszczone przez pacocasesphrix, Jeżeli to silnik w nowym aucie to z pewnością ma w instrukcji zalecenie oleju z normą VW 504 507 ale to norma na przebieg wg wskazań komputera czyli ok. 25-30kkm.
Skoro wymiana jest po 16kkm to chyba lepszy będzie olej z normą 505.01
Co prawda nie wiem jaki olej Mobila ma tę normę ale nie musi być LL. :wink:Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bobwojCzy zgadzacie się z tą argumentacją?
Po drugie bazy olejowe używane w tych produktach też uległy już zmianie.
Po trzecie zastąpienie MOTUL 8100 E-TECH 0W-40 przez Motul 8100 X-lite 0W-30 było podyktowane głównie kosztami wytworzenia oleju.
Zgadzam się co do tego że nie koniecznie trzeba zwiększać lepkośc by uzyskać dobry produkt który konkuruje z 0W/40 mam na mysli 0W/30 czy 5W/30. Lepiej mieć stabilny 0W/30 czy 5W/30 niż 0W/40 który po krótkiej eksploatacji straci swoje parametry.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz