Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pidziek
    RS
    • 2011
    • 1845

    ariu: nie nieufność ale wiem jaki segment jakościowy reprezentują pewne marki.

    Widzisz jak to jest z "diamentem" mamy wiertła diamentowe jedne wystarczają na minutę wiercenia a drugim mozesz rżnąć i pół dnia i dopiero zepsujesz.

    Zamieszczone przez ariu
    Chociaż, my Polacy tak mamy, lepiej na wszelki wypadek być przeciw.
    Ale do czego pijesz że krytykuje wypasiony kibelek ?
    Ja nie i wiem że japonce maja pod tym wzgldem niesamowity kunszt, my bardziej przywiązujemy wage do wygladu, prezencji oni do techniki
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz

    • ariu
      Classic
      • 2011
      • 17

      Zamieszczone przez Pidziek
      wiem jaki segment jakościowy reprezentują pewne marki
      Te marki to np Millers z Nanodrive i CRX, wznieś się na wyższy stopień ogólności w temacie.

      Zamieszczone przez Pidziek
      Ale do czego pijesz
      na pewno nie do wypasionych kibelków, które nie interesują mnie na tym forum, a do nowych technologii produkcji olejów.

      Komentarz

      • Pidziek
        RS
        • 2011
        • 1845

        ariu: myślisz o CRX jako o oleju nie specjalnej jakosci bo nie wiem jak Twoją wypowiedz odebrać ?
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz

        • ariu
          Classic
          • 2011
          • 17

          Zamieszczone przez Pidziek
          ariu: myślisz o CRX jako o oleju nie specjalnej jakosci bo nie wiem jak Twoją wypowiedz odebrać ?
          przecież umiem czytać:

          Technologia nano już jest obecna w olejach przekladniowych CRX ktore sa najlepszymi olejami przekladniowymi na swiecie
          Pidziek napisał/a:
          Ale do czego pijesz
          Jakoś nie potrafie zrozumiale formułować myśli, pewnie dlatego ciężko się z Tobą porozumieć.

          Tym niemniej dzięki za poświęcony czas, wszystkiego co chciałem, dowiedziałem się już z innych źródeł.

          Komentarz

          • zak14
            Rider
            • 2011
            • 605
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            Zamieszczone przez ariu
            Tym niemniej dzięki za poświęcony czas, wszystkiego co chciałem, dowiedziałem się już z innych źródeł.
            Podzielisz się tymi źródłami ? Dla mnie temat (faktycznych a nie pseudo) nanododatków to póki co tabula rasa - chętnie przejrzałbym jakieś konkretne publikacje na ten temat.
            Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

            Komentarz

            • Orbit
              Rider
              • 2010
              • 486

              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cEvwV269JsE[/youtube]

              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MJ_CFwXvV4U&feature=related[/youtube]
              1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
              Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

              Komentarz

              • Pidziek
                RS
                • 2011
                • 1845

                ariu:
                Skoda Fabia S2000 - cena auta - 1mln 300 tys zł.....
                koszt wynajęcia - 150 €/1 km rajdu....
                Silnik CFS 5w40, skrzynia, dyfry CRX LS 75w140 NT.

                Jak myslisz dlaczego do tak drogiego auta akurat ten olej ?
                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                http://www.zmienolej.pl/
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                Komentarz

                • innova
                  Rider
                  • 2011
                  • 554

                  Zamieszczone przez zak14
                  Dla mnie temat (faktycznych a nie pseudo) nanododatków to póki co tabula rasa
                  zak14,

                  albo odwracając pytanie czy zagadnienie zastanówmy się, które oleje dziś nie są NANO albo jak słusznie zauważyłeś, które nie kwalifikują się aby taki przydomek im nadać ?

                  no i zagadnienie zapewne podobnie jak uprzednie: ile PAO jest w PAO teraz sprowadzi się do określenia, ile NANO jest w PAO albo ile NANO jest w NANO
                  --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                  Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                  _______________________________________

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez DGW
                    Zamieszczone przez Skodaoctavia
                    Nie trzeba było myśleć, tylko sprawdzić. Tak, oleje 10W40, nie tylko Motula mają prawie tę samą lepkość co 5W40, bo inaczej nie byłyby xW40. Innymi słowy każdy olej xW40 musi mieć lepkość w 100st między 12,5 a 16,3 cSt.. Tym samym olej 10W40 może mieć nawet niższą lepkość w 100st. niż 5W40. Akurat w przypadku tych dwój olejów, tego 10W40 300V i tego 5W40 505.01 te lepkości są takie same . Jeżeli wiec na tej samej lepkości miałeś różnicę ciśnień 1bar, no to gratuluje wyciągnięcia rzetelnego wniosku, że to wina lepkości…A potem jelenie to czytają…
                    A nawet jeden odpisał...
                    Podaj czym wynik mógł być zafałszowany. Wlewam jeden olej, jeżdżę, obserwuję. Wlewam inny, jeżdżę, obserwuję. Za każdym razem oczywiście nowy filtr. Piszę to co zaobserwowałem.
                    Jelenie nie odpisują, ograniczają się do czytania, w tym sęk. Prawda prawdziwsza i racja racjejsza jest dla nich na ogół tą, która pojawia się w większej ilości postów, lub którą objawił user np. z najdłuższym stażem na forum, lub który zużył więcej pasty do mycia rąk.

                    Tu nie chodzi już nawet tyle o zafałszowanie wyniku, co przede wszystkim o jego interpretacje.
                    Jeżeli piszesz wiec, że dwa oleje o tej samej lepkości w danej temp. wykazały w silnikach różnicę ciśnień 1 bar i wnioskujesz z tego, że przyczyną jest ta właśnie lepkość oleju, to ja Ci piszę, że ten wniosek jest logicznie fałszywy. To tak teoretycznie, a jak wolisz praktycznie i konkretnie - jest to bzdura.

                    Mało tego, wniosek taki jest również nieprawdziwy w przypadku olejów różniących się od siebie lepkością w 100st.C o kilkanaście procent, a takie są różnicę między olejami np.5W30 z aprobatami VW do tych silników, a olejami 10W40. Wniosek ten obalają również wyniki Twoich eksperymentów, konkretnie dużych różnic ciśnienia i temp., a niewspółmiernie do nich małej różnicy lepkości.

                    Zastanawiająca jest jeszcze jedna rzecz. Skoro na oleju 5W40 był taki shit, to na jakiej podstawie właśnie tę lepkość opiniujesz za minimalną do tego silnika? Nie pomyliły Ci się przypadkiem strony minimum? Za minimum przyjmuje się najniższą wartość, ale spełniającą określone wymogi, a nie wartość nie spełniającą tych wymogów. Na logikę to powinien to być jakiś 10W50, cza coś takiego. No jakiś spełniający wymagania Twoich testów, a nie ten nie spełniający. Tak więc na jakiej racjonalnej podstawie ta opinia o oleju 5W40?
                    Zamieszczone przez DGW
                    Żeby było jasne to pierwotnym olejem rekomendowanym do PD był 5W40! Potem doszedł 5W30.
                    Nigdzie nie napisałem że zalewałem olej z normą 505.01 (osobiście nie obchodzi mnie ta norma w moim silniku). Czy mobil ma 5W40 z 505.01 nie wiem i nawet nie będę szukał info nt temat ponieważ olej tej firmy nigdy już nie zagości w moich silnikach.
                    Widzę, że kolega wielbiciel Motula. I jak zwykle dowartościowanie jednej marki odbywa się kosztem drugiej, w tym przypadku Mobila. Tylko wyobraź sobie kolego, że chyba nawet nie rozumiesz jak mocno mogłeś zdewaluować wartość cywilnych olejów Motula w tym momencie. Dlatego, że jedyny miarodajny wniosek jaki można by było spróbować wysnuć z Twojej historyjki o „lekkim upalaniu” TDI (oczywiście zakładając na wstępie wyeliminowanie wszystkich innych czynników dotyczących kondycji technicznej samochodu) jest taki, że jedynymi olejami ze stajni Motul nadającymi się do pracy w wyższych temp., rzędu 90-100st.C w tych silnikach – są oleje racingowe 300V. Jeżeli więc taki Motul Specific 505.01 5W40 nie tworzy ciśnienia na wolnych obrotach w tem. ok. 90st.C to chyba nie za dobrze świadczy o tym podobno wypasionym oleju.
                    Powinieneś więc zamiast bajdurzyć coś o minimalnej lepkości 5W40 to ostrzegać ludzi przed wlewaniem do tych silników tych zwykłych Motuli 100% syntetyków- specyfiki VW, czy 8100, bo to pewnie to samo.
                    Zamieszczone przez DGW
                    Zamieszczone przez Skodaoctavia
                    Czyli co ten VW, z ch… na łby się pozamieniał? Aprobuje oleje do PD z niską lepkością żeby ludziom silniki się zacierały i lampki ciśnienia oleju się świeciły?
                    Może to jedna z wielu "bzdur" które VW wypuścił na rynek. A przy okazji znów widać Twoje braki w znajomości silników VW TDI- lampki to się świecą jak już silnik wybuchnie. Czujnik masz zamontowany na początku układu w obudowie filtra.
                    No zapewne, VW ze swoich labów wypuszcza bzdury, aprobaty olejowe wydają naćpane inżynierki, za to nasi fachowcy od klucza i upalania wypuszczają prawdy objawione.

                    Lampka to symbol braku ciśnienie, nie konkretny przypadek. Zresztą każda lampka i nie tylko w TDI, ale każdym silniku ze smarowaniem ciśnieniowym świeci wtedy, gdy na czujniku ciśnienie nie przekracza progu jego wyłączenia, np. 0,5 bara. Jeżeli więc lampka u Ciebie nie świeciła oznacza, że w obrębie czujnika ciśnienie było wyższe, a więc istniało smarowanie obiegowe z jakąś tam wartością ciśnienia. Problem z ciśnieniem, jak piszesz był natomiast na górze silnika. Zresztą nawet świecenie lampki nie zawsze musi oznaczać jakieś wielkie halo. To wszystko zależy kiedy się ta lampka zaświeci. Jeżeli na wolnych obrotach i zaraz po lekkim zwiększeniu gaśnie, nie jest to jeszcze sygnał do paniki. Dodatkowo część elementów silnika smarowanych jest typowo hydrodynamicznie, tzn. nie musi bezwzględnie istnieć ciśnienie, wystarczy zapewnienie minimalnych obrotów silnika.
                    No ale jeżeli Twoje silniki, jak piszesz, wybuchają po zaświeceniu lampki, to pewnie tak jest i bardzo Ci współczuje...
                    Zamieszczone przez DGW
                    nie rozumiem co miałem z tym olejem zrobić? Przy najbliższej okazji wybył z miski.
                    505.01 to olej i 300V to też olej. Czym się różnią trzeba by rozpatrywać indywidualnie. Osobiście nie mam czasu na takie rzeczy a na pewno na tym forum znajdą się takie osoby które o wiele lepiej to zrobią ode mnie.
                    No tak, tylko jeżeli coś piszesz o upalaniu, testach olejów, silników itp. to wartałoby rozróżniać oleje choćby ze względu na zastosowanie. Nie sądzisz? Pomijając jego jakość jak i markę to olej 300V jest do „upalania”, a olej 505.01 – nie. I jest to chyba pierwsza rzecz, o której powinieneś wiedzieć próbując napisać cokolwiek o olejach.

                    Komentarz

                    • rOBERTO795
                      RS
                      • 2009
                      • 3465
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      Zamieszczone przez Skodaoctavia
                      Dodatkowo część elementów silnika smarowanych jest typowo hydrodynamicznie
                      Zapytam- Które? :twisted:






                      Ułatwie Ci- Które nie są?
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      • zak14
                        Rider
                        • 2011
                        • 605
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        Zamieszczone przez innova
                        albo odwracając pytanie czy zagadnienie zastanówmy się, które oleje dziś nie są NANO albo jak słusznie zauważyłeś, które nie kwalifikują się aby taki przydomek im nadać ?
                        Na swój użytek przyjmuję, że nadużyciem jest stosowanie przedrostka nano do klasycznych baz czy dodatków, nawet jeżeli dobrze panujemy nad ich strukturą atomową i jej uporządkowaniem. Przed granicą "nano" stawiam MoS2, a ciekawi mnie to co jest "za nim", tj, np. nowe cząsteczki o strukturze fulerenów i ciekawych własnościach.

                        [ Dodano: Sro 18 Sty, 12 23:12 ]
                        rOBERTO795,

                        np. łożyska główne. Podrzucałem już ten link, ale tak dla przypomnienia:


                        Oczywiście jakaś podaż oleju niezbędna do wytworzenia klina smarnego musi być.

                        Przy czym, przy bardzo małym ciśnieniu słabym pocieszeniem może być to, że łożyska przeżyją, ale na skutek zbyt małego ciśnienia w dyszach natryskujących tłok będzie wyglądał jak na kilku z tych zdjęć:
                        Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                        Komentarz

                        • ariu
                          Classic
                          • 2011
                          • 17

                          Zamieszczone przez Pidziek
                          Skoda Fabia S2000 - cena auta - 1mln 300 tys zł.....
                          koszt wynajęcia - 150 €/1 km rajdu....
                          Silnik CFS 5w40, skrzynia, dyfry CRX LS 75w140 NT.

                          Jak myslisz dlaczego do tak drogiego auta akurat ten olej ?
                          Jakiś konkurs, tak?
                          Moja odpowiedź: bo są b. dobre do kłowych skrzyń biegów. :lol:

                          Teraz Szanowny Pidźku, ponieważ ja zupełnie nie rozumiem Twojego stanowiska,
                          quiz dla Ciebie:

                          Nanododatki, (nanotechnologia) w olejach silnikowych to:

                          1. czysty marketing i totalna ściema
                          2. technologia, która może zrewolucjonizować rynek olejów
                          3. nie wiem
                          i dodatkowo- bezpiecznie
                          4. jestem za, a nawet przeciw

                          Zamieszczone przez zak14
                          Na swój użytek przyjmuję, że nadużyciem jest stosowanie przedrostka nano do klasycznych baz czy dodatków, nawet jeżeli dobrze panujemy nad ich strukturą atomową i jej uporządkowaniem. Przed granicą "nano" stawiam MoS2, a ciekawi mnie to co jest "za nim", tj, np. nowe cząsteczki o strukturze fulerenów i ciekawych własnościach.
                          Bingo!!!

                          Cząsteczki MoS2 są przynajmniej 500 razy większe od tego, co przyjęto nazywać nanocząsteczkami.

                          Biedronkowe nanoprodukty wywołują u nas :evil:

                          Ale oddzielmy ziarno od plew i żeby nie było OT skupmy się na olejach.

                          Zamieszczone przez zak14
                          Podzielisz się tymi źródłami ? Dla mnie temat (faktycznych a nie pseudo) nanododatków to póki co tabula rasa - chętnie przejrzałbym jakieś konkretne publikacje na ten temat.


                          Tak na szybko:

                          ogólnie:

                          เฮงเฮง888 สล็อต เว็บใหญ่ เปิดใหม่ล่าสุด สล็อตดีๆ สำหรับเว็บไซต์ ถือเป็นเว็บเกมที่ได้มาตรฐานสากล และเป็นผู้ให้บริการเกมชั้นยอด



                          O ile nanocząsteczki mogą tworzyć atomy różnych pierwiastków, tlenki, siarczki, to w technologii olejów spotkałem informacje o wykorzystaniu
                          węgla C60-fulereny i
                          WS2-disiarczek wolframu
                          Zalety Nano w smarach są bezsporne i wypraktykowane:
                          Korzyści:
                          • Współczynnik tarcia zmniejszony o 2 do 10,
                          • Żywotność smaru wzrosła o 5 nawet do 15,
                          • Odporność na obciążenie wzrosła o 5,
                          • Zwiększenie długowieczności i zwiększona odporność na ścieranie pomnożona przez 4,
                          • Zmniejsza zużycie energii, hałasu i zanieczyszczenia
                          • Zielona / ekologicznie przyjaznych materiałów,
                          • Niższy koszt części preparatu działa skutecznie nawet na chropowatych powierzchniach,
                          • Im wyższe obciążenie tym lepszy efekt smarowania,
                          • Zmniejszenie zużycia standardowych olejów nawet do 100 razy,

                          Tu przykład:


                          Z olejami silnikowymi już nie jest tak oczywiste.

                          to wszyscy znają :P :
                          Millers Oils przedstawia nową serię olejów silnikowych – Nanodrive. Seria produktów o obniżonym tarciu – przedstawiona 12 stycznia 2012 na Autosport International Show Czołowy producent olejów i smarów – Millers Oils przedstawił nową serię olejów silnikowych z serii Motorsport o obniżonym tarciu ...


                          ale tu więcej:


                          Nie wiem czy to elegancko, ale wkleję post usera wlyszkow z forum.subaru.pl:

                          Z materiałów w sieci o MoDTC i nano wynika, że COF (współczynnik tarcia) dla MoDTC to min. 0,09 (ww. porównanie Millersa wskazuje, że ten inny olej ma COF > 0,10) i tylko w obecności Zn i P w odpowiednich proporcjach :idea: - wszystkie one są opakowane w siarkę :| - przy MoDTC ok. 2,5 - 3 Mo :1 S a typowe ZDDP to siarki drugie tyle ile Zn + P (w ppm - wg Lubrizola) a przy nano C60 uzyskujesz COF na poziomie 0,07 bez siarkowych wspomagaczy i dodatkowo dodatki nano nie padają tak szybko przy wzroście sił nacisku (COF nie rośnie tak jak w innych przypadkach a nawet maleje) i temperatury (C60 wytrzymuje o wieeele więcej - niektóre źródła podają stabilne 800C a niektóre nawet wyżej). Obecnie ponoć nie widać innej drogi do uzyskania bezpopiołowych olejów dających wymagana ochronę jak i obniżenie tarcia = wzrost osiągów przy spadku spalania / emisji :idea: .
                          Podsumowując nanododatki redukują tarcie->lepsza ochrona silnika+wzrost mocy+zmniejszenie zużycia paliwa (teoretycznie, nie wiem o ile i czy to prawda) oraz
                          zredukowanie SAPS -niski poziom popiołu siarczonego (SA), fosforu (P) i siarki (S).

                          Teraz najważniejsze pytanie,
                          skoro jest tak wspaniale, to dlaczego nanoolejów nie ma w każdym sklepie, a Millers dopiero wchodzi z tym na rynek???
                          Przecież nanoproduktów ( prawdziwych ) w innych dziedzinach życia jest mnóstwo.

                          Nie wiadomo co Millers domieszał do Nanodrive, zakładam, że fulereny.
                          Gdzie jest haczyk, musi być jakiś próg lub nie znana mi wada tych olejów:
                          1.względy ekonomiczne-cena?
                          2.trudność procesu technologicznego?
                          3.fulereny b.dobrze rozpuszczają się w rozpuszczalnikach pochodzenia organicznego
                          (może dlatego nie ma problemu ze smarami i CRX do przekładni-tam nie ma ropy/benzyny :lol: )
                          4.... tu liczę na Was

                          Pkt. 1 i 2 raczej odpada, pewnie pkt. 4...

                          pozostaje czekać aż pojawią się na rynku oleje Nanodrive i ktoś je przetestuje,
                          jako że są rekomendowane do motosportu, nie będzie to chyba żadna skoda.A szkoda

                          Komentarz

                          • Orbit
                            Rider
                            • 2010
                            • 486

                            Zamieszczone przez ariu

                            pozostaje czekać aż pojawią się na rynku oleje Nanodrive i ktoś je przetestuje,
                            jako że są rekomendowane do motosportu, nie będzie to chyba żadna skoda.A szkoda
                            Ja nie widzę problemu ...
                            Lałem rożne wynalazki do silnika, wszystko chodzi , gra i buczy ...





                            już można znaleźć produkty z napisem ""NANO"" obawiam się ze z NANO może być tak jak z ""OLEJ SYNTETYCZNY "" który nigdy nawet nie stał obok oleju syntetycznego ..
                            1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                            Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                            Komentarz

                            • Pidziek
                              RS
                              • 2011
                              • 1845

                              Zamieszczone przez ariu
                              fulereny b.dobrze rozpuszczają się w rozpuszczalnikach pochodzenia organicznego
                              (może dlatego nie ma problemu ze smarami i CRX do przekładni-tam nie ma ropy/benzyny :lol: )
                              Może zapytam przy okazji jak wyszły testy w najnowszym WRC Prokopa:

                              Tam jest już 10W50 Nanodrive i nie dlatego że ktoś tak zapłacił i może wysłać w kazdej chwili silnik do remontu ale olej musiał spełnić najbardziej surowe oczekiwania i wymagania :-)

                              Tak że nie tylko kłówki.


                              Zamieszczone przez ariu
                              Teraz najważniejsze pytanie,
                              skoro jest tak wspaniale, to dlaczego nanoolejów nie ma w każdym sklepie, a Millers dopiero wchodzi z tym na rynek???
                              Bo normalny Kowalski nie kupi Nanodrive za ponad 300zł/5L do swojego auta.

                              Można się zpaytać ile jest prawdziwych syntetyków w każdym sklepie bo może sie okazać że tylko w niektórych jest tylko kilka.

                              Quizy zostawiam Tobie :P
                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez rOBERTO795
                                Ułatwie Ci- Które nie są?
                                A, kolega praktyk, ten od ścian i wszelakich konstrukcji, w tym silnika. No ale miałeś mi już nie zawracać głowy…
                                Spróbuj podejść do problemu praktycznie. Weź do ręki klucz, rozkręć silnik, zaglądnij do środka i napisz tu wszystkim na forum o swoich obserwacjach i doświadczeniach. Tylko uprzedzam, żeby coś zaobserwować to będziesz musiał uruchomić ten rozkręcony silnik, inaczej ze smarowania hydrodynamicznego nici…
                                Zamieszczone przez ariu
                                Gdzie jest haczyk
                                4.... tu liczę na Was
                                Zbyt daleko się kolego zagłębiasz w sprawy techniczne. Gdyby to tylko o to chodziło i dotyczyło jakiejś rewolucji i przełomowej technologii miałbyś wszystko podane kawa na ławę, czarno na białym. A tak, główny haczyk polega właśnie na tym, żebyś nie wiedział dokładnie o co chodzi. A ponieważ tak jest, jak zdążyłeś zauważyć, to masz pewne jak w banku, że nie chodzi o nic, czym mógłby sobie zawracać głowę przeciętny użytkownik, przeciętnego wozidełka i toczydełka.

                                Każda firma nastawiona na zysk musi tak kombinować w warunkach konkurencji, aby bądź nie stracić udziałów w rynku, albo je powiększać. Liczy się przede wszystkim wielkość sprzedaży. Ciężko jest utrzymać udziały w rynku w oparciu o starzejące się produkty. Są wtedy dwie możliwości, albo wprowadzenie nowych, albo „odmłodzenie”, ulepszenie tych starych, w zależności co dla firmy jest korzystniejsze z punktu widzenia zysku.

                                Najprawdopodobniej Millers prowadzi polityke sprzedaży, w dużej mierze opartą o oleje motorsport, musi wiec utrzymywać jakiś poziom innowacji w tym segmencie. Dodatkowo na ogół na innowacji się więcej zarabia, bo produkty takie są droższe. A że dopiero teraz to robią. No cóż, może przyszedł na to czas, może wyliczyli że więcej na tym zarobią akurat teraz, może konkurencja ich naciska, a może wpadli na coś, o czym wcześniej nie wiedzieli, np. jak dobrze wymieszać te nano dodatki przeciwtarciowe z bazą, żeby to miało ręce i nogi i przetrwało choć kilka tys. km w motosporcie. Choć wydaje się wątpliwe, aby ludzie z Millersa wiedzieli coś, czego nie wiedzą ludzie z Exxona, Shella, BP, SK, Totala, Chevrona itp. Nie wiem dokładnie jaką teraz mają politykę sprzedaży największe koncerny, ale jeżeli któryś z nich zwróci swoje zainteresowanie bardziej na segment olejów silnikowych to należy się spodziewać w niedalekiej przyszłości nie jednej nowości na rynku. Choć w przypadku np. BP, to Castrol cały czas coś miesza z produktami, był Edge, teraz jest dodatkowo FST itp. Efekt? Castrol sprzedaje się w milionach hektolitrów. I o to im chodzi, maszynka się kręci.

                                Co do sprawy technicznej. Póki co smarowanie w silniku musi być płynne. Jeszcze daleka droga do smarowania suchego. Jeżeli tak, to póki co opierać się musi na płynnym oleju i dopiero w tym płynnym oleju można coś pokombinować z dodatkami. Niech będą to nano dodatki, ale to wszystko musi się ze sobą jakoś wymieszać. Mało tego, ta mieszanina musi charakteryzować się odpowiednią trwałością, nie tylko czasową, ale także chemiczną, mechaniczną itp. Te dosyć spore wyzwania jak również świadomość tego, że istnieje jeszcze szereg nie poznanych zjawisk powodują, iż jednak każde novum niesie za sobą spore ryzyko, technologiczne, techniczne, a w dalszej konsekwencji biznesowe.
                                Mając to wszystko na uwadze należy raczej sądzić, że te nowe oleje nanodrive nie są tym czym panowie z Millers Oils chcieliby żeby były.

                                Komentarz

                                • kabi_007
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 412
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  GDZIE SĄ MODERATORZY??
                                  Niech jakiś mod z jajami tu posprząta bo tych banialuk już czytać się nie da!!!! :x
                                  O1-->O3--> ?

                                  Komentarz

                                  • rOBERTO795
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 3465
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                    A, kolega praktyk, ten od ścian i wszelakich konstrukcji, w tym silnika. No ale miałeś mi już nie zawracać głowy…
                                    Spróbuj podejść do problemu praktycznie. Weź do ręki klucz, rozkręć silnik, zaglądnij do środka i napisz tu wszystkim na forum o swoich obserwacjach i doświadczeniach. Tylko uprzedzam, żeby coś zaobserwować to będziesz musiał uruchomić ten rozkręcony silnik, inaczej ze smarowania hydrodynamicznego nici…
                                    Zadałem Ci kolejne pytanie a Ty po raz kolejny unikasz krótkiej męskiej odpowiedzi. Rozumiem że chcesz sie wykazac wiedza - być może swoją- ale uwierz ze to wszystko o czym piszesz ma moze 10% poparcie w praktyce.
                                    Co do scian to nie mam o tym pojecia i nie wstydze sie do tego przyznac w przeciwieństwie do Twojej praktyki w składaniu rozbieraniu i działaniu silnika zarówno z zapłonem iskrowym jak i samoczynnym o której nie masz bladego pojecia.
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz

                                    • Pidziek
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 1845

                                      Skodaoctavia: czy na podstawie kodu CAS można stwierdzić na jakim oleju bazowym jest wykonany olej ?

                                      rOBERTO: o co chodzi z tym silnikiem i rozkręcaniem, czy możecie w jakiś sposób wyjaśnić o jakie argumenty za i przeciw kruszycie kopie ??

                                      Dziekuję
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz

                                      • innova
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 554

                                        Zamieszczone przez kabi_007
                                        GDZIE SĄ MODERATORZY??
                                        Niech jakiś mod z jajami tu posprząta bo tych banialuk już czytać się nie da!!!! :x
                                        kabi_007, wskaż co nazywasz banialukami a nie wzorem innego wodza na skargę chcesz biegać. Jak się nie da czytać to nie czytasz po prostu. Są tacy co czytają, zatem wytłumacz przy okazji, dlaczego coś dla Ciebie stało się niewygodne, gdyż tak to w obliczu wolności słowa oraz braku przymusu do czytania/zapamiętywania można/należy kwalifikować.
                                        --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                        Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                        _______________________________________

                                        Komentarz

                                        • Artiks
                                          Ambiente
                                          • 2007
                                          • 143

                                          Druga wymiana oleju na LM TT 4100 5W40. Dodatkowo były wymieniane szklanki. Silnik AJM PD 115 KM. Stare szklanki, wałek półpanewki były w bardzo dobrym stanie ale z racji przebiegu i specyfiki PD hydroregulatory zostały wymienione. Czy stare HLA czy nowe, czy świeży Liqui Moly czy przerobiony tak samo przy porannym rozruchu dźwięk klepiących szklanek do chwili napełnienia gwałci moje uszy, więc już więcej tego oleju nie zaleję. Silnik bardzo czysty, nie zużyty bez szlamów nagarów i do samego końca -prawie 10 tys km do wymiany nie było odczuwalne pogorszenie jego parametów, co dało się czuć na Motulu Specific ięc wielki plus dla LM. Kolejna wymiana wypadnie w okolicach czerwca to wg zapowiedzi powinien być ogólnie dostępny w PL Fuchs Titan XTL zobaczy się ... Mechanik bardzo polecał oleje Midlanda, silniki po nim wyglądają bardzo ładnie i pracują bez zarzutu przez setki tys km - był Passat 131 km nakulane ponad 500 000, silnik bez ingerencji idealnie trzyma parametry. Midlanda pamiętam jeszcze z forum MazdaSpeed gdzie bardzo chwalili te oleje , a silniki pewnej generacji tej marki miały spore problemy z zapiekającymi się pierścieniami.

                                          Komentarz

                                          • innova
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 554

                                            Zamieszczone przez Pidziek
                                            o co chodzi z tym silnikiem i rozkręcaniem, czy możecie w jakiś sposób wyjaśnić o jakie argumenty za i przeciw kruszycie kopie ??
                                            Pidziek, jak poprawnie nadążyłem to nie o argumenty idzie tylko o to czy w przypadku silnika samochodowego występuje w ogóle smarowanie hydrodynamiczne i co jest objęte jego zasięgiem
                                            --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                            Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                            _______________________________________

                                            Komentarz

                                            • rOBERTO795
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 3465
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                              [ Dodano: Czw 19 Sty, 12 21:12 ]
                                              Zamieszczone przez Pidziek
                                              Skodaoctavia: czy na podstawie kodu CAS można stwierdzić na jakim oleju bazowym jest wykonany olej ?

                                              rOBERTO: o co chodzi z tym silnikiem i rozkręcaniem, czy możecie w jakiś sposób wyjaśnić o jakie argumenty za i przeciw kruszycie kopie ??

                                              Dziekuję
                                              Pidzku drogi chodzi o to że ja tak się składa znam dobrze budowe i zasade dzialania silnika zarówno w teorii jak i praktyce a "kolega" raczej niekoniecznie i podpiera się tylko teoretyzowaniem i argumentacja która niewiele ma wspólnego z rzeczywistością. Co oczywiście nie oznacza ze pisze źle- tak nie jest- ale .......sa duże bardzo rozbierznośći.

                                              Co do argumentu kopii - zdecydowanie wole inny rodzaj sportu

                                              Natomiast wracając do tematu wątkowego mi technologii NANO- ja osobiście poczekam z zalaniem któregokolwiek auta olejem z taką technologią i raczej nie chodzi tu o cenę oleju.
                                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                              Komentarz

                                              • Orbit
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 486

                                                MIdland axxept 5W-30

                                                Opis:
                                                Midland Axxept 5W-30 jest w pełni syntetycznym ,technologicznie zaawansowanym olejem opracowanym we współpracy z OPEL/GM.




                                                poczym w karcie czytamy:

                                                Mieszanina niżej wymienionych olejów mineralnych – zawartość 60-90%.
                                                Destylaty ciężkie parafinowe, obrabiane wodorem (ropa naftowa);

                                                1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                                Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                                Komentarz

                                                • Cromka
                                                  Drive
                                                  • 2011
                                                  • 94

                                                  Zamieszczone przez ariu
                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  Skoda Fabia S2000 - cena auta - 1mln 300 tys zł.....
                                                  koszt wynajęcia - 150 €/1 km rajdu....
                                                  Silnik CFS 5w40, skrzynia, dyfry CRX LS 75w140 NT.

                                                  Jak myslisz dlaczego do tak drogiego auta akurat ten olej ?
                                                  Jakiś konkurs, tak?
                                                  Moja odpowiedź: bo są b. dobre do kłowych skrzyń biegów. :lol:

                                                  Teraz Szanowny Pidźku, ponieważ ja zupełnie nie rozumiem Twojego stanowiska,
                                                  quiz dla Ciebie:

                                                  Nanododatki, (nanotechnologia) w olejach silnikowych to:

                                                  1. czysty marketing i totalna ściema
                                                  2. technologia, która może zrewolucjonizować rynek olejów
                                                  3. nie wiem
                                                  i dodatkowo- bezpiecznie
                                                  4. jestem za, a nawet przeciw

                                                  Zamieszczone przez zak14
                                                  Na swój użytek przyjmuję, że nadużyciem jest stosowanie przedrostka nano do klasycznych baz czy dodatków, nawet jeżeli dobrze panujemy nad ich strukturą atomową i jej uporządkowaniem. Przed granicą "nano" stawiam MoS2, a ciekawi mnie to co jest "za nim", tj, np. nowe cząsteczki o strukturze fulerenów i ciekawych własnościach.
                                                  Bingo!!!

                                                  Cząsteczki MoS2 są przynajmniej 500 razy większe od tego, co przyjęto nazywać nanocząsteczkami.

                                                  Biedronkowe nanoprodukty wywołują u nas :evil:

                                                  Ale oddzielmy ziarno od plew i żeby nie było OT skupmy się na olejach.

                                                  Zamieszczone przez zak14
                                                  Podzielisz się tymi źródłami ? Dla mnie temat (faktycznych a nie pseudo) nanododatków to póki co tabula rasa - chętnie przejrzałbym jakieś konkretne publikacje na ten temat.


                                                  Tak na szybko:

                                                  ogólnie:

                                                  เฮงเฮง888 สล็อต เว็บใหญ่ เปิดใหม่ล่าสุด สล็อตดีๆ สำหรับเว็บไซต์ ถือเป็นเว็บเกมที่ได้มาตรฐานสากล และเป็นผู้ให้บริการเกมชั้นยอด



                                                  O ile nanocząsteczki mogą tworzyć atomy różnych pierwiastków, tlenki, siarczki, to w technologii olejów spotkałem informacje o wykorzystaniu
                                                  węgla C60-fulereny i
                                                  WS2-disiarczek wolframu
                                                  Zalety Nano w smarach są bezsporne i wypraktykowane:
                                                  Korzyści:
                                                   Współczynnik tarcia zmniejszony o 2 do 10,
                                                   Żywotność smaru wzrosła o 5 nawet do 15,
                                                   Odporność na obciążenie wzrosła o 5,
                                                   Zwiększenie długowieczności i zwiększona odporność na ścieranie pomnożona przez 4,
                                                   Zmniejsza zużycie energii, hałasu i zanieczyszczenia
                                                   Zielona / ekologicznie przyjaznych materiałów,
                                                   Niższy koszt części preparatu działa skutecznie nawet na chropowatych powierzchniach,
                                                   Im wyższe obciążenie tym lepszy efekt smarowania,
                                                   Zmniejszenie zużycia standardowych olejów nawet do 100 razy,

                                                  Tu przykład:


                                                  Z olejami silnikowymi już nie jest tak oczywiste.

                                                  to wszyscy znają :P :
                                                  Millers Oils przedstawia nową serię olejów silnikowych – Nanodrive. Seria produktów o obniżonym tarciu – przedstawiona 12 stycznia 2012 na Autosport International Show Czołowy producent olejów i smarów – Millers Oils przedstawił nową serię olejów silnikowych z serii Motorsport o obniżonym tarciu ...


                                                  ale tu więcej:


                                                  Nie wiem czy to elegancko, ale wkleję post usera wlyszkow z forum.subaru.pl:

                                                  Z materiałów w sieci o MoDTC i nano wynika, że COF (współczynnik tarcia) dla MoDTC to min. 0,09 (ww. porównanie Millersa wskazuje, że ten inny olej ma COF > 0,10) i tylko w obecności Zn i P w odpowiednich proporcjach :idea: - wszystkie one są opakowane w siarkę :| - przy MoDTC ok. 2,5 - 3 Mo :1 S a typowe ZDDP to siarki drugie tyle ile Zn + P (w ppm - wg Lubrizola) a przy nano C60 uzyskujesz COF na poziomie 0,07 bez siarkowych wspomagaczy i dodatkowo dodatki nano nie padają tak szybko przy wzroście sił nacisku (COF nie rośnie tak jak w innych przypadkach a nawet maleje) i temperatury (C60 wytrzymuje o wieeele więcej - niektóre źródła podają stabilne 800C a niektóre nawet wyżej). Obecnie ponoć nie widać innej drogi do uzyskania bezpopiołowych olejów dających wymagana ochronę jak i obniżenie tarcia = wzrost osiągów przy spadku spalania / emisji :idea: .
                                                  Podsumowując nanododatki redukują tarcie->lepsza ochrona silnika+wzrost mocy+zmniejszenie zużycia paliwa (teoretycznie, nie wiem o ile i czy to prawda) oraz
                                                  zredukowanie SAPS -niski poziom popiołu siarczonego (SA), fosforu (P) i siarki (S).

                                                  Teraz najważniejsze pytanie,
                                                  skoro jest tak wspaniale, to dlaczego nanoolejów nie ma w każdym sklepie, a Millers dopiero wchodzi z tym na rynek???
                                                  Przecież nanoproduktów ( prawdziwych ) w innych dziedzinach życia jest mnóstwo.

                                                  Nie wiadomo co Millers domieszał do Nanodrive, zakładam, że fulereny.
                                                  Gdzie jest haczyk, musi być jakiś próg lub nie znana mi wada tych olejów:
                                                  1.względy ekonomiczne-cena?
                                                  2.trudność procesu technologicznego?
                                                  3.fulereny b.dobrze rozpuszczają się w rozpuszczalnikach pochodzenia organicznego
                                                  (może dlatego nie ma problemu ze smarami i CRX do przekładni-tam nie ma ropy/benzyny :lol: )
                                                  4.... tu liczę na Was

                                                  Pkt. 1 i 2 raczej odpada, pewnie pkt. 4...

                                                  pozostaje czekać aż pojawią się na rynku oleje Nanodrive i ktoś je przetestuje,
                                                  jako że są rekomendowane do motosportu, nie będzie to chyba żadna skoda.A szkoda
                                                  Jak pisałem to się śmiali i odsyłali na kącik zakupowy. Podje link do taniego produktu, który działa i każdy może sprawdzić:



                                                  O pozostałych produktach nie będę pisał, choć skrzynie biegów w sporcie po zastosowaniu żyją nawet 5 razy dłużej i nawet więcej.
                                                  Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                                                  Komentarz

                                                  • Pidziek
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 1845

                                                    Orbit: pisałem w wątku benzynowym że po numerze CAS a taki jest w publikowanej przez Ciebie karcie nie mozna wnioskować że to olej bazowy.
                                                    Nr. CAS nie identyfikuje oleju bazowego.
                                                    Tak mi napisał techniczny z motula .

                                                    Można iść dlaej skoro CAS nie identyfikuje oleju bazpwego zastosowanego do formulacji oleju to nigdy i nigdzie się nie dowiemy jak jest naprawdę.
                                                    Pozostanie to w rękach marketingowców.

                                                    A szkoda, no ale to nic poczekajmy na głos Skodaoctavia co o tym myśli.
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...