Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Ok ..w takim razie polecam :
    Valvoline XL III 5W/30
    Fuchs'a Titan GT1 Longlife III 5W30 / Liqui Moly Top Tec 4200 5W/30
    w tej kolejności.

    Przyszłościowo weź też pod uwagę Lotos'a Quazar LL III 5W/30 silnik od tego nie wybuchnie ...a olej pewny i dobry z aprobatami VW.

    http://allegro.pl/olej-fuchs-germany...355679339.html warto na ten olej zwrócić uwagę
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • Dzida
      RS
      • 2006
      • 2253

      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      Powtórzę się:
      "nie przesadzajmy znów z tym LM to nie jest cudowne lekarstwo a jedynie dobry olej -
      Heh, wypromowałeś tą markę na forum więc licz się teraz z konsekwencjami :wink: A na poważnie: zarówno szkoda jak i piramida będzie zalewał wkrótce do swoich maszyn w/w olej, jestem ciekaw reakcji- opinii.

      Wydaję mi się iż jest to przeciętny/zwykły olej do PD-ka który marketingowo jest reklamowany jako MADE IN GERMANY, a tak naprawdę niewiele rózniącym się od Mobila, Castrola, Repsola itp. Jak będzie czas pokaże, czekam z niecierpliwością na info od Naszych forumowiczów.

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        :roll: marka się reklamuje - poprzez zadowolnych użytkowników którzy polecają te oleje innym. Fakt ja też czekam na opinie choć już kilka był jak pewnie zauważyłeś.

        Zauważyłem że masz podobną opinię co do niektórych produktów Motula jak ja... Motula potwierdził, że x-cess zawiera HC :diabelski_usmiech co za tym idzie Specyfic to także HC jak łatwo się było domyśleć :wink:

        Prześlę Tobie info PW od naszego kolegi z OCP pracuje w Lotosa...ciekawie tam pisze o Motulu i nie tylko :diabelski_usmiech
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • Orbit
          Rider
          • 2010
          • 486

          Zamieszczone przez PAOLO ESCO

          Jka chcesz prześle Tobie info PW od naszego kolegi z Lotosa...ciekawie tam pisze o Motulu i nie tylko :diabelski_usmiech
          PAOLO , chetnie wszyscy bysmy przeczytali to INfo ...
          1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
          Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez Orbit
            chetnie wszyscy bysmy przeczytali to INfo ...
            hmm to było na PW ops: ale ... OK
            myślę że się kolega nie obrazi jak je okroję i częściowo przedstawię na forum ..myślę że to będzie dla dobra naszych silniczków - więc sprawa jest słuszna

            cytuję:

            "Witam mam pytanko ale na początku podam, że pracuję w LOTOS i teraz podam kilka konkretów i prosił bym o potwierdzenie bo jak wiadomo każdy żyd swój .......... i tak Lotos Lab twierdzi na podstawie swoich badań, że Motul to nic specjalnego wręcz nie trzyma norm przebadane przed i po eksploatacji po drugie każdy krytykuje oleje lotosu a przecież bazę bierze od nas castrol mobil na dodatek te oleje parę lat temu były robione dla nich oraz pakowane u nas ponadto dodatki uszlachetniające są importowane z trzech firm od których biorą inni producenci chodzi aby zrobić pół lub ful syntetyk. ….
            Pracownicy nasi leją lotos oliwę do nowych aut czytaj górna półka takich jak Audi A8 BMW itp i nic się nie dzieje, ja osobiście mam zalaną skodzinkę 2.0 TDI BKD olejem Qazar ........i nic się nie dzieje ale ja wolę dmuchać na zimne ……a naprawdę uwierz Motul nie jest aż taki super a co do castrolu to wina tylko podróbek to samo tyczy się Mobila . Parę lat temu zamknęli rozlewnie koło Olsztyna [shadow=red:4ee9182ec1]rozlewali znane marki wlewając kupowany z Lotosu SUPEROL[/shadow:4ee9182ec1].
            Wiem zaraz podasz jak wiesz lepiej to po co pytasz, po prost wiem to co słyszałem a silnika nie rozbierałem aby się przekonać jaki wpływ ma olej Lotosu ..."

            Dodam, że zaproponowałem koledze by pozostał na Lotosie Quazar i nie zmieniał.

            Daje do myślenia...może teraz więcej osób da się skusić na Lotosa Quazar ?
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • Orbit
              Rider
              • 2010
              • 486

              znalezione w Internecie

              ""Niewiele się mówi o w spółpracy Rafinerii Gdańsk SA ze światowymi potentatami naftowymi, a współpraca ta z powodzeniem kontynuowana jest od kilkunastu lat. Najbliższymi partnerami RG są firmy Shell, Castrol i Mobil. Oleje z Gdańska sprzedawane są pod szyldem Castrola i Shella głównie na rynkach byłych krajów socjalistycznych, Rosji i innych krajów WNP. -- Współpracujące z nami firmy kierują nasze oleje głównie na Wschód, gdzie rynek jest ogromny i chłonny. Polska, a ściślej Rafineria Gdańsk SA jest dla nich przyczółkiem, bazą wypadową na wschodnie rynki. Potentaci naftowi nie sprzedają o lejów z Gdańska w Europie Zachodniej, ponieważ mają tam dość własnych rafinerii wytwarzających te specyfiki -- mówi dyr. Krzysztof Naruszewicz.

              Współpraca z Mobilem przebiega podobnie (gdański olej sprzedawany jest pod szyldem tej firmy) , olej silnikowy kierowany na rynek polski, nie na eksport. Dyrektor ds. marketingu Rafinerii Gdańskiej Krzysztof Naruszewicz zapewnia, że warunki współpracy z Mobilem są "ściśle określone", dzięki czemu rafineria nie konkuruje sama z sobą produkując na ten sam rynek dla Mobila i sprzedając takie same oleje pod własnym szyldem.

              Rafineria Gdańsk wytwarza oleje mieszając importowane dodatki uszlachetniające (dodatki pochodzą z wytwórni światowych liderów: Shella, Lubrizola, Chevrona i td. ) z olejem bazowym produkowanym na miejscu. Z kolei, ponad połowa gdańskiego oleju bazowego jest eksportowana, a jego odbiorcami są wytwórnie olejów gotowych należące do Shella, Castrola, Mobila, Elfa, BP i td. Nierzadko więc oleje produkowane przez różne firmy wytwarzane są z tych samych składników, z tym, że np. w przypadku współpracy z Shellem Rafineria Gdańsk miesza z własnym olejem bazowym dodatki sprowadzone od Shella, a Shell do oleju bazowego sprowadzonego z Gdańska dodaje dodatki własne. W sumie czasem obie firmy mieszają to samo, wytwarzając oleje o bardzo podobnych właściwościach i jakości ""
              1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
              Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez Dzida
                A na poważnie: zarówno szkoda jak i piramida będzie zalewał wkrótce do swoich maszyn w/w olej, jestem ciekaw reakcji- opinii.
                ja też na ich opinie czekam :P

                porównanie LM 4100 (technologia syntetyczna) & Motul serii 300V (czyli praktycznie najlepszy estrowy olej)

                Motul jest też dobry, ale lepkość, która jest najistotniejsza dla procesu smarowania ma nie zawsze najwyższą:

                Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40
                Lepkość w 100°C : 14 mm²/s
                Lepkość w 40°C : 85 mm²/s
                Wskaźnik lepkości : 170

                Motul 300V POWER 5w-40
                Lepkość w 100oC 13.8 mm2/s
                Lepkość w 40oC 80.8 mm2/s
                Wskaźnik lepkości 176

                Motul jest minimalnie gorszy w dwóch parametrach mimo że jest pełnym syntetykiem i w dodatku podwójnym estrem V grupa jak by nie było!!! a o jakość LM IIIgrupa+ syntetyczna technologia jestem spokojny da radę przez 15 tys km.

                Dla chcących wypróbować nowego LM polecam Liqui Moly Top Tec 4600 5W/30 Nowoczesny olej do silników benzynowych i Diesla również wyposażonych w filtr cząstek stałych. [shadow=blue:6700f59015]alternatywa dla olejów z normą 507.00 ale w tym przypadku trzeba zmieniać olej co 15 tys km nie w trybie LL.[/shadow:6700f59015]Zastosowanie:
                Optymalny do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla również z turbodoładowaniem. Szczególnie nadaję się do pojazdów spełniającychnormę EURO IV czyli pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF/FAP) , układ wtryskowy Common Rail oraz w pompowtryskiwacze

                Specyfikacje:
                ACEA C3 ; API SM/CF ; BMW Longlife-04 ; Ford WSS-M2C 917-A ; Opel Dexos 2 ; MB-Freigabe 229.51 ; VW 505.01 / 505 00 / 502 00

                [shadow=red:6700f59015]Jeśli ktoś chce zmieniać olej co 15 tys km a ma przy tym filtr cząstek stałych (nie trzeba przepłacać za LM TT4200) to doszła mu nowa alternatywa. [/shadow:6700f59015]
                [ Dodano: Nie 12 Gru, 10 15:32 ]
                Zamieszczone przez Orbit
                znalezione w Internecie
                tak to znów potwierdza , że chwalimy cudze oleje a na swoje Polskie nie chcemy patrzeć ....to czekam kto pierwszy zaleje Lotosa Quazar'a do TDI a może już ktoś śmiga?

                Przyznajcie się chłopaki jak sprawują się Wasze TDI na Lotosie i Orlenie - to powinne być ciekawe opinie jak mniemam. :roll:
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • Orbit
                  Rider
                  • 2010
                  • 486

                  Lotos Quazar , 240 zł za 4 L... ja osobiscie watpie bym kiedykowleik to zalał .
                  1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                  Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                  Komentarz

                  • ZYBI68
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 697
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    tak to znów potwierdza , że chwalimy cudze oleje a na swoje Polskie nie chcemy patrzeć ....to czekam kto pierwszy zaleje Lotosa Quazar'a do TDI a może już ktoś śmiga?
                    Ja śmigam a raczej poprzednik O2 dodam pracuje w Lotosie i odkąd jeżdżę samochodami to zalewam Lotos, przepraszam w O1 kilka zmian to Motul, siła sugestii.
                    Przyznajcie się chłopaki jak sprawują się Wasze TDI na Lotosie i Orlenie - to powinne być ciekawe opinie jak mniemam. :roll:
                    To tak na marginesie sporo osób zalewa Lotos do luksusowych aut A8, BMW, itp i nikt jeszcze nie narzekał a autka potrafią zrobić ponad 100 tys rocznie. A tak na marginesie mam pytanko, Skąd Castrol i Mobil bierze bazę a od kogo Lotos dodatki dajcie sobie odpowiedź sami ja odpowiedź znam. Proszę nie męczyć czy reklamuję odpowiedź na tego typu pytania jest NIE.
                    Zamieszczone przez Orbit
                    Lotos Quazar , 240 zł za 4 L... ja osobiscie watpie bym kiedykowleik to zalał .
                    Zgoda cena zabija ale bije na łeb znane marki :wink:
                    Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                    Komentarz

                    • konkon
                      Rider
                      • 2008
                      • 667
                      • Octavia I (1U2)
                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                      Dla tych którzy przechodzą na LM i nie tylko polecam też http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=19
                      Napewno nie zaszkodzi a ponoć przywraca kompresję i usuwa nagary nieusuwalne przez olej.
                      http://allegro.pl/liqui-moly-super-p...329482777.html lub

                      Wcześniej stosowałem Motul Engine Clean. Testowany zarówno na octavii jak i BMW 520d.
                      Konrad
                      OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                      90 konny AGRessor
                      PerfectServiceBy DGW
                      WhitePride :smokedevil

                      Komentarz

                      • ZYBI68
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 697
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM


                        Wysłany: Dzisiaj 11:25
                        znalezione w Internecie

                        ""Niewiele się mówi o w spółpracy Rafinerii Gdańsk SA ze światowymi potentatami naftowymi, a współpraca ta z powodzeniem kontynuowana jest od kilkunastu lat. Najbliższymi partnerami RG są firmy Shell, Castrol i Mobil. Oleje z Gdańska sprzedawane są pod szyldem Castrola i Shella głównie na rynkach byłych krajów socjalistycznych, Rosji i innych krajów WNP. -- Współpracujące z nami firmy kierują nasze oleje głównie na Wschód, gdzie rynek jest ogromny i chłonny. Polska, a ściślej Rafineria Gdańsk SA jest dla nich przyczółkiem, bazą wypadową na wschodnie rynki. Potentaci naftowi nie sprzedają o lejów z Gdańska w Europie Zachodniej, ponieważ mają tam dość własnych rafinerii wytwarzających te specyfiki -- mówi dyr. Krzysztof Naruszewicz.

                        Współpraca z Mobilem przebiega podobnie (gdański olej sprzedawany jest pod szyldem tej firmy) , olej silnikowy kierowany na rynek polski, nie na eksport. Dyrektor ds. marketingu Rafinerii Gdańskiej Krzysztof Naruszewicz zapewnia, że warunki współpracy z Mobilem są "ściśle określone", dzięki czemu rafineria nie konkuruje sama z sobą produkując na ten sam rynek dla Mobila i sprzedając takie same oleje pod własnym szyldem.

                        Rafineria Gdańsk wytwarza oleje mieszając importowane dodatki uszlachetniające (dodatki pochodzą z wytwórni światowych liderów: Shella, Lubrizola, Chevrona i td. ) z olejem bazowym produkowanym na miejscu. Z kolei, ponad połowa gdańskiego oleju bazowego jest eksportowana, a jego odbiorcami są wytwórnie olejów gotowych należące do Shella, Castrola, Mobila, Elfa, BP i td. Nierzadko więc oleje produkowane przez różne firmy wytwarzane są z tych samych składników, z tym, że np. w przypadku współpracy z Shellem Rafineria Gdańsk miesza z własnym olejem bazowym dodatki sprowadzone od Shella, a Shell do oleju bazowego sprowadzonego z Gdańska dodaje dodatki własne. W sumie czasem obie firmy mieszają to samo, wytwarzając oleje o bardzo podobnych właściwościach i jakości ""
                        Sorry nie przeczytałem ops: ale dzięki za potwierdzenie, pisałem to kiedyś ale o mało nie zostałem zlinczowany to samo tyczy się paliw, ktoś tankując w pomorskim np na BP nie wie , że leje Lotos ale twardo twierdzi BP lepszy od Lotosu :lol:
                        Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                        Komentarz

                        • dwaoka
                          Elegance
                          • 2010
                          • 927

                          Witam

                          Calkiem juz zglupialem z tymi olejami.......


                          Kupilem auto, mialo 119tys km, przez caly czas byl prawdopobonie castrol slx, zmienilem na edga 5w30.

                          Przejechalem 5000 i wczoraj zapalila mi sie kontrolka niskiego stanu, od zimy nie zrobilem duzo km, a przed mrozami sprawdzalem i bylo ok. Moglo ubyc bo krecilem go kilka razy az do zapalenia czerwonej lampki (2 swiece byly padniete)???

                          Chyba zmienie ten olej nastepnym razem, tylko na jaki??? Poradzcie cos...

                          Nie wiem czy mam DPF :roll: Jak to sprawdzic?

                          czy 0GG = Emission standard EU4 jest tozsame z posiadaniem DPF?
                          a moze to B01 = Type approval Germany ?
                          bkc+dsg

                          Komentarz

                          • czyzyk64
                            Elegance
                            • 2008
                            • 866

                            dwaoka, poczytaj troche ten temat , parę stron do tyłu, i mysle , ze bedziesz mial jakis obraz, ja osobiscie wybierał bym w olejach LM lub fuchs, sam jezdze na oleju Fuchsa i jestem bardzo zadowolony, tez polecony na tym forum.

                            Komentarz

                            • Dzida
                              RS
                              • 2006
                              • 2253

                              Zamieszczone przez dwaoka
                              Chyba zmienie ten olej nastepnym razem, tylko na jaki??? Poradzcie cos...
                              Jeżeli samochód jest od Niemca to znaczy że jeżdzisz na zmiennym/wydłużonym interwale przeglądowym (WIV/QG1)?
                              Zamieszczone przez dwaoka
                              czy 0GG = Emission standard EU4 jest tozsame z posiadaniem DPF?
                              Nie. Twoje auto nie posiada filtra cząstek stałych.

                              Komentarz

                              • awaria_maniac
                                Drive
                                • 2010
                                • 43

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Zamieszczone przez awaria_maniac
                                (aktualnie jeżdżę na Mobilu).
                                to dlaczego zmiana na Castrola? Przecież możesz pozostać przy Mobilu...czyba że jesteś nie zadowolony z Mobila. Ja bym zalał ALH Mobilem 5W/50 lub Valvoline MaxLife Synthetic 5W-40 albo Motulem 8100 X-CESS 5w-40
                                jeśli półsyntetyk to np:
                                Mobil Super S 10W-40
                                motul 6100 10W-40 SYNERGIE
                                MOTUL 4100 TURBOLIGHT 10w-40


                                Zamieszczone przez awaria_maniac
                                Castrol Edge (tylko jaki 10w40 czy może 5w40)
                                jeśli już to 5W/40 Edge bo 10W/40 to Magnatec.
                                Chciałbym się jeszcze poradzić jaka jest różnica pomiędzy Motul 6100 10W-40 SYNERGIE
                                a MOTUL 4100 TURBOLIGHT 10w-40? Zastanawiam się jeszcze nad olejami Liqui Moly (OLEJ PÓŁSYNTETYCZNY LIQUI MOLY 10W40 MoS2 albo OLEJ SYNTETYCZNY LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40) - pytanie syntetyk czy półsyntetyk? A z tym Castrolem to naprawdę taka tragedia (podobno generuje najwięcej nagarów spośród wszystkich dostępnych)? Kupiłem 10w40 ale jeszcze nie zalałem (podobno oryginał z Niemiec a nie z naszergo rodzimego podwórka). Czy zaryzykowalibyście tego Castrola i sprawdzili jak się będzie sprawował czy wogóle go odpuścić bo może się coś skiepścić? No i czy przebiegu 150 000.00 km (silnik nie bierze oleju i nie sprawia jakichkolwiek problemów) można zastosować środek czyszczący LIQUI MOLY PRO LINE ENGINE FLUSH?
                                Octavia I 1.9 TDI ALH 2004

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  Molly, dotarła
                                  No ale do wymiany jeszcze trochę, dam znać jak wleję
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • Dzida
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 2253

                                    Zamieszczone przez szkoda
                                    Molly, dotarła
                                    No ale do wymiany jeszcze trochę, dam znać jak wleję
                                    Czekamy, czekamy, stawiam że będzie bez fajerwerków.

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      Zamieszczone przez Dzida
                                      Zamieszczone przez szkoda
                                      Molly, dotarła
                                      No ale do wymiany jeszcze trochę, dam znać jak wleję
                                      Czekamy, czekamy, stawiam że będzie bez fajerwerków.
                                      hehe, będzie jeszcze zima, więc bardzo chciałbym usłyszeć różnicę, no bo co tu można więcej, no jeszcze temperatura, ale to już w lecie z kolei...
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • beaviso
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 767
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        Zamieszczone przez ZYBI68
                                        Sorry nie przeczytałem ops: ale dzięki za potwierdzenie, pisałem to kiedyś ale o mało nie zostałem zlinczowany to samo tyczy się paliw, ktoś tankując w pomorskim np na BP nie wie , że leje Lotos ale twardo twierdzi BP lepszy od Lotosu :lol:
                                        Kolego, dla tych skorych do linczu niedowiarków mam zawsze twarde argumenty:
                                        Grupa LOTOS S.A. kończy kontraktację sprzedaży paliw do sieci stacji koncernów zagranicznych działających w Polsce na rok 2010. Ostatnia z umów to porozumienie z BP Polska S.A. dotyczące sprzedaży paliw płynnych o wartości 2,4 miliarda złotych. Działal

                                        Grupa LOTOS S.A. jest koncernem naftowym zajmującym się wydobyciem i przerobem ropy naftowej oraz sprzedażą hurtową i detaliczną produktów naftowych - benzyny, olejów, paliwa lotniczego i asfaltów.

                                        Grupa LOTOS S.A. jest koncernem naftowym zajmującym się wydobyciem i przerobem ropy naftowej oraz sprzedażą hurtową i detaliczną produktów naftowych - benzyny, olejów, paliwa lotniczego i asfaltów.

                                        Grupa LOTOS S.A. jest koncernem naftowym zajmującym się wydobyciem i przerobem ropy naftowej oraz sprzedażą hurtową i detaliczną produktów naftowych - benzyny, olejów, paliwa lotniczego i asfaltów.

                                        Za poprzednie lata również można wyszukać. Przez kilka ostatnich lat w Polsce: Shell, Statoil, BP i Lukoil = paliwo Lotos.

                                        M.
                                        666 4U

                                        Komentarz

                                        • Dzida
                                          RS
                                          • 2006
                                          • 2253

                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          hehe, będzie jeszcze zima, więc bardzo chciałbym usłyszeć różnicę,
                                          różnica może być, szczególnie jezeli w tej chwili jeździsz na full syntetyku, a zmieniasz na Moli, który jest olejem "w technologii". Więc stawiam że może być ciszej, bo zalejesz gęstszy olej, który wiciszy motorownie.
                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          no jeszcze temperatura, ale to już w lecie z kolei...
                                          to mnie najbardziej intersuje , jak będzie 30-33 st. C i wracamy z pracy. Albo jakiś szybki przelot po gierkóweczce.....

                                          Komentarz

                                          • konkon
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 667
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                            Zamieszczone przez awaria_maniac
                                            pytanie syntetyk czy półsyntetyk?
                                            5W-40 - pełen syntetyk lub w technologii synt., osobiście polecam LM Top Tec 4100, może być też Fuchs wspominany wcześniej, Valvoline, Motul, Castrol, byle 5W-40.
                                            Zamieszczone przez awaria_maniac
                                            można zastosować środek czyszczący LIQUI MOLY PRO LINE ENGINE FLUSH?
                                            Zawsze można, szczególnie przy zmianie marki/typu oleju.

                                            Zamieszczone przez Dzida
                                            różnica może być, szczególnie jezeli w tej chwili jeździsz na full syntetyku, a zmieniasz na Moli, który jest olejem "w technologii". Więc stawiam że może być ciszej, bo zalejesz gęstszy olej, który wiciszy motorownie
                                            :lol
                                            Konrad
                                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                            90 konny AGRessor
                                            PerfectServiceBy DGW
                                            WhitePride :smokedevil

                                            Komentarz

                                            • ZYBI68
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 697
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                              beaviso,
                                              Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                                              Komentarz

                                              • loru
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 4286
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                Zamieszczone przez Dzida
                                                różnica może być, szczególnie jezeli w tej chwili jeździsz na full syntetyku, a zmieniasz na Moli, który jest olejem "w technologii".
                                                ale Motul też jest w "technologii" tak jak Moli, niech mnie ktoś poprawi jak się mylę.
                                                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez Dzida
                                                  zalejesz gęstszy olej, który wiciszy motorownie.
                                                  dokładnie 5W/40 LM Top Tec 4100 a np LM Diesel Synthoil 5W/40syntetyk (PAO) ...a inny 5W/40 wyk. w technologii syntetycznej czy pełen syntetyk jedno i drugie 5W ...no chyba że ktoś zmienia na zimę olej na 0W wtedy ew będzie słychać lekko różnicę (ja właśnie tydzień temu zalałem Synthoil Longtime Plus 0 W-30) na grudzień-luty jak znalazł bo muszę codziennie śmigać do pracy i katować auto odpalaniem nawet w najwększy mróz :cry: na wiosnę zmiana na 5W/40.
                                                  Auto fajnie odpala na tej "wodzie" chyba ciut szybciej się nagrzewa silnik i w trakcie jazdy silnik zdecydownie ciszej pracuje. Doocelowo jednak dłuższej jazdy na 0W/30 nie polecam a szczególnie w lecie.
                                                  Ostatnio jeździłem 1.9 tdi zalanym 0W/30 ELF EVOLUTION OIL CRV 0W30 - 506.01 i Elf FullTech 0W30 (zalanym 2+2 litry) ... Ful Tech ma temeraturę płynięcia -54 C i jest full syntetykiem (PAO) , CRV technologia syntetyczna (mimo 0W...) temeratura płynięcia - 39C (widać różnicę między full synetykiem a tech. synt.) - powiem, że silnik chodził strasznie ciuchutko jak się zagrzał a i w trasie prawie go nie było słychać :shock: ...gdybym nie wiedział , że jadę 1,9 tdi - dieslem, i nie wiedział jak taki silnik pracuje mógł bym uwierzyć, że jadę np benzyną 1,6

                                                  "Jeśli chodzi o grubość filmu olejowego to natualnie oleje PAO/ester cechuje niższa jego grubość (przy zachowaniu tej samej klasy lepkości i wymaganego HTHS) od olejów produkowanych w technologii HC co może również mieć znaczenie w zakresie przepływu oleju przez filtr oleju - zwłaszcza zimą i w czasie sukcesywnego zapychania filtra sadzą.
                                                  Oleje wykonane w technologii PAO/ester również cechuje na ogół lepsza płynność w ujemnych temperaturach co zimą i kiedy filtr oleju zacznie zapychać się sadzą - obniży czas obiegu oleju poprzez bypass w filtrze oleju - czyli bez filtrowania.

                                                  Olej w klasie lepkości niższej - zapewniający lepszą cyrkulację skuteczniej będzie chłodził silnik niż olej o zbyt wysokiej lepkości (poprzez gorszą cyrkulację i zbyt wysokie ciśnienie oleju - otwierające zawór przlewowy w pompie). Oczywiście jeśli będzie +40C to wtedy do auta powinien być zalany SAE 40 raczej niż SAE 30 - pełna zgoda i zgodnie z manualem a to dlatego, że system chłodzenia nie utrzyma oleju w temp np. <90C a wynosić ona będzie np. 10C+ więcej - olej wtedy będzie niższej lepkości i silnik będzie działał równie prawidłowo jak na 5W-30 w temp <30C.
                                                  Byłbym jednak ostrożny w zalewaniu olej o wyższej klasie lepkości dla tych 2-4 tygodni upałów a pozostałe 50 tygodni jeżdżąc niepotrzebnie na oleju zbyt wysokiej lepkości ponieważ statystycznie 70% zużycia silnika ma miejsce podczas jego startu (czyt. m.in. przez zawsze zbyt wysoką lepkośc oleju na starcie).

                                                  Ochrona silnika to nie tylko lepkość oleju ale również dodatki np. ZDDP a "eko" oleje to te z C2/C3 itp... zaś klasę lepkości (pompowalność, lepkość kinematyczną i HTHS) dobiera się do konstrukcji silnika + temp otoczenia wpływającej na wydajność systemu chłodzenia + do stylu/warunków jazdy / obciążenia - zgodnie z manualem

                                                  Problem jednak polega na tym, że zakładając PAO/ester jako kryterium podstawowe - wyelimunujemy większość ww. olejów z listy wyboru - taka przykra rzeczywistość..." :cry:

                                                  "Generalnie przewag PAO/ester jest kilka ale oczywiście zależy to od wykonania/jakości np.
                                                  - ww. stabilność - lepkości (de facto ciśnienia oleju) z racji mniejszej ilości nietrwałych modyfikatorów koniecznych do uzyskania określonej klasy lepkości
                                                  - lepsza płynność / pompowalność w ujemnych temp
                                                  - wyższa wytrzymałość w wysokich temp oraz niższa parowalność (mniejsze ubytki i mniejsza skala "gęstnienia" oleju po pewnym czasie)
                                                  - wyższa czystość, niższa emisja związków szkodliwych i popiołów
                                                  - dla diesela PAO/ester są bardziej odporne na mieszanie z ON - np. podczas oczyszczania DPF"


                                                  Naturalną zaletą HC jest naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem do metalu ale w olejach opartych o PAO dodaje się odrobinę estrów albo HC aby uzyskac odpowiedni efekt. Ponadto HC lepiej tłumią hałasy od PAO czy estrów.
                                                  Czasami HC bywają tańsze ale z tym bywa różnie jak wiemy.

                                                  Oleje na tanich i kiepskich dodatkach opartych na bazie PAO powodują że uszczelnienia twardnieją i traca swoją elastyczność stąd mit o wyciekach olejów syntetycznych Tylko dobre oleje PAO sa tak skomponowane ze posiadaja w swoim skladzie równiez dodatki neutralnie czy dobrze wplywajace na owe uszczelnienia.

                                                  Bazy syntetyczne mają niższy współczynnik tarcia w porównaniu z olejami mineralnymi, co powoduje zwiększenie mocy silnika i poprawę takich parametrów, jak przyśpieszenie pojazdu i zmniejszenie do ok. 5% zużycia paliwa.
                                                  Badania laboratoryjne dowiodły, że zastosowanie półsyntetycznego oleju zmniejsza jego zużycie w silniku o 14%, a oleju syntetycznego nawet o 40%. :roll:

                                                  Mowiac olej w pełni syntetyczny mamy na mysli olej oparty o bazę poliestrową. PAO (Poliolefiny) to baza 1 generacji posiadajaca jednak wady!!!:

                                                  - niższa niż w przypadku olejów mineralnych odporność na utlenianie (starzenie się oleju). Cecha ta wynikająca ze struktury chemicznej cząsteczek jest poprawiana przez dodatek odpowiedniego, termostabilnego antyoksydantu,
                                                  - średnia wartość wskaźnika lepkości (~ 130) określająca “wielosezonowość” oleju bazowego i wpływająca na ilość wiskozatora koniecznego do formulacji wielosezonowych olejów silnikowych. Zostało doświadczalnie stwierdzone, że zwiększona ilość wiskozatora (syntetycznego polimeru długołańcuchowego) wpływa na zanieczyszczenie elementów silnika,
                                                  - niezwykle niska polarność syntetycznego oleju bazowego PAO powodująca bardzo słabą rozpuszczalność, zarówno
                                                  dodatków uszlachetniających, jak i zanieczyszczeń powstających w czasie pracy silnika. Ta właściwość wymusiła wynalezienie “półsyntetyków”, gdyż pierwotnie olej mineralny został wykorzystany jako rozpuszczalnik dodatków uszlachetniających

                                                  Dopiero wprowadzenie do stosowania bazowych olejów poliestrowych umożliwiło rozpuszczenie się pakietu dodatków w PAO, co rozpoczęło erę olejów silnikowych określanych jako “full synthetic”.


                                                  oleje w pełni syntetyczne millersa to oleje 100% PAO, co zostało uznane jako wadę, bo Motul ma estry... Tylko nikt nie zauważył, że oleje Motula competition double ester to HC+ PAO + Estry (zostało to udowodnione na podst. kart MSDS np. na forum subaru) a Millers to w seriii Motorsport to tylko PAO + estry (bez HC). Tak samo jest z olejami w pełni syntetycznymi bez estrów - czyli np. olejach do tdi - np. motul ma w dużej mierze oleje na bazie HC + PAO, które można zupełnie legalnie nazywać full synthetic, i Motul to robi (powtarzam, to nie jest żaden przekręt), ale są też oleje tylko PAO takie jak Millers. A co do półsyntetyka 5w40 VW 505.01 to baza HC + PAO: Valvoline i Millers, a do niedawna także Motul nazywały go olejem półsyntetycznym, jednak ze względu na wątpliwości klientów (5w40 półsyntetyk??) Motul nawiązał do praktyki marek takich jak Castrol czy Mobil i nazwał olej 505.01 100% synthetic (jest to olej HC + PAO, a więc znacznie lepiej niż np. oleje synthetic (nie full) które moga być np. tylko HC bez domieszki PAO). Tak więc czy Valvoline, czy Millers czy Motul 5w40 505.01 - są one w takiej samej częsci syntetyczne ---- powiedzmy :lol:
                                                  w/w infa wyszperane na necie - i z góry dziękuję Kolegom z a ich fachową wiedzę :bow
                                                  Myślę że to da trochę jaśniejszy :roll: obraz na oleje syntetyczne (100% syntetyki ) i HC ...bo full syntetyki na bazie estrów to jednak inna bajka :szeroki_usmiech

                                                  Zamieszczone przez loru
                                                  ale Motul też jest w "technologii" tak jak Moli, niech mnie ktoś poprawi jak się mylę.
                                                  TAK (nie każdy ale w dużej mierze jest z domieszkami HC +estry lub sam HC ..nieliczne są oparte na estrach) [shadow=red:1a5107cc57]co nie znaczy, że Motul zaraz jest fujjj [/shadow:1a5107cc57]- po prostu dobry olej - jak nie mieszany w garażu i dobrze zestawiony to od razu widać jakość.

                                                  Oleje Motula competition double ester to HC+ PAO + Estry (zostało to udowodnione na podst. kart MSDS np. na forum subaru)




                                                  For even better performance, Group 3 synthetic oils may also be also fortified with fully synthetic oils from groups 4 and 5. Because of the addition of higher end base stocks from groups 4 and 5 in their formulations, these are sometimes referred to as Group 3+ oils. They may also be referred to as a breakdown of their group base stock blend, such as a G3/G4 blend, GIII/IV/V blend, and so on. Amsoil’s XL line of oils are in this category, as are some of Motul’s 8100 series like 8100 X-cess, Pennzoil Platinum, the Eneos economy oils, and there is strong evidence that most of Mobil 1’s line-up are also G3+ oils. G3+ 30-weight oils tend to have NOACK scores around 10% to 13%.

                                                  Na BITOGu też pytali wprost Motula i potwierdził, że x-cess (oraz specyfic) zawiera HC.
                                                  Nie znalazłem na razie MSDS x-cess'a w wersji PL - tam by było wprost napisane bo w różnych krajach są różne przepisy - niektórzy tylko wymieniają substancje niebezpieczne bez dokadnej analizy składu.

                                                  Motul to raczej typowa strategia oparta na mocnym marketingu przeciętnego ale nie nadzwyczajnego produktu, budowaniu marki a potem zbjaniu kosztów...
                                                  Jeszcze ciekawią mnie różnice pomiedzy Motul x-cess który ma tbn 10,3 ,a x-clean mający tylko 7 . Teoretycznie wg liczb ma cienkie właściwości utrzymania silnika w czystosci ,a jednak w ulotce chwalą sie ,że to do najnowszych silników z euro IV . To jak to jest skoro mineralne i półsyntetyki mają nawet po 8 i 10 tbn
                                                  Motul to dobre oleje jeśli chodzi o produkcje europejskie bo jeśli by zestawić je w ogólnym zestawieniu to juz nie jest tak różowo i pięknie choć nadal w porównaniu z castrolami, mobilami to nadal "przepaść" głównie przez to że Mobil i Castrol jest blendowany w Polsce.

                                                  Zamieszczone przez Dzida
                                                  jezeli w tej chwili jeździsz na full syntetyku
                                                  Tak, w większości silniki pracujące na syntetykach/full syntetykach chodzą jak by to powiedzieć "metalicznie".
                                                  O pracę silnika na LM w zimie nawet w dużych mrozach jestem spokojny (z własnego doświadczenia po zeszłorocznej zimie :twisted: nawet w bardzo duże mrozy silnik odpalał bez najmniejszego problemu i bardzo szybko "pracował z pełną kulturą").


                                                  Zamieszczone przez Dzida
                                                  szkoda napisał/a:
                                                  no jeszcze temperatura, ale to już w lecie z kolei...
                                                  to mnie najbardziej intersuje , jak będzie 30-33 st. C i wracamy z pracy. Albo jakiś szybki przelot po gierkóweczce.....
                                                  a żebyście wiedzieli, że mnie to też interesuje

                                                  Pewnie będą głosy za i przeciw LM (jak to u nas bywa - z czym oczywiście się zgadam z góry) ale jestem ciekawy waszych opinii - myślę, że mi głowy nie urwiecie
                                                  :szeroki_usmiech
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • Dzida
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 2253

                                                    konkon, jeżeli napisałem coś śmiesznego to może pośmiejemy się razem?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...