Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    Zamieszczone przez dragster
    I teraz tak: wiadomo, że takie silniki mają inną charakterystykę pracy, są konstruowane pod inny rodzaj obciążeń, wytrzymują 2 - 3 razy większe (albo i jeszcze większe) przebiegi i pracują zwykle na wolniejszych obrotach itd... ale jednak są silnikami diesla i jednak są w dużej mierze podobne do silników osobówek.
    skupiłbym się na tych obrotach jednak

    Zamieszczone przez dragster
    czy nie jesteśmy trochę naciągani przez producentów
    a to jest inna sprawa, bo jesteśmy NA MAKSA
    no ale to chyba każdy wie, ważne, żeby ze świadomością się temu poddawać.
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • Orbit
      Rider
      • 2010
      • 486

      3 letni samochód , zmieniany rzadko olej
      [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KC-SxrsgEwo[/youtube]

      czesc 2

      [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oIkxlWpJ6bk[/youtube]

      olej zmieniany co 20.000 mil ... czyli około 30.000 km



      [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XUdODglWxsI[/youtube]
      1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
      Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

      Komentarz

      • finch_pl
        Classic
        • 2009
        • 9

        poniżej macie linka do sklepu z dobra cena na olej statoila lazerway



        wydaje mi się to dobrą oferta - 5 litrów za 145 z l z przesyłka

        Komentarz

        • vaz
          Elegance
          • 2010
          • 799
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          Na korku oleju mam napis "Castrol oil recommended" . Dotyczy to tylko BXE czy w innych TDI też tak jest :?:
          Antyfotoradar Valentine1
          Harry II Classic+Sirio ML145

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez vaz
            Na korku oleju mam napis "Castrol oil recommended"
            a na okładce od wewnętrznej strony (tej czarnej z dokumentami gdzie jest książka serwisowa) masz pewnie napisane "Skoda reccomends Shell Helix" - ja też tak mam - tz. napisy na korku wlewu oleju i na okładce książki serwisowej...a przy wjeździe do ASO wisi szyld Mobil 1 . Zależy z kim SAP ma umowę, obecnie Castrol wcześniej przez xxx lat w fabryce do silników zalewany był Fuchs a w ASO Shell i Mobil.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • vaz
              Elegance
              • 2010
              • 799
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              W książce serwisowej nie doszukałem się tej wzmianki o oleju a diler u którego kupiłem auto ma umowę z Mobilem co widać na dole ramki rejestracji :szeroki_usmiech . Kiedyś przy różnych okazjach rozmawiałem z kilkoma mechanikami , którzy pozytywnie wypowiadali się o olejach tej firmy pod względem utrzymywania czystości silników . Z własnego doświadczenia wiem , że np. Magnatec 5W40 po kilkudziesięciu tys. km pozostawiał brunatny osad . Przypuszczam , że wynika to z dość niskiej wartości TBN (około 6,5) jak na tę klasę lepkościową i pewnie z tego , że baza olejowa należy do III grupy .
              Antyfotoradar Valentine1
              Harry II Classic+Sirio ML145

              Komentarz

              • matej
                Drive
                • 2010
                • 57

                Witam, przyłączę się również do tematu. Stanąłem właśnie przed faktem wyboru oleju do swojego 2.0 BKD. Po przejechanych 10k od wymiany oleju zaświeciła mi się kontrolka. (Przebieg 72k) Nie myśląc za długo udałem się pieszo do pobliskiego sklepu motoryzacyjnego i polecono mi taki oto olej: http://www.adserwis.eu/Gulf%20TEC%20Plus%205W40.pdf Co myślicie na temat tego oleju??? Jest to oryginalny USA olej rozlewany w Holandii. Myślę że dolewka 250 ml, nie zaszkodzi ale zastanawiam się co dalej wlać do silnika, czy pozostać na oleju VW???
                Były: Fiat 126P 0.65 - 21 KM / VW Passat 1.6 - 110 KM / Volvo V40 2.0T - 170 KM 290 Nm
                Jest: Skoda Octavia II 2.0 TDI - 152 KM 353 Nm ;-)

                Komentarz

                • ZYBI68
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 697
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  matej,Popraw link. Dolewka nic nie zrobi każda oliwa jest mieszalna, Jak widzę po linku to jest Gulf czyli normalna oliwa mało znana u nas. Na każdą oliwę znajdziesz zwolenników jak i przeciwników dlatego poczytaj wątek i sam zdecydujesz :wink:, najważniejsze abyś brał oliwę z pewnego źródła no i oczywiście zgodną z normą do danego motoru.
                  Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                  Komentarz

                  • matej
                    Drive
                    • 2010
                    • 57

                    Sorry nie sprawdziłem linka po napisaniu posta, już poprawiony. Wygląda na to że olej do naszych diesli to temat rzeka. I jak tu wybrać najlepszy??? A Ty ZYBI68 jakiego oleju używasz i jaką masz opinie, bo widzę że mamy podobne silniki???
                    Były: Fiat 126P 0.65 - 21 KM / VW Passat 1.6 - 110 KM / Volvo V40 2.0T - 170 KM 290 Nm
                    Jest: Skoda Octavia II 2.0 TDI - 152 KM 353 Nm ;-)

                    Komentarz

                    • ZYBI68
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 697
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      Zamieszczone przez matej
                      A Ty ZYBI68 jakiego oleju używasz i jaką masz opinie, bo widzę że mamy podobne silniki???
                      Nie podobne tylko te same :lol:. Od nowego zalewany jest olejem Lotos Quazar i wszystko gra tylko jest jedna wada cena :shock: 4l ok 240 zł.
                      Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                      Komentarz

                      • krzysiek13
                        L&K
                        • 2010
                        • 1155

                        Leję juz do 3-go samochodu Valvoline SynPower 5W30 i gorąco polecam po silników na PD, nigdy żadnych problemów nie było
                        Octavia

                        Komentarz

                        • Artiks
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 143

                          Paolo mam pytanie, mam TDi PD obecnie leję Motul Specific 5W40 505.01 który-jak czytam twoje posty nie jest jakimś high endem. Ba, nie jest nawet pełnym syntetykiem tylko HC co mnie mocno zdziwiło i rozczarowało. LM znam i cenię jak najbardziej, tak samo jak Millersa - w TDiku po pesymistycznym dolaniu ich środka do paliwa bipy pięknie się poprawiły http://www.millersoils.pl/produkty/p...-power-ecomax/ więc jak najbardziej in +.
                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          Co do LM jestem pewien że olej ten spełnia wszelkie specyfikacje VW (a LM 4100 został specjalnie zrobiony pod silnik PD i było to dla firmy priorytetowe zadanie)
                          jednak na ich stronie nie mogę znaleźć info o normie 505.01 http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=22 :?: choć wystarczy przyjrzeć się opakowaniu, że w dolnej linii jest jak byk 505.01 http://www.scooterpoint-saar.de/asse...-4100-3701.jpg więc kompetencja nawet oficjalnych stron producentów pozostawia wiele do życzenia :twisted: Millers XFE-PD 5W40 i LM Top Tec 4100 to chyba też nie są full syntetyki ( i tu znów mętlik bo różnie źródła podają, wiec jak to jest naprawdę ) różnica cenowa w porównaniu z Motulem praktycznie żadna. Auto miało krótko zalanego Mobil 1 i po przejściu na Motula to zupełnie inna jazda -same plusy, choć pewien poważany mechanik twierdzi, że Motul zrobił się marketingowy i jego jakość też spadła. Z kolei widziałem kiedyś test i na Valvo silnik niby ciszej pracował niż na Motulu, znajomy co zrobił przejście z Motula na Valvo tez to potwierdza i ponoć silnik ma lepszy start zimą . Zmieniać na LM lub Millers , Valvo ??

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez Artiks
                            jednak na ich stronie nie mogę znaleźć info o normie 505.01
                            kliknij na polskiej stronie LM w Paszport Produktu i masz 505.01
                            Specyfikacje i aprobaty: API: SM/CF ACEA:
                            A3-04/B4-04/C3-04
                            MB 229.31 BMW Longlife 04
                            VW 505.01/502.00/505.00
                            Porsche Ford WSSM2C 917-A

                            Zamieszczone przez Artiks
                            Millers XFE-PD 5W40 i LM Top Tec 4100 to chyba też nie są full syntetyki
                            nie są i NIGDY nie były tak samo jak 99% olejów 5W/40 z normą 505.01 to są oleje HC/technologi syntetycznej mniej lub bardziej zaawansowane ale ....są to oleje syntetyczne :lol:
                            poczytaj kilka stron do tyłu co jest syntetyczne ...100% syntetyczne lub co się nazywa full syntetykiem....tak to jest dokładnie popierniczone i bez 0,5 nie rozgryziesz :lol:
                            Zamieszczone przez Artiks
                            LM lub Millers , Valvo
                            LM Top Tec 4100 polecam tak samo jak Valvoline które jest bardzo dobre, na temat Millersa nie mam wyrobionego zdnia ponieważ osbiście go nie sprawdzałem - więc nie chcę wprowadzać w błąd - z kart produktu nie wynika by był to super olej a raczej jeśli chodzi o ten do PD to jest to "zwykły cywilny olej".
                            Jeśli chodzi o zywkłego Motula Specyfic 505.01 to też nie byłem z niego zadowolony. Wg mnie lepiej sprawuje się w 1,9 TDI LM Top Tec 4100 5W/40 lub Fuchs Titan GT1 5W/40 a nawet Mobil 1.


                            Dodałem też poniższy teks w wątku o olejach (nie trzeba będzie szukać)

                            Odpowiedź z Firmy Castrol na temat różnic pomiędzy Castrolem SLX a Castrolem Edg'e:

                            "Różnice w produktach SLX I EDGE sa zasadnicze .
                            Dotyczą składu chemicznego , czyli formulacji oraz parametrów jakościowych wpływajacych na prace silnika w kluczowych jego parametrach.
                            Produkty SLX sa dedykowane zasadniczo jednej marce i oparte o szerokie badania , tak by dostosować je najlepiej do charakteru pracy silników VW.
                            Produkty EDGE sa olejami bardzo uniwersalnymi , które w jednym produkcie spełniają wymagania wielu producentów, jednak nie przewyższają ich tak jak oleje z gamy SLX .
                            SLX -y sa oparte o zakrojoną szeroką współpracę z głównymi producentami pojazdów jak VW , Volvo, Ford , BMW w zakresie tzw. co-enginieringu czyli projektowania oleju wspólnie i w trakcie projektowania silnika. Są to produkty daleko bardziej przekraczające standardy producenckie w sensie specyfikacji niz oleje EDGE .
                            Oleje SLX były szeroko testowane w naszych laboratoriach i hamowniach potwierdzając wyjątkowe właściwości bardziej niz którykolwiek z olejów konkurencji.
                            Dlatego też VW wybrał nasz produkt o formulacji SLX do zalewania fabrycznego we wszystkich swoich zakładach produkcyjnych.
                            Jak widać marketing w Castrolu jest opanowany do perfekcji :wink: ...tym bardziej, że z kart charakterystki pomiędzy Edg'e a SLX nie widać żadnych zasadniczych różnic."

                            I jescze jedna informacja na temat stosowania INNYCH olejów niż te z ASO:
                            "Szanowny Panie,
                            Zgodnie z informacjami, które posiadamy w Centrum, serwis może wykonać usługę na życzenie klienta wykorzystując olej dostarczony przez klienta.
                            W takiej sytuacji partner serwisowy dokonuje oceny czy olej dostarczony przez klienta zgodny jest z normami VW oraz czy znajduje się w oryginalnym opakowaniu i jest w odpowiedniej ilości.
                            W przypadku wątpliwości co do zgodności z Normami VW jak również wątpliwości co do zawartości dostarczonego opakowania Serwis może odmówić, ponieważ zalanie takim olejem może być w przyszłości przyczyną poważnych awarii silnika.
                            W przypadku zastosowania oleju dostarczonego przez klienta wymagana jest czytelna adnotacja na zleceniu odnośnie ilości i nazwy oraz zgodności z normą VW zastosowanego oleju.
                            Niestety w Centrum nie mamy warunków ubezpieczenia Life Time. Posiadamy jedynie ogólne warunki gwarancji, gdzie w pkt. 5 jest informacja: "Warunkiem uzyskania świadczeń z tytułu niniejszej gwarancji jest uprzednie przeprowadzenie wszystkich przeglądów serwisowych według wytycznych producenta samochodu".

                            Z poważaniem

                            Małgorzata Grześkowiak
                            Centrum Informacji Klienta Volkswagen
                            Infolinia: 0-801 200 400 pn-pt 8:00 -20:00
                            www.volkswagen.pl [email protected] "
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • Artiks
                              Ambiente
                              • 2007
                              • 143

                              Dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedź Zaleję zatem LM 4100, jestem o tyle pewny pochodzenia, że będzie kupiony bezpośrednio w Niemczech. O wrażeniach przejścia z Motula na LM oczywiście dam znać :szeroki_usmiech

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez Artiks
                                O wrażeniach przejścia z Motula na LM oczywiście dam znać
                                jestem spokojny... (podaj z jakiego Motula będziesz przechodził, jak ze Specyfica 505.01 to jestem więcej niż spokojny... alacz
                                Dziś przyszedł do mnie znajomy. Pytał się wcześniej co zalał bym do Sharana 1,9 TDI ...więc zasugerowałem mu kilka marek w tym Liqui Moly.
                                Kupił w niemczech dokładnie ten: LM diesel-leichtlauf-10w40

                                Jak sam stwierdził nie spodziewał się aż tak wyraźnych zmian na +
                                Odpalanie na zimno zdecydowanie lżejsze, praktycznie nie stukają popychacze a i cały silnik wyciszył się. Fakt jednostka ma już grubo ponad 200 tys najechane ale jak sam stwierdził marka zrobiła na nim duże wrażenie pod względem jakości.
                                Porównywalna z LM jest seria produktów olejów FUCHS Titan.

                                Ja mogę ew polecić Fuchs Titan GT1 5W40 spokojnie możesz go dostać w niemczech - naprawdę pewny i jakościowo bardzo dobry olej do TDI.
                                ew jeśli ktoś chce polecam produkty Fuchs Silkolene na bazie estrów (od razu piszę, że nie ma co szukać między nimi normy 505.01 ani 507.00 to nie ta bajka i tam nie ma miejsca na eko oleje lub bawienie się w normy do PD-ka)- oleje z najwyższej półki, spokojnie konkurują z Millersem http://www.silkoleneoil.com/raceprod.htm
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • daniel0607
                                  Elegance
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 770

                                  panowie chcę zmienić olej do O2 1.9 BJB - lałem castrol EDGE - na jaki mam zmienić

                                  Komentarz

                                  • czyzyk64
                                    Elegance
                                    • 2008
                                    • 866

                                    daniel0607, ja leję olej Fuchs Titan GT1 5W40, jestem bardzo z niego zadowolony, , po castrolu jaki uprzednio lałem to dla mnie dzień do nocy, oczywiście na korzyść Fuchsa.Wczoraj wróciłem z trasy zrobiłem na raz 1500 km i jak podjechałem pod garaż to az było przyjemnie posłucha jak silniczek sobie mruczy.
                                    Cena tez przystępna, ja płaciłem za bańke 4l 118 zł.

                                    Komentarz

                                    • AdamB
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 8030
                                      • Octavia IV (NX3)
                                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                      Zamieszczone przez daniel0607
                                      panowie chcę zmienić olej do O2 1.9 BJB - lałem castrol EDGE - na jaki mam zmienić
                                      Czemu chcesz zmienić Castrol Edge? Jeżdżę na nim już 60kkm i autko śmiga aż miło.
                                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                      Komentarz

                                      • lesiu
                                        Ambiente
                                        • 2007
                                        • 149

                                        Koledzy być może już gdzieś o tym pisaliście ale szczerze za dużo stron żeby to przeglądać a czas goni. Mam O1 1.9TDI ASV 110KM fabrycznie a obecnie 150KM i używałem do tej pory przez pierwsze 75 tyś km oleju Castrol TXT Softec +, a obecnie od 70 tyś. km Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40. Moje pytanie dotyczy oleju zmiany oleju na Valvoline Dura Blend Diesel 5W-40. Posiada on według opakowania specyfikacje SAE 5W-40, API : CF, ACEA : B3, VW : 505.00/505.01. Olej wymieniam co 15 tyś. km.
                                        Co sądzicie o przejściu na ten olej z obecnie używanego i czy nie przeszkadza w niczym że nie ma na nim wyszczególnionej specyfikacji 502.00 ?
                                        lesiu

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez lesiu
                                          nie przeszkadza w niczym że nie ma na nim wyszczególnionej specyfikacji 502.00
                                          nie bo to specyfikacja do benzyny...
                                          do ASV masz mieć normę 505.00 przy zmianie co 15 tys km i tylko to Ciebie interesuje
                                          Ogólnie Valvoline jest chwalone przez użytkowników i ma dobrą bazę olejową oraz dodatki.
                                          Jeśli nie odpowiada Tobie Castrol możesz zmienić ale zmiana tylko dlatego żeby zmieniać wg mnie jest nie potrzebna. Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 ma tak samo jak Valvoline Dura Blend Diesel API CF, ACEA B3/B4-04 więc jakościowo są te same.
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • lesiu
                                            Ambiente
                                            • 2007
                                            • 149

                                            PAOLO ESCO, dzięki wielki za szybką i wyczerpującą odpowiedź. Właśnie takiej oczekiwałem. A myślę o zmianie bo mam taki olej i nie będę musiał kupować nowego. Interesowało mnie tylko żeby przy przebiegu 145 tyś. km nie narobić sobie gnoju z oszczędności.
                                            PAOLO ESCO, a wiesz może ile czasu może stać taki olej w pokojowej temp. w oryginalnie zamkniętym opakowaniu. Chodzi mi o to czy ma jakąś datę przydatności.
                                            Na opakowaniu mam wydrukowane coś takiego : LDX 0260 001006 03-05-10
                                            lesiu

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez lesiu
                                              03-05-10
                                              wynika z tego że data produkcji to 3 maj 2010 ;
                                              Fabrycznie zamknięty olej przechowywany w odpowiednich warunkach wytrzyma 3 do 5 lat od daty produkcji.
                                              Wielu producentow na opakowaniu umieszcza też datę waznosci oleju, ale jest to wtedy wyraznie zaznaczone, np. "EXP DATE"...
                                              BP/Castrol deklaruje zachowanie parametrów i jakości olejów przez 5 lat od daty produkcji.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • Orbit
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 486

                                                Paolo .. co myslisz o tym Oleju , ktos mi polecił ... nigdy nie stosowałem ..., cena atrakcyjna
                                                HAVOLINE ULTRA S 5W-40 , TAKŻE TUTAJ
                                                1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                                Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Texaco-Chevron (olej serwisowy do Toyoty) są prawdopodobnie importowane z Belgii i nikt w Polsce go nie rozlewa (prawdopodobnie :roll: ). Z tego co wiem to:
                                                  - havolin jest jakościowo podobny do elf-a, total-a,
                                                  - ROVER zalewał swoje silniki olejem TEXACO
                                                  - spotkałem się z zarówno z bardzo dobrymi opiniami jak i też z negatywnymi...wiadomo, że nigdy nie będzie samych pozytywów
                                                  (ogólnie olej dobry, na forach w internecie oceniany jest jako lepszy od Castrola i Mobila-ale znów powiem szczerze nie wiem na jakiej podstawie :twisted: , (z jednego dosyć wiarygodnego źródła mam ocenę o tym oleju jako dobry do diesla...choć ja bym jego nie zalał :P ).
                                                  Bardzo dobre API - SM/CF (szczególnie do benzyny)
                                                  ACEA na poziomie C3-04 i A3/B4-04 (informuje, że mamy do czynienia z olejem praktycznie uniwersalny zarówno do benzyny jak i diesla). Reszta parametrów w normie tz. nic szczególnego, powiedział bym standard.
                                                  Podpytaj się czy ktoś z Kolegów na forum śmiga na tym oleju (ja nie i nie miałem osobiście z tą marką kontaktu) najlepiej by wypowiedzieli się użytkownicy bo wiadomo, że papier przyjmie wszystko co zostanie na nim napisane...ale faktyczne odczucia użytkowników mogą być różne.
                                                  Lepkość kinematyczna w temperaturze 40°C mogła by być lepsza, zła nie jest...zależy pod jakim względem użytkowania na to patrzymy (panuje teraz moda na oleje o obniżonym wskaźniku lepkości- ma to swoje plusy i minusy zdana są podzielone -obniżone wskaźniki lepkości są widoczne u Millersa w niektórych olejach, także u Motula, Fuchs'a ...ale to inna bajka).

                                                  Orbit a do jakiego silnika ma być ten olej? :roll:

                                                  Ja ostatnio wypatrzyłem AGIP'a 7007 0W30 VW 506,01 cana 29 zł za litr + wysyłka

                                                  W pełni syntetyczny olej silnikowy, ze zredukowaną lepkością wysokotemperaturową (HTHS) a w dodatku najwyższa ACEA A5 lub B5 (ACEA B5 - najwyższa jakość gwarantująca maksymalną oszczędność paliwa)
                                                  Lepkość w temperaturze 100 ° C - 9,6 :roll:
                                                  Lepkość w 40 ° C - 53 :roll:
                                                  Temperatura zapłonu 223° C
                                                  Temperatura płynięcia -39 ° C (mogło by być lepiej :lol: )
                                                  Olej gwarantuje doskonałą płynność w niskich temperaturach ale muszę się zastanowić jak zachowa się pod obciążeniem/w trasie przy dużych prędkościach. :roll:
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • Orbit
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 486

                                                    Paolo, obecnie jezdze , 2010 Ople Astra IV silnik A17DTR ,Diesel 125 km . Common Rail , do tych silników GM przystosował Olej GM DEXOS2 , ale jakos mnie nie przekonał , po ostatniej zmianie słysze wyraznie głosniej pracujący silnik, wiec wnioskuje ze olej ktory kosztuje 90 zł za 5 L na pewno z górnej półki nie jest . sugerowałes L.Moly 4600 ,lub Millers .. i to chce zalac przy najblizeszej zmianie, jednak z ciekawości wyszukuje jakies cudeńka a nóz widelec jeszcze coś Ciekwego sie znajdzie ... :roll:, Poza tym wiem że tuaj mozna przeczytac opinie profesionalisty ..
                                                    1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                                    Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...