Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piramida
    RS
    • 2009
    • 12222
    • Superb III (3V3)

    Cromka, wczesniej przed przesiadką na amsoila też jezdziłem na motulu tyle ze na specyfiku 5w/40 i widzę róznice na korzyść amsoila, jezeli chodzi o temp to jeszcze mi sie nie udało zagrzać oliwy do ponad 110 stopni a jak sie pokaże 100 na budziku to jest święto :shock: tak ze kupiłem znowu tego samego amsa z tym ze z beczki i zobaczymy co się bedzie działo dalej z tym olejem jak na razie nie mam zastrzeżeń :!:

    A najlepsza jest mina gości w serwisach jak widzą butelkę z olejem, takie oczy robią :shock: bo nie wiedzą co to jest :szeroki_usmiech
    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

    Komentarz

    • Cromka
      Drive
      • 2011
      • 94

      Zamieszczone przez piramida
      Cromka,
      A najlepsza jest mina gości w serwisach jak widzą butelkę z olejem, takie oczy robią :shock: bo nie wiedzą co to jest :szeroki_usmiech
      Poziom wiedzy mechaników na temat olejów jest poniżej wszelkiej krytyki. Trochę lepiej wygląda to w niektórych sklepach w Poznaniu, można dostać Petro Canada, Texaco, Motul, LM, Millers i nawet trochę porozmawiać z niektórymi sprzedawcami - prawie zawsze są to ludzie przed 40 stką!
      Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

      Komentarz

      • Pidziek
        RS
        • 2011
        • 1845

        Zamieszczone przez Cromka
        można dostać Petro Canada,
        Z Trzebini ?
        Miałem kiedyś ten "kanadyjski" olej musiałem się streszczać z wymianą bo bałem sie o mojego diesla klawiatura chciała wylecieć w kosmos, dopiero gość z Motul -Kraków mi przywiózł do domu olej i zrobiła się cisza, wtedy to był Synergie +.

        piramida: a gzie jeździłeś z tym olejem po Krakowie ?
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz

        • romi-70
          Elegance
          • 2008
          • 920
          • Volkswagen
          • CJZA 1.2 TSI 105 KM

          Zamieszczone przez Seed
          Zamieszczone przez romi-70
          szkoda, Seed,
          jakiego LM mieliście zalanego ? bo mam wlanego LM TT 4200 i musze dokupić 6-sty literek , wcześniej Mobila starczało 5l...
          miałem Liqui Moly 4100. AXR Motula brał 1L na 10 tys. tu musialem dolac prawie 2L. auto ma 2 lata i 60 tys przebiegu. od nowosci bral olej. eksploatacja - glownie trasy.
          no właśnie Mobil 5l starczało na 15 tys a LM TT 4200 musze dolać szósty literek... :evil: też AXR od nowości 83 tys... uważam że za dużo :evil:
          Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

          http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

          Komentarz

          • Pidziek
            RS
            • 2011
            • 1845

            Zamieszczone przez romi-70
            no właśnie Mobil 5l
            Zalezy jakiego mobila lałeś...
            Bo może 5W-50 albo 15W-40 ...nie piszesz nic o oleju.

            Jakie interwiały miedzy przegladowe miałeś ?
            Czy ktos weryfikował powód poboru oleju ?
            Nie masz żadnych wycieków , nic się koło turbo nie poci ?


            TT 4200:
            http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/3706%20Top%20Tec%204200_EN.pdf/$file/3706%20Top%20Tec%204200_EN.pdf

            Olej jak olej jesli przy takim przebiegu i przy normlanym uzytkowaniu silnika i zachowaniu prawidłowego interwiału miedzy przegladowego i wymianie oleju co rok i nie wyłaczaniu turbo po jeździe w trasie to generalnie obwiniam konstruktora ze dał du...nie olej.

            Musze popytac kolehę ze Skody jak to jest bo może coś wie może jakaś wada , nakałów olejowych, olej slaby paruje i wali w odmę ...
            Odkręcałeś dolot czy dużo gnoju tam jest czy sucho bo to może byc wskazówka .

            Nie bez kozery konstruktorzy zalecaja czesto 5W-30 A5 a nie A3 i na odwrót to wynika ze średnicy zastosowanych kanałów olejowych, dokładnosci montażu i sposobie smarowania silnika

            Pozdrawiam
            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
            http://www.zmienolej.pl/
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

            Komentarz

            • romi-70
              Elegance
              • 2008
              • 920
              • Volkswagen
              • CJZA 1.2 TSI 105 KM

              Zamieszczone przez Pidziek
              romi-70 napisał/a:
              no właśnie Mobil 5l


              Zalezy jakiego mobila lałeś...
              Bo może 5W-50 albo 15W-40 ...nie piszesz nic o oleju.

              Jakie interwiały miedzy przegladowe miałeś ?
              Czy ktos weryfikował powód poboru oleju ?
              Nie masz żadnych wycieków , nic się koło turbo nie poci ?
              lałem 5W-30 jeden z normą 507.00 drugi 505.01 wymiana jw. co 15 tys i 5-tka zawsze starczała , LM trzeba więcej co zresztą potwierdzili kol szkoda i Seed więc wycieków bym nie szukał...
              podsumowując... teraz będzie kolej na inny olej :szeroki_usmiech
              Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

              http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                Zamieszczone przez Pidziek
                Zamieszczone przez Cromka
                można dostać Petro Canada,
                Z Trzebini ?
                Miałem kiedyś ten "kanadyjski" olej musiałem się streszczać z wymianą bo bałem sie o mojego diesla klawiatura chciała wylecieć w kosmos, dopiero gość z Motul -Kraków mi przywiózł do domu olej i zrobiła się cisza, wtedy to był Synergie +.

                piramida: a gzie jeździłeś z tym olejem po Krakowie ?
                ostatnio oddaje moje auto do gamma na zakopiańskiej
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • Grzekraw
                  Drive
                  • 2008
                  • 62

                  Jakieś 2 tygodnie temu zalałem LM TT4600 (miał być Fuchs Pro Flex ale nie doczekałem się na wersję XTL), aktualny przebieg auta 197kkm.
                  Przed zalaniem auto jeździło na Motulu Specific 505.01.
                  Silnik miał zrobiona płukankę LM i to co mogę powiedzieć to zlewany olej był o jednorodnej konsystencji bez szlamu. Wynika z tego, że Motul dobrze dbał o czystość silnika (przejechałem na nim 90kkm).
                  Jakie różnica zauważyłem po zmianie i przejechaniu ponad 2kkm (trochę za mało na dokładniejsze wnioski) :
                  - raczej trochę ciszej pracuje, ale może to być tylko wrażenie po zmianie na nowy olej
                  - auto lepiej wkręca się na obroty, jest dynamiczniejsze
                  - prawdopodobnie wzrosło zużycie oleju

                  Na chwilę obecną trudno mi jednoznacznie polecić lub odradzić ten olej, za mało jeszcze na nim przejechałem. Na razie mam pewne przypuszczenia na podstawie stosunkowo małego przebiegu, ale jeśli faktycznie jego zużycie będzie duże i 5L bańka nie wystarczy na wymianę i dolewki (Motul wystarczał) to prawdopodobnie zmienię go na inny.

                  Komentarz

                  • Karql
                    L&K
                    • 2010
                    • 1124

                    Ja się zastanawiam dlaczego szukacie złotych majtek jak macie przez siebie sprawdzony jeden olej np. Motul i wiecie, że spełnia swoje właściwości (ma dobre parametry, dobrą przewodność cieplną itp. itd.) dodatkowo przy nie modowanych autach?
                    Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                    Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                    -> MOJA SKODA <-

                    Komentarz

                    • Grzekraw
                      Drive
                      • 2008
                      • 62

                      Karql, na początku moje auto jeździło na Mobilu (zalewanym w ASO) i przez 100kkm nic się z autem nie działo. Po zrobieniu chipa zalałem auto Motulem i w sumie też nie mogę na niego nic złego powiedzieć.
                      Chciałem zobaczyć jak auto będzie chodziło na innym oleju i tyle. Większość ludzi też kiedyś nie stosowała Motula, ale po pochlebnych opiniach i chęci sprawdzenia spróbowała i stosuje go.
                      Nie wiem dlaczego tak mocno faworyzujesz Motula, jest to dobry olej, ale dobre oleje mają też inne firmy. Ja nie wykluczam powrotu do Motula jeśli subiektywnie stwierdzę, że jest lepszy. Na razie chcę sprawdzić LM (mam ten olej w innym aucie i jest OK) i napisałem o moich wstępnych odczuciach. Być może będą one zupełnie inne po 15kkm.

                      Komentarz

                      • Seed
                        Elegance
                        • 2010
                        • 875
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        Zamieszczone przez Grzekraw
                        Karql, na początku moje auto jeździło na Mobilu (zalewanym w ASO) i przez 100kkm nic się z autem nie działo. Po zrobieniu chipa zalałem auto Motulem i w sumie też nie mogę na niego nic złego powiedzieć.
                        Chciałem zobaczyć jak auto będzie chodziło na innym oleju i tyle. Większość ludzi też kiedyś nie stosowała Motula, ale po pochlebnych opiniach i chęci sprawdzenia spróbowała i stosuje go.
                        Nie wiem dlaczego tak mocno faworyzujesz Motula, jest to dobry olej, ale dobre oleje mają też inne firmy. Ja nie wykluczam powrotu do Motula jeśli subiektywnie stwierdzę, że jest lepszy. Na razie chcę sprawdzić LM (mam ten olej w innym aucie i jest OK) i napisałem o moich wstępnych odczuciach. Być może będą one zupełnie inne po 15kkm.
                        Grzekraw - ja z kolei mam wrażenie, że na naszym forum jest nagonka (niesluszna) na Motula. Ja osobiscie Motulem zalewałem zawsze. Przeszedlem przy ostatniej wymianie na LM - nie sprawdził sie. Teraz zalałem Fuchsem od kolegi elemenateur - zobaczymy jak sie spisze. Nie bede pisał, ze silnik chodzi ciszej po wymianie - zawsze chodzi ciszej.
                        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                        Komentarz

                        • Grzekraw
                          Drive
                          • 2008
                          • 62

                          Seed, też mam takie wrażenie, że Motul stracił trochę swoją pozycje na forum. Tak jak wspominałem jeździłem na nim i nie mogę na niego nic złego powiedzieć. Chciałem spróbować (pewnie tak jak Ty) czegoś innego, na razie nie jestem jeszcze przekonany, w która stronę pójdę. Jak LM się nie sprawdzi pewnie spróbuję Fuchsa, albo wrócą do Motula.

                          Komentarz

                          • beaviso
                            Elegance
                            • 2010
                            • 767
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            Re: Pytanie o olej ACEA C4

                            Zamieszczone przez Cromka
                            Witam.
                            Jestem tu po sąsiedzku, pozwolę sobie zadać pytanie, ponieważ poziom wiedzy niektórych użytkowników jest zdecydowanie ponadprzeciętny, co za tym idzie także poziom dyskusji. Mój dupowóz napędza fiatowski silnik 1.9 JTDm 16V o mocy 150 KM z DPF. Jak wszystkie JTD Fiata lubi olej o lepkości 5w40 i HTHS powyżej 3,5. Moim skromnym zdaniem najlepszym rozwiązaniem dla dla JTDm z DPF, byłby olej o lepkości 5w40 i low saps, co z kolei wskazuje na ACEA C4. Czy taki olej w ogóle istnieje? Fiat zaleca obecnie Selenię Pure Energy 5w30 z norma ACEA C2, czyli HTHS poniżej 3,5!!! Znalazłem oleje z C4, jednak o lepkości 5w30. Dylemat mam taki, że stosowanie 5w30 C4, przedłuży życie DPF, jednak moim zdaniem może skrócić życie silnika, natomiast 5w40 C3 zachowa się odwrotnie. Proszę o ewentualne wyprowadzenie mnie z błędu, jeśli takow jest w moim rozumowaniu i wskazanie najlepszego środka smarnego. Dodam, że obecnie jest zalany Amsoil 5w40, który był jednak zakupiony z myślą o poprzednim aucie, z silnikiem JTD, bez DPF.
                            Cześć,
                            Gratuluję fajnego sliniczka Znam go dobrze, bo pracuje pod maską Vectry mojej żony. Dokładnie ten sam silnik, tyle że poskładany w Niemczech. Z tym, że upiekło mi się i nie mam DPF :P
                            Mój zaprzyjaźniony mechanik z ASO Opla sprawdził w ich zaleceniach i wskazał na olej spełniający klasę ACEA C3 - do tego silnika, także z DPF.
                            Do niedawna ta Vectra 1.9 CDTI 16v jeździła na Mobil1 0W40, teraz zalałem Lotos Quazar Hi-Tec 5W40. Jego parametr HTHS = 3.6. Spełnia klasę ACEA C3.
                            Wyszukiwarka olejów na stronie Lotosa wskazuje ten olej jako najbardziej zalecany do modelu Croma z silnikiem Multijet 16v 110kW - bez lub z filtrem DPF. Co więcej - dobierając olej do tej Vectry patrzyłem właśnie na oleje zalecane dla Fiata i Alfy Romeo z tymi silnikami. Bo, choć nasze silniki są identyczne, to wskazany Lotos nie jest w ogóle wymieniony jako "pasujący" do mojej Vectry - bo nie ma normy General Motors GM-LL-B-025. To tylko pokazuje, że trzeba kierować się zdrowym rozsądkiem, a nie konkretną normą producenta.

                            M.
                            666 4U

                            Komentarz

                            • Karql
                              L&K
                              • 2010
                              • 1124

                              Zamieszczone przez Grzekraw
                              Nie wiem dlaczego tak mocno faworyzujesz Motula
                              Dałem "np." w sumie w tym "np." odnosiłem się do Ciebie, że masz nalatane 100kkm na Motulu, mówisz, że silnik czysty itp. itd. to po co szukać czegoś lepszego? To było pytanie o powód chęci zmiany.

                              Poza tym co porównasz po wymianie, głośność pracy ciężko, najwyżej zużycie, ewentualnie jak masz dodatkowe zegary to możesz zaobserwować jak się temp. zachowuje.

                              Jaki ma wpływ na zużycie silnika raczej ciężko sprawdzić w warunkach domowych.

                              Wydaje mi się, że jak ktoś ma sprawdzony olej to nie ma co kombinować, zresztą silnik chyba woli być zalewany tym samym. Co innego jak np. masz modowane auto i widzisz, że temp. oleju nie wyrabia to wtedy ma sens szukanie czegoś lepszego. To jest tylko moje zdanie, nie bijcie, najwyżej przekonajcie, że nie mam racji
                              Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                              Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                              -> MOJA SKODA <-

                              Komentarz

                              • Grzekraw
                                Drive
                                • 2008
                                • 62

                                Karql, to, że silnik "powinien" być czysty przekonałem się dopiero robiąc płukankę przed wymiana na LM.
                                Jak widzisz ja też nie kombinuję za bardzo z olejami zmieniam markę raz na 90-100kkm i zgadzam się z Tobą, że nie ma co za bardzo kombinować
                                PS. Moje auto jest modowane :twisted:

                                Komentarz

                                • Karql
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1124

                                  Zamieszczone przez Grzekraw
                                  PS. Moje auto jest modowane :twisted:
                                  Nie wiem na ile, ale jak tylko chip to nie modowanie Przy chipie nie trzeba jeszcze patrzyć na temp. bo ciężko zagotować

                                  Co innego big turbo, wtryski, pompki, i inne pierdoły
                                  Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                                  Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                                  -> MOJA SKODA <-

                                  Komentarz

                                  • piramida
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 12222
                                    • Superb III (3V3)

                                    panowie zależy który matul macie na mysli bo jezeli motul specyfik 5w40 to olej szału nie robi, zmieniłem go na amsoila i jest spora różnica więc powtarzam jeszcze raz motul specyfik szału nie robi :wink:
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz

                                    • Seed
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 875
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      Zamieszczone przez piramida
                                      panowie zależy który matul macie na mysli bo jezeli motul specyfik 5w40 to olej szału nie robi, zmieniłem go na amsoila i jest spora różnica więc powtarzam jeszcze raz motul specyfik szału nie robi :wink:
                                      Wydaje mi się, ze olej ma szału nie robić (jak Mobil czy Castrol w reklamach) tylko ma się poprawnie sprawować. Specific to doskonaly olej, który szału nie robi - bo nie taka jego rola.
                                      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                      Komentarz

                                      • piramida
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 12222
                                        • Superb III (3V3)

                                        Zamieszczone przez Seed
                                        Zamieszczone przez piramida
                                        panowie zależy który matul macie na mysli bo jezeli motul specyfik 5w40 to olej szału nie robi, zmieniłem go na amsoila i jest spora różnica więc powtarzam jeszcze raz motul specyfik szału nie robi :wink:
                                        Wydaje mi się, ze olej ma szału nie robić (jak Mobil czy Castrol w reklamach) tylko ma się poprawnie sprawować. Specific to doskonaly olej, który szału nie robi - bo nie taka jego rola.
                                        skoro specyfic to doskonały olej to amsoil jest genialny :wink: a tak na serio to specyfic jest dobrym olejem ale bez fajerwerków :roll:
                                        Mam porównanie bo około 50kkm zrobiłem na motulu i zmieniałem go podczas zimy więc mam porównanie tych dwóch olejów w warunkach zimowych gdzie podczas porannego odpalania na amsoilu lepiej silinik pracował, szkoda tylko że nie mogę porównać tych olejów ze sobą podczas upalnych dni i mocnego upalania auta, dla przykładu na amsoilu nie udało mi sie zagrzać oliwy do ponad 110 stopni a do 100 stopni też rzadko dobija, dodam że mam założoną dolna osłonę silnika :!:
                                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                        Komentarz

                                        • loru
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 4286
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          Zamieszczone przez Karql
                                          najwyżej przekonajcie, że nie mam racji
                                          z moich obserwacji i nie tylko moich wynika, że motul specyfic kończy się po około 10kkm, po tym przebiegu motor "brzydko i ciężko" pracuje ja osobiście szukam czegoś co przetrzyma do 15kkm między wymianami.

                                          Zamieszczone przez Karql
                                          Przy chipie nie trzeba jeszcze patrzyć na temp. bo ciężko zagotować
                                          rozumiem że to żart, nawet rano jak jest na dworku +16sC to spokojnie do 110sC dochodzę jak jej dam odrobinę palnik i dlatego szukam/amy czegoś lepszego.
                                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                          Komentarz

                                          • Karql
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1124

                                            Zamieszczone przez piramida
                                            panowie zależy który matul macie na mysli bo jezeli motul specyfik 5w40 to olej szału nie robi
                                            Ja jeżdżę na X-CESS
                                            Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                                            Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                                            -> MOJA SKODA <-

                                            Komentarz

                                            • Seed
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 875
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                              Zamieszczone przez Karql
                                              Zamieszczone przez piramida
                                              panowie zależy który matul macie na mysli bo jezeli motul specyfik 5w40 to olej szału nie robi
                                              Ja jeżdżę na X-CESS
                                              ja tez jezdze na X-Cessie ale prywatnie w 1.8 T - powiem, ze lepszego oleju do tego silnika nie ma.
                                              KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                              Komentarz

                                              • Pidziek
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 1845

                                                Ja to może zaprezentuje taką ładną banieczkę jeszcze oleju który należy do olejów estrowych (nie tych z nazwy ale 100% estrowych ).



                                                No tu i rezerwa jest dosyc duża bo ma zastosowanie w kilkuset konnych aplikacjach.

                                                Tył banieczki:



                                                W UK ma duże grono zwolleników w mocnych uturbionych EVO i Hondach na torach nie wspominając o olejach jakie jeszcze nie dawno były w stajniach F1 w Williamsie .
                                                Zresztą rysuneczek na dole nawet zdradza rodowód oleju :-)

                                                Więcej o tym extremalnym oleju można poczytać tutaj:

                                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                http://www.zmienolej.pl/
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                Komentarz

                                                • Cromka
                                                  Drive
                                                  • 2011
                                                  • 94

                                                  Mamy nową aprobatę API - SN. Wszedłem przez przypadek na stronę Mobil 1 w USA i zauważyłem, że Mobil 1 Extended performance ma oznaczenie jakościowe SN i GF5, czy ktoś z formuowiczów, wie coś więcej na temat tych norm?

                                                  Ta norma została wprowadzona już pół roku temu, z tego co wyczytałem, jednak jestem ciekawy opinii innych użytkowników forum.
                                                  Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                                                  Komentarz

                                                  • Pidziek
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 1845

                                                    Zamieszczone przez Cromka
                                                    Mamy nową aprobatę API - SN. Wszedłem przez przypadek na stronę Mobil 1 w USA i zauważyłem, że Mobil 1 Extended performance ma oznaczenie jakościowe SN i GF5, czy ktoś z formuowiczów, wie coś więcej na temat tych norm?
                                                    Zapraszam do materiału video:


                                                    Tak w USA to standard mnejsza emisja spalin, więcej czystościw silniku, mniej depozytów i sludge.
                                                    Ma być jeszcze lepiej niż w przypadku SM.
                                                    GF-5 to to samo ale tyczy się olejów SAE 30, i obniżonej lepkosci (mniej improvers VIgr.) i maksymalna oszczędność paliwa.

                                                    Your trusted source for market trends, industry insights and the lubrication challenges of today's advanced hardware.


                                                    Fosforu 0.08% siarki 0.05% czyli coś a`la u nas C1 ale oni mają benzynę a my C1 w dieslu a w benzynie u nas nadal króluje API SL/SJ :-)
                                                    Z jedne strony troska o ekologię i katowanie diesli C1 , DPF-ami a z drugiej wolna ręka dla nieekologicznych aut benzynowych.
                                                    Tam juz od dawien dawna wszytko jeździ na API SM/GF-4 tera jest SN.

                                                    Różnica między SN a SM :

                                                    Penrite Oil is a 100% Australian Owned company producing a premium range of vehicle and industrial lubricants, coolants, gear oils, hydraulic fluids and additives. Discover why Penrite is a Better Class of Oil.
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...