uderz do kolegi elemenateur - ma dobrą promocje teraz na oleje.
a co do "czarności" oleju po zalaniu - im olej bardziej czarny - tym ma lepszą właściwość wyłapywania cząstek sadzy.
Filterek paliwa zmieniam przy każdej wymianie oleju. Dlaczego? A bo tak;p
Ostatnio, w czerwcu przy wymianie oleju, mój mechanior zalał mi castrolem magnatec (półsyntetyk). Zawsze do tej pory zalewałem edge (syntetyk). Auto ma przejechane ok 220 000. Dobrze zrobił czy mam mu klucze i śrubokręty za karę połamać? :wink:
Była: O1 2003 .19 TDI ASV
Jest Vectra 1.9CDTI 2008
Dobrze zrobił czy mam mu klucze i śrubokręty za karę połamać?
nic nie rób, pojezdzij na tym oleju trochę ( tak z 8 tys km) i przy następnej wymianie (zdecydowanie przed zimą) - jeśli nie masz wycieków w silniku i dużych ubytków zwiazanych z "braniem" oleju przez silnik - zalej ponownie 5W/40.
Mechanik uzasadnił tą zmianę na półsyntetyk ? Czy tak z przyzwyczajenia do auta z przebiegiem 200 tys km zaserwował 10W/40 :roll:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Dobrze zrobił czy mam mu klucze i śrubokręty za karę połamać?
nic nie rób, pojezdzij na tym oleju trochę ( tak z 8-max10 tys km) i przy następnej wymianie - jeśli nie masz wycieków w silniku i dużych ubytków zwiazanych z "braniem" oleju przez silnik - zalej ponownie 5W/40.
Mechanik uzasadnił tą zmianę na półsyntetyk ? Czy tak z przyzwyczajenia do auta z przebiegiem 200 tys km zaserwował 10W/40 :roll:
"Duże" ubytki to znaczy ile? U mnie AGR wziął jakoś 0.4-0.5l na 8500km. Do tego ostatnio zauważyłem po zdjęciu osłony, że mam górę silnika uwaloną olejem, ale to może przy dolewaniu nie trafiłem w korek.
Może coś się stać złego jeśli silnik puszcza olej, jak zaleję 5W40? W tym tygodni chciałem wymienić obecnego Mobila 2000 X1 na Lotosa 5W40.
Dobrze zrobił czy mam mu klucze i śrubokręty za karę połamać? :wink:
Może z jeden dla przykładu.
Jak pisze PAOLO ESCO tak zrób.
Dużo oleju to tak np. 1l/1000km. Jeśli jest 1l/10k km to spoko.
Moja Skodzina ma na blacie 220k (a ile na prawdę to nikt nie wie), wcześniej był Castrol Edge 5w30 (165-210k km), teraz Motul 8100 X-cess 5W40 i muszę powiedzieć że przy mocniejszym upalaniu bierze go nawet mniej (dolewka 0,5l po 10k km dla świętego spokoju aby był max).
Teraz będzie Fuchs Titan lub coś z Amsoila.
I dopóki nie będzie dolewek wiadrami nie przejmuj się przechodzeniem na półsyntetyki czy mineralne.
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
Dobrze zrobił czy mam mu klucze i śrubokręty za karę połamać? :wink:
Może z jeden dla przykładu.
Jak pisze PAOLO ESCO tak zrób.
Dużo oleju to tak np. 1l/1000km. Jeśli jest 1l/10k km to spoko.
Moja Skodzina ma na blacie 220k (a ile na prawdę to nikt nie wie), wcześniej był Castrol Edge 5w30 (165-210k km), teraz Motul 8100 X-cess 5W40 i muszę powiedzieć że przy mocniejszym upalaniu bierze go nawet mniej (dolewka 0,5l po 10k km dla świętego spokoju aby był max).
Teraz będzie Fuchs Titan lub coś z Amsoila.
I dopóki nie będzie dolewek wiadrami nie przejmuj się przechodzeniem na półsyntetyki czy mineralne.
Fuchsa sobie odpusc. Testowałem - bierze jeszce wiecej. Sprawdz Amsa.
Dobrze zrobił czy mam mu klucze i śrubokręty za karę połamać?
nic nie rób, pojezdzij na tym oleju trochę ( tak z 8 tys km) i przy następnej wymianie (zdecydowanie przed zimą) - jeśli nie masz wycieków w silniku i dużych ubytków zwiazanych z "braniem" oleju przez silnik - zalej ponownie 5W/40.
Mechanik uzasadnił tą zmianę na półsyntetyk ? Czy tak z przyzwyczajenia do auta z przebiegiem 200 tys km zaserwował 10W/40 :roll:
A sam łobuz zdecydował- z przyzwyczajenia. Ale chyba mu daruję
Dlaczego po 8 tys i przed zimą? Nie czekać do kolejnej planowej wymiany po 15 tyś?
Na razie silnik bierze mało oleju. Jak jeździłem na edgu to pomiędzy wymianami dolałem łącznie może z 0,5-0,7 l na 15 tyś.
Była: O1 2003 .19 TDI ASV
Jest Vectra 1.9CDTI 2008
Jacomelli, możesz czuć się załadowany, to żaden ubytek, lej na zimę 5W-40, może być lotos (Syntetic), dobry i sprawdzony olej, może być też Motul X-cess, X-Clean, Castrol Edge TD, Edge itd., a mechanikowi powiedz żeby się doedukował bo albo sprzedał Ci to co miał na stanie albo nie ma pojęcia o nowoczesnych olejach i silnikach. soszek81, możesz spróbować też X-Cleana 5W-40 parasite, Lej syntetyka nic się nie stanie, dla pewności płukanka silnika Liqui Moly lub Motul (30-50 zł).
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
parasite, Lej syntetyka nic się nie stanie, dla pewności płukanka silnika Liqui Moly lub Motul (30-50 zł).
Syntetyk będzie na bank w takim razie, ale z tą płukanką to nie jestem przekonany. PAOLO ESCO gdzieś wcześniej pisał, żeby uważać jak silnik nie był płukany przez dłuższy czas. Ja mam to auto prawie 3 miesiące i zrobiłem nim tylko 8500km. Nie wiem co lał poprzedni właściciel w Niemczech, ale podejrzewam że jakiegoś Mobila z ASO bo przypomnienie o wymianie oleju było w kompie oraz była plakietka Mobila z przebiegiem, przy którym był olej wymieniany.
półsyntetyk Castrola (i innych firm także) będzie miał dosyć po 8 max 10 tys km... zmień przed zimą raczej koniecznie, by nie katować turbiny i silnika tym olejem (uzupełnij w profilu typ silnika...bo nie wiadomo czy masz na PD-ku czy normalny VP)
Zamieszczone przez Jacomelli
Na razie silnik bierze mało oleju. Jak jeździłem na edgu to pomiędzy wymianami dolałem łącznie może z 0,5-0,7 l na 15 tyś.
to śmiało spowrotem na 5W/40 z dobrą, niską temperaturą płyniecia i niską lepkością strukturalną na zimę.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
parasite, Jakiego oleju byś nie lał silnik nie będzie zasyfiony masakrycznie chyba że nie był zmieniany albo lejesz jakiś syf bez właściwości czyszczących. Wtedy to i tak długo silnik nie pożyje, nawet półsyntetyk ma niekiedy właściwości czyszczące jak syntetyk i też będzie nieciekawie, dlatego zakładam iż było dbane conajmniej minimum. Nie ma co, jęsli nie wiesz co kupiłeś i w jakim stanie to pozostaje Ci sprawdzenie przez zdjęcie pokrywy zaworów co sie dzieje. Możesz wrzucić na forum fotkę, zerkniemy. Płukanka ponadto kondensuje wszystko aby syf mógł spłynąć ze starym olejem.
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
niską temperaturą płyniecia i niską lepkością strukturalną na zimę
Tą temp. płynięcia nie ma się co tak kierować, lepkość strukt. jest prawdziwym wyznacznikiem, przykład
Castrol Edge ma temp. płynięcia -48 a l.s. ~5500
Lotos Traffic 505.01 odp. -40 ~5250 i powienien lepiej się sprawdzić w zimę do -30.
Problemem jest jednak fakt iż mało kto udostępnia dane o lepkości w -30 st.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Tą temp. płynięcia nie ma się co tak kierować, lepkość strukt. jest prawdziwym wyznacznikiem
konkon - masz rację. Najlepiej jak te dwa parametry będą jak najlepsze ale zgadza się CCS jest tutaj najważniejszym wyznacznikiem ...niekiedy można się zdziwić, że porównując pod tym względem 5W/40 vs 5W/30 lepiej spisze się ten pierwszy.
Zamieszczone przez konkon
Castrol Edge ma temp. płynięcia -48 a l.s. ~5500
Lotos Traffic 505.01 odp. -40 ~5250 i powienien lepiej się sprawdzić w zimę do -30.
GT1 5W/40 ma przy -30 lepkość strukturalną = 6100 mPas a Valvoline Durablend 5W/40 (505.01) ma przy -30 lepkość strukturalną < 6600 mPas ...takich "kwiatków" jest naprawdę dużo przy Valvoline XL III 5W/30 widnieje dokładnie taka sama lepkość strukturalna jak przy Durablend 5W/40
Valvoline 5W/30 XL III http://www.automotive.artversa.com/A...AOHVS/1613.pdf Jedynie DuraBlend MXL 5W/40---> ma trochę lepszy CCS 6204 przy temp. płynięcia -42C ale jakie słabe pozsotałe parametry NOACK 12,5 ... i flash point poniżej 200C ...jedynie TBN naprawdę dobry. http://www.prista-oil.com.tr/valvoline/pdf/1695.pdf
...ale kurna nigdzie nie mogę się doszukac CCS dla LM ...co mnie wkurza, podobnie jest z Motulem...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Rozmawiałem dziś z pewnym profesorem odnosnie olejów syntetycznych:-)
Wyprodukowanie oleju który nie ma nic wspólnego z weglowodorami uzyskanymi z ropy naftowej w 100% to koszt ok. 5000zł za 1L :shock:
To tak gwoli olejów syntetycznych.
Zawartość oleju syntetycznego waha się czesto od 5% do 40% może niekiedy wiecej oczywiście mowa o dodatkach syntetycznych uzyskanych własnie z ropy naftowej :-)
Smarowidła w pełni syntetyczne nie majace za duzo wspólnego z ropą to ...kosmos i nie ma zastosowania w branży o jakiej piszemy.
U nas wszystko rozbija się w dodatki które się importuje jest to najdroższa sprawa w oleju.
Jedni na tym oszczędzają inni nie co przekłada się nieco na cenę.
Rozmawiałem dziś z pewnym profesorem odnosnie olejów syntetycznych:-)
Wyprodukowanie oleju który nie ma nic wspólnego z weglowodorami uzyskanymi z ropy naftowej w 100% to koszt ok. 5000zł za 1L
To tak gwoli olejów syntetycznych.
Zawartość oleju syntetycznego waha się czesto od 5% do 40% może niekiedy wiecej oczywiście mowa o dodatkach syntetycznych uzyskanych własnie z ropy naftowej
Smarowidła w pełni syntetyczne nie majace za duzo wspólnego z ropą to ...kosmos i nie ma zastosowania w branży o jakiej piszemy.
U nas wszystko rozbija się w dodatki które się importuje jest to najdroższa sprawa w oleju.
Jedni na tym oszczędzają inni nie co przekłada się nieco na cenę.
Pidziek,
oferujesz darmowe przebadanie oleju który zostanie u Ciebie kupiony.
Ja wiem doskonale że testy profesjonalne kosztują krocie.
Powiedz zatem wszystkim co wchodzi w skład testu który Ty proponujesz klientom.
Rozwiń nieco temat, może zaprezentuj przykładowy test.
http://www.instituteofmaterials.com/...sort/3a/page/1 tak się ceni konkretne badania ---> wybierzcie dany olej i kliknijcie w zakładkę "Select Data" :roll: 155$ za pełne badanie i dostarczenie danych na @ w wersji pdf .
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
http://www.instituteofmaterials.com/advanced_search_result.php/search/Y/keywords/search/categories_id/3/regionSel/3/regionaj/3/search_1/Search%20All/search_5/2010/Submit/Search%20Reports/reset/true/sort/3a/page/1 tak się ceni konkretne badania ---> wybierzcie dany olej i kliknijcie w zakładkę "Select Data" :roll: 155$ za pełne badanie i dostarczenie danych na @ w wersji pdf .
Paolo ja ceny dość kojarzę, dlatego dziwi mnie to że kolega robi to w gratisie i dlatego pytam czy poza sprawdzeniem jak olej ścieka po blasze coś jeszcze się dowiemy.
Jacomelli, możesz czuć się załadowany, to żaden ubytek, lej na zimę 5W-40, może być lotos (Syntetic), dobry i sprawdzony olej, może być też Motul X-cess, X-Clean, Castrol Edge TD, Edge itd., a mechanikowi powiedz żeby się doedukował bo albo sprzedał Ci to co miał na stanie albo nie ma pojęcia o nowoczesnych olejach i silnikach.
.
Trochę szkoda, bo z moimi ostatnimi przelotami do końca roku pewnie nie zrobię więcej niż 8-10 tys. PAOLO ESCO - myślałem ze spokojnie do 15 tyś wytrzyma... no cóż pewnie przed zimą będzie trzeba zrobić, o ile nie zapomnę bo- kontrolka nie przypomni
Była: O1 2003 .19 TDI ASV
Jest Vectra 1.9CDTI 2008
parasite, Jakiego oleju byś nie lał silnik nie będzie zasyfiony masakrycznie chyba że nie był zmieniany albo lejesz jakiś syf bez właściwości czyszczących. Wtedy to i tak długo silnik nie pożyje, nawet półsyntetyk ma niekiedy właściwości czyszczące jak syntetyk i też będzie nieciekawie, dlatego zakładam iż było dbane conajmniej minimum. Nie ma co, jęsli nie wiesz co kupiłeś i w jakim stanie to pozostaje Ci sprawdzenie przez zdjęcie pokrywy zaworów co sie dzieje. Możesz wrzucić na forum fotkę, zerkniemy. Płukanka ponadto kondensuje wszystko aby syf mógł spłynąć ze starym olejem.
Pokrywa zaworów była podobno zdejmowana przy wymianie rozrządu, który mi ustawiał podobno na znakach. Jak się zapytałem czy wszystko ok w środku powiedział, że tak, więc chyba nie jest najgorzej. Płukanki raczej nie kupie u siebie, a za kilka dni jadę w dłuższą trasę, przed którą chce olej wymienić, także przy tej wymianie raczej płukanie odpada. Do tego raczej nie ufam tym specyfikom i lepiej chyba częściej wymieniać olej. Silnik nie wygląda na padake, pali nawet do 4l w trasie, ciągnie ładnie, nie ksztusi się, jedynie co to standardowe problemy z odpalaniem na ciepło oraz olej w intercoolerze i trochę chyba wycieka z pod korka wlewu. W środę wleje tego Lotosa i zobaczymy jak zaśpiewa.
Dzięki za pomoc
oferujesz darmowe przebadanie oleju który zostanie u Ciebie kupiony.
Ja wiem doskonale że testy profesjonalne kosztują krocie.
Powiedz zatem wszystkim co wchodzi w skład testu który Ty proponujesz klientom.
Rozwiń nieco temat, może zaprezentuj przykładowy test.
Tak będąc dystrybutorem, sprzedawcą i serwisem klienta oferuję takie badania i każdy kto profesjonalnie obsługuje klientów powinien miec dostęp do różnych baz.
Każde miasto ma różne akredytowane ośrodki w Krakowie jest doskonałe miejsce jak Instytut nafty i gazu.
Kierowanie swojej oferty tylko na fora gdzie mam wiele znajomych nie jest źródłem jak to się określę jakiś profitów.
Ale fakt w Polsce tanio nie jest wiekszość to ośrodki akredytowane gdzie wykonywanie pewnych badań wiąże się z odpowiednimi kosztami aby chociażby uytrzymać dana normę w ramach wytycznych założeń i kazde urzadzenie posiadać kalibrację i odpowiedni atest itp. To kosztuje :-)
Każde laboratorium chce być samofinalizujące więc prosze o wyrozumiałość ale nie moge podać do oficjalnej informacji kto , i jakie akredytowane laboratorium dla mnie to robi.
Przesłane pliki w pdf. z wynikami do klienta są ale proszę że nie dla wszystkich tylko do wgladu dla klienta i proszę w tej materii o wyrozumiałość.
Są to podstawowe badania gdzie określa się lepkosć oleju w 40 i 100st.C wg. norm PN-EN ISO 3104.
Nastepnie wskaźnik lepkosci wg. PN-C-04013
Zanieczyszczenia wg. PN-ISO 4405
Oraz kulometr wg. PN-EN ISO 12937
Jesli chcesz zrobie Ci analizę w Blackstone za 100zł gdzie poznasz szereg pierwiastków jakie znajduja się w oleju przepracowanym. lepkosc w 2 temp. TBN itp.
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
http://www.instituteofmat.../sort/3a/page/1 tak się ceni konkretne badania
Płukanki są sprawdzone na forum przez wielu użytkowników, mają certyfikat TUV, może tylko pomóc, a po takim przebiegu zbierze to czego nie usunie sam olej. Oczywiście Twój wybór.
Zamieszczone przez parasite
olej w intercoolerze
prawdopodobnie z odmy.
Zamieszczone przez Jacomelli
myślałem ze spokojnie do 15 tyś wytrzyma
dobry syntetyk w ciężkich warunkach jest szansa że wytrzyma, półsyntetyk Mobila zapomnij.
Zmień olej jak temp. spadną poniżej -10 np.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Grupa LOTOS S.A. jest koncernem naftowym zajmującym się wydobyciem i przerobem ropy naftowej oraz sprzedażą hurtową i detaliczną produktów naftowych - benzyny, olejów, paliwa lotniczego i asfaltów.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz