Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    :wink: sprawdzam czujność.
    :szeroki_usmiech

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    Ja zmieniam co 30 tys
    de facto tak to właśnie u mnie wychodzi
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      Ja filtr paliwa zawsze zmieniam przed zimą
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • nowwie
        Classic
        • 2011
        • 9

        Dzięki Panowie za odpowiedż.
        Pozdrawiam

        Komentarz

        • Seed
          Elegance
          • 2010
          • 875
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          Zamieszczone przez nowwie
          Dzięki Panowie za odpowiedż.
          Pozdrawiam
          uderz do kolegi elemenateur - ma dobrą promocje teraz na oleje.
          a co do "czarności" oleju po zalaniu - im olej bardziej czarny - tym ma lepszą właściwość wyłapywania cząstek sadzy.
          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

          Komentarz

          • Jacomelli
            Rider
            S_OCP Member
            • 2008
            • 501

            Filterek paliwa zmieniam przy każdej wymianie oleju. Dlaczego? A bo tak;p

            Ostatnio, w czerwcu przy wymianie oleju, mój mechanior zalał mi castrolem magnatec (półsyntetyk). Zawsze do tej pory zalewałem edge (syntetyk). Auto ma przejechane ok 220 000. Dobrze zrobił czy mam mu klucze i śrubokręty za karę połamać? :wink:
            Była: O1 2003 .19 TDI ASV
            Jest Vectra 1.9CDTI 2008

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez Jacomelli
              Dobrze zrobił czy mam mu klucze i śrubokręty za karę połamać?
              nic nie rób, pojezdzij na tym oleju trochę ( tak z 8 tys km) i przy następnej wymianie (zdecydowanie przed zimą) - jeśli nie masz wycieków w silniku i dużych ubytków zwiazanych z "braniem" oleju przez silnik - zalej ponownie 5W/40.
              Mechanik uzasadnił tą zmianę na półsyntetyk ? Czy tak z przyzwyczajenia do auta z przebiegiem 200 tys km zaserwował 10W/40 :roll:
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • parasite
                L&K
                • 2011
                • 1368

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                Zamieszczone przez Jacomelli
                Dobrze zrobił czy mam mu klucze i śrubokręty za karę połamać?
                nic nie rób, pojezdzij na tym oleju trochę ( tak z 8-max10 tys km) i przy następnej wymianie - jeśli nie masz wycieków w silniku i dużych ubytków zwiazanych z "braniem" oleju przez silnik - zalej ponownie 5W/40.
                Mechanik uzasadnił tą zmianę na półsyntetyk ? Czy tak z przyzwyczajenia do auta z przebiegiem 200 tys km zaserwował 10W/40 :roll:
                "Duże" ubytki to znaczy ile? U mnie AGR wziął jakoś 0.4-0.5l na 8500km. Do tego ostatnio zauważyłem po zdjęciu osłony, że mam górę silnika uwaloną olejem, ale to może przy dolewaniu nie trafiłem w korek.
                Może coś się stać złego jeśli silnik puszcza olej, jak zaleję 5W40? W tym tygodni chciałem wymienić obecnego Mobila 2000 X1 na Lotosa 5W40.
                AGR 112KM, 232Nm
                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                Komentarz

                • soszek81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1245

                  Zamieszczone przez Jacomelli
                  Dobrze zrobił czy mam mu klucze i śrubokręty za karę połamać? :wink:

                  Może z jeden dla przykładu.
                  Jak pisze PAOLO ESCO tak zrób.

                  Dużo oleju to tak np. 1l/1000km. Jeśli jest 1l/10k km to spoko.

                  Moja Skodzina ma na blacie 220k (a ile na prawdę to nikt nie wie), wcześniej był Castrol Edge 5w30 (165-210k km), teraz Motul 8100 X-cess 5W40 i muszę powiedzieć że przy mocniejszym upalaniu bierze go nawet mniej (dolewka 0,5l po 10k km dla świętego spokoju aby był max).
                  Teraz będzie Fuchs Titan lub coś z Amsoila.

                  I dopóki nie będzie dolewek wiadrami nie przejmuj się przechodzeniem na półsyntetyki czy mineralne.
                  Była O1 kombi ALH++ 150/340
                  Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                  Komentarz

                  • Seed
                    Elegance
                    • 2010
                    • 875
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    Zamieszczone przez soszek81
                    Zamieszczone przez Jacomelli
                    Dobrze zrobił czy mam mu klucze i śrubokręty za karę połamać? :wink:

                    Może z jeden dla przykładu.
                    Jak pisze PAOLO ESCO tak zrób.

                    Dużo oleju to tak np. 1l/1000km. Jeśli jest 1l/10k km to spoko.

                    Moja Skodzina ma na blacie 220k (a ile na prawdę to nikt nie wie), wcześniej był Castrol Edge 5w30 (165-210k km), teraz Motul 8100 X-cess 5W40 i muszę powiedzieć że przy mocniejszym upalaniu bierze go nawet mniej (dolewka 0,5l po 10k km dla świętego spokoju aby był max).
                    Teraz będzie Fuchs Titan lub coś z Amsoila.

                    I dopóki nie będzie dolewek wiadrami nie przejmuj się przechodzeniem na półsyntetyki czy mineralne.
                    Fuchsa sobie odpusc. Testowałem - bierze jeszce wiecej. Sprawdz Amsa.
                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                    Komentarz

                    • Jacomelli
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2008
                      • 501

                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      Zamieszczone przez Jacomelli
                      Dobrze zrobił czy mam mu klucze i śrubokręty za karę połamać?
                      nic nie rób, pojezdzij na tym oleju trochę ( tak z 8 tys km) i przy następnej wymianie (zdecydowanie przed zimą) - jeśli nie masz wycieków w silniku i dużych ubytków zwiazanych z "braniem" oleju przez silnik - zalej ponownie 5W/40.
                      Mechanik uzasadnił tą zmianę na półsyntetyk ? Czy tak z przyzwyczajenia do auta z przebiegiem 200 tys km zaserwował 10W/40 :roll:
                      A sam łobuz zdecydował- z przyzwyczajenia. Ale chyba mu daruję
                      Dlaczego po 8 tys i przed zimą? Nie czekać do kolejnej planowej wymiany po 15 tyś?
                      Na razie silnik bierze mało oleju. Jak jeździłem na edgu to pomiędzy wymianami dolałem łącznie może z 0,5-0,7 l na 15 tyś.
                      Była: O1 2003 .19 TDI ASV
                      Jest Vectra 1.9CDTI 2008

                      Komentarz

                      • konkon
                        Rider
                        • 2008
                        • 667
                        • Octavia I (1U2)
                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                        Jacomelli, możesz czuć się załadowany, to żaden ubytek, lej na zimę 5W-40, może być lotos (Syntetic), dobry i sprawdzony olej, może być też Motul X-cess, X-Clean, Castrol Edge TD, Edge itd., a mechanikowi powiedz żeby się doedukował bo albo sprzedał Ci to co miał na stanie albo nie ma pojęcia o nowoczesnych olejach i silnikach.
                        soszek81, możesz spróbować też X-Cleana 5W-40
                        parasite, Lej syntetyka nic się nie stanie, dla pewności płukanka silnika Liqui Moly lub Motul (30-50 zł).
                        Konrad
                        OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                        90 konny AGRessor
                        PerfectServiceBy DGW
                        WhitePride :smokedevil

                        Komentarz

                        • parasite
                          L&K
                          • 2011
                          • 1368

                          Zamieszczone przez konkon
                          parasite, Lej syntetyka nic się nie stanie, dla pewności płukanka silnika Liqui Moly lub Motul (30-50 zł).
                          Syntetyk będzie na bank w takim razie, ale z tą płukanką to nie jestem przekonany. PAOLO ESCO gdzieś wcześniej pisał, żeby uważać jak silnik nie był płukany przez dłuższy czas. Ja mam to auto prawie 3 miesiące i zrobiłem nim tylko 8500km. Nie wiem co lał poprzedni właściciel w Niemczech, ale podejrzewam że jakiegoś Mobila z ASO bo przypomnienie o wymianie oleju było w kompie oraz była plakietka Mobila z przebiegiem, przy którym był olej wymieniany.
                          AGR 112KM, 232Nm
                          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez Jacomelli
                            Dlaczego po 8 tys i przed zimą?
                            półsyntetyk Castrola (i innych firm także) będzie miał dosyć po 8 max 10 tys km... zmień przed zimą raczej koniecznie, by nie katować turbiny i silnika tym olejem (uzupełnij w profilu typ silnika...bo nie wiadomo czy masz na PD-ku czy normalny VP)
                            Zamieszczone przez Jacomelli
                            Na razie silnik bierze mało oleju. Jak jeździłem na edgu to pomiędzy wymianami dolałem łącznie może z 0,5-0,7 l na 15 tyś.
                            to śmiało spowrotem na 5W/40 z dobrą, niską temperaturą płyniecia i niską lepkością strukturalną na zimę.
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • konkon
                              Rider
                              • 2008
                              • 667
                              • Octavia I (1U2)
                              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                              parasite, Jakiego oleju byś nie lał silnik nie będzie zasyfiony masakrycznie chyba że nie był zmieniany albo lejesz jakiś syf bez właściwości czyszczących. Wtedy to i tak długo silnik nie pożyje, nawet półsyntetyk ma niekiedy właściwości czyszczące jak syntetyk i też będzie nieciekawie, dlatego zakładam iż było dbane conajmniej minimum. Nie ma co, jęsli nie wiesz co kupiłeś i w jakim stanie to pozostaje Ci sprawdzenie przez zdjęcie pokrywy zaworów co sie dzieje. Możesz wrzucić na forum fotkę, zerkniemy. Płukanka ponadto kondensuje wszystko aby syf mógł spłynąć ze starym olejem.
                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              niską temperaturą płyniecia i niską lepkością strukturalną na zimę
                              Tą temp. płynięcia nie ma się co tak kierować, lepkość strukt. jest prawdziwym wyznacznikiem, przykład
                              Castrol Edge ma temp. płynięcia -48 a l.s. ~5500
                              Lotos Traffic 505.01 odp. -40 ~5250 i powienien lepiej się sprawdzić w zimę do -30.
                              Problemem jest jednak fakt iż mało kto udostępnia dane o lepkości w -30 st.
                              Konrad
                              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                              90 konny AGRessor
                              PerfectServiceBy DGW
                              WhitePride :smokedevil

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez konkon
                                Tą temp. płynięcia nie ma się co tak kierować, lepkość strukt. jest prawdziwym wyznacznikiem
                                konkon - masz rację. Najlepiej jak te dwa parametry będą jak najlepsze ale zgadza się CCS jest tutaj najważniejszym wyznacznikiem ...niekiedy można się zdziwić, że porównując pod tym względem 5W/40 vs 5W/30 lepiej spisze się ten pierwszy.
                                Zamieszczone przez konkon
                                Castrol Edge ma temp. płynięcia -48 a l.s. ~5500
                                Lotos Traffic 505.01 odp. -40 ~5250 i powienien lepiej się sprawdzić w zimę do -30.
                                GT1 5W/40 ma przy -30 lepkość strukturalną = 6100 mPas a Valvoline Durablend 5W/40 (505.01) ma przy -30 lepkość strukturalną < 6600 mPas ...takich "kwiatków" jest naprawdę dużo przy Valvoline XL III 5W/30 widnieje dokładnie taka sama lepkość strukturalna jak przy Durablend 5W/40
                                Valvoline 5W/30 XL III http://www.automotive.artversa.com/A...AOHVS/1613.pdf Jedynie DuraBlend MXL 5W/40---> ma trochę lepszy CCS 6204 przy temp. płynięcia -42C ale jakie słabe pozsotałe parametry NOACK 12,5 ... i flash point poniżej 200C ...jedynie TBN naprawdę dobry. http://www.prista-oil.com.tr/valvoline/pdf/1695.pdf
                                ...ale kurna nigdzie nie mogę się doszukac CCS dla LM ...co mnie wkurza, podobnie jest z Motulem...
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • Pidziek
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1845

                                  Rozmawiałem dziś z pewnym profesorem odnosnie olejów syntetycznych:-)
                                  Wyprodukowanie oleju który nie ma nic wspólnego z weglowodorami uzyskanymi z ropy naftowej w 100% to koszt ok. 5000zł za 1L :shock:
                                  To tak gwoli olejów syntetycznych.
                                  Zawartość oleju syntetycznego waha się czesto od 5% do 40% może niekiedy wiecej oczywiście mowa o dodatkach syntetycznych uzyskanych własnie z ropy naftowej :-)
                                  Smarowidła w pełni syntetyczne nie majace za duzo wspólnego z ropą to ...kosmos i nie ma zastosowania w branży o jakiej piszemy.

                                  U nas wszystko rozbija się w dodatki które się importuje jest to najdroższa sprawa w oleju.
                                  Jedni na tym oszczędzają inni nie co przekłada się nieco na cenę.
                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                  http://www.zmienolej.pl/
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                  Komentarz

                                  • elemenateur
                                    Elegance
                                    • 2007
                                    • 803

                                    Rozmawiałem dziś z pewnym profesorem odnosnie olejów syntetycznych:-)
                                    Wyprodukowanie oleju który nie ma nic wspólnego z weglowodorami uzyskanymi z ropy naftowej w 100% to koszt ok. 5000zł za 1L
                                    To tak gwoli olejów syntetycznych.
                                    Zawartość oleju syntetycznego waha się czesto od 5% do 40% może niekiedy wiecej oczywiście mowa o dodatkach syntetycznych uzyskanych własnie z ropy naftowej
                                    Smarowidła w pełni syntetyczne nie majace za duzo wspólnego z ropą to ...kosmos i nie ma zastosowania w branży o jakiej piszemy.

                                    U nas wszystko rozbija się w dodatki które się importuje jest to najdroższa sprawa w oleju.
                                    Jedni na tym oszczędzają inni nie co przekłada się nieco na cenę.

                                    Pidziek,

                                    oferujesz darmowe przebadanie oleju który zostanie u Ciebie kupiony.


                                    Ja wiem doskonale że testy profesjonalne kosztują krocie.
                                    Powiedz zatem wszystkim co wchodzi w skład testu który Ty proponujesz klientom.
                                    Rozwiń nieco temat, może zaprezentuj przykładowy test.

                                    Pozdrawiam.
                                    marcin

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      http://www.instituteofmaterials.com/...sort/3a/page/1 tak się ceni konkretne badania ---> wybierzcie dany olej i kliknijcie w zakładkę "Select Data" :roll: 155$ za pełne badanie i dostarczenie danych na @ w wersji pdf .
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • elemenateur
                                        Elegance
                                        • 2007
                                        • 803

                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        http://www.instituteofmaterials.com/advanced_search_result.php/search/Y/keywords/search/categories_id/3/regionSel/3/regionaj/3/search_1/Search%20All/search_5/2010/Submit/Search%20Reports/reset/true/sort/3a/page/1 tak się ceni konkretne badania ---> wybierzcie dany olej i kliknijcie w zakładkę "Select Data" :roll: 155$ za pełne badanie i dostarczenie danych na @ w wersji pdf .
                                        Paolo ja ceny dość kojarzę, dlatego dziwi mnie to że kolega robi to w gratisie i dlatego pytam czy poza sprawdzeniem jak olej ścieka po blasze coś jeszcze się dowiemy.

                                        Komentarz

                                        • Jacomelli
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2008
                                          • 501

                                          Zamieszczone przez konkon
                                          Jacomelli, możesz czuć się załadowany, to żaden ubytek, lej na zimę 5W-40, może być lotos (Syntetic), dobry i sprawdzony olej, może być też Motul X-cess, X-Clean, Castrol Edge TD, Edge itd., a mechanikowi powiedz żeby się doedukował bo albo sprzedał Ci to co miał na stanie albo nie ma pojęcia o nowoczesnych olejach i silnikach.
                                          .
                                          Trochę szkoda, bo z moimi ostatnimi przelotami do końca roku pewnie nie zrobię więcej niż 8-10 tys.
                                          PAOLO ESCO - myślałem ze spokojnie do 15 tyś wytrzyma... no cóż pewnie przed zimą będzie trzeba zrobić, o ile nie zapomnę bo- kontrolka nie przypomni
                                          Była: O1 2003 .19 TDI ASV
                                          Jest Vectra 1.9CDTI 2008

                                          Komentarz

                                          • parasite
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1368

                                            Zamieszczone przez konkon
                                            parasite, Jakiego oleju byś nie lał silnik nie będzie zasyfiony masakrycznie chyba że nie był zmieniany albo lejesz jakiś syf bez właściwości czyszczących. Wtedy to i tak długo silnik nie pożyje, nawet półsyntetyk ma niekiedy właściwości czyszczące jak syntetyk i też będzie nieciekawie, dlatego zakładam iż było dbane conajmniej minimum. Nie ma co, jęsli nie wiesz co kupiłeś i w jakim stanie to pozostaje Ci sprawdzenie przez zdjęcie pokrywy zaworów co sie dzieje. Możesz wrzucić na forum fotkę, zerkniemy. Płukanka ponadto kondensuje wszystko aby syf mógł spłynąć ze starym olejem.
                                            Pokrywa zaworów była podobno zdejmowana przy wymianie rozrządu, który mi ustawiał podobno na znakach. Jak się zapytałem czy wszystko ok w środku powiedział, że tak, więc chyba nie jest najgorzej. Płukanki raczej nie kupie u siebie, a za kilka dni jadę w dłuższą trasę, przed którą chce olej wymienić, także przy tej wymianie raczej płukanie odpada. Do tego raczej nie ufam tym specyfikom i lepiej chyba częściej wymieniać olej. Silnik nie wygląda na padake, pali nawet do 4l w trasie, ciągnie ładnie, nie ksztusi się, jedynie co to standardowe problemy z odpalaniem na ciepło oraz olej w intercoolerze i trochę chyba wycieka z pod korka wlewu. W środę wleje tego Lotosa i zobaczymy jak zaśpiewa.
                                            Dzięki za pomoc
                                            AGR 112KM, 232Nm
                                            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                            Komentarz

                                            • Pidziek
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1845

                                              Zamieszczone przez elemenateur
                                              Pidziek,

                                              oferujesz darmowe przebadanie oleju który zostanie u Ciebie kupiony.


                                              Ja wiem doskonale że testy profesjonalne kosztują krocie.
                                              Powiedz zatem wszystkim co wchodzi w skład testu który Ty proponujesz klientom.
                                              Rozwiń nieco temat, może zaprezentuj przykładowy test.
                                              Tak będąc dystrybutorem, sprzedawcą i serwisem klienta oferuję takie badania i każdy kto profesjonalnie obsługuje klientów powinien miec dostęp do różnych baz.

                                              Każde miasto ma różne akredytowane ośrodki w Krakowie jest doskonałe miejsce jak Instytut nafty i gazu.
                                              Kierowanie swojej oferty tylko na fora gdzie mam wiele znajomych nie jest źródłem jak to się określę jakiś profitów.
                                              Ale fakt w Polsce tanio nie jest wiekszość to ośrodki akredytowane gdzie wykonywanie pewnych badań wiąże się z odpowiednimi kosztami aby chociażby uytrzymać dana normę w ramach wytycznych założeń i kazde urzadzenie posiadać kalibrację i odpowiedni atest itp. To kosztuje :-)

                                              Każde laboratorium chce być samofinalizujące więc prosze o wyrozumiałość ale nie moge podać do oficjalnej informacji kto , i jakie akredytowane laboratorium dla mnie to robi.
                                              Przesłane pliki w pdf. z wynikami do klienta są ale proszę że nie dla wszystkich tylko do wgladu dla klienta i proszę w tej materii o wyrozumiałość.


                                              Są to podstawowe badania gdzie określa się lepkosć oleju w 40 i 100st.C wg. norm PN-EN ISO 3104.
                                              Nastepnie wskaźnik lepkosci wg. PN-C-04013
                                              Zanieczyszczenia wg. PN-ISO 4405
                                              Oraz kulometr wg. PN-EN ISO 12937

                                              Jesli chcesz zrobie Ci analizę w Blackstone za 100zł gdzie poznasz szereg pierwiastków jakie znajduja się w oleju przepracowanym. lepkosc w 2 temp. TBN itp.

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              http://www.instituteofmat.../sort/3a/page/1 tak się ceni konkretne badania
                                              Można i tutaj:


                                              Ale jest też jakaś Polska strona która za darmo odciąga olej z miski :shock:
                                              I bada ale nie znam szczegółów.

                                              Mam nadzieję ze choćby troszkę wypełniłem luke w tym temacie.
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz

                                              • konkon
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 667
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                Zamieszczone przez parasite
                                                nie ufam tym specyfikom
                                                Płukanki są sprawdzone na forum przez wielu użytkowników, mają certyfikat TUV, może tylko pomóc, a po takim przebiegu zbierze to czego nie usunie sam olej. Oczywiście Twój wybór.
                                                Zamieszczone przez parasite
                                                olej w intercoolerze
                                                prawdopodobnie z odmy.
                                                Zamieszczone przez Jacomelli
                                                myślałem ze spokojnie do 15 tyś wytrzyma
                                                dobry syntetyk w ciężkich warunkach jest szansa że wytrzyma, półsyntetyk Mobila zapomnij.
                                                Zmień olej jak temp. spadną poniżej -10 np.
                                                Konrad
                                                OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                                90 konny AGRessor
                                                PerfectServiceBy DGW
                                                WhitePride :smokedevil

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez parasite
                                                  W środę wleje tego Lotosa
                                                  najlepsze parametry ma Lotos Trafic Pro 505.01
                                                  Grupa LOTOS S.A. jest koncernem naftowym zajmującym się wydobyciem i przerobem ropy naftowej oraz sprzedażą hurtową i detaliczną produktów naftowych - benzyny, olejów, paliwa lotniczego i asfaltów.
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • konkon
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 667
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                    Syntetic czy Traffic też może być, jakby nie było Traffica 505.01.
                                                    Konrad
                                                    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                                    90 konny AGRessor
                                                    PerfectServiceBy DGW
                                                    WhitePride :smokedevil

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...