Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • beaviso
    Elegance
    • 2010
    • 767
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Pytanie za 100 pkt.
    Czym różni się Lotos Traffic Pro 505.01 od Lotos Traffic Diesel 505.01?
    Ten pierwszy jest na stronie Lotosu i ma doskonałe parametry. Napis Traffic Pro 505.01 na czarnym tle.
    Ten drugi nie występuje na stronie www Lotosu, ale widzę go w sklepach internetowych, np. Intercars. Napis Traffic Diesel 505.01 na białym polu, a wcześniej na czerwonym... Idzie zgłupieć... Jutro zapoluję na ten aktualny Traffic Pro 505.01, bo w środę wymiana. Zobaczymy czy produkty Lotosu można kupić w mieście będącym jego siedzibą.

    M.
    666 4U

    Komentarz

    • parasite
      L&K
      • 2011
      • 1368

      Zamieszczone przez konkon
      Zamieszczone przez parasite
      nie ufam tym specyfikom
      Płukanki są sprawdzone na forum przez wielu użytkowników, mają certyfikat TUV, może tylko pomóc, a po takim przebiegu zbierze to czego nie usunie sam olej. Oczywiście Twój wybór.
      Może źle się wyraziłem, ale bardziej chodziło mi o to, że "zbyt mocno" wypłakują silnik. Obawiam się, że po zastosowaniu tego specyfiku może coś się niedobrego z nim dziać, a jak na razie skoro chodzi dobrze to czy jest sens ryzykować.

      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      Zamieszczone przez parasite
      W środę wleje tego Lotosa
      najlepsze parametry ma Lotos Trafic Pro 505.01
      http://www.lotos.pl/handlowy/produkt...hermal_control
      A czy ta niska liczba zasadowa nie oznacza, że olej ma słabe właściwości myjące? W porównaniu do innych olejów ma dość niski ten parametr i czy jest sens ładować go do silnika VP?
      AGR 112KM, 232Nm
      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

      Komentarz

      • Pidziek
        RS
        • 2011
        • 1845

        Może źle się wyraziłem, ale bardziej chodziło mi o to, że "zbyt mocno" wypłakują silnik. Obawiam się, że po zastosowaniu tego specyfiku może coś się niedobrego z nim dziać, a jak na razie skoro chodzi dobrze to czy jest sens ryzykować.
        Nie ma takiej mozliwosci to jest oparte na bazie mineralnej więc smaruje .
        Jak masz twardy pokost jak ja po castrolu w 2 toyotach to nawet zastosowanie płukanki nie ruszy tego, ich formuła jest zbyt słaba ,dyspersuja i rozpuszczaja wszystko z czym nie radzi sobie nowy olej.
        Co ważne zalewając płukankę klarownośc oleju jest dłuższa, mniej zanieczyszczeń a TBN nowego oleju nie idzie w kanał tak szybko na neutralizację tego wszystkiego z czym sobie nie do konca poradził poprzedni olej.

        Zamieszczone przez parasite
        A czy ta niska liczba zasadowa nie oznacza, że olej ma słabe właściwości myjące? W porównaniu do innych olejów ma dość niski ten parametr i czy jest sens ładować go do silnika VP?
        Olej spełnia C3 więc mozna go stosować do DPF gdzie wymagany jest limit 0.8% sapsów, TBN jest mniejszy bo ilosć sapsów jest mniejsza a TBN to własnie popioły fosfór siarka i inne które chronia silnik a z drugiej strony gryzą ekologów.
        Te oleje sa dedykowane na std. interwiały do nowszych silników gdzie proces spalania jest dużo bardziej efektywny i nie ma potrzeby ładować dodatków wspomagajacych proces lepszej dyspersji sadzy ( normy CI-4/CJ-4).

        Trafic diesel ma lepszą ochronę przynajmniej teoretycznie od Trafic PRO tym sie różni.
        Trafic diesel nie ma 505.01 więc odpadaja pompowtryski ale w 80% zastosowaniach bedzie OK.
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz

        • beaviso
          Elegance
          • 2010
          • 767
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          Zamieszczone przez Pidziek
          Trafic diesel ma lepszą ochronę przynajmniej teoretycznie od Trafic PRO tym sie różni.
          Trafic diesel nie ma 505.01 więc odpadaja pompowtryski ale w 80% zastosowaniach bedzie OK.
          Przecież piszę, że istnieje olej "Traffic Diesel 505.01", czyli z normą do PD. Nie ma go na www Lotosu, ale są fotki bańki w necie:
          Wersja "czerwona":

          Wersja "biała":

          Aktualny Traffic Pro:
          Grupa LOTOS S.A. jest koncernem naftowym zajmującym się wydobyciem i przerobem ropy naftowej oraz sprzedażą hurtową i detaliczną produktów naftowych - benzyny, olejów, paliwa lotniczego i asfaltów.


          M.
          666 4U

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM


            Tak wygląda aktualny katalog produktów Lotosa, jak widać nie występuje w sprzedaży kilka odmian LOTOSA TRAFFIC PRO 505.01 (to zapewne były wcześniejsze wersje). http://www.lotos.pl/handlowy/produkt...ilnikowe_lotos
            Te bańki wygladają na poprzednie wersje produktu czerwona najstarsza, potem biała i najnowsza...normalna sprawa Castrola, Mobila nawet Motula czy LM tez można kupić w różnych bańkach / z różnymi etykietami - starszymi i nowszymi.
            Aktualny i najnowszy wzór etykiety pochodzi z 21.07.2010 i wygląda tak ...
            Załączone pliki
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • beaviso
              Elegance
              • 2010
              • 767
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              Paolo Esco, dzięki za odpowiedź. Sęk w tym, że na stacjach można jeszcze spotkać także te starsze bańki, czyli "nie-PRO". Przynajmniej jako "wystawowe" (puste), a co naprawdę jest w magazynku to trzeba sprawdzić u sprzedawcy. Daty produkcji różne, ale mogą być do 3 lat wstecz... Stąd różne bańki na stacjach. Pytanie, czy w środku olej ten sam :?: Specyfikacja z "dobrymi wynikami" pochodzi z 19.05.2009, ale z aktualizacją dn. 15.11.2010. Co było wcześniej? We wrześniu 2010 było ogłoszenie o wprowadzeniu na rynek nowych olejów, w tym "PRO 505.01" http://www.lotos.pl/handlowy/aktualn...adomosci/28674

              A zresztą... Moja żona pracuje w branży chemicznej. Generalnie na testy idą dedykowane próby towarów. Zwykłe partie produkcyjne teoretycznie powinny trzymać jakość, ale zawsze są to jakieś widełki, bądź próg minimalny. Poza tym wiesz jak to jest, jeden człowiek jest uczciwy, ale nad nim sprzedawcy, "menedżerowie", korporacja. Jak to moja żona mówi - dopóki sama sobie nie wyprodukuje, doglądając innych od początku do końca, to nie kupiłaby produktu z firmy, w której pracuje Obawiam się, że ta dygresja może mieć odniesienie także do olejów...

              M.
              666 4U

              Komentarz

              • parasite
                L&K
                • 2011
                • 1368

                Kupiłem w końcu Lotosa SYNTETIC 5W40. Zdziwiła mnie cena u mnie w sklepie, bo zapłaciłem tylko 105zł za 5L, gdzie na allegro ciężko jest dostać taniej.
                AGR 112KM, 232Nm
                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                Komentarz

                • konkon
                  Rider
                  • 2008
                  • 667
                  • Octavia I (1U2)
                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                  parasite, jaka data produkcji ?
                  ja w czerwcu kupiłem z datą 04.2011 za 114 zł 5L
                  Konrad
                  OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                  90 konny AGRessor
                  PerfectServiceBy DGW
                  WhitePride :smokedevil

                  Komentarz

                  • nowwie
                    Classic
                    • 2011
                    • 9

                    Zamieszczone przez Seed
                    nowwie napisał/a:
                    Witam wszystkich, jestem po raz pierwszy na forum i proszę o pomoc w wyborze oleju. Mam Octavię 2 1.9 TDI BXE combi z 2008r. przebieg 35tys.km i chcę przestawić się z QG1 na QG2 (większość przebiegu to jazda po mieście). W ASO na przeglądzie zalali Shell Helix Ultra VX 5W30. Jest to mój pierwszy diesel. Na forum najwięcej opinii jest na temat Motula i dlatego zastanawiam się nad :

                    MOTUL SPECIFIC 504/507 5W-30
                    MOTUL 8100 X-CLEAN + 504/507 5W-30

                    czy jest jakaś różnica miedzy nimi /
                    a może przejśc na Castrola Edge 5W30 lub pozostać przy obecnym Shellu.
                    Jeśli Motul to gdzie można w Warszawie kupić go po rozsądnej cenie?
                    Czy po przejściu na olej innego producenta konieczne jest płukanie silnika? Jak długo po wymianie olej powinien być ''czysty'' przy sprawdzaniu stanu, bo w ASO powiedzieli, że już po przejechaniu kilku km będzie czarny za sprawą sadzy?


                    Zalej MOTUL 8100 X-CLEAN + 504/507 5W-30 - ja eksperymetnowalem z roznymi olejami ale koniec koncow wrocilem do Motula.
                    Z specyfikacji Motula 8100 X-Clean 504/507 5w30 wynika, że jest on wykonany w technologii „MID SAPS” a mam zalany Shell „LOW SAPS”- czy jest to znacząca różnica i ma wpływ na pompowtryskiwacze oraz turbinę . Jakiej firmy filtr paliwa i oleju – Knecht, Mann, Bosch, Filtron. Dużo jeżdżę po mieście i czy wskazane jest ze względu na turbinę „przegonienie” co jakiś czas na trasie. Czy prawdą jest, że przy przestawieniu inspekcji z Q1 na Q2 nie będzie działać kontrolka oleju i czy w takim razie wymiany oleju dokonać w warsztacie pozostając przy Q1, a olej wymieniać co 15000 km. Nie mam doświadczenia z dieslami, takiego jak większość z was i z góry dziękuję za porady.

                    Komentarz

                    • parasite
                      L&K
                      • 2011
                      • 1368

                      Zamieszczone przez konkon
                      parasite, jaka data produkcji ?
                      ja w czerwcu kupiłem z datą 04.2011 za 114 zł 5L
                      4l - 29.11.2010
                      1l - 19.10.2010
                      AGR 112KM, 232Nm
                      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez nowwie
                        jest on wykonany w technologii „MID SAPS” a mam zalany Shell „LOW SAPS”- czy jest to znacząca różnica i ma wpływ na pompowtryskiwacze oraz turbinę
                        było w tym watku...poczytaj, poszukaj - mamy pisać ponownie o tym o czym już napisano - nie idź na łatwiznę.Do BXE nie ma potrzeby lać oleju Lov Saps, dodał bym że jest to nawet nie wskazane ze względu iż "tracisz na dobrym smarowaniu silnika" chroniąc kwiatuszki i różne wróbelki :wink: ...ale rób jak uważasz.
                        Zamieszczone przez nowwie
                        Jakiej firmy filtr paliwa i oleju – Knecht, Mann, Bosch, Filtron.
                        też było ...
                        Zamieszczone przez nowwie
                        Dużo jeżdżę po mieście i czy wskazane jest ze względu na turbinę „przegonienie” co jakiś czas na trasie.
                        Tak.
                        Zamieszczone przez nowwie
                        Czy prawdą jest, że przy przestawieniu inspekcji z Q1 na Q2 nie będzie działać kontrolka oleju i czy w takim razie wymiany oleju dokonać w warsztacie pozostając przy Q1, a olej wymieniać co 15000 km.
                        :shock: jaka kontrolka ??? Komunikaty serwisowe sa wyświetlane na "blacie" co ma do tego kontrolka? Czujnik ciśnienia oleju będzie działał i kontrolka ciśnienia oleju tez. Lampka kontrolna oleju tez będzie działała...przestawienie inspekcji nie ma tu nic do rzeczy. Strona 35/36 Instrukcja Obsługi + Książka serwisowa do poczytania.
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • pacocases
                          Rider
                          • 2011
                          • 576
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          olej

                          Za kilka dni wyjeżdżam w trasę po Europie. Mam przejechane 6kkm i poziom oleju jest b.dobry. Jednak jak go pogonię po autostradzie to może coś skonsumować. Wg informacji z salonu gdzie odbierałem moją ślicznotkę, silnik jest fabrycznie zalany olejem marki Fuchs (bez szczegółów). Zamówiłem u naszego kolegi z forum 1l oleju Fuchs Titan GT1 Pro C3 5W/30 XTL. Jednak dzisiaj w rozmowie z miejscowym dystrybutorem olejów (niestety nie ma Fuchsa) zasugerował mi że lepszy byłby Fuchs 5W40(pozostałe oznakowanie takie samo). Czy ma rację :?:
                          Proszę o poradę

                          [ Dodano: Wto 12 Lip, 11 22:06 ]
                          Silnik 1,9 TDi BXE :lol:
                          pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                          Komentarz

                          • Pidziek
                            RS
                            • 2011
                            • 1845

                            Zamieszczone przez pacocases
                            Jednak dzisiaj w rozmowie z miejscowym dystrybutorem olejów (niestety nie ma Fuchsa) zasugerował mi że lepszy byłby Fuchs 5W40(pozostałe oznakowanie takie samo). Czy ma rację :?:
                            Wszak to funkiel nówka sztuka czy sie mylę ?


                            Zamieszczone przez pacocases
                            silnik jest fabrycznie zalany olejem marki Fuchs (bez szczegółów)
                            Czyżby przed Castrolowy ?

                            PRO C-3 jest ma mocniejszej bazie od GT-1 bo pewnie o takim myślał.
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez pacocases
                              silnik jest fabrycznie zalany olejem marki Fuchs (bez szczegółów).
                              a ja obstawiam, że masz na 100% silnik zalany Castrolem - Fuchs był kilka lat temu zalewany do silników VW.

                              :?: w Poznańskim ASO czytają forum OCP :wink:

                              [ Dodano: Wto 12 Lip, 11 22:20 ]
                              :P a ciul...zadzwoniłem do szwagra - na 100% leją w VW Polkowicach Castrola - w koncernie Volkswagen AG silniki produkują zakłady w Salzgitter w Niemczech i Gyor na Węgrzech i też nie leją tam Fuchsa...

                              Więc skąd te błędne informacje macie? Obstawiam, że Pan z salonu Skody nie doczytał do końca i stąd te "wiadomości".

                              Zamieszczone przez Pidziek
                              Czyżby przed Castrolowy ?
                              nie ma takiej opcji ... ew ten silnik musiał by leżeć kilka lat przed zamontowaniem w samochodzie.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • Seed
                                Elegance
                                • 2010
                                • 875
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO

                                Zamieszczone przez Pidziek
                                Czyżby przed Castrolowy ?
                                nie ma takiej opcji ... ew ten silnik musiał by leżeć kilka lat przez zamontowaniem w samochodzie.
                                nie ma takiej opcji. Gość z ASO sie nie zna. 8)
                                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez Seed
                                  Gość z ASO sie nie zna.
                                  standard alacz
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • beaviso
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 767
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    Piszę najpierw tutaj, a wkrótce przygotuję list do LOTOS S.A.

                                    Niniejszym wnioskuję o niepolecanie w tym wątku oleju LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 - przynajmniej tymczasowo - bo trudno, by poważni ludzie polecali innym poważnym ludziom olej w praktyce nieosiągalny :!: :evil:

                                    Mieszkam w Gdańsku, siedzibie firmy Lotos. Stacji firmowych tu nie brakuje. Po lekturze forum i zapoznaniu się z atrakcyjnymi parametrami fizykochemicznymi wybrałem do swojej Skody olej Lotos Traffic Pro 505.01. Wg strony Lotosu jego sprzedaż ogłoszono we wrześniu 2010. Zastąpił olej syntetyczny typu Traffic Diesel 505.01. Postanowiłem zatem kupić ten olej przed dzisiejszą wizytą w serwisie. W tym celu:

                                    - odwiedziłem 13 stacji Lotos na terenie Gdańska i 1 pod Gdańskiem,
                                    - przejechałem 106 kilometrów, na co poświęciłem łącznie 3.5 godziny i ok. 6 litrów ON,
                                    - dodatkowo sprawdziłem w Norauto.

                                    Efekt - nie udało mi się kupić oleju Traffic Pro 505.01. Kpina z klienta :!:

                                    Na trop oleju wpadłem dopiero na 10. spośród odwiedzonych stacji. Były tam 3 (słownie: trzy) opakowania 1-litrowe tego oleju. Za mało, potrzebowałem 5 litrów. Nigdzie indziej tego oleju nie było, nie udało mi się nawet dokupić brakujących 2 litrów. Na tej samej stacji i na kolejnej były jeszcze Traffic Diesel 505.01, ale to jest olej starszy, zastąpiony od 10 miesięcy przez Traffic Pro.

                                    Dla zainteresowanych podam jeszcze, że praktycznie na każdej stacji dostępne są Lotos Syntetic, Lotos Traffic zwykły, oraz wybrane oleje Quazar - Hi-Tec 5W40, LLIII i C3. Te dwa ostatnie oczywiście najdroższe ze wszystkich. Na zaledwie dwóch stacjach zastałem drugi z olejów serii Traffic Pro przeznaczony dla General Motors.

                                    Po co Lotos reklamuje produkt, którego normalny użytkownik samochodu nie jest w stanie kupić :?: Nawet gdybym dostał ten olej, to jaką mam pewność, że za kilka miesięcy udałoby mi kupić "od ręki" litr oleju na dolewki dla łakomych pompek?

                                    Ostatecznie kupiłem Quazar Hi-Tec 5W40, taki sam jak w moim drugim samochodzie. Normę 505.01 spełnia, więc spoko. Dzięki pielgrzymce po stacjach wiedziałem, gdzie kupić go najtaniej - wyszedł za litr tyle samo co ten samotny Traffic Pro 505.01 na jedynej ze stacji, na których zastałem jego nędzne popłuczyny (49 zł).

                                    Przy okazji zwracam uwagę, że ten sam olej (konkretnie: Quazar Hi-Tec 5W40) bywa, że znajduje się na 1 stacji z bardzo różnymi terminami produkcji - np. 05.2011 i 05.2009. Czyli proces logistyczny, delikatnie mówiąc, nie działa najlepiej.

                                    M.
                                    666 4U

                                    Komentarz

                                    • Seed
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 875
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      ja mysle, ze mało kto kupuje Lotosa i nie wiedza co maja robic z juz rozprowadzonymi olejami po stacjach - i tak leżakują na półkach banki sprzed 3 lat..
                                      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez beaviso
                                        - odwiedziłem 13 stacji Lotos na terenie Gdańska i 1 pod Gdańskiem,
                                        - przejechałem 106 kilometrów, na co poświęciłem łącznie 3.5 godziny i ok. 6 litrów ON,
                                        - dodatkowo sprawdziłem w Norauto.

                                        Efekt - nie udało mi się kupić oleju Traffic Pro 505.01. Kpina z klienta
                                        :shock: o mamoooo - fakt KPINA :? Chyba faktycznie logostyka w Lotosie leży. Juz pisałem, że coś z tą dostępnością Quazara jest nie tak ale żeby takiego Trafica brakowało - śmiech.
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • haragon
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 310

                                          Zamieszczone przez beaviso

                                          - odwiedziłem 13 stacji Lotos na terenie Gdańska i 1 pod Gdańskiem,
                                          - przejechałem 106 kilometrów, na co poświęciłem łącznie 3.5 godziny i ok. 6 litrów ON,
                                          - dodatkowo sprawdziłem w Norauto.

                                          Efekt - nie udało mi się kupić oleju Traffic Pro 505.01. Kpina z klienta :!:

                                          M.

                                          Hmm...

                                          Ja tam dałbym sobie spokój z olejami Lotosu w takiej sytuacji i zalałbym nieznacznie droższym Motulem lub LM. W olej zaopatruję się 2-3 kkm przed terminem wymiany (nie wspomnę już o tym, że wymianę oliwki robię sobie sam ;-)
                                          "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                          Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                          >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                          >>Software - rogalotti<<

                                          Komentarz

                                          • Pidziek
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 1845

                                            Zauważyłem że jeszcze nikt nic nie pisał o ...Platinum :-)
                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez Pidziek
                                              nikt nic nie pisał o ...Platinum
                                              było z tego co sobie przypominam :P
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • vaz
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 799
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                Mam system obsługi QG1, którego nie chcę zmieniać. Który olej z normą VW 506 01 wybrać:
                                                Mobil Super 3000
                                                Mobil SHC
                                                Elf Evolution CRV
                                                Motul Specific 506 01.
                                                Dziękuję za odpowiedzi
                                                Antyfotoradar Valentine1
                                                Harry II Classic+Sirio ML145

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  vaz - możesz zostać przy QG1 - jesli chcesz - a zmieniać olej ( na ten z normą 505.01)co 15 tys km i bedzie lepiej zdecydowanie dla silnika. Wtedy polecił bym Motula X-Clean C3 5W-40 (od kolegi elemenateur oczywiście) lub Fuchsa GT1 Pro C3 5W/30.
                                                  A zamiast Specyfica 506.01 5W/30 mozesz kupić Specyfica 507.00 5W/30 (też nadaje się do LL a w sumiej jest kolejną specyfikacją VW która mieści w sobie normę 506.01)



                                                  Ewentualnie Elf Evolution CRV 0W/30 506.01 (dobra cena i wcale nie najgorszy olej - zwłaszcza na zimę i krótkie odcinki)



                                                  MOBIL 3000 FORMULA LD 0W30 VW 506.01 też da radę - zwłaszcza jeśli jezdzisz na krótkich odcinkach.

                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • Seed
                                                    Elegance
                                                    • 2010
                                                    • 875
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                    PAOLO ESCO, powiedz czy warto do VP stosować X-Cleana C3 5W-40 czy lepiej X-Cessa? Tak samo do 1.8 ADR - X-cess czy X-clean 5W-40?
                                                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...