Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • idas
    Elegance
    • 2006
    • 828

    Mnie zastanawia jedna rzecz propo oleju - jego zalecany poziom.
    W instrukcji obslugi mam napisane, ze trzeba:
    - poziom A: nie dolewac oleju. Poziom moze byc w obszarze A, ale nie powyzej.
    - poziom B: nie trzeba dolewac oleju.
    - poziom C: dolac oleju, tak zeby siegal polowy poziomu B.


    Z drugiej strony bedac ostatnio na przegladzie w ASO dostalem od nich spis wszystkich zrobionych czynnosci i oni maja wytyczne, z ktorych wynika, ze olej musza lac do poziomu MAX (czyli do konca poziomu A).
    Stad moje pytanie: jak to w koncu powinno byc, skoro ASO ma lac pod MAX, a zwykly uzytkownik do polowy?
    VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
    VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez idas
      jak to w koncu powinno byc, skoro ASO ma lac pod MAX, a zwykly uzytkownik do polowy?
      optymalnie 3/4 zalecanego poziomu czyli pomiędzy punktami A i B - zdecydowanie nie przekraczając maximum.
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • Resident
        Classic
        • 2011
        • 8

        Samochód: KIA cee'd
        Silnik: 1.6 DOHC CVVT 126KM
        Instalacja gazowa: nie
        Rocznik: 2010
        Na gwarancji: tak
        Przebiegi roczne: 15-20 kkm
        Drogi: 20% miasto, 65% trasa, 15% autostrada
        Styl jazdy: spokojny, 1500-3000 rpm
        Zmiana oleju: raz w roku lub 20 kkm
        Obecny olej: Lotos Quazar C3 5W-30
        Wymagania producenta: API klasa jakoœci SL lub SM, ACEA A3 lub wyższa (skan1). Zalecane SAE 0W-40, 5W-30, 5W-40 (skan2).

        Korzystając z "dobierarek" oleju wyskoczyły mi takie oleje:
        Lotos Quazar K 5W-30
        Lotos Quazar C3 5W-30
        Shell Helix Ultra Extra 5W-30
        Castrol Edge 0W-30
        Motul 8100 Eco-nergy 5W-30
        Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 (XTL-Technology)
        Fuchs TITAN GT1 PRO C-2 5W-30
        Liqui Molly Top Tec 4600 5W-30
        Liqui Molly Top Tec 4200 5W-30
        Millers Trident 5w-40
        Mobil 1 New Life 0W-40
        Amsoil - nie mogę znaleŸć "dobierarki" oleju, ten?) European Car Formula Synthetic 5W-30 Motor Oil (AEL)

        Który z nich będzie najlepszy? Jak zalecany Lotos Quazar K ma się do pozostałych olejów? Co można wybrać jako alternatywę do Quazar K, który jest dostępny tylko w sieci ASO? A może polecacie coś jeszcze innego?

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez Resident
          Samochód: KIA cee'd
          Silnik: 1.6 DOHC CVVT 126KM
          ...już kiedyś pisałem na temat olejów do Kia na PW z kolegą z forum Kia.

          Zamieszczone przez Resident
          Korzystając z "dobierarek" oleju wyskoczyły mi takie oleje:
          bleeee - trochę "ciulowe" te dobieranki :diabelski_usmiech z tych wymienionych to nie wiem czy bym choć z 1 pozycję zostawił ... a reszta w kosmos .... wszystkie 5W/40 i 0W/40 do usunięcia, słabe bazowo 5W/30 do usunięcia itd....

          TYLKO 0W/30 i 5W/30 oczywiście porządny syntetyk ze wskazaniem na ACEA A5 a dopiero potem A3 i na tym bym się skupił nie wchodząc w "rozciągniętą lepkość 0W/40" a napewno nie w 5W/40.
          Najlepsze, że gotowe odpowiedzi masz praktycznie na poprzedniej stronie :wink:
          Myślę, że reszta info na PW (jutro) żebyśmy watku nie zaśmiecali.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • Pidziek
            RS
            • 2011
            • 1845

            Zamieszczone przez Resident
            Samochód: KIA cee'd
            Silnik: 1.6 DOHC CVVT 126KM
            Instalacja gazowa: nie
            Rocznik: 2010
            ACEA C3 5W30.,to najpopularniejsze oleje w Europie
            Z jednej strony walczy sie o emisje Co2 a zdrugiej nakreca nadal koniunkturę na wieksze zużycie PB....zastanawiające.
            Są tam zaawansowane systemy rozrządu i musi to byc dobrze i wydatnie smarowane.

            Instrukce w Europie jak zwykle zrobione kompletnie po macoszemu, bo cóz to A3...może byc 10W40 albo 5W40 czy olej ma spełniac jakąś norme C2, C3 ano nie bo poco .......a to niesłychanie ważne w tych silnikach aby bęben rozrządu dostawał na magistralę bardzo szybko olej.

            Przykłąd co leje sie i co ZALECA PRODUCENT do tych samych silników do Accent-a, Tuscona..





            5W20 albo 5W30 z GF-3 albo GF-4 czyli normą ILSAC u nas odpowiada mniej wiecej C2

            Ile jestes w stanie zaoszczedzic na oleju spełniającym zalecenia NIE EUROPEJSKIE , no spokojnie 1000zł rocznie na dzień dobry, lepsza kultura pracy itp.
            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
            http://www.zmienolej.pl/
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez Pidziek
              Przykłąd co leje sie i co ZALECA PRODUCENT do tych samych silników do Accent-a, Tuscona..
              tylko to się chyba ma tak sobie do silnika 1.6 DOHC CVVT ---> wszystko czego mu potrzeba to
              Zamieszczone przez Resident
              API SL lub SM, ACEA A3 lub wyższa
              z naciskiem na ACEA > A3

              Zamieszczone przez Pidziek
              olej ma spełniac jakąś norme C2, C3 ano nie bo poco .......a to niesłychanie ważne w tych silnikach aby bęben rozrządu dostawał na magistralę bardzo szybko olej.
              ...jakieś rozwinięcie "myśli" bo nie łapię zbyt co ma C2 i C3 to szybkiego rozprowadzania oleju po silniku i dobrego smarowania...

              Ja nadal twierdzę, że porządny olej 0W/30 lub 5W30 na syntetycznej bazie z ACEA A5 będzie do tego silika najlepszym rozwiązaniem. Co do C3 i C2/C1 to jedynie można się zastanawiać...
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • Resident
                Classic
                • 2011
                • 8

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                ...już kiedyś pisałem na temat olejów do Kia na PW z kolegą z forum Kia.
                Tak, ale tamta dyskusja dotyczyła oleju do diesla. Wydaje mi się, że do benzyny mogą być trochę inne wymagania.

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                TYLKO 0W/30 i 5W/30 oczywiście porządny syntetyk ze wskazaniem na ACEA A5 a dopiero potem A3 i na tym bym się skupił nie wchodząc w "rozciągniętą lepkość 0W/40" a napewno nie w 5W/40.
                OK, jeszcze raz przelecę się po stronach producentów i poszukam czegoś ACEA A5. Tylko czy na pewno trafię na "porządny syntetyk"?

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                Najlepsze, że gotowe odpowiedzi masz praktycznie na poprzedniej stronie :wink:
                Jest tam LazerWay V 0W-30 ACEA A5 ale jeszcze trzeba wiedzieć, że czegoś takiego należy szukać.

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez Resident
                  LazerWay V 0W-30 ACEA A5
                  na stacjach Statoil kupisz od ręki.

                  Zamieszczone przez Resident
                  przelecę się po stronach producentów i poszukam czegoś ACEA A5.
                  ja już to zrobiłem haha ...i zakupiłem jak widzisz na poprzednich stronach i jestem zadowolony.
                  Jako inną opcję proponuję też - TITAN SUPERSYN 0W-30.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • Resident
                    Classic
                    • 2011
                    • 8

                    Ja myślałem raczej o 5W30, bo 0W30 nie ma w zaleceniach producenta A jeszcze 6 lat gwarancji przede mną Poza tym mieszkam nad morzem, to zimy u nas lżejsze i chyba nie ma potrzeby posiadania oleju o niższej lepkości
                    Znalazłem LOTOS QUAZAR K/FE 5W30 ACEA A5/B5 ale tu znowu jest dedykowany do KIA, a więc na pewno dostępny tylko w sieci ASO.
                    Jest też
                    LIQUI MOLY LEICHTLAUF SPECIAL F 5W-30 3853 ale wykonany "w technologii syntetycznej".
                    Millers Oils XF Longlife ECO 5w30 do Fordów.
                    AMSOIL Signature Series 5W-30 100% Synthetic Motor Oil
                    TITAN GT1 PRO C-1 SAE 5W-30 do Fordów i Mazd
                    TITAN GT1 PRO C-2 SAE 5W-30 do PSA

                    Przy okazji mam takie pytanie czy wymiana oleju raz w roku / co 20k km to już olej "long life"? Bo głównie na takie się natykałem szukając ACEA A5.

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez Resident
                      0W30 nie ma w zaleceniach producenta
                      eeeetam 0W/40 dopuszczalne...a 0W/30 z A5 niby nie ?
                      Zamieszczone przez Resident
                      jeszcze 6 lat gwarancji przede mną
                      o mamo - współczuję :diabelski_usmiech

                      Zamieszczone przez Resident
                      Znalazłem LOTOS QUAZAR K/FE 5W30 ACEA A5/B5
                      ciepło ciepło...

                      Zamieszczone przez Resident
                      LIQUI MOLY LEICHTLAUF SPECIAL F 5W-30 3853 ale wykonany "w technologii syntetycznej".
                      Millers Oils XF Longlife ECO 5w30 do Fordów.
                      AMSOIL Signature Series 5W-30 100% Synthetic Motor Oil
                      TITAN GT1 PRO C-1 SAE 5W-30 do Fordów i Mazd
                      ta lista wygląda już zdecydowanie lepiej.
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • Resident
                        Classic
                        • 2011
                        • 8

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        ta lista wygląda już zdecydowanie lepiej.
                        To jeszcze dorzucę:
                        Motul 8100 Eco-nergy 5W-30
                        ELF EVOLUTION SXR 5W30
                        Castrol Magnatec Professional A1 5W-30
                        Castrol Magnatec Professional C2 5W-30
                        BP Visco 5000 FE 5W-30
                        LM TOP TEC 4300 5W-30 3741

                        Myślę, że te dwie listy wyczerpują większość olejów 5W-30 ACEA A5 dostępnych na naszym rynku.

                        Komentarz

                        • witfil
                          Classic
                          • 2011
                          • 6

                          Ja również zwróciłem uwagę na Lazarway LL 5w30. Mam tylko jeden problem, w sieci dostępne są różne dane opisujące powyższy produkt. Które są właściwe?
                          Dystrybucja i serwis na terenie całego kraju opon przemysłowych, OTR i rolniczych, olejów Statoil, gąsienic, akumulatorów i pasów. Profesjonalnie rozwiązujemy problemy związane z techniką smarową, oponami i akumulatorami w przedsiębiorstwach przemysłowych i rolnictwie.

                          http://www.statoillubricants.com/mar/lu/sto00131.nsf/UKProductsWeb/lazerwayll5w-30/$FILE/Statoil_LazerWay_LL_5W-30.pdf
                          Pytanie kieruję w szczególności do mojego faworyta tego wątku PAOLO ESCO. Co sądzisz o wyborze tego oleju do 1.4 tsi. Lepszy czy nie od Motula i LM ?
                          -------
                          Sokół pozdrawia Rosomaka ko

                          Komentarz

                          • Pidziek
                            RS
                            • 2011
                            • 1845

                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            Pidziek napisał/a:
                            Przykłąd co leje sie i co ZALECA PRODUCENT do tych samych silników do Accent-a, Tuscona..
                            tylko to się chyba ma tak sobie do silnika 1.6 DOHC CVVT ---> wszystko czego mu potrzeba to
                            Resident napisał/a:
                            API SL lub SM, ACEA A3 lub wyższa
                            z naciskiem na ACEA > A3

                            Pidziek napisał/a:
                            olej ma spełniac jakąś norme C2, C3 ano nie bo poco .......a to niesłychanie ważne w tych silnikach aby bęben rozrządu dostawał na magistralę bardzo szybko olej.
                            ...jakieś rozwinięcie "myśli" bo nie łapię zbyt co ma C2 i C3 to szybkiego rozprowadzania oleju po silniku i dobrego smarowania...

                            Ja nadal twierdzę, że porządny olej 0W/30 lub 5W30 na syntetycznej bazie z ACEA A5 będzie do tego silika najlepszym rozwiązaniem. Co do C3 i C2/C1 to jedynie można się zastanawiać...
                            O tyle ciekawie iż podałem przykład tego samego silnika z innymi zaleceniami .



                            1.6

                            U nas grubszy olej C3 czyli HTHS powyżej 3.5 na zachodzie 5W20 z HTHS poniżej 3.5 lepszym performance , większą oszczędnością paliwa.

                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            ...jakieś rozwinięcie "myśli" bo nie łapię zbyt co ma C2 i C3 to szybkiego rozprowadzania oleju po silniku i dobrego smarowania...
                            C2 po prostu szybciej nasmaruje silnik w newralgicznych chwilach zimnego rozruchu w stosunku do C3
                            Ale Tobie pewnie chodzi o zawartość popiołów siarczanowych gdzie w tych dwóch przypadkach wynosi to 0.8%.

                            Ale owszem A5/B5 w tym silniku o lepkości 5W20 lub 0W30 jest tutaj wg. mnie ideałem .
                            Do tego jakby była jakaś norma ILSAC klasy GF-4 GF-5 to było by idealnie.

                            C3 5W30 do tego silnika to takie uniwersalne bezpieczne wyjście u nas gdzie olejów 5W20 praktycznie nie ma.

                            Zamieszczone przez witfil
                            Mam tylko jeden problem, w sieci dostępne są różne dane opisujące powyższy produkt. Które są właściwe?
                            Musisz zapytać dystrybutora lub osobe od której będziesz kupował , nikt inny nie udzieli Ci tutaj wiążącej informacji co do obowiązujacej karty ale praktyka pokazuje że w wielu przypadkach aktualizacja kart to ostatnia rzecz jaka sie robi
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez Pidziek
                              Ale owszem A5/B5 w tym silniku o lepkości .... 0W30 jest tutaj wg. mnie ideałem .
                              zgadzam się całkowicie a jeśli nie to znajdzie się też porządny olej 5W/30 z A5B5.

                              Zamieszczone przez Pidziek
                              C2 po prostu szybciej nasmaruje silnik w newralgicznych chwilach zimnego rozruchu w stosunku do C3
                              ... oczywiście chodzi Tobie o HTHS - gdzie przy ACEA C2 oleje zazwyczaj mają niskie HTHS (>2,9 ≤ 3.5cP) a C3 mają wyższy HTHS (> 3.5cP) stąd oleje z C2 przeważnie o obniżonej lepkosci kinematycznej i z niższym HTHS będą szybciej docierały przy rozruchu silnika do węzłów tracia niż olej z wyższym HTHS ...prosta sprawa.
                              ACEA z 2010 dalej nie wykazuje TBN dla C2 a dla C3 określa jako ≥ 6 http://www.acea.be/images/uploads/fi..._Sequences.pdf
                              Jesli już to jestem tutaj za C2 które dobrze się spisuje we wszelkich japończykach i koreańcach.

                              Zamieszczone przez Pidziek
                              Ale Tobie pewnie chodzi o zawartość popiołów siarczanowych gdzie w tych dwóch przypadkach wynosi to 0.8%.
                              "system" mi się zawiesił :wink: nie powiązałem bezpośrednio C2 i C3 z HTHS...

                              Zamieszczone przez Resident
                              To jeszcze dorzucę:
                              Castrol Magnatec Professional A1 5W-30
                              Castrol Magnatec Professional C2 5W-30
                              BP Visco 5000 FE 5W-30
                              to raczej możesz je już usunąć z tej listy - miały być porządne oleje :diabelski_usmiech
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • Pidziek
                                RS
                                • 2011
                                • 1845

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                ACEA z 2010 dalej nie wykazuje TBN dla C2 a dla C3 określa jako ≥ 6 http://www.acea.be/images/uploads/fi..._Sequences.pdf
                                Jesli już to jestem tutaj za C2 które dobrze się spisuje we wszelkich japończykach i koreańcach.
                                W obu przypadkach to 0.8% saps limit więc w praktyce do 8 TBN a że niektórzy daja mniej no cóż wiesz jak jest jeden da łyżeczkę dodatków inny chochelkę .
                                Poza tym efektywność spalania w nowoczesnych systemach i silnikach jest na tyle wysoka że przy uwzglednieniu dopuszczalnych wymogów zawartości sierki w paliwie C2 i C3 sa wystarczające na deklarowany przebieg.

                                Choć znam przypadki że toyotowy olej idzie w kanał po 10 000km (kwasy biora góre nad zawartością potrzebną do neutralizacji kwaśnych produktów spalania).



                                Zobacz na nasze wozidło w Polski po 10 000km i TBN...a co dopiero powiedzieć po 15 000km jak nie 20 000km jak niektórzy ciągną.

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                to raczej możesz je już usunąć z tej listy - miały być porządne oleje
                                No tos się naraził, wiesz że Castrol dla 80% populacji to niedościgniona technologia ? :szeroki_usmiech
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                  Castrol dla 80% populacji to niedościgniona technologia
                                  jasne... ale jakoś te pozostałe 20% ( z tendencją wzrostową) uświadomionych na forach to nie przekonuje.... :diabelski_usmiech


                                  witfil upssss gdzieś przeoczyłem Twoje pytanie wcześniej ops:
                                  Zamieszczone przez witfil
                                  Ja również zwróciłem uwagę na Lazarway LL 5w30. Mam tylko jeden problem, w sieci dostępne są różne dane opisujące powyższy produkt. Które są właściwe?
                                  ---> http://elektraoil.com.pl/doc/tech/La...LL%205W-30.pdf + http://www.statoillubricants.com/mar/lu/sto00131.nsf/UKProductsWeb/lazerwayll5w-30/$FILE/Statoil_LazerWay_LL_5W-30.pdf + http://www.msds.dk/statoil/Poland/Au...05W-30_1.0.pdf
                                  do 1,4 TSI bardzo dobry wybór

                                  Ubiegając resztę pytań o Lazerway podaję tabelkę z danymi które zapewne Wam się przydadzą.
                                  Załączone pliki
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • Ayu
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 4154

                                    No dobrze, czyli jeśli mam stałe okresy między przeglądami co 15kkm to mogę stosować olej wg normy VW 502.00, dobrze pamiętam?
                                    Jeśli tak to czy te ma odpowiednią aprobatę? (nie widzę takiej informacji):

                                    Komentarz

                                    • Pidziek
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 1845

                                      AZO i ASl maja HTHS poniżej 3.5 wiec odpadają mimo że to fantastyczne oleje ale nie do tych silników raczej.
                                      Chyba serwisówka nie dopuszcza olejów A1 A5 do TSI z tego co pamiętam.

                                      Szybciej tego bym wlał :

                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez Pidziek
                                        Chyba serwisówka nie dopuszcza olejów A1 A5 do TSI z tego co pamiętam.
                                        jeju znowuuuuu....dopiero było o tym kilka stron wstecz.... DOPUSZCZA ( VW nie precyzuje ACEA a jedynie podaje własne specyfikacje) - po raz kolejny wkleję skana z Intrukcji obsługi Octavii - dopuszczane są oleje z aprobatą VW 502.00 do stałych zmian co 15 tys km zarówno do 1,4 jak i 1,8 TSI moga być zalewane olejem z aprobatą VW 502.00 ( jeśli olej z ACEA A5B5 ma aprobatę VW 502.00 to nie ma przeszkód by ASO nie zalało takiego oleju).

                                        Uzupełniam - Aprobaty VW 503.00 i 503.01 od 2009r są nie aktualne - zastąpiono je aprobatą VW 504.00.
                                        Pozostawiono jednak "starą" aprobatę VW 502.00 przy wymianie co 15 tys km.

                                        Skoda Octavia Instrukca Obsługi strona 224


                                        Zamieszczone przez Pidziek
                                        Szybciej tego bym wlał :
                                        Series 3000 Synthetic 5W-30 Heavy-Duty Diesel Oil (HDD) do TSI :shock: ...po co to kombinowanie - chyba już raczej European Car Formula Synthetic 5W-30 Motor Oil (AEL) http://www.amsoil.com/storefront/ael.aspx było by bezpieczniej i bez experymentów.
                                        Załączone pliki
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • Ayu
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 4154

                                          PAOLO ESCO, dzięki za konkretne wyjaśnienie, Amsoil odpadł, nie chcę tego w wersji ECF, teraz moim faworytem został ten olej: http://www.millersoils.pl/produkty/p...kowe/xfs-0w40/

                                          Komentarz

                                          • Pidziek
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 1845

                                            Tam gdzie mozna stosować A5/B5 można i 502.00 a tam gdzie ma być koniecznie 502.00 lub wyższa norma juz A5/B5 nie koniecznie .

                                            VW 502.00 polega na tescie w bardzo wysokich temp. olej taki ma utrzymac lepkość norminalna i parametry oraz wysoką odporność na oxydację.
                                            Cały test trwa 248 godzin !
                                            HTHS jakie musi byc utrzymane do konca owego testu to min. 3.5.
                                            W normie 502.00 nie określono kompatybilnosci z ACEA w teście na utrate lepkości wg. (Bosch injector).
                                            Jedynie w ramach kontroli lepkosci 502.00 testuje sie wg. testu PV1449 czyli dwie sprawy lepkość poczatkową w 40st.C oraz jej wzrost poprzez utlenianie.

                                            Więc powiem tak jesli pisze A5/B5 to mozna stosować 502.00 ale jak pisze 504.00 lub A3 ewentualnie 504.00 to stosowanie zamienne A5/B5 jest niewskazane to kompletnie inny olej, inna lepkośc HTHS.
                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez Pidziek
                                              Więc powiem tak jesli pisze A5/B5 to mozna stosować 502.00 ale jak pisze 504.00 lub A3 ewentualnie 504.00 to stosowanie zamienne A5/B5 jest niewskazane to kompletnie inny olej, inna lepkośc HTHS,
                                              tak więc ...co jest ważniejsze? - biorąc fakt, że mowa o autach na gwarancji. ACEA czy specyfikacja producenta - w tym wypadku VW? Jeśli olej posiada daną specyfikację w tym wypadku VW 502.00 to ASO ten olej zaleje i gwarancja bedzie zachowana ... a jeśli olej posiada tylko ACEA A3 lub też samo A5 .....bez specyfikacji VW 502.00 to zbita i po gwarancji i podstawa do tego by ASO nie zalało oleju.
                                              Skoro olej posiada specyfikację tz. ,że był poddany danym testom itd....

                                              Pisze wyraźnie VW 504.00 przy LL i VW 502.00 (lub też VW 504.00) przy wymianie co 15 tys km ...a przeczytał ktoś drobny druczek??? na dole tabeli...

                                              a) gdy powyższe oleje nie będą dostępne można jednorazowo dolać oleju zgodnego z normą ACEA A2 względnie A3.

                                              A2 Kategoria olejów konwencjonalnych i lekkiego biegu.

                                              A3 Kategoria olejów konwencjonalnych i lekkiego biegu o wyższych wymaganiach
                                              niach A2. Przewyższa ACEA A2 w odniesieniu do Noack (straty przy odparowaniu),
                                              czystości tłoka i odporności na utlenianie.

                                              A5 Kategoria olejów konwencjonalnych i lekkiego biegu. Odpowiada ACEA A3,jednakże z obniżoną lepkością HTHS. W silniku pomiarowym w porównaniu
                                              do oleju referencyjnego 15W-40 musi zostać wykazana oszczędność paliwa > 2,5%.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • marlej108
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 4976
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                                Paolo, ja sie kompletnie nie znam na olejach stad moje pytanie - czy ten olej ktory kupiles na Statoil i polecasz to jest do jezdzenia przez caly rok czy glownie na zime??? bo zbliza mi sie przebieg 5000 km i sie zastanawiam czy wlasnie nie zmienic tego co zalała fabryka na cos innego (z tym ze bawic sie w plukanie silnika czy cos takiego to mi sie nie chce...).
                                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                                Spalanie - Motostat.pl

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez marlej108
                                                  czy ten olej ktory kupiles na Statoil i polecasz to jest do jezdzenia przez caly rok czy glownie na zime???
                                                  nie polecam :twisted: ...NALEGAM żebyś go wlał do tego silnika i wylał tą fabryczną "gnojówkę" !!!!!
                                                  Różnica w pracy silnika - tak jak opisywałem ( nie będę się rozpisywał w zachwytach ... nadal jestem BARDZO zadowolony z wybory Lazerway V 0W/30.
                                                  Lato - zima zostaję na tym oleju ( chyba że przetestuję coś innego ale narazie po prostu nie szukam bo uważam że olej jest super).
                                                  Ku...faaaaa tylko nie wykupcie go zaraz na stacjach! - w sumie już mi to nie przeszkadza ...bo kupiłem drugą partię na wymianę przed podaniem info o tym oleju ( tak na wszelki wypadek :diabelski_usmiech )

                                                  Jak by co to pisz na PW.
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • marlej108
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 4976
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                                    dzieki za info :szeroki_usmiech - to tez zakupie w tym tygodnie i jak rakiecie zaraz stuknie 5000 km to wymieniam - a moze jeszcze jakas porada jaki kupic filtr oleju przy okazji?
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                                    Spalanie - Motostat.pl

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...