Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pidziek
    RS
    • 2011
    • 1845

    Zamieszczone przez darekwawapl11
    Najlepszymi olejami do 1.8T są
    ...

    ..Te które zmienia się 2x czesciej niż konwencjonalne co wynika z pewnych bledów konstrukcyjnych cyt.SLUDGE.
    Tak powinien byc solidny syntetyk, choć w USA jeżdzą też na olejach HC które zmieniaja co 3500 mil i wszystko gra :-)
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz

    • rafik11
      Rider
      • 2009
      • 448

      mam pytanie co do oleju LM 4200- po przeczytanieu całej lektury związanej z olejami zalałem silniczek LM 4200 i faktycznie w porównaniu z castrolem silnik pracuje nieco ciszej a już na pewno osiąga szybciej tem 90-98 stopni a potem staje się "stabilniejszy" tzn nie ma tak jak na castrolu wahnięć temperatury no i jest mniejsze zużycie oleju, na przejechane na nim 13kkm dolałem ok 0,7l castrola dolewałem ok 1l przy ty przebiegu. No ale pojawił się problem ponieważ niedawno zaświeciła mi się kontrolka od ciśnienia oleju i pokazał komunikat ciśinienie oleju jazda z max prędkością obrotową do 4000 obr/min, oczywiście sprawdziłem stan oleju -był ok -po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolka juz sie nie zaświeciła. Serwis jak na razie nic nie stwierdził, ale pojawiła się teoria że może trzeba wymienić olej na nowy bo ten LM nie jest w pełni syntetykiem i pewnie już jest trochę wymieszany z benzyną a pompa oleju w silniku 1,8 tsi cdaa nie jest najbardziej wydajna więc pewnie stąd ten komunikat. W silniku mam ustawione QG2 więc wymiana co 15kkm, jazda głównie w mieście i to na odcinkach nie więcej niż 10km, do wymiany zostało 2kkm. Moje pytanie czy faktycznie wymienić olej na nowy przy przebiegu 13kkm od ostatniej wymiany? Czy może zmmienić olej na jakiś inny, może w pełni syntetyczny ? Jeśli miałbym zmieniać to brałbym pod uwagę (za radami PAOLO ESCO)FUCHSA lub MILLERS OILS lub dalej zostane przy LM ale może innym, oczywiście przy normie vw 504/507. Sklepy które polecacie w razie braku u siebie wymienionych olei to: http://zmienolej.pl/oferta.html?page...&category_id=4
      lub

      Proszę o radę w związku z tym komunikatem a zalanym aktualnie olejem.

      Komentarz

      • Dzida
        RS
        • 2006
        • 2253

        rafik11, po co Tobie olej z normą 504.00 skoro zmieniasz olej co 15 kkm???

        Komentarz

        • rafik11
          Rider
          • 2009
          • 448

          samochód był na gwarancji więc nie dyskutowałem z serwisem, a po drugie lepiej mieć olej o lepszych parametrach niż gorszych( przynajmniej tak mi się wydawało że ten z normą 504/507 będzie posiadał lepsze parametry).

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez rafik11
            samochód był na gwarancji więc nie dyskutowałem z serwisem
            Skoda Octavia Instrukca Obsługi strona 224 + zerknij na stronę 76 i 87 tego wątku.

            Zgodnie z tym możesz zalewać olej VW 502.00 przy wymianie co 15 tys km w tym także VW 504.00/507.00 przy wymianie zarówno co 15 tys km jak i w systemie LL - Ty decydujesz.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • rafik11
              Rider
              • 2009
              • 448

              owszem to ja wiem ale drugim argumentem(może mylnym)było to że olej 504.00/507.00 będzie miał lepsze parametry niż ten 502.00. To inaczej czy przy tak krótkich przebiegach dziennych na niedogrzanym silniku lepiej zalać pełny syntetyk:
              Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL),
              Millers Oils XF Longlife 5W-30 (tylko ten jest do EURO IV) lub inny do EURO V,
              LM SYNTHOIL LONGTIME 0 W-30,
              czy może pozostać przy LM top 4200?

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez rafik11
                No ale pojawił się problem ponieważ niedawno zaświeciła mi się kontrolka od ciśnienia oleju i pokazał komunikat ciśinienie oleju jazda z max prędkością obrotową do 4000 obr/min, oczywiście sprawdziłem stan oleju -był ok -po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolka juz sie nie zaświeciła. Serwis jak na razie nic nie stwierdził, ale pojawiła się teoria
                jakaś "dziwna" ta teoria - raczej gdybanie ASO, jeśli chodzi o stwierdzenie syntetyk czy nie pełen syntetyk...bo Castrol i Mobil ESP które leją w ASO też nie są pełnymi syntetykami...i co kontrolka ma prawo się zapalić czy nie? Bo przecież te oleje też ulegają rozrzedzeniu... Inna sprawa, że faktycznie jeśli jeździsz tylko po mieście a mało w trasę to opary benzyny mogły przejść do oleju (tego to już nie sprawdzili ??? ) Czy olej śmierdzi paliwem? Bo jesli silnik pracuje większość czasu niedogrzany to mogą być tego oznaki. Faktycznie olej silnikowy rozrzedzony ON lub benzyną ma zdecydowanie gorsze właściwości smarne ( tu bym upatrywał ewentualnie przyczyny zapalenia sie kontrolki a nie w fakcie że olej był full czy nie full syntetyczny).
                I jesli faktycznie ma miejsce przenikanie oparów do oleju i jeździsz na krótkich odcinkach bez robienia dłuższych tras to nie szedł bym w kierunku 0W/30 bo za chwilę zdegraduje się do 0W/20 tylko zalał pełen synttyk 5W/40. ...ale to gdybanie - skoro ASO olało dokładne sprawdzenie - czy był jakiś błąd w komputerze po zapaleniu sie kontrolki ? Czy tego tez nie zdiagnozowali...

                Warto przeczytać:
                "Przy każdym rozruchu na zimno (także w lecie, jeśli temperatura bloku silnika
                nie sięga 50 st., mówimy o rozruchu na zimno) do oleju przenika kilka kropel
                benzyny. Dzieje się tak, ponieważ trochę paliwa zawsze kondensuje się na zimnych
                ściankach cylindra, zamiast ulec spaleniu. Pozostaje na ściankach i tam miesza
                się z filmem olejowym - bo pierścienie tłokowe zgarniają je w dół, w stronę
                miski olejowej.
                Jeśli po uruchomieniu samochód przejedzie dłuższą trasę, olej w
                jego silniku osiągnie wystarczająco wysoką temperaturę roboczą - co najmniej 80
                st. - i benzyna zacznie z niego wyparowy
                wać. Aby jednak w ogóle zaczęła parować,
                trzeba przejechać co najmniej 15 km.
                To też zresztą może inaczej wyglądać w
                różnych jednostkach napędowych. Niemiecki automobilklub ADAC przeprowadził
                badania, z których wynika, iż 75 proc. wszystkich jazd to "wyprawy" o długości
                poniżej 10 km. Jeśli się jeździ tylko w ten sposób, w oleju gromadzi się coraz
                więcej benzyny.

                Firma Shell, wykonał testy dla różnych samochodów,
                przygotował nawet do tego celu specjalny "cykl
                krótkich tras". Jedzie się na nim maksymalnie 15 km, najwyżej 50 km/h i nie
                przekraczając 2500 obr./min. Wyniki są szokujące. Choć badania odbywały się od
                początku wiosny, już po 2 tysiącach kilometrów testu zawartość benzyny w oleju
                przekroczyła 10 proc. A tym samym próg, za którym zdolności smarne oleju
                spadają. W praktyce, choć wszystkie silniki (samochodów używanych) były zalane
                olejem SAE-5W-40, pracowały już po 2 tys. km jak smarowane olejem o własnościach
                5W-30. A po 5 tysiącach km jego lepkość w wysokiej temperaturze odpowiadała
                zaledwie olejowi 5W-20... Po 10 tys. km testu zawartość benzyny w oleju
                silnikowym wynosiła 25 proc. i wówczas silniki rozebrano, po czym wykonano
                pomiary pierścieni tłokowych i cylindrów. Na pierścieniach sprężających
                przeciętne zużycie odpowiadało spiłowaniu 0,025 g metalu. A to już poważne
                zużycie. Silniki złożono i wysłano auta na symulowaną wyprawę wakacyjną: z
                centrali Shella w Hamburgu na Sycylię i z powrotem. Ile się da z pedałem gazu w
                podłodze. Ta trwająca 5 tys. km tortura dała dwie informacje: po pierwsze,
                mijają tysiące kilometrów, zanim benzyna "wygotuje się" z oleju. A po drugie, że
                po zakończeniu testu silniki nadawały się tylko do kapitalnego remontu. Każdy z
                pierścieni tłokowych "schudł" o ok. 0,1 g, a ze względu na słabe smarowanie
                gładzie cylindrowe zostały wyszlifowane rzeczywiście na gładko - tak gładko, że
                nie są już w stanie utrzymać filmu olejowego. Rysy na wewnętrznych ściankach
                cylindra świadczyły o tym, że silnik wkrótce się zatrze.
                Co można zrobić, by nie doprowadzić do
                opisanej wyżej sytuacji? Unikać krótkich tras i ograniczyć liczbę rozruchów na
                zimno. A przede wszystkim nie wyjeżdżać na długie trasy z przewidywanym dużym
                obciążeniem jednostki napędowej tuż przed planowanym przeglądem z wymianą oleju.

                Na taki wyjazd wybierajmy się ze świeżym olejem w silniku.
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • rafik11
                  Rider
                  • 2009
                  • 448

                  Oczywiście ASO sprawdziło komputerem i nic nie znaleźli i stąd ta teoria. Oczywiście nie jest ona pozbawiona sensu bo jak sam napisałeś benzyna nie możliwości wyparowania więc na pewno przedostaje się do oleju, fakt też jak sprawdzałem to czuć było benzynę w oleju. Ten ten temat wrzuciłem na kąciku superba bo tam też podobny przypadek z tą sygnalizacją był i też doradzano przejście na pełen syntetyk. No ale pal licho serwis z ich wywodami teraz ważne aby dla mnie a właściwie dla silnika było dobrze, wiem trudno coś komuś zalecić bo jak coś wyjdzie nie tak to pretensje do całego świata. Ale w temacie uznaje twoją wiedzę za fachową i stąd moje pytanie jaki olej wybrać przy takiej jak moja eksploatacji silnika i żeby powiedzmy odpowiadał eksploatacji całorocznej? Pozwoliłem sobie o taki zestaw chyba że coś innego, a i nie będe upierał się przy normie 504.00/507.00 bo widzę że pełne syntetyki odpowiadają normie vw 505.00 (tak na marginesie coś mi wspominano w serwisie że ten silnik to właściwie powinien jeździć na takiej normie 505.00)
                  Millers Oils XFS 5W-40 5L,
                  LM SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40,
                  Fuchs TITAN GT1 5W-40

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    1,8 TSI
                    Zamieszczone przez rafik11
                    coś mi wspominano w serwisie że ten silnik to właściwie powinien jeździć na takiej normie 505.00
                    ....ASO :lol: ---> http://autogeorg.bx.pl/files/Normy%20wszystkie.pdf chyba powinni zaproponować olej o specyfikacji VW 502.00 lub VW 503.01

                    Zamieszczone przez rafik11
                    jaki olej wybrać przy takiej jak moja eksploatacji silnika i żeby powiedzmy odpowiadał eksploatacji całorocznej?
                    z trzech w/w wg uznania (raczej te dwa pierwsze)

                    hmmm a jak znów zapali sie kontrolka i ASO powie, że coś nie tak z olejem? Przeciez pełen syntetyk też może ulec rozrzedzeniu...

                    Same sprzeczności - powinien być 0W/30 lub 5W/30 na krótkie odcinki by ulzyć silnikowi ale ASO sugeruje zbytnie rozrzedzenie oleju ...stąd 5W/40 by tak szybko nie degradował...ewentualnie jakiś mocny 5W/30 na PAO.
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • Seed
                      Elegance
                      • 2010
                      • 875
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      Zamieszczone przez rafik11
                      owszem to ja wiem ale drugim argumentem(może mylnym)było to że olej 504.00/507.00 będzie miał lepsze parametry niż ten 502.00. To inaczej czy przy tak krótkich przebiegach dziennych na niedogrzanym silniku lepiej zalać pełny syntetyk:
                      Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL),
                      Millers Oils XF Longlife 5W-30 (tylko ten jest do EURO IV) lub inny do EURO V,
                      LM SYNTHOIL LONGTIME 0 W-30,
                      czy może pozostać przy LM top 4200?
                      Dobrym wyborem tutaj bedzie X-lite 0W-30 wlasnie - jesli nie najlepszym.

                      Zamieszczone przez Pidziek
                      Amsoil to troszke inna liga i myslę że nie bedzie konkurował z ogólno dostępnymi olejami klasy Motul, LM, Shell Mobil itp.
                      No jesli Motul i LM to oleje ogolno dostepne... nic juz nie powiem.
                      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        Zamieszczone przez rafik11
                        Wysłany: Dzisiaj 10:15     
                        mam pytanie co do oleju LM 4200- po przeczytanieu całej lektury związanej z olejami zalałem silniczek LM 4200 i faktycznie w porównaniu z castrolem silnik pracuje nieco ciszej a już na pewno osiąga szybciej tem 90-98 stopni a potem staje się "stabilniejszy" tzn nie ma tak jak na castrolu wahnięć temperatury no i jest mniejsze zużycie oleju, na przejechane na nim 13kkm dolałem ok 0,7l castrola dolewałem ok 1l przy ty przebiegu. No ale pojawił się problem ponieważ niedawno zaświeciła mi się kontrolka od ciśnienia oleju i pokazał komunikat ciśinienie oleju jazda z max prędkością obrotową do 4000 obr/min, oczywiście sprawdziłem stan oleju -był ok -po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolka juz sie nie zaświeciła. Serwis jak na razie nic nie stwierdził, ale pojawiła się teoria że może trzeba wymienić olej na nowy bo ten LM nie jest w pełni syntetykiem i pewnie już jest trochę wymieszany z benzyną a pompa oleju w silniku 1,8 tsi cdaa nie jest najbardziej wydajna więc pewnie stąd ten komunikat. W silniku mam ustawione QG2 więc wymiana co 15kkm, jazda głównie w mieście i to na odcinkach nie więcej niż 10km, do wymiany zostało 2kkm. Moje pytanie czy faktycznie wymienić olej na nowy przy przebiegu 13kkm od ostatniej wymiany? Czy może zmmienić olej na jakiś inny, może w pełni syntetyczny ? Jeśli miałbym zmieniać to brałbym pod uwagę (za radami PAOLO ESCO)FUCHSA lub MILLERS OILS lub dalej zostane przy LM ale może innym, oczywiście przy normie vw 504/507. Sklepy które polecacie w razie braku u siebie wymienionych olei to: http://zmienolej.pl/ofert...e&category_id=4
                        lub

                        Proszę o radę w związku z tym komunikatem a zalanym aktualnie olejem.
                        To bardzo poważny sygnał !
                        Sprawdz filtr oleju.
                        Czy masz mozliwość sprawzenia oleju ?

                        Podobny przypadek miał kolega w Avensisie 2.0 VVT-i na mobilu 0W40 2 lata temu kiedy po 80km ciągnięcia przyczepki z cementem zaświeciła mu sie kontrolka.

                        Inna sprawa jest jeszcze....czy pływak, się nie zacina który jest odpowiedzialny za diazgnoze poziomu oleju ( w Carinach E były takie przypadki zapalała sie kontrolka żółta).

                        Jeśli zapala Ci sie kontrola od ciśnienia oleju należy NATYCHMIAST zweryfikować przyczynę grozi to powaznymi konsekwencjami , serwis powinien mieć pewne narzedzia a sprzedawca mozliwość wysłania oleju który sprzedaje do analizy.
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • Sebastian_M26
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1823
                          • Superb II (3T4)

                          Sterownik TSI po rozruchu przez pewien czas, w zależności jak niska jest temperatura, podaje do 5 razy wyższą dawkę benzyny tzw. zalewa katalizator aby jak najszybciej rozgrzał się. Słychać wtedy charakterystyczne buczenie. Może to powodować szybsze dostawanie się paliwa do oleju, co w powiązaniu ze słabą pompą oleju w CDAA może powodować spadki ciśnienia.
                          Oleje estrowe są najbardziej podatne na utlenianie paliwem co powoduje konieczność wymiany np. Motula 300V co 5tyś km.
                          Najlepszym rozwiązaniem będzie PAO.
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            to jako ciekawostka --- > skład Liqui Moly Synthoil Energy 0W/40

                            http://www.worldpac.com/tagged/Synthoil0W-40LM2050.pdf POLYOLEFIN PETROLEUM OIL ≤ 75.0 % + PROPRIETARY MINERAL OIL ≤ 10 % + ZINC ALKYLDITHIOPHOSPHATE ≤ 2 % podobnie LM Synthoil 5W/40 http://www.worldpac.com/tagged/LMSyn...33-1633915.pdf

                            LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W- 40 --- > TBN 9,6 NOACK 9,5 HTHS >3,5 PAO (poliolefina <75%)
                            LIQUI MOLY Synthoil Energy 0W-40 --- > TBN 9,6 NOACK 9 HTHS >3,5 (poliolefina <75%)
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • Ayu
                              RS
                              • 2009
                              • 4154

                              No dobra, umówiony jestem na przegląd po 30 kkm na 30-go grudnia; miałem lać Amsoila lub Millersa ale wyszło na to, że dam jeszcze szansę Motulowi X-lite 0w30.

                              Komentarz

                              • tomekdwk
                                Drive
                                • 2008
                                • 40

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                to jako ciekawostka --- > skład Liqui Moly Synthoil Energy 0W/40

                                http://www.worldpac.com/tagged/Synthoil0W-40LM2050.pdf POLYOLEFIN PETROLEUM OIL ≤ 75.0 % + PROPRIETARY MINERAL OIL ≤ 10 % + ZINC ALKYLDITHIOPHOSPHATE ≤ 2 % podobnie LM Synthoil 5W/40 http://www.worldpac.com/tagged/LMSyn...33-1633915.pdf
                                Co to oznacza dla przeciętnego 'zjadacza chleba' ? ... to dobre oleje ? można je nazwać 'pełnymi syntetykami' ? czy tylko HC ?

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez tomekdwk
                                  można je nazwać 'pełnymi syntetykami'
                                  można.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • Resident
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 8

                                    Dzięki temu wątkowi i odpowiedziom na moje pytanie wiem, że powinienem szukać oleju spełniającego normę ACEA A5. Teraz chciałbym wybrać już coś konkretnego. Ograniczyłem się do 3-4 olejów 5W-30. Który z tych olejów będzie godny polecenia?
                                    Motul 8100 Eco-nergy 5W-30
                                    Liqui Moly TOP TEC 4300 5W-30
                                    Millers Oils XF Longlife ECO 5w-30
                                    i
                                    ELF EVOLUTION SXR 5W-30

                                    Ktoś wie czemu ten Elf jest tak tani w porównaniu z innymi olejami? Przeważnie 4/5 ltr powyższych olejów kosztuje coś koło 180zł, a Elf 100zł :shock:
                                    Jak na tle tych lejów ma się LOTOS QUAZAR K/FE 5W30?

                                    Komentarz

                                    • Pidziek
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 1845

                                      Zamieszczone przez Resident
                                      Który z tych olejów będzie godny polecenia?
                                      Dlaczego nie chcesz spróbować oleju z ILSAC GF-4, GF-5 ? oczywiscie w ramach A5/B5 ?

                                      Spróbuj oleju 5W20 :-)
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez Pidziek
                                        Spróbuj oleju 5W20
                                        nie zalecane SAE przez Kia, która wskazuje na zalecane do silnika benzynowego 0W40, 5W30 ... :?
                                        Zamieszczone przez Resident
                                        Który z tych olejów będzie godny polecenia?
                                        TT 4300 5W/30 a Elfa SXR zawsze możesz zmienić 2 razy w cenie w/w - miałem Elfa FulTech 0W/30 w Picanto 1.0 żony i silnik pracował IDEALNIE a co najważniejsze bardzo bardzo cicho i super wkręcał się na obroty. Teraz jest Motul 0W/30 silnik na zimno i ciepło pracuje głośniej ale równo. Gdybym miał wybierać jeszcze raz ...wskazał bym na Elfa :shock: gdybym miał się sugerować kulturą pracy. Co do samej jakości oleju i ochrony silnika podejrzewam, że Motul może zachować dłużej swoje parametry - ale to gdybanie i jedynie sprawdzenie przepracowanego oleju powie prawdę ( nie zamierzam tego robić).
                                        Motul 8100 Eco-nergy 5W-30 dostaniesz u nas na forum w dobrej cenie i co najważniejsze będzie to PEWNY olej.
                                        Millers ( jeśli jest pełnym syntetykiem...dalej konkretnych kart nie widziałem a jedynie opis na internecie) http://millersoils.pl/catalog/produc...id_product=206 to jest to ciekawa oferta. Choć parametry jak na olej aspirujący do miana pełnego syntetyka nie powalają.


                                        Zamieszczone przez Resident
                                        Ktoś wie czemu ten Elf jest tak tani w porównaniu z innymi olejami?
                                        baza hydrosyntetyczna™ --- > tańsza niż PAO.

                                        Oleje hydrosyntetyczne™ – są to oleje o wysokim wskaźniku lepkości (VI > 130), stanowiące mieszaniny baz olejowych z izohydrokrakingu, w ilości 80 … 95% i 5 … 20% syntetycznych estrów (tzw. bazy hydrosyntetyczne™). Hydroizomeryzowany węglowodorowy olej podstawowy jest otrzymywany w procesie hydrokrakingu połączonego z izomeryzacją, wobec specjalnych katalizatorów, w rezultacie czego uzyskiwany produkt ma doskonałe właściwości reologiczne i termooksydacyjne. Połączenie hydroizomeryzowanego oleju węglowodorowego z odpowiednio dobranym estrem syntetycznym pozwala na uzyskanie oleju bazowego, szczególnie przydatnego do zestawiania energooszczędnych olejów silnikowych, przekładniowych i innych.

                                        --- > http://www.elf.com.pl/wiedza/rozdzial%2002.pdf
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • Pidziek
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1845

                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          Pidziek napisał/a:
                                          Spróbuj oleju 5W20
                                          nie zalecane SAE przez Kia, która wskazuje na zalecane do silnika benzynowego 0W40, 5W30 ...
                                          Co kraj to obyczaj..



                                          To dotyczy silnika 1.6 CVVT.

                                          W Polsce zaleca się C3 a jestem przekonany że ten silnik na 5W20 czy 0W30 z GF-4/ GF-5 chodziły duuużo lepiej i palił z 10-20% mniej :-)
                                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                          http://www.zmienolej.pl/
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez Pidziek
                                            jestem przekonany że ten silnik na 5W20 czy 0W30 z GF-4/ GF-5 chodziły duuużo lepiej i palił z 10-20% mniej
                                            też się z tym zgodzę.
                                            Ciekawe tylko jak Kia Polska odniosłaby się do gwarancji na silnik w razie jekiejść "innej" usterki i czy ASO nie robiło by problemów z zalaniem oleju. :roll:
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • Pidziek
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1845

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              Ciekawe tylko jak Kia Polska odniosłaby się do gwarancji na silnik w razie jekiejść "innej" usterki i czy ASO nie robiło by problemów z zalaniem oleju.
                                              Jak zwykle bedzie bronić swoich interesów... :lol:
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz

                                              • Resident
                                                Classic
                                                • 2011
                                                • 8

                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                W Polsce zaleca się C3 a jestem przekonany że ten silnik na 5W20 czy 0W30 z GF-4/ GF-5 chodziły duuużo lepiej i palił z 10-20% mniej :-)
                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                5W20 albo 5W30 z GF-3 albo GF-4 czyli normą ILSAC u nas odpowiada mniej wiecej C2
                                                To na przykład LM TT spełnia i A5, i C2. Czyżby wybór optymalny :?:
                                                Czy dobrze odczytuję, że LM może nie wytrzymać przebiegu 20 kkm między wymianami?
                                                Możecie jeszcze coś powiedzieć o tym LOTOS QUAZAR K/FE 5W30?

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez Resident
                                                  może nie wytrzymać przebiegu 20 kkm między wymianami?
                                                  nie tylko LM ale i większość renomowanych olejów nie wytrzyma 20 tys km - zmieniaj lepiej olej co 15 tys max.
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • Resident
                                                    Classic
                                                    • 2011
                                                    • 8

                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    Zamieszczone przez Resident
                                                    może nie wytrzymać przebiegu 20 kkm między wymianami?
                                                    nie tylko LM ale i większość renomowanych olejów nie wytrzyma 20 tys km - zmieniaj lepiej olej co 15 tys max.
                                                    Jako ciekawostkę mogę napisać, że olej ELF EVOLUTION SXR 5W30 w Renault jest na 30.000 km. Taką informację otrzymałem z ELF.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...