Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pedros
    RS
    • 2009
    • 1958
    • Volkswagen
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    ------
    A czemu nie 5W30 do BSE ?
    Pidziek, poważnie nie wiesz czemu nie, czy sobie jaja robisz?[/quote]

    -----



    Panowe bez rebusów - rozwincie temat.....

    Komentarz

    • Pidziek
      RS
      • 2011
      • 1845

      Napisałem o 5W30 jako czym lepszym od 5W40 które może być ale nie musi być.
      5W30 z 504.00 jest z założenia bardziej stabilnym olejem od oleju 502.00 oczywiście nie uwłaczając X-LITE który zbiera pozytywne opinie.
      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
      http://www.zmienolej.pl/
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

      Komentarz

      • leonn
        RS
        • 2011
        • 2726
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez Pidziek
        Napisałem o 5W30 jako czym lepszym od 5W40
        :shock: Czyli uważasz, że do BSE można bez obaw lać polecanego przez ASO castrola 5w30 VW 504.00, który twoim zdaniem jest, lepszy niż Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 VW 502,00?
        Zamieszczone przez Pidziek
        5W30 z 504.00 jest z założenia bardziej stabilnym olejem od oleju 502.00
        Jakieś uoa na potwierdzenie tego masz, jak stabilny jest 5W30 w BSE+Lpg? Pidziek, nie mieszaj chłopakom w głowach, do BSE ma być 0W40 lub 5W40 VW 502.00.
        Zamieszczone przez Pidziek
        oczywiście nie uwłaczając X-LITE który zbiera pozytywne opinie.
        X-Lite to 0W30

        Komentarz

        • Pidziek
          RS
          • 2011
          • 1845

          Zamieszczone przez leonn
          Czyli uważasz, że do BSE można bez obaw lać polecanego przez ASO castrola 5w30 VW 504.00, który twoim zdaniem jest, lepszy niż Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 VW 502,00?
          Castrola nie ale jest bardzo dużpo olejów 504.00 w klasie lepkosci 5W30.

          Tu masz różnicę między olejem 504.00 a olejem 502.00 do tego wrzuciłem jeszcze 229,3 Mercedesa bo X-Lite takową aprobatę posiada.
          Jak widać różnica dosyć duża.



          To teoretycznie .

          W praktyce jest różnie ale w przypadku pełnym syntetyków 504.00 to bym spał spokojnie jak widać ochrona wszystkich najważniejszych elementów jest wzorowa.

          Ja bym wlał albo 5W30 z 504.00 na pełnej bazie syntetycznej do BSE z LPG a bez LPG można X-Lite, 0W40 hm...można ale po co ?
          Chyba że coś znika już ewidentnie oleju to można taki krok podjąć.
          X-Lite ze względu na swoją jakość też można zastosować.

          5W30 z 504.00 to bardzo dobry kompromis dla BSE uważam, każdy z producentów ma jakieś oleje 504.00 dobrej klasy.

          Zamieszczone przez leonn
          Jakieś uoa na potwierdzenie tego masz, jak stabilny jest 5W30 w BSE+Lpg? Pidziek, nie mieszaj chłopakom w głowach, do BSE ma być 0W40 lub 5W40 VW 502.00.
          UOA nie jest mi potrzebne bo badania aprobujące juz na wstepie 504.00 wymagają od oleju dużo więcej niż 502.00 a UOA to kwestia konkretnego silnika, oleju i sposobu jazdy , jest to wynik dla konkretnego silnika, konkretnego stylu jazdy i interwiału oraz oleju.


          Tak pisze w instrukcji serwisowej że ma być olej klasy SAE 40 i musi mieć 502.00 ?
          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
          http://www.zmienolej.pl/
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez Pidziek
            Tu masz różnicę między olejem 504.00 a olejem 502.00
            strona 155 i 156 + strona 175 wymogi OEM dla oleju VW - "test czystości tłoka" specyfikacja VW 502.00 i VW 504.00 ... tabelki z cyklu "znajdź różnicę"
            in + dla specyfikacji VW 504.00 to 650h test oleju.
            Oczywiście można mówić o tym, że olej VW 507.00 może być bardziej wytrzymały (650h test) i dzieki niskiemu SAPS pozostawia mniej zanieczyszczeń i nie wpływa negatywnie na katalizator. itd...
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • leonn
              RS
              • 2011
              • 2726
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Zamieszczone przez Pidziek
              W praktyce jest różnie ale w przypadku pełnym syntetyków 504.00 to bym spał spokojnie
              Zamieszczone przez Pidziek
              Ja bym wlał albo 5W30 z 504.00 na pełnej bazie syntetycznej do BSE z LPG
              A które to konkretnie oleje 5W30 z VW 504.00 to Full syntetyki ? Wogóle są takie?
              Zamieszczone przez Pidziek
              UOA nie jest mi potrzebne bo badania aprobujące juz na wstepie 504.00 wymagają od oleju dużo więcej niż 502.00
              A ja mimo wszystko, chciał bym zobaczyć na własne oczy, czy ta teoria pokrywa się w praktyce w ochronie silnika BSE+Lpg.
              Zamieszczone przez Pidziek
              X-Lite ze względu na swoją jakość też można zastosować.
              Ale X-Lite to full syntetyk 0W30 i nie ma normy 504.00, dlatego jest następny na mojej liście do zalania po LM. Więc nie wiem dlaczego porównujesz 5W30 504,00 z 0W30 502,00.

              Komentarz

              • zsolpyw
                Elegance
                • 2012
                • 897

                Mialbym drobne pytanko do znawcow tematu.



                Czy do silnika z lpg powinien byc zalany olej przeznaczony do gazu ? np. Motul ma wersje do paliw gazowych.

                Czy sa oleje bardziej wskazane do lpg niz reszta (jesli nie decyduje sie na 'specjalny')?
                Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                Jeżdżę w blasku
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                Komentarz

                • rOBERTO795
                  RS
                  • 2009
                  • 3465
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  Zamieszczone przez zsolpyw
                  Czy do silnika z lpg powinien byc zalany olej przeznaczony do gazu ? np. Motul ma wersje do paliw gazowych.
                  Niekoniecznie ważne aby mial wysoki TBN i był zmieniany częściej niż w aucie bez gazu.

                  Zamieszczone przez zsolpyw
                  Czy sa oleje bardziej wskazane do lpg niz reszta (jesli nie decyduje sie na 'specjalny')?
                  Właśnie te z wysikim TBN-em

                  [ Dodano: Nie 16 Wrz, 12 21:29 ]
                  Dziś kolejny dzień testowy dla cfs-a Trasa 50km w jedną stronę przedkość 120-150 km temperatura 108-112 stopni C. temperatura powietrza 17-18 oC
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz

                  • Pidziek
                    RS
                    • 2011
                    • 1845

                    Zamieszczone przez leonn
                    A które to konkretnie oleje 5W30 z VW 504.00 to Full syntetyki ? Wogóle są takie?
                    Obecnie znam dwa Amsoil 5W30 AEL który spełnia te wymogi.
                    XF Longlife 5W30 504.00 oficjal aprobata
                    Trident 5W30 Longlife spełnia również pełny syntetyk.

                    Nie wiem ile teraz ma http://elektraoil.com.pl/doc/tech/La...LL%205W-30.pdf

                    I może się znajdzie jeszcze kilka pozycji na rynku ale nie pamiętam z głowy który ma obecnie coś wspólnego jeszcze z grupą UV czyli PAO.

                    Zamieszczone przez leonn
                    A ja mimo wszystko, chciał bym zobaczyć na własne oczy, czy ta teoria pokrywa się w praktyce w ochronie silnika BSE+Lpg.
                    Nie zobaczysz.
                    Wymiana co 10 000km maks.

                    Zamieszczone przez leonn
                    Ale X-Lite to full syntetyk 0W30 i nie ma normy 504.00, dlatego jest następny na mojej liście do zalania po LM. Więc nie wiem dlaczego porównujesz 5W30 504,00 z 0W30 502,00.
                    Nie porównuję tylko w moim mniemaniu dopuszczam bo jak napisałem jest to produkt wysokiej jakości a nie wszystkie 0W30 są w stanie utrzymać lepkość w ramach J300 przy LPG :-)
                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                    http://www.zmienolej.pl/
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                    Komentarz

                    • piotrek_os
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 8160
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      do 1.6 BFQ + lpg w/g Was co bedzie najlepsze:
                      1. Shell 5w40 Ultra
                      2. Castrol Magnatec 5w40
                      3. Elf Excellium 5w40
                      4. Mobil 1 5w50
                      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        Najlepsze żadne z powyższych a jak juz musisz to Shell 5W40 bedzie najczyściej z w/w
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • czernobyl
                          L&K
                          • 2008
                          • 1276
                          • Octavia III (5E3)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          piotrek_os, ja testuje właśnie na sobie valvoline supersyn 5w40. jeśli nie spieszysz się, to za jakiś miesiąc - dwa będę miał empiryczne wyniki, czy to coś warte w BFQ z LPG (przypominam - wcześniejszego elfa 5w40 żarło mi ostatnio ponad 2L/15kkm przy moim stylu jazdy)
                          jak zrobię 10 tysi bez dolewek na valvo, to znaczy, że jest dobry i można go polecać

                          Komentarz

                          • krzysn
                            Rider
                            • 2007
                            • 515

                            Panowie, trudno przebrnąć przez całą lekturę dotyczącą oleju ;-)
                            Zbliża mi się termin wymiany, 1.4TSI z DSG. Do tej pory myślałem o Castrolu, ale źle o nim piszecie... Trochę mnie dziwi dyskusja o przewadze jednego oleju nad drugim gdy różnica w cenie za litr wynosi kilka złotych i zwykle oscyluje wokół 50zł/litr.

                            Castrol Edge professional longlife kosztuje około 80zł...

                            Proszę o radę, który olej wybrać z poniższych, wymiana oleju wg wskazań komputera ale wychodzi około 16-17tys/1,5 roku, jazda głównie po mieście:

                            Millers Oils XF Longlife 5W-30
                            Liqui Moly TOP TEC 4200 5W-30
                            Valvoline SYNPOWER XL-III 5W-30

                            Mam nadzieję, że nie będzie afery w ASO, że chcę nalać nie_wiadomo_co, o marce Millers, Motul czy Liqui Molly dowiedziałem się na naszym forum ;-)

                            Pozdrawiam, Krzysiek

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez krzysn
                              Millers Oils XF Longlife 5W-30
                              Liqui Moly TOP TEC 4200 5W-30
                              Valvoline SYNPOWER XL-III 5W-30
                              każdy z powyższych ale pytanie czy auto na gwarancji czy nie?
                              Jeżeli na gwarancji to zalewaj olej zaaprobowany przez VW - unikniesz ewentualnych problemów ---> http://www.audi.ca/etc/medialib/ngw/...cebulletin.pdf
                              Jeżeli po gwarancji to dodaj jeszcze Amsoila 5W/30 AEL (nie posiada aprobaty VW)

                              Zamieszczone przez krzysn
                              Castrol Edge professional longlife kosztuje około 80zł...
                              parodia... :x

                              [ Dodano: Wto 18 Wrz, 12 16:24 ]
                              Zamieszczone przez czernobyl
                              ja testuje właśnie na sobie valvoline supersyn 5w40
                              ---> " Prista Oil to koncern produkujący bazy olejowe oraz wysokiej klasy oleje dla TEXACO, VALVOLINE I GENERAL MOTORS.To potentat olejowy posiadający 7 zakładów produkcyjnych w kilku krajach Europy - Głównym udziałowcem koncernu jest TEXACO CHEVRON GROUP." :diabelski_usmiech
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • krzysn
                                Rider
                                • 2007
                                • 515

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                każdy z powyższych ale pytanie czy auto na gwarancji czy nie?
                                Na gwarancji. Porównałem mniej więcej parametry wymienionych przeze mnie olejów i wychodzi, że Liqui Moly ma najwyższą lepkość w temperaturach 40 i 100 C oraz najwyższy wskaźnik lepkości. Ma też najniższą temp. płynięcia. Czy to oznacza, że będzie najlepszy ? A może odwrotnie ?

                                Paolo Esco, napisz, proszę, dlaczego ten castrol jest taki zły.

                                Edit:
                                We wcześniejszych postach polecasz do mojego silnika Millers XF Longlife C3 5W30:



                                Ale znalazłem również Millers XF Longlife 5W30:



                                Wiesz może, czym się różnią oprócz nazwy (brak symbolu C3) i ceny ?

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez krzysn
                                  (brak symbolu C3)
                                  dokładnie.
                                  Sprawdź olej ACEA A3 i ACEA C3 wg ACEA Oil Sequences http://www.infineum.com/Documents/AC...0Sequences.pdf (ten z C3 jest "nowszy") różnice w TBN i SAPS ten z C3 jest "dostosowany" do nowych, wyższych standardów do aut z układami DPF i czułymi katalizatorami - Euro V.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • krzysn
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 515

                                    PAOLO ESCO, nie odpowiedziałeś na wszystkie moje pytania. Ale i tak jesteś cierpliwy, 186 stron wątku... :-)

                                    Wcześniej chwaliłeś Liqui Moly 4200 i na taki chyba się zdecyduję. Ponieważ uważam, że VW wiedział co robi wprowadzając przeglądy wg QG1 ;-) będę się ich trzymał, ale w zamian chciałbym kupić możliwie najlepszy olej. Różnica cen rzędu 10zł za litr nie ma dla mnie znaczenia.

                                    Dziękuję za wskazówki.

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez krzysn
                                      nie odpowiedziałeś na wszystkie moje pytania.
                                      bo wybór konkretnego produktu należy do użytkownika ale wnioski sam wysuwasz dobre.
                                      Miałem LM TT4200 a u żony w aucie jest Millers - oba oleje sprawowały się dobrze.


                                      ale chwila chwila dlaczego wracając do Twojego pytania - Millers C3 5W/30 - nie ma specyfikacji VW 504.00/ 507.00 ...
                                      http://www.millersoils.pl/wp-content...FE-C3-5w30.pdf ---> XF C3 ma specyfikację VW 502.00, 505.00 więc ten olej do silnika TSI z zamiarem wymiany oleju wg LL odpada - masz auto na gwarancji (pomimo tego, że olej spełnia normy czystości spalin Euro IV i Euro V) - nadaje się do stałych zmian co 15 tys km.

                                      Przy zmianach LL możesz śmiało lać http://www.millersoils.pl/wp-content...GLIFE-5W30.pdf a w dodatku możesz go też stosować przy stałych zmianach - więc jeżeli już to XF Longlife będzie dla Ciebie bardziej odpowiednim/uniwersalnym olejem.

                                      To ewidentne różnice w tych olejach :wink: - pomijając TBN i SAPS.

                                      Nie lepiej kupić ---> http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...639937142.html ... VW 504.00/507.00
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • voytek
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 480
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        Mija pierwszy tysiąc km od wymiany oleju na Motula Specific 504.00/507.00. Pierwszy raz mam do czynienia z olejami Motula. Pierwsze spostrzeżenie mam takie, że silnik pracuje wyraźnie głośniej niż na poprzednim oleju, jest to odczuwalne zwłaszcza na wyższych obrotach. Do tego mam wrażenie, że słyszę wyraźniej turbinę. No i teraz mam pytanie, czy to dobry objaw, bo trochę mnie to szczerze mówiąc niepokoi.

                                        Komentarz

                                        • Seed
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 875
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          Zamieszczone przez voytek
                                          Mija pierwszy tysiąc km od wymiany oleju na Motula Specific 504.00/507.00. Pierwszy raz mam do czynienia z olejami Motula. Pierwsze spostrzeżenie mam takie, że silnik pracuje wyraźnie głośniej niż na poprzednim oleju, jest to odczuwalne zwłaszcza na wyższych obrotach. Do tego mam wrażenie, że słyszę wyraźniej turbinę. No i teraz mam pytanie, czy to dobry objaw, bo trochę mnie to szczerze mówiąc niepokoi.
                                          dobry - mniej dodatkow HC dlatego olej jest glosniejszy. poprzedni pewnie castrol HC, a jak wiemy HC skutecznie wyciszaja.
                                          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                          Komentarz

                                          • voytek
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 480
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            Poprzedni był Millers XF LL, bezpośrednio po jego wlaniu silnik był cichutki, chociaż dosyć szybko wrócił do stanu wyjściowego. Potem znowu ucichł po wymianie napinacza rozrządu, ale przy naprawie był spuszczany olej, nie wiadomo do końca, co wlali po naprawie, czy z powrotem ten spuszczony, czy nowy. Doradca twierdził, że wlali Castrola, więc wychodzi na to, że przed obecną wymianą jeździłem na Castrolu.

                                            Komentarz

                                            • kazek103
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 351

                                              Właśnie szykuje się moja pierwsza wymiana oleju 3500 km przebiegu , czy zasadne jest użycie płukanki po tak małym przebiegu , olej Motul 0W30 X-lite , płukanka AMSoil.

                                              Komentarz

                                              • rOBERTO795
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 3465
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                Zamieszczone przez kazek103
                                                Właśnie szykuje się moja pierwsza wymiana oleju 3500 km przebiegu , czy zasadne jest użycie płukanki po tak małym przebiegu , olej Motul 0W30 X-lite , płukanka AMSoil.
                                                uwazam ze nawet konieczne.
                                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez kazek103
                                                  wymiana oleju 3500 km przebiegu , czy zasadne jest użycie płukanki po tak małym przebiegu
                                                  ja robiłem płukankę +- 5/6 tys km...też się zastanawiałem. Olej fabryczny na bagnecie miał teoretycznie ładny, złoty kolor ale zastosowałem płukankę .... spływał syf straszny :shock: (żałowałem, że aparatu nie miałem).
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • iFi
                                                    Elegance
                                                    • 2012
                                                    • 906

                                                    Czy jest ktoś komu zrobili w ASO płukankę? Zgodziło się któreś ASO na taki zabieg?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...