Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Zamieszczone przez czyzyk64
    co byscie polecali do tego silnika
    olej o specyfikacji, którą zaleca producent - auto na gwarancji?
    Załączone pliki
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • czyzyk64
      Elegance
      • 2008
      • 866

      tak, na gwarancji.
      Ustalilem juz , że leja do niego SHELL HELIX ULTA 5w30 , co o nim sadzicie ?

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez czyzyk64
        Ustalilem juz , że leja do niego SHELL HELIX ULTA 5w30
        producent do wyboru - ważniejsze jest SAE i ACEA. Z tym silnikiem 1,6 możesz wybierać pomiędzy 0W20, 0W30, 5W/30 (o 5W/40 nie wspominam nawet) a do tego ACEA A1 lub A5 lub A3 ... ja bym brał optymalnie coś z 0W/30 z ACEA A5 :P
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • czyzyk64
          Elegance
          • 2008
          • 866

          PAOLO ESCO, dzieki za podpowiedz.

          Komentarz

          • rustin
            Ambiente
            • 2009
            • 120

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Zamieszczone przez zak14
            żelastwa jednak bardzo dużo...
            zgadza się! Choć ilość żelaza nie jest parametrem samego oleju a jedynie wynikiem zanieczyszczeń. Jeżeli chodzi o sam olej to wypadł całkiem, całkiem (naprawdę dobry TBN) - biorąc pod uwagę, że oceniamy olej za 75 zł (za 5L) :lol:
            Czego chcieć więcej od takiego oleju! :roll:

            Zamieszczone przez rustin
            Samo to ze ma a5 nie oznacza że ma hths tak jak a1 czyli bodajże do od 2.9 do 3.5?
            no własnie ku#@%fa to oznacza :twisted: ... ad: :los ---> http://www.infineum.com/Documents/AC...0Sequences.pdf
            Nie ma podanego dokładnego HTHS ale jak rozumiem napewno mieści się w normie jakie ford zaleca czyli 2.9 do 3.5, tak ?
            Przeszukuje każde oleje do forda i nic nie mogę znaleźć lepszego według kart , aby miał takie ccs. Wiem pisaliście że karty to nie wszystko ale dalej nie wiem co jeszcze

            PS. Jak dobieracie do skody olej też patrzycie na ccs czy na co?

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez rustin
              Nie ma podanego dokładnego HTHS
              chyba nie chcesz by każdy producent auta określał jaki HTHS dokładnie ma posiadać olej ad: ACEA podaje HTHS w przedziale "od-do" a to sam producent określa dokładnie HTHS i określa czy mieści się on w danym przedziale dla ACEA lub nie (czy pośrednio spełnia specyfikację producenta czy nie).

              Zamieszczone przez rustin
              HTHS jak rozumiem napewno mieści się w normie jakie ford zaleca czyli 2.9 do 3.5, tak ?
              uchar dokładnie tak!

              Zamieszczone przez rustin
              Jak dobieracie do skody olej też patrzycie na ccs czy na co?
              ja tam zawsze patrzę sprzedawczyni w "oczy" i jak ma rozmiar "D" to biorę w ciemno :hmm


              Zamieszczone przez rustin
              dalej nie wiem co jeszcze
              baza olejowa, dodatki w większych lub mniejszych ilościach.
              ---> "Dodatki do olejów smarnych stosuje się w celu zmiany, lub poprawy ich właściwości. Jako takie, (w stanie czystym) oleje bazowe nie mogą być stosowane w większości obecnych procesów smarowania. Ich właściwości – jak na przykład odporność na temperaturę, tlen, zużycie itp. muszą być poprawione. Realizowane jest to właśnie dzięki dodatkom. W celu zwiększenia odporności na utlenianie dodaje się „anty utleniacze”. W celu zwiększenia odporności na zużycie dodaje się dodatki zapobiegające przedłużające użycie." itd...
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • konkon
                Rider
                • 2008
                • 667
                • Octavia I (1U2)
                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                ja tam zawsze patrzę sprzedawczyni w "oczy" i jak ma rozmiar "D" to biorę w ciemno :hmm
                To widzę, że nie jestem jedyny :szeroki_usmiech

                Ford ma specyficzną konstrukcję i oleje z HTHS >3,5 się nie sprawdzają. Zak14 i znajomi chwalą Forda Formula F, mimo niskiej ceny.

                W Mitsubishi zapewne powinno być 5W30 C2.
                Konrad
                OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                90 konny AGRessor
                PerfectServiceBy DGW
                WhitePride :smokedevil

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez konkon
                  W Mitsubishi zapewne powinno być 5W30 C2.
                  --->
                  Zamieszczone przez czyzyk64
                  do silnika benzynowego 1,6 bez zadnej turbiny
                  ---> to nie diesel, filtra cząstek stałych nie ma więc wystarczy też sam 5W/30 z A5 (bez C2 ale jak będzie to też mu nie zaszkodzi - dodatkowa ochrona katalizatora).
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • konkon
                    Rider
                    • 2008
                    • 667
                    • Octavia I (1U2)
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                    PAOLO ESCO, jak jest Cleartec czyli pewnie TWC to raczej C2
                    W instrukcji do ASXa jest dopuszczalne także 0w20 w benie
                    Konrad
                    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                    90 konny AGRessor
                    PerfectServiceBy DGW
                    WhitePride :smokedevil

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez konkon
                      jest dopuszczalne także 0w20 w benie
                      widziałem...ale chyba osobiście do tego silnika wolałbym 0W/30 z A5B5.

                      Zamieszczone przez konkon
                      Cleartec czyli pewnie TWC to raczej C2
                      pewnie TWC (Three Way Catalysor – katalizator trójdrożny), tak jak napisałem
                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      C2 jak będzie to też mu nie zaszkodzi - dodatkowa ochrona katalizatora
                      Jeśli auto nie bywa mocno eksploatowane w terenie albo na autostradach to pewnie i C2 może mieć uzasadnienie (niższa emisja/spalanie i lepsze oddawanie sadzy do filtra oleju - powinny wydłużyć czas życia katalizatora i DPFa zatykanego podczas jazdy miejskiej a także zapewnią ochronę przeciwzużyciową. MidSAPS z A5 też krzywdy TWC nie zrobi :wink:

                      Low SAPS - bardzo ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,5%), fosforu (0,05%) i siarki (=<0,2%).

                      Mid SAPS - ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,8%), fosforu (0,07 - 0,09%) i siarki (=<0,3%).

                      ACEA C2 - Mid SAPS, obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS 2,9-3,5 mPa*s, niska lepkość (0W-XX, 5W-XX), moc jak w A5/B5 jednakże z większymi ilościami popiołu siarczanowego (<=0,8%), fosforu (<=0,07-0,09%), siarki (<=0,3%) niż dla C1.
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • leonn
                        RS
                        • 2011
                        • 2727
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        Zamieszczone przez Pidziek
                        Poziom zużycia jakiś masakryczny co dziwne przy w miarę poprawnym pakiecie podstawowych dodatków
                        Zamieszczone przez zak14
                        żelastwa jednak bardzo dużo...
                        Może z racji dużego przebiegu i lpg, oraz nie robienia nigdy płukanek, może być kwestia niedrożnych kanałów, braku smarowania podczas zimnego rozruchu tak jakby na początku silnik pracował na sucho stąd ta ilość stali, co wy na to? Albo już sie cuś zużyło i jest do wymiany :roll:
                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        Zamieszczone przez zak14
                        żelastwa jednak bardzo dużo...
                        zgadza się! Choć ilość żelaza nie jest parametrem samego oleju a jedynie wynikiem zanieczyszczeń.
                        Faktem jest że przed wysłaniem próbki do analizy i wymiana oleju silnik zaczął wydawać dziwne odgłosy postanowiłem zrobić płukankę i wymienić olej.
                        Po otrzymaniu analizy trochę się przeraziłem tą ilością stali, bo silnik nadal jakoś dziwnie brzęczał, myślałem że mnie remont głowicy czeka, aż tu dwa tygodnie temu zaczęło się rozlatywać sprzęgło w kole pasowym alternatora, wymiana załatwiła sprawę dziwnych dźwięków silnika, teraz chodzi cichutko.
                        Ciśnienie na cylindrach zmierzone i jest między 12,5-12,8 cóż więcej bez inwazyjnie można zrobić? Więc na razie nic nie grzebie w silniku i po świętach :mikolaj zalewam Liqui Moly Synthoila 5w40 i Ceratec.
                        Za 12 miechów zobaczymy co taka operacja pomogła.
                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        To już któraś analiza Blackstone gdzie Elf wypada całkiem poprawnie...
                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        Jeżeli chodzi o sam olej to wypadł całkiem, całkiem (naprawdę dobry TBN)

                        Komentarz

                        • zak14
                          Rider
                          • 2011
                          • 605
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          Zamieszczone przez konkon
                          ja tam zawsze patrzę sprzedawczyni w "oczy" i jak ma rozmiar "D" to biorę w ciemno :hmm

                          To widzę, że nie jestem jedyny :szeroki_usmiech
                          Wujek dobra rada sugeruje: kupujcie przez Internet :P

                          Zamieszczone przez konkon
                          Zak14 i znajomi chwalą Forda Formula F, mimo niskiej ceny.
                          A i owszem. W mojej ocenie (testowane na mondku v6 i Focus TDCi) olej jest 'good enough'. Inna rzecz, że Fordy mają zwykle dość pojemny układ olejowy, a większa ilość oleju ma generalnie lżej.

                          [ Dodano: Czw 20 Gru, 12 01:27 ]
                          Zamieszczone przez leonn
                          zalewam Liqui Moly Synthoila 5w40 i Ceratec.
                          Za 12 miechów zobaczymy co taka operacja pomogła.
                          Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                          Komentarz

                          • Pidziek
                            RS
                            • 2011
                            • 1845

                            Zamieszczone przez leonn
                            Może z racji dużego przebiegu i lpg, oraz nie robienia nigdy płukanek, może być kwestia niedrożnych kanałów,
                            Raczej nie bo TBN czyli zdolność do neutralizacji kwasów jest na dobrym poziomie więc pakiet załużmy to jakościowy był i miał i raczej spełniał swoją rolę .
                            MOże konstrukcja do tego się przyczyniła..

                            Tu masz np. analizę Amsoil 0W20 ! w Polskim Accordzie 2.4 którym jeździ mój klient , auto ma znaczy przebieg oraz ma instalację LPG sekwencyjną.

                            Jak widać zużycie zerowe mimo 0W20





                            Jak widać mimo podwyższonej ilości siarki co jest standardem w naszych paliwach LPG olej jeszcze ma dobrą moc do neutralizacji.
                            I nie ma tu wiekszego o ile wogóle można powiedzieć jakiegokolwiek zużycia z powodu LPG które samo w sobie genberuje gorsze warunki pracy i smarowania w tulei.

                            Zobacz może po prostu wlejesz lepszej klasy olej i zużycie spadnie o połowę bo po tym produkcie który kosztuje kilkadziesiąt zł nie spodziewałbym się jakiś fajnych i bogatych jakościowo pakietów antyzużyciowych a sam cynk i fosfór to nie wszystko


                            Pozdrawiam
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz

                            • Wojtas_Poznań
                              RS
                              • 2010
                              • 2822

                              takie pytanie: czy ktoś już znieważył swoje TSI zalewając go olejem Orlen Platinum Max Expert 5w30 ? z oznaczeniem V bodajże :idea:
                              bo chętnie bym potestował od wiosny, ale nie wiem czy po zalaniu silnika tym olejem nie zgubię gdzieś rozrządu na mieście :wink:
                              SPOT Poznań:
                              .....
                              ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                              Error 503 Wojtas Unavailable :P

                              Komentarz

                              • leonn
                                RS
                                • 2011
                                • 2727
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez zak14
                                Zamieszczone przez leonn
                                zalewam Liqui Moly Synthoila 5w40 i Ceratec.
                                Za 12 miechów zobaczymy co taka operacja pomogła.
                                :wink:


                                Zamieszczone przez Pidziek
                                MOże konstrukcja do tego się przyczyniła..
                                Pewnie tak.
                                0W20 to do renaulta średnio pasuje, no i ten Accord ma 111tys.km, a nie 245tyś.km, a to też spora różnica.


                                Reasumując wszystko, tak się zastanawiam, czy nie lepiej iść właśnie w strone tych niedrogich oleji, a już sprawdzonych np. ELF czy Lotos plus np. Liqui Moly Ceratec, niż płacić po 200pln i więcej, za te tzw. Topowe oleje. Zwłaszcza przy lpg i krótkich odcinkach, gdzie silnik jest wiecznie nie dogrzany.

                                Komentarz

                                • filip_auto
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 164

                                  Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                                  takie pytanie: czy ktoś już znieważył swoje TSI zalewając go olejem Orlen Platinum Max Expert 5w30 ? z oznaczeniem V bodajże :idea:
                                  bo chętnie bym potestował od wiosny, ale nie wiem czy po zalaniu silnika tym olejem nie zgubię gdzieś rozrządu na mieście :wink:
                                  Myślę że rozrządu to nie zgubisz. Może być lepiej od tego czym obecnie masz zalany. Ja co prawda mam platinum max power 0w40 i po 5000 kilometrów nie mogę na ten olej powiedzieć złego słowa za jakieś dwa miesiące będzie 10000 i wtedy napiszę coś więcej.

                                  Komentarz

                                  • parasite
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1368

                                    Zamieszczone przez leonn
                                    Reasumując wszystko, tak się zastanawiam, czy nie lepiej iść właśnie w strone tych niedrogich oleji, a już sprawdzonych np. ELF czy Lotos plus np. Liqui Moly Ceratec, niż płacić po 200pln za te tzw. Topowe oleje. Zwłaszcza przy lpg i krótkich odcinkach, gdzie silnik jest wiecznie nie dogrzany.
                                    Ja właśnie za namową jednego kolegi :wink: idę w podobną stronę. Mam już Lotosa 5W40 + nano WS2 w garażu, ale wymiana dopiero za za 2-3 miesiące. Zobaczymy jak się to sprawdzi.
                                    AGR 112KM, 232Nm
                                    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                    Komentarz

                                    • leonn
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2727
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez parasite
                                      Ja właśnie za namową jednego kolegi :wink: idę w podobną stronę.
                                      :wink:

                                      Komentarz

                                      • konkon
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 667
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                        Skoro wiadomo że 70% zużycia silnika następuje "na zimno" to dlaczego nie spróbować Lotosa Synthetica Plus, który jak wynika z testów błyskawicznie osiąga temp. roboczą i trzyma stabilne 100 st. Jak oleje 504/507 mają 50 st (płyn 90) tak Lotos niemal łeb w łeb z płynem). Aha zapomniałem- Lotos tylko do kosiarek, a oddział Lotosa szczyci się że to najbardziej dopracowany olej :roll:

                                        PS. od jutra to już bez znaczenia czy ktoś ma super hiper czy kosiarkowy :diabelski_usmiech
                                        PS2. Ceratec sprawdzony, super efekt.
                                        Konrad
                                        OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                        90 konny AGRessor
                                        PerfectServiceBy DGW
                                        WhitePride :smokedevil

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez konkon
                                          dlaczego nie spróbować Lotosa Synthetica Plus
                                          a Ty przypadkiem nie masz zalanego teraz tego Lotosa + Ceratec ew MOS2 ? (tak jak kiedyś pisaliśmy...).

                                          ps. jak najbardziej jestem za "promowaniem" Lotosa i Orlena Max Expert
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • rustin
                                            Ambiente
                                            • 2009
                                            • 120

                                            Paolo możesz odpowiedzieć na moje pytanie

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez rustin
                                              możesz odpowiedzieć na moje pytanie
                                              ad: masz PW.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • konkon
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 667
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                a Ty przypadkiem nie masz zalanego teraz tego Lotosa + Ceratec ew MOS2 ? (tak jak kiedyś pisaliśmy...)
                                                Miał być ale w końcu padło na Amsa AFL i WS2 poprzedzone płukanką :szeroki_usmiech
                                                Lotos niedługo ląduje w Oplu tatowym 1.7 DTI, poprzedni bez plusa spisuje się super.
                                                Konrad
                                                OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                                90 konny AGRessor
                                                PerfectServiceBy DGW
                                                WhitePride :smokedevil

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez konkon
                                                  poprzedni bez plusa spisuje się super.
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • Tippo
                                                    L&K
                                                    • 2009
                                                    • 1349
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                                    215 stron bicia konia, a ja nadal nie wiem co wybrac na serwis teraz ad:

                                                    No dobra, sprobujemy valovoline 0w40.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...