Zamieszczone przez czyzyk64
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez czyzyk64Ustalilem juz , że leja do niego SHELL HELIX ULTA 5w30PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez zak14żelastwa jednak bardzo dużo...
Czego chcieć więcej od takiego oleju! :roll:
Zamieszczone przez rustinSamo to ze ma a5 nie oznacza że ma hths tak jak a1 czyli bodajże do od 2.9 do 3.5?
Przeszukuje każde oleje do forda i nic nie mogę znaleźć lepszego według kart , aby miał takie ccs. Wiem pisaliście że karty to nie wszystko ale dalej nie wiem co jeszcze
PS. Jak dobieracie do skody olej też patrzycie na ccs czy na co?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rustinNie ma podanego dokładnego HTHS
Zamieszczone przez rustinHTHS jak rozumiem napewno mieści się w normie jakie ford zaleca czyli 2.9 do 3.5, tak ?
Zamieszczone przez rustinJak dobieracie do skody olej też patrzycie na ccs czy na co?
Zamieszczone przez rustindalej nie wiem co jeszcze
---> "Dodatki do olejów smarnych stosuje się w celu zmiany, lub poprawy ich właściwości. Jako takie, (w stanie czystym) oleje bazowe nie mogą być stosowane w większości obecnych procesów smarowania. Ich właściwości – jak na przykład odporność na temperaturę, tlen, zużycie itp. muszą być poprawione. Realizowane jest to właśnie dzięki dodatkom. W celu zwiększenia odporności na utlenianie dodaje się „anty utleniacze”. W celu zwiększenia odporności na zużycie dodaje się dodatki zapobiegające przedłużające użycie." itd...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOja tam zawsze patrzę sprzedawczyni w "oczy" i jak ma rozmiar "D" to biorę w ciemno :hmm
Ford ma specyficzną konstrukcję i oleje z HTHS >3,5 się nie sprawdzają. Zak14 i znajomi chwalą Forda Formula F, mimo niskiej ceny.
W Mitsubishi zapewne powinno być 5W30 C2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez konkonW Mitsubishi zapewne powinno być 5W30 C2.Zamieszczone przez czyzyk64do silnika benzynowego 1,6 bez zadnej turbinyPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez konkonjest dopuszczalne także 0w20 w benie
Zamieszczone przez konkonCleartec czyli pewnie TWC to raczej C2Zamieszczone przez PAOLO ESCOC2 jak będzie to też mu nie zaszkodzi - dodatkowa ochrona katalizatora
Low SAPS - bardzo ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,5%), fosforu (0,05%) i siarki (=<0,2%).
Mid SAPS - ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,8%), fosforu (0,07 - 0,09%) i siarki (=<0,3%).
ACEA C2 - Mid SAPS, obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS 2,9-3,5 mPa*s, niska lepkość (0W-XX, 5W-XX), moc jak w A5/B5 jednakże z większymi ilościami popiołu siarczanowego (<=0,8%), fosforu (<=0,07-0,09%), siarki (<=0,3%) niż dla C1.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekPoziom zużycia jakiś masakryczny co dziwne przy w miarę poprawnym pakiecie podstawowych dodatkówZamieszczone przez zak14żelastwa jednak bardzo dużo...
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez zak14żelastwa jednak bardzo dużo...
Po otrzymaniu analizy trochę się przeraziłem tą ilością stali, bo silnik nadal jakoś dziwnie brzęczał, myślałem że mnie remont głowicy czeka, aż tu dwa tygodnie temu zaczęło się rozlatywać sprzęgło w kole pasowym alternatora, wymiana załatwiła sprawę dziwnych dźwięków silnika, teraz chodzi cichutko.
Ciśnienie na cylindrach zmierzone i jest między 12,5-12,8 cóż więcej bez inwazyjnie można zrobić? Więc na razie nic nie grzebie w silniku i po świętach :mikolaj zalewam Liqui Moly Synthoila 5w40 i Ceratec.
Za 12 miechów zobaczymy co taka operacja pomogła.
Zamieszczone przez PAOLO ESCOTo już któraś analiza Blackstone gdzie Elf wypada całkiem poprawnie...Zamieszczone przez PAOLO ESCOJeżeli chodzi o sam olej to wypadł całkiem, całkiem (naprawdę dobry TBN)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez konkonja tam zawsze patrzę sprzedawczyni w "oczy" i jak ma rozmiar "D" to biorę w ciemno :hmm
To widzę, że nie jestem jedyny :szeroki_usmiech
Zamieszczone przez konkonZak14 i znajomi chwalą Forda Formula F, mimo niskiej ceny.
[ Dodano: Czw 20 Gru, 12 01:27 ]
Zamieszczone przez leonnzalewam Liqui Moly Synthoila 5w40 i Ceratec.
Za 12 miechów zobaczymy co taka operacja pomogła.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnMoże z racji dużego przebiegu i lpg, oraz nie robienia nigdy płukanek, może być kwestia niedrożnych kanałów,
MOże konstrukcja do tego się przyczyniła..
Tu masz np. analizę Amsoil 0W20 ! w Polskim Accordzie 2.4 którym jeździ mój klient , auto ma znaczy przebieg oraz ma instalację LPG sekwencyjną.
Jak widać zużycie zerowe mimo 0W20
Jak widać mimo podwyższonej ilości siarki co jest standardem w naszych paliwach LPG olej jeszcze ma dobrą moc do neutralizacji.
I nie ma tu wiekszego o ile wogóle można powiedzieć jakiegokolwiek zużycia z powodu LPG które samo w sobie genberuje gorsze warunki pracy i smarowania w tulei.
Zobacz może po prostu wlejesz lepszej klasy olej i zużycie spadnie o połowę bo po tym produkcie który kosztuje kilkadziesiąt zł nie spodziewałbym się jakiś fajnych i bogatych jakościowo pakietów antyzużyciowych a sam cynk i fosfór to nie wszystko
PozdrawiamProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
takie pytanie: czy ktoś już znieważył swoje TSI zalewając go olejem Orlen Platinum Max Expert 5w30 ? z oznaczeniem V bodajże :idea:
bo chętnie bym potestował od wiosny, ale nie wiem czy po zalaniu silnika tym olejem nie zgubię gdzieś rozrządu na mieście :wink:SPOT Poznań:
.....
ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Error 503 Wojtas Unavailable :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zak14Zamieszczone przez leonnzalewam Liqui Moly Synthoila 5w40 i Ceratec.
Za 12 miechów zobaczymy co taka operacja pomogła.
Zamieszczone przez PidziekMOże konstrukcja do tego się przyczyniła..
0W20 to do renaulta średnio pasuje, no i ten Accord ma 111tys.km, a nie 245tyś.km, a to też spora różnica.
Reasumując wszystko, tak się zastanawiam, czy nie lepiej iść właśnie w strone tych niedrogich oleji, a już sprawdzonych np. ELF czy Lotos plus np. Liqui Moly Ceratec, niż płacić po 200pln i więcej, za te tzw. Topowe oleje. Zwłaszcza przy lpg i krótkich odcinkach, gdzie silnik jest wiecznie nie dogrzany.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Wojtas_Poznańtakie pytanie: czy ktoś już znieważył swoje TSI zalewając go olejem Orlen Platinum Max Expert 5w30 ? z oznaczeniem V bodajże :idea:
bo chętnie bym potestował od wiosny, ale nie wiem czy po zalaniu silnika tym olejem nie zgubię gdzieś rozrządu na mieście :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnReasumując wszystko, tak się zastanawiam, czy nie lepiej iść właśnie w strone tych niedrogich oleji, a już sprawdzonych np. ELF czy Lotos plus np. Liqui Moly Ceratec, niż płacić po 200pln za te tzw. Topowe oleje. Zwłaszcza przy lpg i krótkich odcinkach, gdzie silnik jest wiecznie nie dogrzany.
Komentarz
-
-
Skoro wiadomo że 70% zużycia silnika następuje "na zimno" to dlaczego nie spróbować Lotosa Synthetica Plus, który jak wynika z testów błyskawicznie osiąga temp. roboczą i trzyma stabilne 100 st. Jak oleje 504/507 mają 50 st (płyn 90) tak Lotos niemal łeb w łeb z płynem). Aha zapomniałem- Lotos tylko do kosiarek, a oddział Lotosa szczyci się że to najbardziej dopracowany olej :roll:
PS. od jutra to już bez znaczenia czy ktoś ma super hiper czy kosiarkowy :diabelski_usmiech
PS2. Ceratec sprawdzony, super efekt.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez konkondlaczego nie spróbować Lotosa Synthetica Plus
ps. jak najbardziej jestem za "promowaniem" Lotosa i Orlena Max ExpertPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOa Ty przypadkiem nie masz zalanego teraz tego Lotosa + Ceratec ew MOS2 ? (tak jak kiedyś pisaliśmy...)
Lotos niedługo ląduje w Oplu tatowym 1.7 DTI, poprzedni bez plusa spisuje się super.
Komentarz
-
Komentarz