Wlej 0w15 lub 0w20 bedzie jeszcze lepiej. Lub 5W40 a bedzie gorzej podczas zimnych startow. . pozdrawiam
Czy mam rozumieć, że Twoim zdaniem Supersyn 0W30 jest olejem nieodpowiedni do tego silnika?
Moim zdaniem Twoje spostrzezenia sa oczywiste. A watek sluzy temu aby dobrac jak najlepszy olej do danego silnika i do stylu uzytkowania go a nie olej ktory najlepiej startuje na zimno i porownywac go z innym o zupelnie innej lepkosci "zimowej" bo to kompletnie bez sensu.
Wlej na kolejna wymiane x-lite potem Lazerway-a 0w30 i wtedy ocen ktory 0w30 najlepszy dla Ciebie. milo by bylo gdybys to badaniami potwierdzil.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Ja ekspertem nie jestem. Wiele innych osób zapewne też nie. Jak próbowałem coś znaleźć na temat tego jak sprawuje się ten olej czy też inne 0W30 w tych silnikach to nie natrafiłem praktycznie na nic...
Coś spaprali i tyle a zrzucanie winy na jakieś popioły to nie wierzę.
dokładnie.
Zamieszczone przez AKuba
Dodatki i tak sie zużywają dlatego lepszy jest olej o porządnej bazie, która daje dłuższą (nie zużywa się) stabilność parametrów w pożądanym zakresie.
baza PAO/PAO-ester "swoje robi".
Zamieszczone przez iFi
Supersyn 0W30 jest olejem nieodpowiedni do tego silnika
jest odpowiednim.
Zamieszczone przez rOBERTO795
Twoje spostrzezenia sa oczywiste.
oczywiste ale niepotrzebnie sobie podnosicie ciśnienie :wink:
A ja dziś po trzech dniach odpaliłem Skodzinę, temeratura w nocy około -10/-8 jak odpalałem to było -3 ... olej Amsoil 5W/30 - parametry super na papierze no i co z tego jak narazie "szału" nie ma. Na zimnym silniku usłyszałem przez chwilę zawory no i silnik nie uruchamia się ciszej. Wydaje mi się że silnik też lżej pracował na LazerWay... i jest to też oczywiste bo wcześniej miałem 0W/30 a teraz 5W/30 ...
jak narazie Amsoil 0 : 1 Statoil ...zobaczymy co będzie dalej.
Zamieszczone przez iFi
jak sprawuje się ten olej czy też inne 0W30 w tych silnikach
zalej na przyszłość LazerWay V 0W/30 lub Ravenol SSO 0W/30 - polecam.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
No, przebrnąłem przez wątek i wniosek wyciągnąłem taki że trudniej dobrać olej do silnika niż mi się wydawało.
Mam jako taki przegląd ale i trzeba wziąć pod uwagę kilka czynników. Mam prośbę podpowiedzcie mi, chciałem się z autem związać na dłuższy czas eksploatacji,
nie chcę się go w najbliższym czasie pozbywać więc nie chcę mieć kitu w silniku. Może podam sposób w jaki użytkuję auto:
BFQ+LPG
Rocznie robię 15-20 kkm
Styl jazdy spokojny, ekonomiczny
Przebieg 75 kkm
Odpalany codziennie 70% miasto - krótkie odcinki, 30% trasa
Kilka razy w roku trasa ok 1000 km w okresie letnim
Wymiany co 15kkm
Dolna osłona silnika
Czy przy tym uciekać z tego Castrola Edge 5W40TD?
Czy wskazany przez Was LM HIGH TECH 5W-40 to jedyny słuszny kierunek i czy ktoś wie jak ASO podchodzi do płukanki (auto ma dwa lata).
BTW: Poprzednie auto Felicia 1.3MPI najpierw Mobil 5w50, potem Lotos 5w40 i przy 180kkm czyściutko i żadnych ubytków, wymiana co 10-12kkm.
To, że silnik delikatnie głośniej pracuje (bardziej metalicznie), nie oznacza gorszego oleju lecz odwrotnie, silnik ciszej pracuje na bazie mineralnej HC, niż na prawdziwym syntetyku. Czy to oznacza, że Lazerway V 0W-30 i/lub Supersyn 0W-30 to oleje mineralne HC?
To samo w porównaniu Liqui Moly Top Tec 4100 vs. Synthoil High Tech 5W40
Na Synthoilu (70% PAO, parametrami zjada TT) w zimę byłem przerażony, aż żal pedał gazu pompować, na Top Tecu tak aksamitnie że nie wierzyłem w temp. poniżej zera.
Patrząc na parametry ASLa mamy Noack 7 i CCS 4900 (-30)
Fuchs Race 5W40 przy wyższej lepkości ma Noack 6.6 (Fuchs Race 5W30 ma taki sam jak Ams tylko z wyższym HTHS) i CCS 6500 (Race 5W30 5000)
temp. płynięcia ta sama.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Czy wskazany przez Was LM HIGH TECH 5W-40 to jedyny słuszny kierunek
Pewnie że nie jedyny słuszny, ale jeśli możesz wydać troche więcej kasy na olej, to ja bym zalał jednak LM 5w40.
Zamieszczone przez grzelski
Kilka razy w roku trasa ok 1000 km w okresie letnim
Wymiany co 15kkm Dolna osłona silnika
Na lato to bym Ci proponował zdjąć tą dolną osłonę, ja po zeszłej zimie u siebie zdjałem i już jej nie założyłem . Latem w temperaturze zewnętrznej +36°C w moim BSE bez osłony , podczas jazdy autostradą temperatura oleju wynosiła 116-118°C.
Zamieszczone przez grzelski
czy ktoś wie jak ASO podchodzi do płukanki
W ASO płukanki Ci nie zrobią. Ja w ASO usłyszałem taką odpowiedź;
"Nie zrobimy płukanki bo producent tego nie przewiduję, a po drugie nie zrobimy, bo się silnik rozszczelni."
No chyba że trafisz na jakichś kumatych ludzi w ASO, w co wątpie.
Ja z nowego silnika 1000km zlewałem mineralnego Shella LL, to od razu na X-Lite (stary skład), silnik pracował inaczej, nie głośniej, lecz inna barwa, bardziej metaliczna. Łańcucha ani zaworów nigdy nie usłyszałem, no może sekundę na mrozie.
Najlepszy test to 500km Autobahny i 6,5tyś obr przy +40C, po takim teście mineralny Motul 504.00 powiedział papa.
To samo w porównaniu Liqui Moly Top Tec 4100 vs. Synthoil High Tech 5W40
Na Synthoilu (70% PAO, parametrami zjada TT) w zimę byłem przerażony, aż żal pedał gazu pompować, na Top Tecu tak aksamitnie że nie wierzyłem w temp. poniżej zera.
Hmm, jak na razie obie zimy przejeździłem na LM 0W40 i faktycznie strasznie głośno silnik chodzi jak jest zimny, ale dotychczas myślałem, że diesle po prostu tak mają.
Naprawdę jest aż taka różnica?
parasite, sprawdzone w dwóch różnych markach pojazdów, Ceratec bardzo poprawił sytuację.
Trochę o plusach Synthoila. Szklanki momentalnie się uciszały nawet w -20 st. choć były bardziej słyszalne metalicznie, po roku, 14 tys. w temp. 0 st. większych zmian nie było w czasie wyciszania. TT 4100 potrzebował przed wymianą odczuwalnie więcej. Pobór oleju znikomy. Z opinii Synthoil bajecznie spisuje się w benzyniakach.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Potrzebuję najmocniejszą płukankę, co wybrać? Pacjent to stary silnik fiatowski z niewielkim przebiegiem. Wymiany oleju Texaco 15W-40 były co rok czyli 5-7tyś km, lecz to nie pomogło. Silnik zabity smołą, nagary, szlam, przytkane kanały olejowe w głowicy, zapchane popychacze. Pędzony teraz na mineralnym Lotosie 5W-40 lecz za bardzo brudy nie chcą puścić.
pidziek, dobrze wiesz o co mi chodzi ( jeżeli już... to ja rąk nie myłem olejem :hmm ...tylko wodą a olej był tylko roztarty na dłoni).
Oleje na bazie polialfaolefin nie przypadkowo więcej kosztują.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
BG109 zżera co spotka. U mnie jest w zimie standardowo odma zawalona maseukiem. Po BG cale maseuko rozpuszczone. Nalezy zaznaczyc ze przez odme nie leje sie olej tylko opary 8)
Pidziek- od kiedy po czyszczeniu zalecasz minerała ? i to do TIRa, nie poznaje kolegi :twisted:
W te auto pójdzie, po płukaniu, synthoil LM-a Diesel, kupiony na wyprzedaży za parę złotych. Za dużo już mam tego sprzętu na głowie (na portfelu). Jest duża różnica w działaniu między tanimi płukankami LM, Motul a BG109. Po zastosowaniu BG i wymianie oleju, dalej płukana aktywnie działa w silniku?
Komentarz