W Niemczech do grupy w pełni syntetycznych olejów smarnych zaliczane są produkty na bazie olejów z grupy 4. i 5. (polialfaolefinów i estrów).
W Japonii do grupy substancji w pełni syntetycznych zaliczane są tylko produkty na bazie polialfaolefin.
W Ameryce Północnej oleje mogą być uznane za w pełni syntetyczne, :Bojesie: jeśli indeks lepkości mieszanki mineralnego oleju bazowego (grupa 2.) i syntetycznego oleju bazowego przekracza 120. ad:
Taka norma ma obecnie zastosowanie także w Europie.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Motul 504.00, jak każdy olej 504.00 jest to olej mineralny HC
No ale ma napisane 100% syntetyczny nawet na rynku niemieckim, to możliwe, żeby był to zwyczajny HC?
No i jest jeszcze Lazerway LL 5w30 i wg karty zawiera 30% PAO.
Z drugiej strony taki X-lite 0W-30 też estrów już nie zawiera, jaką ma bazę?
1. Motul 504.00 jak WSZYSTKIE oleje 504.00 nie jest syntetyczny. Wg. kart do 50% HC, niski wskaźnik lepkości, niskie TBN, wysoka temp. krzepnięcia, a do tego z praktyki to że nie wytrzymuje wysokiej temperatury, szybko się przepala i wtedy znika błyskawicznie.
2. Z informacji jakie otrzymałem od Pana Piotra z Motula, X-lite nigdy nie był na bazie estrowej, to był tylko dodatek do rozpuszczenia dodatków. Tak więc "ester base" na opakowaniu to ewidentne naciąganie prawdy. Co nie oznacza, ze ten olej nie daje rady, ba jest jednym z najlepszych obecnie dostępnych olejów cywilnych.
Moze dlatego warto zainteresowac sie olejem Japonskim ??
Pewnie że warto, ja jak bym miał już zalać jakiś syntetyczny olej z za oceanu to właśnie zalał bym ENEOSa. :wink:
Zamieszczone przez Tippo
Przyzanm ze oleju 0w50 to jeszcze nie widzialem :shock:
Nie jest to nowość, ale na naszym rynku mało znany. Jest na forum kolega który kiedyś proponował ten olej. Tylko szkoda, że oleje Eneosa na rynek EU różnią się od tych oleii Eneosa produkowanych na rynek japoński i USA. Co nie znaczy że są złe.
Penrite Oil is a 100% Australian Owned company producing a premium range of vehicle and industrial lubricants, coolants, gear oils, hydraulic fluids and additives. Discover why Penrite is a Better Class of Oil.
Niedługo pojawią się oleje xW-16, xW-12, xW-8, xW-4.
Jednocześnie niektóre oleje sprzedawane dziś jako xW-20 przejdą do niższych klas (4-16), gdyż zawęzi się przedział lepkościowy dla olejów xW-20, aby dać pole do popisu nowym normom.
Dzięki temu każdy będzie mógł wlać sobie wodę 0W-4.
Za niedługo wejdzie do Polski pewien dodatek do ON
Pidziek, pls daj znać co to będzie. Najlepiej w wątku: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...0050&start=575
Swoją drogą dziwi mnie małe zainteresowanie smarnością ON na naszym forum, gdzie tyle diesli jest na pompie VP.
No dobrze, odbiór się ślimaczy przez procedury leasingowe a ja muszę zakupy organizować powoli.
Pacjent to Impreza WRX 2.5T, 56 kkm przelotu, zalany jakimś Castrolem 5W30 12 kkm temu. Czas na wymianę i pytanie co lać? Auto nie będzie katowane, wymiany planuję co 10 kkm czyli raz na rok, olej raczej uniwersalny lato/zima jeśli się da.
Poza tym z racji wieku konieczna wymiana oleju w skrzyni i dyferencjale - jakieś typy?
No dobrze, odbiór się ślimaczy przez procedury leasingowe a ja muszę zakupy organizować powoli.
Pacjent to Impreza WRX 2.5T, 56 kkm przelotu, zalany jakimś Castrolem 5W30 12 kkm temu. Czas na wymianę i pytanie co lać? Auto nie będzie katowane, wymiany planuję co 10 kkm czyli raz na rok, olej raczej uniwersalny lato/zima jeśli się da.
Poza tym z racji wieku konieczna wymiana oleju w skrzyni i dyferencjale - jakieś typy?
Pacjent to Impreza WRX 2.5T, 56 kkm przelotu, zalany jakimś Castrolem 5W30 12 kkm temu. Czas na wymianę i pytanie co lać? Auto nie będzie katowane, wymiany planuję co 10 kkm czyli raz na rok, olej raczej uniwersalny lato/zima jeśli się da.
Poza tym z racji wieku konieczna wymiana oleju w skrzyni i dyferencjale - jakieś typy?
- do skrzyni i dyfra podobno bardzo dobrze się spisuje Motul GEAR300 - http://www.opieoils.co.uk/pdfs/MOTUL...8-%28GB%29.pdf - ciężko będzie podejść coś z 75w90 o zbliżonych parametrach
silnik natomiast (oczywiście bez track days itp.) :lol: zupełnie wystarczy 5w30 ale przez wzgląd na katalizator za jedyne 15tyś.zł chyba będzie lepiej wybrać coś porządnego z GF-5 :roll:
wzgląd na katalizator za jedyne 15tyś.zł chyba będzie lepiej wybrać coś porządnego z GF-5
jeżeli "rozptrujemy" co zalać pod względem ochrony katalizatora to faktycznie można zalać coś bardziej "zdrowego" np Amsoil ASL 5W/30 - kwestia tego czy auto jest na gwarancji czy już nie?
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
PAOLO ESCO, ano Panie jak widać da się mało jeździć. Mój plan na rok to 10 kkm. Może jeszcze jedna ważna informacja chyba, auto jest po programie i moc to siakieś 265 KM.
Komentarz