Zamieszczone przez Sebastian_M26
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
w praktyce 0W40 :twisted:Zamieszczone przez Sebastian_M26Eneos Sustina 0W-50
zapewne tak ale stabilny W30 też da radęZamieszczone przez Sebastian_M26przepływ oleju jest dobrany do olejów xW-40
PAOLO ESCO, chyba Cię rozumiem, z jednej strony chcesz testować z drugiej masz sprawdzone produkty, skoro Statoil sprawdzony to chyba warto się ukłonić w kierunku Ravenola lub Synthoila 0W40 jak masz dostęp :wink:
Komentarz
-
-
dokładnie tak jak piszesz...no ile można na LazerWay jeździć :diabelski_usmiech :lol:Zamieszczone przez konkonchcesz testować z drugiej masz sprawdzone produkty, skoro Statoil sprawdzony
bardziej w kierunku Neste Oil lub Ravenola...choć męczy mnie jeszcze X-Lite i Silkolene 5W30... Chętnie sprawdziłbym Synthoila 0W30 ale w PL nie do dostania.Zamieszczone przez konkonwarto się ukłonić w kierunku Ravenola lub Synthoila 0W40PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Paolo masz jeszcze CFSa 5w30 0w30NT. :-)Zamieszczone przez PAOLO ESCO--->Zamieszczone przez rOBERTO795szkoda by mi bylo meczyc motor olejem 10w:wink:Zamieszczone przez PAOLO ESCOsprawdzenie silnika a potem olej docelowy dopasowany do stanu
Który olej byście wybrali na zalanie do silnika przed wyjazdem do Włoch (1200 km w jedną stronę):
:roll:
-Millers XFS 0W40
-LazerWay V 0W30,
-Silkolene TITAN RACE PRO S 5W30
-RAVENOL Super Synthetic SSO 0W-30
-Neste Oil 0W40
-LazerWayLL 5W30,
-LM Synthoil 0W30 lub 0W40
-RAVENOL WIV SAE 0W-30
-Motul X-Lite 0W30
Może jeszcze "coś" innego... ?OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
leonn - jak chcesz zmienić LM to proponuję na Neste Oil 0W40 - jak to się mówi "będziesz Pan zadowolony" lub Millersa 0W40
no niby wszystko "pięknie" ale w cenie Millersa NT to ja do mojej skodziny zrobię dwie wymiany oleju w silniku :wink:Zamieszczone przez rOBERTO795masz jeszcze CFSa 5w30 0w30NTPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Witam,
Chciałbym dodać swoje trzy grosze co do celowości stosowania płukanek.
Potwierdzam spostrzeżenia PAOLO ESCO, dzisiaj w Golfie żony (silnik 1,4 16V CGGA) po przebiegu 5000 km użyłem płukanki Millersa. Mocno się zdziwiłem widokiem tego co spływało z miski olejowej - czarna breja. Zdziwiłem się bo podczas kontroli poziomu oleju, olej na bagnecie nie wyglądał na taki brudny.
Teraz w silniku na następne 10.000 km jest zalany LOTOS Synthetic Plus 5W-40, mam więc trochę czasu na wybranie oleju docelowego - chętnie zobaczę Wasze propozycje.
A płukanek będę używał przy każdej wymianie.
Komentarz
-
-
Tylko się nie śmiejcie ale po ostatniej wymianie zostało w garażu jak w "mordę strzelił" 0,6 litra Ravenola SSO 0w30 a do mojej kosiarki "klippo" - http://websystem.gismo.se/Gismo/Bild..._k110-0022.jpg - dokładnie tyle wchodzi - dzisiaj próba koszenia i powiem szczerze że to jest to bo lepkość w 100 stopniach jest wyższa niż w mineralnym SAE30 typowo kosiarkowym :szeroki_usmiech - wrażenia następujące:
- silnik nie słabnie po rozgrzaniu
- lżej odpala się sznurkiem :wink:
- wystarczył zbiornik paliwa na 14 arów gdzie wcześniej w 3/4 trzeba było dotankować
na wczasy się nią nie wybieram :haha:
Komentarz
-
-
nooo niestety dokładnie taki sam syf miałem przy pierwszej zmianie oleju i podobnym przebiegu, też w CGGA (pisałem o tym) :evil: Co za "G" leją do tych silników...Zamieszczone przez pepsoczarna breja...olej na bagnecie nie wyglądał na taki brudny
no to masz gotową listę powyżej :P ( nooo może z wyjątkiem Silkolene, bo to nie jest typowy olej do jazdy miejskiej).Zamieszczone przez pepsomam więc trochę czasu na wybranie oleju docelowego - chętnie zobaczę Wasze propozycje.
i jak ten silnik na Lotosie pracuje? Jakieś pozytywne lub negatywne spostrzeżenia masz? Jak odpala na zimno - bez klepania zaworami?Zamieszczone przez pepsojest zalany LOTOS Synthetic Plus 5W-40
:diabelski_usmiechZamieszczone przez REXAXna wczasy się nią nie wybieramPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, nie chcę zmieniać, ale jak by był dostępny ten Eneos to z ciekawości bym go zalał. W to lato szykuje mi się trochę więcej dłuższych tras, teoretycznie to już mam w silniku 0W50, :wink: Synthoil Energy 0W40 + http://www.liqui-moly.pl/features/ka...oduct_sku=2672Zamieszczone przez PAOLO ESCOleonn - jak chcesz zmienić LM
Na razie nie widze wielkich różnic, poza tym że rozgrzewa się trochę dłużej i 50ºC łapie po około 15min.
Komentarz
-
-
pepso, u mnie po 7000 km też olej wyglądał mocno nieciekawie :idea: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...asc&start=2475O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
REXAX czy widziałeś kartę XPERIENCE FS-X 0W/40 lub 5W/40 z podanym składem bazowym? Pocieszająco wygląda zapis: Polyolefins i Esters :P ciekawie jak to w składzie % wygląda - o parametrach tego oleju nie wspomnę. Produkt chyba wart sprawdzenia...ale cena za 4L +- 250 zł :?Zamieszczone przez REXAXMoże Motorex - http://www.se.motorex.com..._svenska(1).pdfPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
z dokładnym składem procentowym niestety nieZamieszczone przez PAOLO ESCOREXAX czy widziałeś kartę XPERIENCE FS-X 0W/40 lub 5W/40 z podanym składem bazowym? Pocieszająco wygląda zapis: Polyolefins i Esters :P ciekawie jak to w składzie % wygląda - o parametrach tego oleju nie wspomnę. Produkt chyba wart sprawdzenia...ale cena za 4L +- 250 zł :?Zamieszczone przez REXAXMoże Motorex - http://www.se.motorex.com..._svenska(1).pdf
zainteresowałem się nim przy okazji bo używam oleju z Motorexa do KTM-a gdzie zalecany jest fabrycznie tylko tam preferowane SAE to 20W60 i prawda jest taka że raz na próbę poszedł do tego silnika SILKOLENE 10w60 i do pięt temu Motorexowi nie dorastał :wink: znajomy zalał w jego miejsce REDLINE 20W60 i też wrócił do Motorexa :wink: silnik jest trochę wymagający (1 cylinder 690 pojemność i 79kW) - zerknij jakie parametry a szczególnie temperaturę płynięcia ma ten KTM RACING 4T 20W60 - http://www.motorexitalia.it/mainwebs...ktm4t_2060.pdf
Komentarz
-
-
- oj tam nie ma - może jeszcze w VW nie zaksięgowali przelewu :twisted: - patrząc na tą listę olei z oficjalną aprobatą to nie wiem czy dla LM nie jest obciachem się na niej znaleźć :haha: obok takich tuzów jak LUKOIL :diabelski_usmiechZamieszczone przez pepsoleonn, , problem polega na tym, że Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40
obecnie nie ma specyfikacji 502.00, a jedynie rekomendację producenta co do tej normy.
Komentarz
-
Komentarz