Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cordoba12
    Ambiente
    • 2012
    • 210
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Dzisiaj wracając z pracy zajechałem na stację zatankować i na półce zobaczyłem..... :P




    a że zbliża się czas zmiany oleju, głupio było nie wziąść i przetestować tego czegoś....
    Mój Szkodnik :-)
    Pozdrawiam
    Rafał

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      pewnie pytał Cię o to każdy, pewnie się chwaliłeś w temacie tutaj - ale jaki olej używasz u siebie w aucie ?
      Jest w podpisie. W każdym aucie u mnie i u moich znajomych. I ja nic z tego nie mam-tylko to poprostu dobry produkt.

      Osobiscie w Skodzie CFS 5w40. Wymiany co ok 6-7 tyś km.
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • Sezzam
        Drive
        • 2013
        • 89
        • Octavia I (1U2)
        • AGU 1.8 20VT 150 KM

        Dobra to ja zapytam tak bo jednoznacznej odpowiedzi nigdzie nie znalazłem. O1 1.8T AGU 150KM - dosyć często pracuje na wysokich obrotach. Był zalany Platinum 10W40, na wymianie nie mieli i zalałem go ELFem 10W40. Przebieg 210tkm umówmy się, że nie bierze oleju (głupi dolałem 2L jak stał tak trochę pochylony i prawie na miarce nic nie było). Jaki olej zalać żeby tak eksploatowany silnik i turbo pożyły jak najdłużej? Jeśli to coś zmienia to na LPG jeździ. Do tego oleju co jest w sumie nic nie mam ale wolę przed kolejną wymianą się spytać tu niż polegać na opinii sprzedawcy w motoryzacyjnym, mimo że sprawdzonym.

        Komentarz

        • rOBERTO795
          RS
          • 2009
          • 3465
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          Zamieszczone przez Sezzam
          Dobra to ja zapytam tak bo jednoznacznej odpowiedzi nigdzie nie znalazłem. O1 1.8T AGU 150KM - dosyć często pracuje na wysokich obrotach. Był zalany Platinum 10W40, na wymianie nie mieli i zalałem go ELFem 10W40. Przebieg 210tkm umówmy się, że nie bierze oleju (głupi dolałem 2L jak stał tak trochę pochylony i prawie na miarce nic nie było). Jaki olej zalać żeby tak eksploatowany silnik i turbo pożyły jak najdłużej? Jeśli to coś zmienia to na LPG jeździ. Do tego oleju co jest w sumie nic nie mam ale wolę przed kolejną wymianą się spytać tu niż polegać na opinii sprzedawcy w motoryzacyjnym, mimo że sprawdzonym.
          Jak LPG to coś z pełnym pakietem dodatków-najlepiej 100% syntetyk:

          Millers Trident 5w40
          Motul X-cess 5w40 i kilka innych :P

          Zmiana maks co 8-10 tyś km. Dobrze byłoby jakąs płukankę przed wymianą zastosować.
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz

          • obloz
            Classic
            • 2010
            • 41
            • Opel

            Jak LPG to coś z pełnym pakietem dodatków-najlepiej 100% syntetyk:

            Millers Trident 5w40
            Motul X-cess 5w40 i kilka innych
            czy przypadkiem X-cess nie jest 100% HC ? Nie wiem jak Trident, ale po specyfikacji, która daje millers - to też dupy nie urywa...

            To może już lepiej Fuchsa SuperSyna 5w40 ( widziałem kartek msds, niby ma od 5-10% PAO). Mówie tu o zwykłym supersyn, bez żadnych dodatków literowych typu : S, SL, R, LongLife.

            Też stoję przed wymianą oleju u siebie, myślę że nie ma co przepłacać za motula ( tego konkretnie) skoro i tak nie jest prawdziwym syntetykiem.

            Sam nie wiem co zalać teraz...

            W sumie to każdy olej wytrzyma te 8tys.km do wymiany
            Chevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007

            Komentarz

            • rOBERTO795
              RS
              • 2009
              • 3465
              • Octavia III (5E3)
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              Zamieszczone przez obloz
              ale po specyfikacji, która daje millers - to też dupy nie urywa...
              żadna karta Millersa dupy nie urywa a te oleje spisują sie naprawde fantastycznie
              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                Zamieszczone przez rOBERTO795
                Zamieszczone przez obloz
                ale po specyfikacji, która daje millers - to też dupy nie urywa...
                żadna karta Millersa dupy nie urywa a te oleje spisują sie naprawde fantastycznie
                i odziwo przy przebiegu 10kkm na millersie silnik nadal przyjemnie pracuję w przeciwieństwie co do poniektórych olejów :szeroki_usmiech
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • rOBERTO795
                  RS
                  • 2009
                  • 3465
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  Zamieszczone przez piramida
                  Zamieszczone przez rOBERTO795
                  Zamieszczone przez obloz
                  ale po specyfikacji, która daje millers - to też dupy nie urywa...
                  żadna karta Millersa dupy nie urywa a te oleje spisują sie naprawde fantastycznie
                  i odziwo przy przebiegu 10kkm na millersie silnik nadal przyjemnie pracuję w przeciwieństwie co do poniektórych olejów :szeroki_usmiech
                  "moje" Millersy do tylu kilometrów nie jeżdżą :P
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz

                  • Pidziek
                    RS
                    • 2011
                    • 1845

                    No mnie to nie dziwi jeździ kupe aut na olejach CFS , RACE PRO S które nie mają norm i jest dużo lepiej niż na olejach z normami VW :-)
                    Na zimę CFS 0W30 NT ? :-)
                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                    http://www.zmienolej.pl/
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                    Komentarz

                    • rOBERTO795
                      RS
                      • 2009
                      • 3465
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      Zamieszczone przez Pidziek
                      No mnie to nie dziwi jeździ kupe aut na olejach CFS , RACE PRO S które nie mają norm i jest dużo lepiej niż na olejach z normami VW :-)
                      Na zimę CFS 0W30 NT ? :-)
                      Do kogo to?
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      • piramida
                        RS
                        • 2009
                        • 12222
                        • Superb III (3V3)

                        Zamieszczone przez rOBERTO795
                        Zamieszczone przez piramida
                        Zamieszczone przez rOBERTO795
                        Zamieszczone przez obloz
                        ale po specyfikacji, która daje millers - to też dupy nie urywa...
                        żadna karta Millersa dupy nie urywa a te oleje spisują sie naprawde fantastycznie
                        i odziwo przy przebiegu 10kkm na millersie silnik nadal przyjemnie pracuję w przeciwieństwie co do poniektórych olejów :szeroki_usmiech
                        "moje" Millersy do tylu kilometrów nie jeżdżą :P
                        ja ostatnio nastukałem ponad 10kkm na CFSie :szeroki_usmiech
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz

                        • Pidziek
                          RS
                          • 2011
                          • 1845

                          Przykładowa fotka głowicy z silnika VVT-I po 116 kkm przebiegu całkowitego, w tym 78 kkm na oleju Mobil1 0W40 i 38 kkm na oleju AMSOIL 0W30.

                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                          http://www.zmienolej.pl/
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                          Komentarz

                          • rOBERTO795
                            RS
                            • 2009
                            • 3465
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            Zamieszczone przez Pidziek
                            Przykładowa fotka głowicy z silnika VVT-I po 116 kkm przebiegu całkowitego, w tym 78 kkm na oleju Mobil1 0W40 i 38 kkm na oleju AMSOIL 0W30.

                            Obrazek
                            a po co "czapke" ściągaliscie?
                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                            Komentarz

                            • Pidziek
                              RS
                              • 2011
                              • 1845

                              regulacja luzu zaworowego a raczej kontrola luzów :-)
                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz

                              • leonn
                                RS
                                • 2011
                                • 2728
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez Sezzam
                                O1 1.8T AGU 150KM - dosyć często pracuje na wysokich obrotach. Był zalany Platinum 10W40, na wymianie nie mieli i zalałem go ELFem 10W40. Przebieg 210tkm umówmy się, że nie bierze oleju
                                Po tym 10W40 zrób obowiązkowo płukankę


                                Zamieszczone przez Sezzam
                                Jaki olej zalać żeby tak eksploatowany silnik i turbo pożyły jak najdłużej? Jeśli to coś zmienia to na LPG jeździ.
                                Najlepiej syntetyk Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 Spokojnie 13tys wytrzyma.

                                Zamieszczone przez Sezzam
                                wolę przed kolejną wymianą się spytać tu niż polegać na opinii sprzedawcy w motoryzacyjnym, mimo że sprawdzonym.
                                Ja bym się opinią tego sprzedawcy nie sugerował, skoro Ci sprzedał 10W40 to tego silnika.

                                Komentarz

                                • EŁ
                                  L&K
                                  • 2004
                                  • 1168
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                  Zamieszczone przez aldam
                                  Do tsi to nie przypadkiem oleje 504/507 nalezy lac?
                                  o co chodzi z tym olejem? Motul pozycjonuje najwyzej Specifica 504/507 na swojej liscie do TSI.....nie polecacie go lać? czemu ten X-lite jest lepszy?

                                  Komentarz

                                  • Crumb
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 1

                                    Witam, mam podobny problem, tzn. Octavia 2,0 115 kM 2002 zjada mi litr na 1500 km. Jednak problem nastąpił dopiero po wymianie oleju na 5W40W. Jak kupiłem auto nie dymiło. Kolega doradził mi wymianę oleju na lepszy i zaczął żreć.

                                    w serwisach już chcieli abym remontował silnik, ale jeden magik zalecił powrót do półsyntetyka 10W40 i uszczelniacz. Ale efekty dopiero po kilku tysiącach można zobaczyć.

                                    [ Dodano: Sro 17 Lip, 13 13:11 ]
                                    Instrukcja obsługi strona 74 - zużycie oleju może być nawet 1 l na 1000 km.
                                    Crumb

                                    Komentarz

                                    • Ayu
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 4154

                                      , 504/507 to norma "eko" long life, a X-litelite 502,503 i 505 , ale co do X-lite 0W30 i brała mi Octa tak coś 0,5 l na tydzień jak latałem w trasę.

                                      Komentarz

                                      • elemenateur
                                        Elegance
                                        • 2007
                                        • 803

                                        Zamieszczone przez Crumb
                                        Witam, mam podobny problem, tzn. Octavia 2,0 115 kM 2002 zjada mi litr na 1500 km. Jednak problem nastąpił dopiero po wymianie oleju na 5W40W. Jak kupiłem auto nie dymiło. Kolega doradził mi wymianę oleju na lepszy i zaczął żreć.

                                        w serwisach już chcieli abym remontował silnik, ale jeden magik zalecił powrót do półsyntetyka 10W40 i uszczelniacz. Ale efekty dopiero po kilku tysiącach można zobaczyć.

                                        [ Dodano: Sro 17 Lip, 13 13:11 ]
                                        Instrukcja obsługi strona 74 - zużycie oleju może być nawet 1 l na 1000 km.
                                        Dopuszczając taki pobór, producent się tylko zabezpiecza. Uszczelniacza osobiście bym nie lał, bo może uszczelnić więcej niż trzeba i problem gotowy. Albo lej dobre 10W40, albo zlokalizuj i usuń przyczynę ubytku/spalania oleju i zalewaj 5W40.

                                        Komentarz

                                        • konkon
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 667
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                          2.0 115 miały wadę fabryczną, ciekawe co to za 5w40 że pobór wzrósł względem 10w40.
                                          Konrad
                                          OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                          90 konny AGRessor
                                          PerfectServiceBy DGW
                                          WhitePride :smokedevil

                                          Komentarz

                                          • EŁ
                                            L&K
                                            • 2004
                                            • 1168
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                            Zamieszczone przez hotrain
                                            , 504/507 to norma "eko" long life, a X-litelite 502,503 i 505 , ale co do X-lite 0W30 i brała mi Octa tak coś 0,5 l na tydzień jak latałem w trasę.
                                            ale 502,503 i 505 to starsze normy...a 504/507 to nowsze normy do nowych silników FSI.....wiec chyba ten x-lite nie spełnia norm dla nowych tsi? a może źle mysle.......?.....czy chodzi o long life?

                                            Komentarz

                                            • słoń
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 777

                                              Zamieszczone przez
                                              czy chodzi o long life?
                                              dokładnie o to

                                              Komentarz

                                              • leonn
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2728
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Zamieszczone przez konkon
                                                ciekawe co to za 5w40 że pobór wzrósł względem 10w40.
                                                Tez jestem tego ciekaw.

                                                Wymiana pierścieni i uszczelniaczy jest potrzebna w tym przypadku, a nie lanie jakichś uszczelniaczy przy takim poborze oleju.

                                                Komentarz

                                                • uli07
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 391
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                  Castrol nie ma w swojej ofercie jakiegokolwiek oleju syntetycznego, bo jest droższy w produkcji (i nie tylko castrol, tak samo mobil,shell i reszta "czołówki marketingowej").

                                                  Każdy olej 504 00 507 00 to olej mineralny.
                                                  To jak to sie ma do informacji na stronach Mobil i Castrol?
                                                  Dla przykladu:

                                                  napisane jest ze to w pelni syntetyczny olej.

                                                  W opisie (poza butelka) Castrol Edge 5w30 nie moge znalezc slowa syntetyczny.
                                                  Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                                  Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                                  Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez uli07
                                                    http://www.mobil1.pl/olej...5w-30.aspx#tabs
                                                    pochodna PAO 1-5% . O Mobilu i PAO już było - zajrzyj na str 164 i 28.
                                                    Zamieszczone przez uli07
                                                    W opisie (poza butelka) Castrol Edge 5w30 nie moge znalezc slowa syntetyczny.
                                                    :lol:

                                                    "olej zagęszczony., modyfikowany chemicznie. - "base oil - highly rafined 90-95%" cytaty z karty MSDS Castrol Edge 5W/30.
                                                    ...ale spotkałem się z też z informacjami, że w niektórych produktach Castrola Edge (tych austrackich chyba :roll: ) znajduje się PAO +- 30%.
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...