Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rOBERTO795
    RS
    • 2009
    • 3465
    • Octavia III (5E3)
    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

    na cfs 5w40 bylo ok 120'C na cfs 5w40 NT jest 112'C. tak kiedys byl M1 0W40-ale do momentu w ktorym przestal byc syntetyczny.

    Czekam na 0W40-full saps od Millersa, bo Motul póki co nieosiagalny a niby jest oczywiscie mowa o X-max-ie nie o Trophy.
    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

    Komentarz

    • Ayu
      RS
      • 2009
      • 4154

      Zamieszczone przez rOBERTO795
      bo Motul póki co nieosiagalny a niby jest oczywiscie mowa o X-max-ie nie o Trophy.
      ale jak to nie osiągalny jak mam dziś mieć dostawę?

      Komentarz

      • Pidziek
        RS
        • 2011
        • 1845

        W opisie jest ze plynie przy -60, w tabeli -53, to jak to w koncu jest??
        Kolor DIN ISO 2049...........................................2,5 ASTM

        Gęstość w 15 oC DIN 51757...............................0,843 g/ml

        Lepkość dynamiczna w -35st.C DIN 51398............5100 mPas

        Lepkość kinematyczna w 100 st.C DIN 51562-1.....12,1 mm2/s

        Lepkość kinematyczna w 40 st.C DIN 51562-1.......67,6 mm2/s

        Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592..............234 st.C

        Lepkość dynamiczna DIN ISO 2909.......................178

        Temp. jeszcze nie znam ale na pewno nie gorzej niż "ty;lo" -51st.C ważniejsze jest pompowalność która wypada świetnie.

        Olej tylko Manheim i tam robiony
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz

        • rOBERTO795
          RS
          • 2009
          • 3465
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          Zamieszczone przez hotrain
          ale jak to nie osiągalny jak mam dziś mieć dostawę?
          Zamowiony dla mnie przyszedl w "starej" formulacji czyli Mid Saps. Bo miałem ochote w zime spróbować 0w40. Ale na Millersa też troszke trzeba poczekac .
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz

          • filip_auto
            Ambiente
            • 2011
            • 164

            U mnie po przesiadce z Platinum max power 0w40 na moula x-lite 0w30 silnik jest trochę głośniejszy na wysokich obrotach,szybciej się rozgrzewa temperatura oleju w granicach 90-98 stopni pali mniej około 0,2 lpg i co najważniejsze jak narazie nie widać majonezu pod korkiem.

            Komentarz

            • leonn
              RS
              • 2011
              • 2727
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Zamieszczone przez filip_auto
              i co najważniejsze jak narazie nie widać majonezu pod korkiem.
              filip_auto, daj znać w lutym, marcu jak sprawa z masełkiem pod korkiem będzie wyglądała, bo u mnie też na razie nic nie widać :wink: A się właśnie zastanawiam, czy nie zalać 0W30 :roll: ale jeszcze na tą zimę pójdzie chyba 0W40+Ceratec 8)

              Komentarz

              • sonic
                Ambiente
                • 2012
                • 155
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                Kupiłem Octavię II FL 2011 z silnikiem 1,8 TSI z przebiegiem 37.000 km - no i poziom oleju jest obecnie tylko ca. 1/4 wysokości miarki , a serwis olejowy na 45.000 km tj.dopiero za 8.000 km - więc muszę zrobić dolewkę.

                Zakładając, że w srewisie nalali do górnej granicy miarki bagnetu, to przez 7 tys. spalił ca.0,7 litra - ale pewności nie mam ile było nalane .

                Poprzedniemu właścicielowi zalali w serwisie silnik olejem ELF Solaris LLX 5W30.
                Wymiana oleju była robiona na 15 tys oraz na 30 tys km - więc w trybie normalnym, a nie longlife przedłużonym. Nie mam obecnie tego ELFa na dolewkę kupionego i jest on trudno dostepny na rynku - jakieś pojedyńcze sztuki na aukcjach - i to jeszcze nie wiadomo z jakiego źródła pochodzą. Pomyślałem więc, ze może zastosuje inny olej polecany na OCP, ale powstały poniższe pytania.

                Ja robie rocznie ca. 20 tys km, głównie krótkie trasy do pracy ca. 14 km w jedną stronę ( poza miastem), rzadko jakaś traska ,więc przegląd na 45 tys dopadnie mnie pewnie na wiosnę.

                Co radzicie z poniższych rozwiązań:

                - teraz zrobić dolewkę koniecznie tego samego elfa co siedzi w silniku, a na wiosnę przy wymianie zalać jakimś całkiem innym dobrym olejem do benzyniaka TSI ( wybiorę go bazując na Waszej wiedzy i doświadczeniu)

                - czy można dolać teraz dowolnego - dostępnego u kolegów dystrybutorów forumowych - oleju "kompatybilnego z w/w elfem' z pewnego źródła ( tak sugerował mi jeden z kolegów :wink: , teraz piszę na forum w szerszym gronie, bo pytania i wątpliwosci się rozmnożyły, a i może komuś się przyda informacja o dolewkach taka jak u mnie ma miejsce) , a dopiero na wiosnę zastanowić się na jaki się przesiąść olej ?

                - albo całkiem inaczej tj. czy mogę zrobić tak: kupię bańkę 5 litrów oleju X jakiegoś dobrego do TSI i obecnie zrobię z niego dolewkę do ELFA( myslę, że ok. 0,5 litra wystarczy - to będzie wtedy na podziałce 2/3 wyskokości) , a jak na wiosne będę miał wymianę oleju to ta rozpoczęta bańka wystarczy wtedy jak znalazł. Tylko pytanko jaki olej X z proponowanych w tym wątku na forum mogę dolać do posiadanego w silniku elfa ?

                Komentarz

                • jarekbarcaaa
                  Ambiente
                  • 2013
                  • 204

                  na twoim miejscu wymienił bym teraz olej a nie kombinował koszt 200 zł i 15 tyś km spokoju albo 30 tys km zalezy co preferujesz olej polecam taki>>> Specific 504 00 507 00 5W-30 do twojego engine wchodzi 4,5 litra a bańki sa 5 l. Pozdrooo

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez sonic
                    teraz zrobić dolewkę koniecznie tego samego elfa co siedzi w silniku, a na wiosnę przy wymianie zalać jakimś całkiem innym dobrym olejem do benzyniaka
                    jeżeli nie jesteś pewny co do stanu oleju to zmień go przed zimą a nie po zimie... Zmieniając przed, bedziesz miał pewność że Twój silnik będzie dobrze chroniony. Silnik najwięcej zużywa się przy zimnym rozruchu, więc warto zadbać by zwłaszcza w zimie był porządnie smarowany.

                    Co do oleju to zamiast Elfa możesz lać Totala - to przecież jeden koncern :wink:

                    http://allegro.pl/listing/listing.ph...ie+dzia%C5%82y + http://www.lubadmin.com/upload/produ...ang_1/5833.pdf

                    Jak chcesz napisz do RobertaM http://sklep-oleje.pl/pl/p/ELF-SOLARIS-LLX-5W-30/1473 ma Elfa Solaris LLX 5W30

                    Zamieszczone przez jarekbarcaaa
                    wymienił bym teraz olej a nie kombinował
                    dokładnie :kufel
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • Sebastian_M26
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1823
                      • Superb II (3T4)

                      A pozatym czy to Elf czy Castrol czy Tesco, Orlen lub Motul, każdy 504.00 to to samo czyli dno i wodorosty. Trudno będzie znaleźć coś gorszego od 504.00.
                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                      Komentarz

                      • rezon
                        RS
                        • 2006
                        • 1894
                        • Volvo
                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        Zamieszczone przez Sebastian_M26
                        pozatym czy to Elf czy Castrol czy Tesco, Orlen lub Motul, każdy 504.00 to to samo czyli dno i wodorosty. Trudno będzie znaleźć coś gorszego od 504.00.
                        Kolejny bardzo "mądry i pouczający post". Ty tak na podstawie badań, doświadczeń czy tylko internetu? :roll:

                        Komentarz

                        • sonic
                          Ambiente
                          • 2012
                          • 155
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                          Dzięki Panowie za uwagi i podpowiedzi olejowe. A zakładając, że ja robie rocznie ca. 20 tys km, głównie krótkie trasy do pracy ca. 14 km w jedną stronę ( poza miastem), rzadko jakaś traska ; silnik 1,8 TSI - to na takie warunki jazdy jakiś konkretnie szczególnie olej sugerowalibyście ( uwzględniając jego skomplikowane parametry chemiczne - które niestety niewiele mi mówią) - czy wystarczy jak zakupię jakiś olej polecany w tym wątku -aby tylko spełniał normy Specific 504 00 507 00 5W-30 ???


                          Zamieszczone przez rezon
                          Elf czy Castrol czy Tesco, Orlen lub Motul, każdy 504.00
                          mam zamiar zmienić tego elfa - ale ten akurat dokładnie, który mam w silniku spełnia obie normy VW 504.00 oraz 507.00 więc może nie taki najgorszy to wodorost jest :wink: No chyba, że masz na myśli tego producenta ogólnie ..

                          Komentarz

                          • paweł2
                            L&K
                            • 2010
                            • 1405

                            Panowie slyszal ktos o oleju Exstreme Mannol?
                            Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez sonic
                              spełnia obie normy VW 504.00 oraz 507.00 więc może nie taki najgorszy to wodorost jest
                              specyfikacja VW 504.00 - dla silników benzynowych a VW 507.00 dla diesla... występują łącznie i nie ma tu nic do rzeczy czy jest lepsza czy gorsza specyfikacja...po prostu jest to kolejna specyfikacja VW opracowana dla nowych jednostek silnika z filtrem cząstek stałych w dieslu i trójdrożnych katalizatorów w silniku benzynowym.

                              Jeżeli auto zostało wyposażone w filtr cząstek stałych (DPF / FAP) lub w trójdrożny katalizator (TWC) to w silniku powinien być stosowany dedykowany dla tego typu silników olej, chyba że producent dopuszcza inną opcję (jak w przypadku silnika benzynowego ale w przypadku TDI z DPF-em już nie...).

                              Lista specyfikacji VW:
                              VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach.
                              VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata).
                              VW 503 01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT).
                              VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do nowych silników benzynowych FSI/TSI.
                              VW 505 00 - Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez turbodoładowania.
                              VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami.
                              VW 506 00 - Norma do silników Diesla z przedłużonym okresem między wymianami.
                              VW 506 01 - Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedłużonym okresem między wymianami (WIV).
                              VW 507 00 - Oleje z systemem Longlife. Do silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych bez dodatku paliwa.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • Pidziek
                                RS
                                • 2011
                                • 1845

                                Panowie slyszal ktos o oleju Exstreme Mannol?
                                Ja tak ale od strony zastosowanych baz olejowych , olej popularny.
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz

                                • paweł2
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1405

                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                  a tak ale od strony zastosowanych baz olejowych , olej popularny.
                                  Mozna tym zalac poczciwe 1.6MPI?Chodzi o syntetyc 5W/40.
                                  Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                  Komentarz

                                  • KubaMpakiet
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 279

                                    PAOLO co tu daja?

                                    Meguin spolka LIQUI MOLY
                                    Audi 1.8T AVJ

                                    Silnik smaruje
                                    Ravenol SSL

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                      co tu daja?
                                      uwodornione PAO - Poly-olefin coś w stylu HYDROGENATED POLY-alpha-OLEFIN - w praktyce oznacza to, że PAO stabilizowane jest przez przepuszczanie gazowego wodoru przez PAO - kategoria PAO 4-tej grupy
                                      siarczek alkilofenolanu wapniowego o rozgałęzionym łańcuchu-fenol
                                      poliamino-poliolefino-imid kwasu bursztynowego - PAO
                                      pochodna estrów, sole cynku, polimer

                                      :chytry nie za dużo chciałbyś wiedzieć ...
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • KubaMpakiet
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 279

                                        Czyli na bogato :diabelski_usmiech
                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO

                                        :chytry nie za dużo chciałbyś wiedzieć ...
                                        :tuk: :lol:
                                        Audi 1.8T AVJ

                                        Silnik smaruje
                                        Ravenol SSL

                                        Komentarz

                                        • Dejwid
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 416
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                          Powiedzcie mi Panowie, bo już sam nie wiem, jaki olej najlepiej zalać do 2.0 TSI?

                                          Motul X-lite,
                                          Amsoil - jaki?


                                          pozdr.
                                          Fabia 1.9 TDI V/RS-Line ---> Octavia 1.9 TDI V/RS-Line ---> Octavia 2.0 TSI V/RS

                                          Komentarz

                                          • Sebastian_M26
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 1823
                                            • Superb II (3T4)

                                            Signature Series 0W-30
                                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                            Komentarz

                                            • pedros
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1958
                                              • Volkswagen
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                              Signature Series 0W-30
                                              HTHS 3.1 nie za mało? :diabelski_usmiech

                                              Komentarz

                                              • Hołowczyc20
                                                Drive
                                                • 2013
                                                • 67

                                                Zamieszczone przez pedros
                                                Signature Series 0W-30


                                                HTHS 3.2 nie za mało?
                                                Właśnie troche za mało to po pierwsze,po drugie SAPS 1.1 więc nie bardzo się nadaje do TSI/TFSI :P

                                                Komentarz

                                                • dimpas
                                                  Drive
                                                  • 2013
                                                  • 56
                                                  • Octavia III combi (5E5)
                                                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                                  Zamieszczone przez Hołowczyc20
                                                  Zamieszczone przez pedros
                                                  Signature Series 0W-30


                                                  HTHS 3.2 nie za mało?
                                                  Właśnie troche za mało to po pierwsze,po drugie SAPS 1.1 więc nie bardzo się nadaje do TSI/TFSI :P
                                                  Pod względem SAPS, to Motul X-lite wypada również niezbyt korzystnie w kontekście TSI/TFSI - 1,5%.
                                                  Ja również ostatnio zastanawiałem się nad wyborem oleju (z normą 502) do TSI spełniającego EURO5, ale miałem zbyt dużo wątpliwości co do stosowania olejów z tak wysokim poziomem SAPS. Ostatecznie zdecydowałem się na olej 5W-30 z ACEA C3.

                                                  Komentarz

                                                  • Sebastian_M26
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 1823
                                                    • Superb II (3T4)

                                                    Ja mam ponad 60tyś w TSI, na SAPS 1,5%, a w innym ponad 100 na TWC i nic złego się nie dzieje, a katalizator to ostatnie zmartwienie jakie mam. Bardziej się boje rozpuszczalników czy innego świństwa w paliwie, niż tego.
                                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...