Zmiany - podstawowe parametry fizyko-chemiczne oleju BEZ ZMIAN.
Natomiast Neste Oil uzyskał nowe specyfikacje.
I tak "stara" wersja posiadała:
ACEA A3/B4
API SJ/CF
VW 502 00/505.00,
MB 229.1
BMW LL-98
"Nowa" wersja ma:
ACEA A3/B4
API SN/CF
VW 502.00/505.00
MB 229.3 and 229.5
BMW LL-01
Renault RN 0700/0710
Proponuję zwrócić uwagę zwłaszcza specyfikację MB 229.5 - TBN dla tego oleju musi wynosić obecnie 10
Ale się ucieszyłem z tej nowiny - czyli Neste po raz czwarty
ps.jeszcze nigdy nie zalałem tego samego produktu 4 razy z rzędu - chyba się starzeję :roll:
ojtam ojtam.
olej ma być primo dopasowany do silnika.
jest techologia drozsza i tansza.
jest tez interwal wymiany oraz warunki wplywajace na kondycję oliwy mowiace o skroceniu interwalu.
owszem sa ludzie ktorzy jal zapłacą za skutki marketinu sa szczesliwsi i spelnieni.
to byl tylko wstep i pretekst do najserdeczniejszych zyczen dla nas wszystkich ....
Zdrowych Wesołych.
Dzis trasa 2x 130 km 3 osoby na pokładzie + ok 70kg bagażu, predkosci od 50-190km/h maks temp oleju 103'C Millers CFS 5w40 NT miażdży pod tym względem wszystko co miałem wcześniej.
Oczywiście spokojnych Świąt i wszystkiego dobrego.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Dzis trasa 2x 130 km 3 osoby na pokładzie + ok 70kg bagażu, predkosci od 50-190km/h maks temp oleju 103'C Millers CFS 5w40 NT miażdży pod tym względem wszystko co miałem wcześniej.
Oczywiście spokojnych Świąt i wszystkiego dobrego.
i to popieram na maxa zamiast powiedzmy placic w niby aso za serwis olejowy ponad 600 i wleja oem lonflife castrol hc low saps za 11 netto litr w zakupie to lepiej dac 300 za za olej i napieszczac sie 100% pewnoscia ze motor dostal prawidlowa oliwe.
ps kusi mnie to NT i to jako umysl ścisły w pelni popieram i akceptuje bo to jest sedno tribologii.....
Z racji wycofania X-lite`a - załalem na druga wymiane X-maxa 0W-40. Powiem szczerze, ze nie czuje roznicy. jest miekko, cicho i bez klekoty przy odpalaniu. temperature trzyma bardzo podobnie.
Obecnie mam zalanego Castrol Magnatec 5w40, ktoś tu polecał m.in Motula xcesa 5w40 śmiało mogę wymienić? nie będzie jakiś niespodzianek przy zmianie na inny? , co ewentualnie innego polecacie? przebieg mam 80 tys.
Hej
Chyba bym dostał oczopląsu przebijając się przez cały topic więc uprzejmie proszę o podanie kilku olejów jakie byłyby "dobre" do 1.4 tsi 122km CAXA - wymiana co 15kkm
Dzięki za informację, jeżdżę na tym SYNTHOILU HIGH TECH 5W40 już ze dwa miesiące, a wcześniej jeździłem na Castrolu magnatecu i jakiejś różnicy nie wyczuwam, ale jak mówicie, że ten SYNTHOIL robi mojemu silnikowi dobrze to OK
Hej
Chyba bym dostał oczopląsu przebijając się przez cały topic więc uprzejmie proszę o podanie kilku olejów jakie byłyby "dobre" do 1.4 tsi 122km CAXA - wymiana co 15kkm
Kolego - jezdzilem na X-lite`cie. teraz zalalem X-maxa 0W-40 - ideal do TSI.
Komentarz