Mój silniczek zjadł sporo oleju Neste 0-W40. Trasa Nowy Targ - Praga - Nowy Targ, około 800 km autostradami i ekspresówkami kosztowało ok. 1/3 bagnetu. Prędkości nie były duże. Sporadycznie 160, ale najczęściej 120-130, gdyż ta czeska autostrada D1 jest w kiepskim stanie i pełno ograniczeń, a z powrotem to lało jak z cebra, więc i prędkość do 120 km/h. Za to temperatura raczej nie przekraczała 120 stopni.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Oj niestety dobrze myślisz- to służbowe auto więc.....Zamieszczone przez PAOLO ESCOa na jakim oleju serwisowym jeździ ? Chyba nie na tym o którym myślę... :roll:Zamieszczone przez rOBERTO795Opel Corsa 1,4OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Olej
Panowie doradźcie jaki olej do OII 1.6mpi bse, olej longlife, tylko jak wiadomo w silniku występuje zimowa pora masło pod korkiem tak wiec ktory olej zakupić, dziękuje za radę i pozdrawiam
Zastanawiam sie nad Millers XF longlife 0W40Skoda Octavia II FL
Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru
https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/
Komentarz
-
-
Jaki olej stosujesz, filtr ?Zamieszczone przez obrusU mnie masło jest na każdym oleju.Skoda Octavia II FL
Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru
https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/
Komentarz
-
-
Paolo cos sie lenisz ostatnio, brakuje jeszcze testu Mobila jak lubrykantu analnegoZamieszczone przez PAOLO ESCOOczywiście wpakowałem ręce do oleju a potem pod gorącą wodę z płynem do naczyń i tak:
- Mobil1 0W40 - tłusty ale szybko można dłonie domyć, mocno czuć detergenty/chemię (dwa razy sprawdzałem)
- Neste 0W40 - bardziej tłusty niż Mobil ale nie czuć detergentów
W obu w/w przypadkach warstwa olejowa była grubsza i bardziej wyczuwalna.
- Neste 0W20 - "cienki" i wg mnie delikatniejsza warstwa olejowa, szybko można ją zmyć, choć też czuć że "jest tłusta". Czuć też zapach detergentów jak w przypadku Mobil1 0W40.
Jak patrzę teraz na ręce to są raczej suche...no może po Neste 0W40 pozostała jeszcze cienka świecąca warstwa. Przy Lazerway V 0W30 po umyciu i wytarciu dłoni jeszcze długo było czuć że dłonie pozostały "tłuste".
Ja nadal poluje na motrexa 0w40 :P
Ktos wrzucil karte fuchsa 0w40, tez niezly ale nie widze tam TBN i temp. plyniecia??
Komentarz
-
-
... jak "lubisz" to podeślę Tobie Mobila (ja się na takie "imprezy" nie piszę) :lolZamieszczone przez Tippobrakuje jeszcze testu Mobila jak lubrykantu analnego
nie mam czasu na pierdoły, jutro robię trasę PL-Włochy. :drive:Zamieszczone przez Tippocos sie lenisz ostatnio
Dziś dojechał też Ravenol 0W40, odbieram go wieczorkiem dzięki uprzejmości kolegi Krisss_28
Fuchs ma MB 229.5 więc musi mieć TBN na poziomie min. 10.Zamieszczone przez Tippowrzucil karte fuchsa 0w40, tez niezly ale nie widze tam TBN i temp. plyniecia??PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Koledzy pomóżcie:
A co polecacie do 1.4TSI caxa 122ps 2009r 90000km przejechane.Obecnie zalany Castrolem 5W30. Ze względu na złe doświadczenia z Castrolem ( w passacie b4 rdzawy nalot na popychaczach) w poprzednim autku chce zmienić na inny. Co polecacie? Myślałem o Motulu Specyfic 5w30czarna perła
Komentarz
-
-
IMO trochę słychać, generalnie rano jest zawsze jakby dygotanie, szarpania silnika ale to raczej wina całości niż oleju. Tak jestem zadowolony bo to pierwsza dolewka i pewnie gdyby nie to, że lubię zmiany zalałbym ponownie przy wymianie za jakieś 5 k km ale pewnie przetestuję Eneos. Mam zalane 5W40.Zamieszczone przez PAOLO ESCOHotrain - jak pracuje silnik na Lotosie po takim przebiegu? Słychać "zawory" przy wkręcaniu się na wysokie obroty czy jest cicho ? Jesteś zadowolony z Lotosa, zalejesz go ponownie? Ty masz 5W40 czy 5W30 zalany?
Komentarz
-
-
tutaj jest karta z 19 maja 2014 http://www.epc.shell.com/docs/GPCDOC_GTDS_Shell_Helix_Ultra_0W-40_(SN_CF_A3_B4)_(en)_TDS.pdf i MSDS z grudnia 2013r. http://www.epc.shell.com/docs/GSAP_msds_00651406.PDFZamieszczone przez Krisss_28o do Shella, to w necie wisi chyba jeszcze stara karta od 0W-40, jak ktoś będzie miał namiar na nową, to poproszęPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
FUCHS 0W30 TITAN SUPERSYN LONGLIFE - leję go do CAVD 160ps i jest bardzo ok.Zamieszczone przez slawciolKoledzy pomóżcie:
A co polecacie do 1.4TSI caxa 122ps 2009r 90000km przejechane.Obecnie zalany Castrolem 5W30. Ze względu na złe doświadczenia z Castrolem ( w passacie b4 rdzawy nalot na popychaczach) w poprzednim autku chce zmienić na inny. Co polecacie? Myślałem o Motulu Specyfic 5w30
Gęstość w 15 oC DIN 51757...............................0,843 g/ml
Lepkość dynamiczna w -35st.C DIN 51398............5100 mPas
Lepkość kinematyczna w 100 st.C DIN 51562-1.....12,1 mm2/s
Lepkość kinematyczna w 40 st.C DIN 51562-1.......67,6 mm2/s
Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592..............234 st.C
Lepkość dynamiczna DIN ISO 2909.......................178
Komentarz
-
-
Nie dziekuj i popatrz kilka stron wczesniej :PZamieszczone przez Krisss_28Dzięki Paolo
Temperaturę płynięcia ma gorszą od 5W-40, ale resztę parametrów ma faktycznie lepsze
No jestem ciekaw, jak się sprawdzi u ludzi 
Poza tym olej ciekawy, ma 229.5 porsche a40, to cos bardzo zblizonego do x-maxa. Poza tym brakuje mi w karcie hths i tbn, bo wg tego co mowi Paolo bedzie min 10 albo max 10:P
Dla uzytkowinkow 2.0 lub 1.8 tsi powinno byc zachecajce to zdanie:
"Low-evaporation formulation
Low oil consumption for less frequent top-up"
Jak nie dorwe motorexa, to przy nastepnej wymianie wleci ten shell.
Komentarz
-
-
Tippo, dziękowałem za to, że podał link do nowej karty. Wcześniej widziałem wstawioną tabelkę z danymi, ale nie mogłem znależć ich potwierdzenia w kartach, ponieważ znalazłem tylko stary pdf
A taką tabeleczkę co tam była, to bym mógł w paincie na poczekaniu zrobić i wpisać w nią cuda z kosmosu
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
Fuchs
Zalewam go do 1.4 Tsi Caxa. Za jakis czas bedzie juz trzecia wymiana na tego Fuchsa. Wydaje mi sie, ze calkiem niezly jest. W kazdym razie nie dolewam miedzy wymianami i nie widze zeby go ubywalo. Najwyzsza zanotowana temp. to okolo 104-105 st. C.Zamieszczone przez degeneratFUCHS 0W30 TITAN SUPERSYN LONGLIFE - leję go do CAVD 160ps i jest bardzo ok.
Gęstość w 15 oC DIN 51757...............................0,843 g/ml
Lepkość dynamiczna w -35st.C DIN 51398............5100 mPas
Lepkość kinematyczna w 100 st.C DIN 51562-1.....12,1 mm2/s
Lepkość kinematyczna w 40 st.C DIN 51562-1.......67,6 mm2/s
Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592..............234 st.C
Lepkość dynamiczna DIN ISO 2909.......................178Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

Komentarz
-
-
lub 0W40 :!:Zamieszczone przez slawciolProponujecie przejść na 0w30?
Np taki, który ostatnio miał w silniku PAOLO ESCO, i bardzo pozytywnie go oceniał :idea: :idea: :idea:O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
- oooo Panie w życiu bym sobie nie pozwolił na taki numer w tym wątku - przecież by mnie rozszarpano na strzępy :szeroki_usmiechZamieszczone przez Krisss_28A taką tabeleczkę co tam była, to bym mógł w paincie na poczekaniu zrobić i wpisać w nią cuda z kosmosu
- też patrzyłem na tą analizę ale jest ona dla poprzedniej wersji api SM przypuszczam że w obecnej będzie niższy NOACK ale też bardziej wykastrowane ZDDP :wink:Zamieszczone przez filip_autoRuscy przetestowali shela 0w40 ten olej i po teście jako świeżynka wypadł lepiej niż na papierze
Komentarz
-
no tak, to współczuję...
Komentarz