Ostatnio wpadł mi w rece uszczelniacz do silników i nie wiem co o tym myslec warto sie w to bawic,
daj sobie spokój z wynalazkami...
LM 10W40 z MOS2 to dobry olej ale na "cuda" nie licz.
Zamieszczone przez pedros
Visco stabil. Rzekomo dołu nie psuje a poprawia lepkość wysoko temperaturową.
hmmm o ile w przypadku olejów LM jeszcze bym się na ten dodatek skusił o tyle z innymi markami bym się zastanowił. Nie znamy składów olejów innych producentów i nie wiadomo co z takiego mixu wyjdzie...
Dla Valvoline jest odpowiedni http://galonoleje.pl/sklep/568-valvo...ent-500ml.html
To prawda niektóre polimery są mniej kompatybilne a po nadto może mocno zwiększać tendencję do odkladania się trudno usuwalnych depozytów dlatego prewencja to najlepszy sposób jeśli mamy możliwość oczywiście
Pod slowem prewencja mam na myśli
Dobre oleje, często wymieniane. Płukankę co kilka wymian jeśli nie co każda wymianę oleju. Dobry ceramizer za młodu silnika.
Mam OI z 1998 r 1.6 75 kw przebieg 395 tys autentyk bo od salonu u mnie, gaz od 170 tys i oczywiscie bierze olej ale coraz wiecej w granicach 2-2.5 l/1000km miałem mobil 10w 40 zmieniłem na 15w 40 i niewiele dało.
Cały ten przebieg na 10w40 i 15w40 przejeździłeś?
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Zamieszczone przez pedros
Visco stabil. Rzekomo dołu nie psuje a poprawia lepkość wysoko temperaturową.
hmmm o ile w przypadku olejów LM jeszcze bym się na ten dodatek skusił o tyle z innymi markami bym się zastanowił. Nie znamy składów olejów innych producentów i nie wiadomo co z takiego mixu wyjdzie...
A ja mam zamiar właśnie Visco z LW V0w30 połączyć Jak znajdę czas to napisze Ci o co mi chodzi :wink:
Panowie chciałbym zmienić u siebie olej w skrzyni manualnej (A5 2.0t Q),oznaczenie skrzyni to z tego co widzę to LRY , zastanawiam się na nad Millers Oils TRX Synth 75w-90 - widać że spełnia zarówno specyfikacje API GL4 i GL5 , czyli prawdopodobnie jest ok.
Czy ktoś z forumowiczów mógłby to potwierdzić, może ktoś kto ma dostęp do etki, ewentualnie doradzić jakąś dobrą alternatywę z góry dzięki za pomoc.
Panowie chciałbym zmienić u siebie olej w skrzyni manualnej (A5 2.0t Q),oznaczenie skrzyni to z tego co widzę to LRY , zastanawiam się na nad Millers Oils TRX Synth 75w-90 - widać że spełnia zarówno specyfikacje API GL4 i GL5 , czyli prawdopodobnie jest ok.
Czy ktoś z forumowiczów mógłby to potwierdzić, może ktoś kto ma dostęp do etki, ewentualnie doradzić jakąś dobrą alternatywę z góry dzięki za pomoc.
W ofercie Fuchs masz kilka pozycji które są doskonałym zamiennikiem. Kilka typów
pokrywa całą gamę VW Group i te są rekomendowane jeśli nie chcesz oryginału. Osobiście nie jestem pewien czy 75-90 jest odpowiedni akurat dla LRY (75-80 kojarzę ze powinien być ok ale mam jak tego zweryfikowac i tu oddaje głos Etkowcom :szeroki_usmiech )
Youll need pretty minimal mechanical ability for this one. You need ~4.5 qts of the proper gear oil and you should also replace the 6 bolts holding the front subframe on as well. Sorry, I dont have the P/N for those. I bought them from the parts counter at a local dealer and threw away the recipt.
I used Redline MT-90 75W/90 Synthetic fluid.
http://i1112.photobucket.com/albums/k496/dqvale/A4%20Spring%20Improvement/Redline_MT-90_zpsadaab18a.jpg
Step 1: Get the car up levelly on four
tylko chciałbym być 100% pewny że nie strzelę gafy, co do Fuchsa,hmm ciekawa alternatywa, generalnie preferuję Millersa ale Fuchs czemu nie..
Panowie chciałbym zmienić u siebie olej w skrzyni manualnej (A5 2.0t Q),oznaczenie skrzyni to z tego co widzę to LbRY , zastanawiam się na nad Millers Oils TRX Synth 75w-90 - widać że spełnia zarówno specyfikacje API GL4 i GL5 , czyli prawdopodobnie jest ok.
Czy ktoś z forumowiczów mógłby to potwierdzić, może ktoś kto ma dostęp do etki, ewentualnie doradzić jakąś dobrą alternatywę z góry dzięki za pomoc.
Zdecydowanie olej ori od aso VW/Audi lub FEBI - oczywiście, można eksperymentować jak ktoś lubi.
[ Dodano: Nie 12 Paź, 14 15:53 ]
Zamieszczone przez pedros
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Zamieszczone przez gringo_on
Ostatnio wpadł mi w rece uszczelniacz do silników i nie wiem co o tym myslec warto sie w to bawic,
daj sobie spokój z wynalazkami...
LM 10W40 z MOS2 to dobry olej ale na "cuda" nie licz.
Zamieszczone przez pedros
Visco stabil. Rzekomo dołu nie psuje a poprawia lepkość wysoko temperaturową.
hmmm o ile w przypadku olejów LM jeszcze bym się na ten dodatek skusił o tyle z innymi markami bym się zastanowił. Nie znamy składów olejów innych producentów i nie wiadomo co z takiego mixu wyjdzie...
Dla Valvoline jest odpowiedni http://galonoleje.pl/sklep/568-valvo...ent-500ml.html
To prawda niektóre polimery są mniej kompatybilne a po nadto może mocno zwiększać tendencję do odkladania się trudno usuwalnych depozytów dlatego prewencja to najlepszy sposób jeśli mamy możliwość oczywiście
Pod slowem prewencja mam na myśli
Dobre oleje, często wymieniane. Płukankę co kilka wymian jeśli nie co każda wymianę oleju. Dobry ceramizer za młodu silnika.
Jak to się ma z tym ceramizerem lub mos2 w rzeczywistości? Faktycznie to działa i warto tracić pieniądze?
Zdecydowanie olej ori od aso VW/Audi lub FEBI - oczywiście, można eksperymentować jak ktoś lubi.
W sumie racja tylko oni tam najprawdopodobniej Fuchs'a leją, nie przedstawiając dodatkowo żadnych info o oleju, no i kwestią jest czy inne jak np redline, motul nie spiszą się lepiej.
Z tego co się zdążyłem zorientować to do mojej skrzynki powinien wejść olej o specyfikacji
G055532A2.
Ponoć etka mówi tylko o ori ale na audizine znalazłem takie info
I was planning to replace the manual transmission fluid and the rear differential fluid for my B7 A4 2.0T. From reading various forum posts, I gathered the following info:
G052911A2 - Transmission Oil - about 3.5 liters http://www.jimellisaudiparts.com/products/Transmission-oil-for-manual-transmission/5633851/G-052911A2.html
G052145S2 - Rear Differential Oil - about 1.5 liters
So today I decided to change my center diff/tranny fluid. The car shifted a little hard into second gear and I wanted to clear this up. The exact same problem affected my GTI so I went ahead and swapped the fluid using Motul 300 Gear oil. Instantly you can feel the difference in the gear box prior to even moving, the selector moves MUCH easier. This oil really helped clean up the shifts that I was annoyed with. I recommend this to anyone!
Heres what the fluid looked like at 81k. You can tell
Wydaje się że ten Motul 300 powinien zrobić robotę, szczerze wolałbym Millersa ale nie mam opini nikogo kto by go zalewał/eksploatował więc się waham, w grę wchodzą jeszcze Redline i Fuchs.
Na A4 klub podrzucono kartę charakterystyki tej oliwy z aso
Zdecydowanie olej ori od aso VW/Audi lub FEBI - oczywiście, można eksperymentować jak ktoś lubi.
W sumie racja tylko oni tam najprawdopodobniej Fuchs'a leją, nie przedstawiając dodatkowo żadnych info o oleju, no i kwestią jest czy inne jak np redline, motul nie spiszą się lepiej.
Z tego co się zdążyłem zorientować to do mojej skrzynki powinien wejść olej o specyfikacji
G055532A2.
Ponoć etka mówi tylko o ori ale na audizine znalazłem takie info
I was planning to replace the manual transmission fluid and the rear differential fluid for my B7 A4 2.0T. From reading various forum posts, I gathered the following info:
G052911A2 - Transmission Oil - about 3.5 liters http://www.jimellisaudiparts.com/products/Transmission-oil-for-manual-transmission/5633851/G-052911A2.html
G052145S2 - Rear Differential Oil - about 1.5 liters
So today I decided to change my center diff/tranny fluid. The car shifted a little hard into second gear and I wanted to clear this up. The exact same problem affected my GTI so I went ahead and swapped the fluid using Motul 300 Gear oil. Instantly you can feel the difference in the gear box prior to even moving, the selector moves MUCH easier. This oil really helped clean up the shifts that I was annoyed with. I recommend this to anyone!
Heres what the fluid looked like at 81k. You can tell
Wydniaje się że ten Motul 300 powinien zrobić robotę, szczerze wolałbym Millersa ale nie mam opini nikogo kto by go zalewał/eksploatował więc się waham, w grę wchodzą jeszcze Redline i Fuchs.
Na A4 klub podrzucono kartę charakterystyki tej oliwy z aso
Gdzie się znajduje "prawa" cześć pająka tej normy....
- po załadowaniu strony trzeba odświeżyć i jest wsio :wink:
Musiałem się złamać i włączyć windowsa.
Wracając do sedna, trochę ten pająk mi namieszał bo porównujac 502, 504, 508. Dochodze do wniosków ze jestem niepełna rozumu używając oleju z norma 502.00.
Czy ja to dobrze rozumiem ze im wyższa norma tym lepsze zabezpieczenie przed zużyciem /wear/?
Mój analityczny zespół mózgowy stwierdza pewna lukę w tej teorii.
Zdecydowanie olej ori od aso VW/Audi lub FEBI - oczywiście, można eksperymentować jak ktoś lubi.
W sumie racja tylko oni tam najprawdopodobniej Fuchs'a leją, nie przedstawiając dodatkowo żadnych info o oleju, no i kwestią jest czy inne jak np redline, motul nie spiszą się lepiej.
Z tego co się zdążyłem zorientować to do mojej skrzynki powinien wejść olej o specyfikacji
G055532A2.
Ponoć etka mówi tylko o ori ale na audizine znalazłem takie info
I was planning to replace the manual transmission fluid and the rear differential fluid for my B7 A4 2.0T. From reading various forum posts, I gathered the following info:
G052911A2 - Transmission Oil - about 3.5 liters http://www.jimellisaudiparts.com/products/Transmission-oil-for-manual-transmission/5633851/G-052911A2.html
G052145S2 - Rear Differential Oil - about 1.5 liters
So today I decided to change my center diff/tranny fluid. The car shifted a little hard into second gear and I wanted to clear this up. The exact same problem affected my GTI so I went ahead and swapped the fluid using Motul 300 Gear oil. Instantly you can feel the difference in the gear box prior to even moving, the selector moves MUCH easier. This oil really helped clean up the shifts that I was annoyed with. I recommend this to anyone!
Heres what the fluid looked like at 81k. You can tell
Wydaje się że ten Motul 300 powinien zrobić robotę, szczerze wolałbym Millersa ale nie mam opini nikogo kto by go zalewał/eksploatował więc się waham, w grę wchodzą jeszcze Redline i Fuchs.
Na A4 klub podrzucono kartę charakterystyki tej oliwy z aso
co o tym myślicie, zostać przy ich czy jednak brać któryś z przedstawionych przez mnie ??
Jeżeli Milllers, Motul I Fuchs, mają identyczną specyfikację jak zaleca audi to muszą być OK. Osobiście jako zamiennik ori bym wlał FEBI. Na koniec m-ca sam mam wymianę w swoim multitronic i tylko ori od audi będzie wymienione.
Manualna skrzynia nie jest wybredna i spokojnie można eksperymentować z olejami. Jesteś zadowolony z millersa w silniku to zalać skrzynię nim i musi być OK.
Zdecydowanie olej ori od aso VW/Audi lub FEBI - oczywiście, można eksperymentować jak ktoś lubi.
W sumie racja tylko oni tam najprawdopodobniej Fuchs'a leją, nie przedstawiając dodatkowo żadnych info o oleju, no i kwestią jest czy inne jak np redline, motul nie spiszą się lepiej.
Z tego co się zdążyłem zorientować to do mojej skrzynki powinien wejść olej o specyfikacji
G055532A2.
Ponoć etka mówi tylko o ori ale na audizine znalazłem takie info
I was planning to replace the manual transmission fluid and the rear differential fluid for my B7 A4 2.0T. From reading various forum posts, I gathered the following info:
G052911A2 - Transmission Oil - about 3.5 liters http://www.jimellisaudiparts.com/products/Transmission-oil-for-manual-transmission/5633851/G-052911A2.html
G052145S2 - Rear Differential Oil - about 1.5 liters
So today I decided to change my center diff/tranny fluid. The car shifted a little hard into second gear and I wanted to clear this up. The exact same problem affected my GTI so I went ahead and swapped the fluid using Motul 300 Gear oil. Instantly you can feel the difference in the gear box prior to even moving, the selector moves MUCH easier. This oil really helped clean up the shifts that I was annoyed with. I recommend this to anyone!
Heres what the fluid looked like at 81k. You can tell
Wydaje się że ten Motul 300 powinien zrobić robotę, szczerze wolałbym Millersa ale nie mam opini nikogo kto by go zalewał/eksploatował więc się waham, w grę wchodzą jeszcze Redline i Fuchs.
Na A4 klub podrzucono kartę charakterystyki tej oliwy z aso
co o tym myślicie, zostać przy ich czy jednak brać któryś z przedstawionych przez mnie ??
Jeżeli Milllers, Motul I Fuchs, mają identyczną specyfikację jak zaleca audi to muszą być OK. Osobiście jako zamiennik ori bym wlał FEBI. Na koniec m-ca sam mam wymianę w swoim multitronic i tylko ori od audi będzie wymienione.
Manualna skrzynia nie jest wybredna i spokojnie można eksperymentować z olejami. Jesteś zadowolony z millersa w silniku to zalać skrzynię nim i musi być OK.
Jeszcze Pentosin możecie dodać do listy zamienników. Inne to niezbadane ciecze :diabelski_usmiech.
BTW, Pentosin niegdyś zalewałem do dsg. Tanie, megadobre, serwisy się nie irytuja jak to widzą. ... :diabelski_usmiech.
Z manualem nie jest tak do końca bezproblemowo, tutaj łatwo o korozję części z metali kolorowych przy niewłaściwym doborze.
Gdzie się znajduje "prawa" cześć pająka tej normy....
- po załadowaniu strony trzeba odświeżyć i jest wsio :wink:
Musiałem się złamać i włączyć windowsa.
Wracając do sedna, trochę ten pająk mi namieszał bo porównujac 502, 504, 508. Dochodze do wniosków ze jestem niepełna rozumu używając oleju z norma 502.00.
Czy ja to dobrze rozumiem ze im wyższa norma tym lepsze zabezpieczenie przed zużyciem /wear/?
Mój analityczny zespół mózgowy stwierdza pewna lukę w tej teorii.
Już dawno temu pisałem, że ten pajączek można o kant tyłka potłuc.
z tych dwóch Shell 0W40 lub 5W40 i wymiana co 15 tys max...choć jak znam silnik 1,8 TSI to do 15 tys km wymienisz pewnie 1/3 oleju robiąc dolewki :wink:
....a kumpla "sławne" 1,2 TSI zrobiło na Neste 5W50 bez dolewek !!! ( a wcześniej na 3 tys km wlał 1,5L castrola edge 5W30 z VW 504.00 :lol: ) ponad 15 tys km (w tym wyjazd do Chorwacji) i dziś kumpel wpada do mnie po nową porcję oleju ale tym razem sprawdzimy nie Neste ale kupione od konkona Xado 5W50. Ten olej zalałem już w dwóch autach i silniki pracują na nich bardzo dobrze i to na tyle że moja mama spytała się "co się stało z silnikiem" ...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
PAOLO ESCO, wlanie .W-50 w układ zaprojektowany na .W-30 spowoduje, że większość oleju będzie krążyć pompa-bypass-miska-pompa. Przepływ będzie na tyle mały, iż nie odbierze ciepła z punktów, co przy katowaniu silnika będzie miało fatalne skutki na plastikowe elementy np. ślizgi łańcucha.
no i tutaj mamy paradoks (twierdzenie logiczne prowadzące do zaskakujących lub sprzecznych wniosków) bo olej z SAE 5W30 i VW 504.00 bardzo, bardzo średnio się sprawdza w silnikach TSI VW o poborze oleju nie wspomnę. Wiadomo jaka jest teraz eco tendencja i lobby na rzecz ochrony środowiska ... a nie ochrony silnika. Sebatsiat_M26 ja Ciebie rozumiem ale teorie producentów swoją drogą a praktyka swoją ... i praktyka jasno stwierdza że Castrol Edge 5W30 (tylko ten olej był zalewany aż do końca) lany w ASO od początku zakupu i serwisowania Rapida z silnikiem 1,2 TSI kompletnie się nie sprawdził... Natomiast producent czyli Skoda jednoznacznie dopuszcza do stosowania w TSI oleju z VW 502.00 czyli olejów z SAE 0W30, 0W40, 5W30, 5W40, 5W50 itd... ps. Ja bym osobiście zalał 0W40 do tego silnika ale jak się wczytasz xx stron wstecz to kumpel miał duży problem z poborem oleju i jadąc do Chorwacji szybko podejmowaliśmy decyzję, jak widać chyba "trafną" bo kumpel nie chce teraz zalać niczego innego poza Neste 5W50 ale ostatecznie zgodził się na Xado 5W50 bo akurat konkon nie miał Neste ...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
do TSI tylko X-max od Motula 0W-40. nic lepszego nie ma
chociaz kolega elemenateur ma wlasnie promo na LM http://pro-choice.pl/?manufacturers_id=57 i chce zalac Synthoila 0W-30 - zobaczymy jak sie sprawdzi.
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
no i tutaj mamy paradoks (twierdzenie logiczne prowadzące do zaskakujących lub sprzecznych wniosków)
nie miałem takiego zamiaru ! Miałem na myśli to, że Sebastian_M26 słusznie zauważył, że w przypadku TSI w pierwszej kolejności poleca się "promuje" eco olej 5W30 z VW 504.00 choć ten olej sprawdza się w tych silnikach słabo i skoro producent zostawił otwartą furtkę w postaci możliwości zastosowania oleju z VW 502.00 o innym SAE to można z tego skorzystać.
Zamieszczone przez Seed
o TSI tylko X-max od Motula 0W-40
też kumpla namawiałem na 0W40 bo owszem 5W50 na lato i na wyjazd do CRO może się sprawdzić ale na zimę to chyba jednak zbyt "ciężki" olej jak na nasze warunki klimatyczne... ale po przygodach z poborem oleju na 5W30 nie chce. Mam zostawioną bańkę 0W40 Neste...może się skusi na zimę - zobaczymy :roll:
ps. czy ten artykuł już był - http://www.goapr.pl/products/oil_pro...tem_20tsi.html dosyć ciekawe stwierdzenie "Problemy TSI związane z niedoborem oleju są spowodowane niezdolnością silnika do odprowadzenia oleju wystarczająco szybko z powrotem do miski olejowej i punktu poboru podczas wyżej wymienionych sytuacji. Poziom oleju w misce spada poniżej punktu poboru, a ciśnienie oleju maleje. Ze względu na fakt, że olej nie zapewnia już bariery ochronnej pomiędzy istotnymi podzespołami, metal styka się z metalem, co prowadzi do szybkiego zużycia danych części."
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
do TSI tylko X-max od Motula 0W-40. nic lepszego nie ma
Jesli chodzi o pobor oleju to zgadzam sie w 100%, cdaa zrobione na pb98 220km i od wymiany do wymiany wyglada na to, ze powiniem objesc sie max 300ml na dolewki.
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
ps. czy ten artykuł już był - http://www.goapr.pl/produ...stem_20tsi.html dosyć ciekawe stwierdzenie "Problemy TSI związane z niedoborem oleju są spowodowane niezdolnością silnika do odprowadzenia oleju wystarczająco szybko z powrotem do miski olejowej i punktu poboru podczas wyżej wymienionych sytuacji. Poziom oleju w misce spada poniżej punktu poboru, a ciśnienie oleju maleje. Ze względu na fakt, że olej nie zapewnia już bariery ochronnej pomiędzy istotnymi podzespołami, metal styka się z metalem, co prowadzi do szybkiego zużycia danych części."
Myslalem o tym z apr, patent na odme tez maja spoko Sczegolnie, ze w cdaa i pochodnych przy duzym obciazeniu wysztko z odmy idzie prosto na turbo
nie miałem takiego zamiaru ! Miałem na myśli to, że Sebastian_M26 słusznie zauważył, że w przypadku TSI w pierwszej kolejności poleca się "promuje" eco olej 5W30 z VW 504.00 choć ten olej sprawdza się w tych silnikach słabo i skoro producent zostawił otwartą furtkę w postaci możliwości zastosowania oleju z VW 502.00 o innym SAE to można z tego skorzystać.
Zamieszczone przez Seed
o TSI tylko X-max od Motula 0W-40
też kumpla namawiałem na 0W40 bo owszem 5W50 na lato i na wyjazd do CRO może się sprawdzić ale na zimę to chyba jednak zbyt "ciężki" olej jak na nasze warunki klimatyczne... ale po przygodach z poborem oleju na 5W30 nie chce. Mam zostawioną bańkę 0W40 Neste...może się skusi na zimę - zobaczymy :roll:
ps. czy ten artykuł już był - http://www.goapr.pl/products/oil_pro...tem_20tsi.html dosyć ciekawe stwierdzenie "Problemy TSI związane z niedoborem oleju są spowodowane niezdolnością silnika do odprowadzenia oleju wystarczająco szybko z powrotem do miski olejowej i punktu poboru podczas wyżej wymienionych sytuacji. Poziom oleju w misce spada poniżej punktu poboru, a ciśnienie oleju maleje. Ze względu na fakt, że olej nie zapewnia już bariery ochronnej pomiędzy istotnymi podzespołami, metal styka się z metalem, co prowadzi do szybkiego zużycia danych części."
No i dlatego kolega w CDAA zalał xlite'a i zacieszal michę ze nie musi tyle dolewać a zalał bo ja też kupowałem ......a ktoś powiedział ze do jego motoru tylko to:.503.01
PS. I dlatego jak serwisowal w aso to mu zawsze! Przelewa li olej ponad full czyli wada wysokiego smoka jest dobrze zapewne znana w pol światku vwgroup :diabelski_usmiech
Komentarz