Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • REXAX
    Rider
    • 2013
    • 453

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    Xado tak "z ciekawości" bo akurat nie było Neste 5W50
    - Ruskie powiadają że XADO ma identyczny skład jak Valvoline czyli może być również to samo co Neste 5w50 :wink:
    i uprzedzam pytanie - na zimę jest Neste 0W40 i Neste 0W20
    - haha właśnie miałem zapytać o plan zimowy ale widzę że jest stabilnie

    ps.patrząc na zawartość lekka to ta paczka nie była :szeroki_usmiech

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez REXAX
      plan zimowy ale widzę że jest stabilnie
      przewidziałem to pytanie, stąd fota z Neste.

      Zamieszczone przez REXAX
      XADO ma identyczny skład jak Valvoline czyli może być również to samo co Neste 5w50
      ooo interesujące stwierdzenie, pogrzebię w wolnej chwili w pewnym miejscu na necie, są tam umieszczone widma, wyniki badań przeprowadzone metodą spektrometrii - ciekawe czy będą zbieżne.

      [ Dodano: Wto 28 Paź, 14 20:04 ]
      Zamieszczone przez REXAX
      lekka to ta paczka nie była
      4 x 4L Xado + 5L Motula +- 20 kg (Neste było kupione wcześniej).
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • endryu
        RS
        • 2006
        • 3773
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        4 x 4L Xado
        5W50 będzie na całą zimę do smażenia placków dla całej kompanii
        Szczególnie jak przerzucą na wschód
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez endryu
          5W50 będzie na całą zimę
          --->
          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          tym razem Xado - będzie na letnią trasę do Włoch (jak dotrwa do lata i nikt mi ze znajomych nie "wyżuli"
          --->
          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          uprzedzam pytanie - na zimę jest Neste 0W40 i Neste 0W20
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • endryu
            RS
            • 2006
            • 3773
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            PAOLO ESCO, cytuj całość bo traci sens :szeroki_usmiech
            Zobaczcie na ceny w Xado.pl (żarty)
            http://xado.pl/oleje-cat/syntetyczne...il-0w-40-sl-cf :jaja :jaja :jaja
            http://xado.pl/oleje-cat/syntetyczne...il-5w-50-sl-cf :jaja :jaja :jaja
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz


            • Co takiego zaj.bistego jest w tych ukraińskich XADO? Co za patent mają ci ukraińcy? Nie wiem czy to marketing tak działa bo niektórzy twierdzą, że to nic specjalnego, ot zwykłe oleje.

              Tak BTW, miał ktoś do czynienia z RAVENOL SSL 0W-40?

              Gęstość przy 20°C kg/m³ 846 EN ISO 12185
              Lepkość przy 40°C mm²/s 83,7 DIN 51 562
              Lepkość przy 100°C mm²/s 14,0 DIN 51 562
              Wskaźnik lepkości VI 173 ISO 2909
              Temperatura zapłonu °C 228 ISO 2592
              Temperatura krzepnięcia °C - 46 ISO 3016
              Liczba zasadowa TBN mg KOH/g 10,1 DIN ISO 3771
              HTHS Lepkość mPa*s 3,7 CEC L-36-A-97

              Komentarz

              • endryu
                RS
                • 2006
                • 3773
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Zamieszczone przez Ironclad
                Co takiego zaj.bistego jest w tych ukraińskich XADO
                Holendrzy w procesie produkcji dodają eliksir z trawy
                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                =================================================

                Komentarz


                • Ale z jakiej trawy?, podobno najlepsze trawy z iławy.

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez endryu
                    ceny w Xado.pl (żarty)
                    ja bym w tej cenie też nie kupił tego oleju ale można podpytać forumowych sprzedawców indywidualnie, cena jest powiedzmy "dobra" ... no i "kończąc temat" do wyboru na forum jest mnóstwo innych marek oleju więc nie ma co się "niezdrowo" podniecać zawsze można wybrać inny oil w dobrej cenie.
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • REXAX
                      Rider
                      • 2013
                      • 453

                      Kto to nas Ruskim wystawił :diabelski_usmiech

                      Komentarz

                      • paba
                        Rider
                        • 2012
                        • 284

                        Komentarz

                        • REXAX
                          Rider
                          • 2013
                          • 453

                          Zamieszczone przez paba
                          http://forum.octaviaclub.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=47805
                          - a tak mu dobrze z oczu patrzyło :szeroki_usmiech

                          Komentarz


                          • :hacker no to teraz będziecie mnie linczować :fuck1
                            Zamieszczone przez REXAX
                            Zamieszczone przez paba
                            http://forum.octaviaclub.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=47805
                            - a tak mu dobrze z oczu patrzyło :szeroki_usmiech
                            jak ci się spisuje schell?
                            Zamieszczone przez paba
                            http://forum.octaviaclub.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=47805
                            :terefere :tuk:

                            Komentarz

                            • KubaMpakiet
                              Rider
                              • 2011
                              • 279

                              Zamieszczone przez Ironclad

                              Tak BTW, miał ktoś do czynienia z RAVENOL SSL 0W-40?
                              Mialem u siebie i ojciec ma w bmw 320d CR zlego slowa nie powiem, ale kolega PAOLO trafil na mine i nie wiem co o tym myslec
                              Na petronasie mam juz ponad 1000 i bede go zlewal bo slychac ze silnik czasem chodzi jak sieczkarnia :Bojesie:
                              Audi 1.8T AVJ

                              Silnik smaruje
                              Ravenol SSL

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                trafil na mine i nie wiem co o tym myslec
                                trudno powiedzieć czy mina czy nie. Choć dziwne, że jeden olej z 0W30 i 0W40 się sprawdza w danym silniku a inny nie - pomimo tego samego SAE i ACEA hmmm. Na Ravenolu 0W30 zrobiłem +- 8 000km, pod koniec męczyłem się ja i silnik na wyższych obrotach więc się "rozstaliśmy". Mój silnik (od "melexa") zdecydowanie woli coś bardziej "tłustego" najlepiej na bazie PAO i estrów :wink:
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz


                                • A ten Ravenol SSL to na jakiej bazie jest GTL?

                                  Komentarz

                                  • Pidziek
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1845

                                    Ostatnio rozmawiałem z Panem który buduje silniki do bolidów wyścigowych powiedział mi że ma taki stary sposób na olej jak sprawdzic czy będzie dobry czy nie :-)
                                    To są auta o wartości często 1 000 000zł w przeliczeniu współpracuje z firmą Zytec Motorsport facet ma po 50-tce :-)

                                    Wylewa olej na rękę może być lekko przepracowany ściara szmatką jak zostaje tłusto albo coś oleju zostaje na ręce uwaza że olej jest do du...py
                                    Wszak olej ma nie brudzić i nie wysmarzać się na metalowych czesciach silnika ale cyrkulować w całej swojej objętości
                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                    http://www.zmienolej.pl/
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez Pidziek
                                      olej ma nie brudzić i nie wysmarzać się na metalowych częściach silnika ale cyrkulować w całej swojej objętości
                                      a co to ma wspólnego z tym że olej jest tłusty lub nie ...? Za ochronę silnika i utrzymanie go w czystości odpowiadają dodatki w nim zawarte - EP -extreme pressure, które zabezpieczają współpracujące powierzchnie przed obciążeniami, zwiększają ich żywotność poprzez zredukowanie oporów związanych z tarciem wiskotycznym oleju i ograniczeniem tarcia mechanicznego itd... Jak dana firma wpakowała do składu bazowego dużo polimerów o słabych wiązaniach to wiadomo, że "musi to pękać" już o jakości samej bazy nie wspomnę bo w chwili obecnej możliwości przerobu i zastosowania danej technologii jest od ch... w sumie dużo.
                                      Zamieszczone przez Pidziek
                                      jak zostaje tłusto albo coś oleju zostaje na ręce uwaza że olej jest do du...py
                                      ...to brnąc dalej można powiedzieć że wg tej teorii np Castrol jest super...bo "nie smaruje", jest wodnisty .... tylko pytanie - dlaczego się przepala - przecież nie powinien...
                                      Wychodzi na to, że idealnym środkiem smarnym w w/w przypadku byłaby woda, bo nie brudzi rąk, nie jest tłusta no i się nie "przepali" a do tego spokojnie będzie cyrkulować w układzie...
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz


                                      • Czyli podobny efekt jakby się wylało na ręce olej do smażenia.

                                        Woda się nie przepali, ale odparuje :wink: , poza tym, nie ma żadnych właściwości smarnych, prócz chłodzących.

                                        Komentarz

                                        • Krisss_28
                                          Ambiente
                                          • 2014
                                          • 123

                                          Jeśli chodzi o Ravenola 0W-40 SSL, to Micra ojca śmiga na nim elegancko, od wymiany do wymiany zero ubytków i zero niepokojących zachowań Pod koniec listopada wpadnie do mojej Laguny po Valvoline SynPower 0W-40, to także będę miał porównanie
                                          Tak czytając takie rzeczy jak opowiada jakiś Pan Edziu z jakiejś tam stajni czegoś tam, to się śmiać chce i zarazem ręce opadają...
                                          Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                          Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez Ironclad
                                            Woda się nie przepali, ale odparuje , poza tym, nie ma żadnych właściwości smarnych, prócz chłodzących.
                                            łoł .... chyba wolę się poddać niż toczyć tą nierówną walkę ...
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              oł .... chyba wolę się poddać niż toczyć tą nierówną walkę ...
                                              Ja się tam nie znam.

                                              Znalazłem coś takiego w sieci, gdyby kogoś interesowało co to lepkość kinematyczna i jak wpływa na silnik

                                              Lepkość kinematyczna

                                              W technice bardzo często jest stosowane pojęcie lepkości kinematycznej, zwanej również lepkością kinetyczną lub lepkością bezwzględną. Lepkość kinematyczną ν definiuje się, jako stosunek lepkości dynamicznej η cieczy do jej gęstości ρ:

                                              ν = η /ρ

                                              W układzie CGS, stosowaną jednostką lepkości kinematycznej jest stokes [St]. W praktyce używa się jednostki 100 razy mniejszej zwanej centystokesem [cSt]. Jednostką lepkości kinematycznej w układzie SI, jest metr kwadratowy na sekundę [m2/s]. W praktyce używa się jednostki 106 razy mniejszej [mm2/s].
                                              Wzajemne relacje między tymi jednostkami są następujące:

                                              1 St = 10–4m2/s
                                              1 cSt = 1 mm2/s

                                              Zalety małej lepkości kinematycznej:

                                              szybciej krążą w układzie smarowania i łatwiej docierają do części silnika oddalonych od pompy,
                                              lepiej odprowadzają ciepło z nagrzanych powierzchni,
                                              skuteczniej zmywają zanieczyszczenia i nagar,
                                              ułatwiają odfiltrowanie zanieczyszczeń w czasie przepływu przez filtry,
                                              zmniejszają zużycie paliwa i zwiększają moc i sprawność silnika.

                                              Wady zbyt małej lepkości kinematycznej:

                                              olej gorzej uszczelnia luzy między tłokiem i gładzią cylindra, co staje się przyczyną przedmuchiwania spalin do miski olejowej,
                                              oleje mniej lepkie mają niższą temperaturę wrzenia i łatwiej odparowują, co jest przyczyną strat oleju, olej łatwiej daje się wtłoczyć do komory spalania, wskutek ssącego działania pierścieni.

                                              Komentarz

                                              • KubaMpakiet
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 279

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                Faktycznie Ravenol 0W40 jest bardzo wodnisty, tak jak by w bańce woda chlupała nie olej :roll:
                                                data produkcji 10.02.2014.
                                                W bańce pozostało +- 0,5 l świeżego oleju, czuć go mocno tak, jak by to był Superol - zapach mocny ale bardziej chyba czuć dodatki. Co ciekawe olej po wlaniu na dłoń i roztarciu jest stosunkowo tłusty a po umyciu pod ciepłą wodą nadal lekko czuć że dłoń jest odrobinę tłusta...
                                                Sam już nie wiem co o tym myśleć...
                                                :wink:
                                                Audi 1.8T AVJ

                                                Silnik smaruje
                                                Ravenol SSL

                                                Komentarz

                                                • REXAX
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 453

                                                  Zamieszczone przez Ironclad
                                                  no to teraz będziecie mnie linczować
                                                  - a gdzie tam :wink:
                                                  Zamieszczone przez Ironclad
                                                  jak ci się spisuje schell?
                                                  - jak na przebieg 3,5kkm powiem szczerze że super

                                                  ps. ot druzia padlinu naszli - http://www.oil-club.ru/forum/topic/1...zhee-poddelka/ :roll:

                                                  Komentarz

                                                  • rOBERTO795
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 3465
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                    Troszke dylematu- co wlać do Swojej OI na zimę?
                                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...