Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • degenerat
    Ambiente
    • 2011
    • 242
    • Toyota

    Zamieszczone przez slawciol
    Zamieszczone przez crom.de
    slawciol, wybacz, ale szukasz dziury w całym. Masz odpowiedni olej wg norm VW i koniec . zdaj raport za 5000 km i na razie niczym się nie martw.
    Dzięki za pociechę ale właśnie chce zdać ten raport nie na warsztacie ;-) Czy sama norma 502 wystarcza?
    Oczekujesz, że producent oleju napisze: "olej do silnika caxa, chpa ..."? :shock:

    Komentarz

    • slawciol
      Rider
      • 2014
      • 263

      Zamieszczone przez degenerat
      Zamieszczone przez slawciol
      Zamieszczone przez crom.de
      slawciol, wybacz, ale szukasz dziury w całym. Masz odpowiedni olej wg norm VW i koniec . zdaj raport za 5000 km i na razie niczym się nie martw.
      Dzięki za pociechę ale właśnie chce zdać ten raport nie na warsztacie ;-) Czy sama norma 502 wystarcza?
      Oczekujesz, że producent oleju napisze: "olej do silnika caxa, chpa ..."? :shock:
      gdzie masz że 502/505 jest do silników z katalizatorem?
      VW 502.00
      Olej do silników benzynowych wyprodukowanych po roku 1996. Wymiana: 15000km/1rok
      VW 505.00
      Olej o podwyższonej lepkości w wysokiej temperaturze (HTHS) do silników Diesel bez pompowtryskiwaczy, wyposażonych lub nie w turbosprężarkę, bez filtra cząstek stałych. Wymiana 15000km/1 rok
      czarna perła

      Komentarz

      • crom.de
        RS
        • 2012
        • 1545
        • Superb II (3T4)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        Zamieszczone przez slawciol
        Czy sama norma 502 wystarcza?
        Tak! O niej mówi instrukcja, nie o oleju na którym napisano "dla silników turbodoładowanych". Zresztą
        zaawansowana formulacja Shell dla wysokowydajnych
        silników
        chyba pasuje do TSI?

        REXAX, o turbo ani słowa :P
        - Superb
        - Panda 1.2

        Komentarz

        • slawciol
          Rider
          • 2014
          • 263

          Ok, dzięki kolowie, nie mam już żadnych wątpliwości
          czarna perła

          Komentarz

          • REXAX
            Rider
            • 2013
            • 453

            Zamieszczone przez slawciol
            nie mam już żadnych wątpliwości
            - na pewno :diabelski_usmiech
            jeżeli producent dopuszcza 502.00 to raczej wie że jego pojazd ma turbinę i katalizator

            Komentarz

            • slawciol
              Rider
              • 2014
              • 263

              Zamieszczone przez REXAX
              Zamieszczone przez slawciol
              nie mam już żadnych wątpliwości
              - na pewno :diabelski_usmiech
              jeżeli producent dopuszcza 502.00 to raczej wie że jego pojazd ma turbinę i katalizator
              :wink:
              Koniec tematu z mojej strony na temat wątpliwości zastosowania tego oleju, teraz tylko relacje dla zainteresowanych co i jak na tym oleju, jak na ta chwilę ok ;-)
              czarna perła

              Komentarz

              • leonn
                RS
                • 2011
                • 2726
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Zamieszczone przez degenerat
                Zamieszczone przez slawciol
                Czy sama norma 502 wystarcza?
                Oczekujesz, że producent oleju napisze: "olej do silnika caxa, chpa ..."? :shock:
                A PAOLO ESCO, już tyle instukcji VW na czerwono zaznaczonych, nawlejał i to wszystko psu na bude 8)
                Chociaż z tymi numerami silników to jest pomysł :wink:

                Komentarz

                • slawciol
                  Rider
                  • 2014
                  • 263

                  Zamieszczone przez leonn
                  Zamieszczone przez degenerat
                  Zamieszczone przez slawciol
                  Czy sama norma 502 wystarcza?
                  Oczekujesz, że producent oleju napisze: "olej do silnika caxa, chpa ..."? :shock:
                  A PAOLO ESCO, już tyle instukcji VW na czerwono zaznaczonych, nawlejał i to wszystko psu na bude 8)
                  Właśnie nie, bardzo dobrze że to wkleił, zresztą pewnie nie tylko dla mnie, inni tez skorzystają ;-) ,pytałem się czy wystarczy sama norma i dostałem taką odpowiedź i jak dla mnie to już wystarczy.
                  Poza tym:
                  :diabelski_usmiech
                  Zamieszczone przez slawciol
                  Koniec tematu z mojej strony na temat wątpliwości zastosowania tego oleju
                  czarna perła

                  Komentarz

                  • zsolpyw
                    Elegance
                    • 2012
                    • 897

                    Pany, mam bardzo ciekawe spostrzezenie po ostatniej akcji olejowej.
                    Dla przypomnienia tym,ktorzy niesolidnie sladza moja wpisy, wlalem M1 0W40 + LM Ceratec.

                    Mianowicie po 2 zmierzonych tankowaniach za kazdym razem wyszedl znaczny spadek spalania!
                    Poprzednio spalanie wynosilo, dojezdzajac do roboty poza miastem od 8,8l. Przy czym rekord stosujac ecodriving emerycki byl 8,5l

                    Aktualnie w powyzszym trybie bez przesadnej ecooszczednosci zanotowalem 8,1l.
                    Przy drugim zbiorniku z mixem autostradowym i troche miasta 8,5l (tutaj poprzednio mialbym ok 9,3)

                    Oleje wczesniej mialem 5W40, ostatni 5W50, raz dodalem super extra dodatek WS2, kiedys wlalem tez MoS2 - spalanie zawsze podobne, bez wzgledu na te specyfiki, czy rodzaj oleju lub jego przebieg.

                    Wszystko wskazuje ze magia ceramizacji cuda poczynila
                    Po kilku tankowaniach zdam dalsza relacje. Ciekawe ze nigdzie w necie nie ma szczegolnych zachwytow po wlaniu Cerateca, o spadku spalania zupelnie.

                    Autosugestywnie wydaje mi sie ze chyba ciut lepiej na dole jedzie, ale szkoda mi 100pln na hamownie :P
                    Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                    Jeżdżę w blasku
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                    Komentarz

                    • abes99
                      Classic
                      • 2014
                      • 13

                      Witam ponownie .
                      Za Waszą radą ostatnio wlałem Neste City Pro A5/B5 0W-30. Od tego czasu śledzę ten wątek i chyba dalej nic nie zmieniło jeśli chodzi o oleje A5/B5? W międzyczasie zainstalowałem instalację LPG do Hultaja. Właśnie zbliża mi się wymiana po 15kkm i na razie jestem nastawiony na zalanie tego samego.
                      Pacjent: nowy Huindai i30 (GD, od 2012) - benzyna 1.6MPI z LPG.
                      Wymagania wg instrukcji: API SL lub SM, ACEA A5 lub wyżej, zalecany Shell Helix Ultra AF 5W30.
                      Tutaj w tym wątku wklejałem skany z instrukcji...
                      Zostać przy Neste A5/B5 0W-30 czy polecicie coś lepszego (niekoniecznie droższego ), bo 0W-40 A5 chyba nic się ciekawego w tym wątku nie przewinęło?...
                      Kiedyś bardziej Skodziarz, ostatnio Koreaniec
                      Aktualnie: Nowy Hultaj i30 1.6MPI, '12 :: Skoda S110R '80 "czeskie Porche w wiecznym remoncie
                      Wcześniej: Kia Cee'd 1.6MPI, '07 :: Skoda Felicia 1.6, '97, SafeLine (4xABG!)

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6624
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        abes99 - napisz coś więcej jak silnik sprawuje sie na tym oleju...
                        Zamieszczone przez abes99
                        W międzyczasie zainstalowałem instalację LPG do Hultaja
                        na gwarancji w ASO ?
                        ... przy LPG jak już to zalałbym Neste ale 0W40 lub coś "innego" ale z 0W40 - nawet Mobil1 0W40 którego mam (jeszcze) obecnie w silniku i który całkiem dobrze się sprawdził.
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • abes99
                          Classic
                          • 2014
                          • 13

                          Silnik na Neste A5/B5 pracuje całkiem ok, ciszej niż na tym co fabryka zalała. Do tego praktycznie nie "klekocze" po rozruchu na zimno, co wcześniej się zdarzało. Ogólnie jestem z niego zadowolony.

                          Co do LPG to montowałem poza ASO, teoretycznie tracąc gwarancję na silnik. Praktycznie w razie "W" pewnie trzeba by dochodzić z rzeczoznawcą co dokładnie spowodowało usterkę. Chętnie bym zalał Neste 0W-40, tylko nie wiem jak wlanie oleju A3 ma się do zaleceń producenta, czyli A5. Czy olać i wlewać A3?
                          Kiedyś bardziej Skodziarz, ostatnio Koreaniec
                          Aktualnie: Nowy Hultaj i30 1.6MPI, '12 :: Skoda S110R '80 "czeskie Porche w wiecznym remoncie
                          Wcześniej: Kia Cee'd 1.6MPI, '07 :: Skoda Felicia 1.6, '97, SafeLine (4xABG!)

                          Komentarz

                          • endryu
                            RS
                            • 2006
                            • 3773
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            abes99, Na 490 str. Twojego skanu w tabelce jest umieszczony między innymi 0W40.
                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                            =================================================

                            Komentarz

                            • abes99
                              Classic
                              • 2014
                              • 13

                              Ale wymagany jest ACEA A5 lub wyżej. Jak to ma się do tego? OW-30 teoretycznie nie ma w instrukcji ale zakładam, że jak spełnia A5 i jest mniej więcej w dopuszczalnych zakresach to jest ok.
                              Kiedyś bardziej Skodziarz, ostatnio Koreaniec
                              Aktualnie: Nowy Hultaj i30 1.6MPI, '12 :: Skoda S110R '80 "czeskie Porche w wiecznym remoncie
                              Wcześniej: Kia Cee'd 1.6MPI, '07 :: Skoda Felicia 1.6, '97, SafeLine (4xABG!)

                              Komentarz

                              • endryu
                                RS
                                • 2006
                                • 3773
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Zamieszczone przez abes99
                                wymagany jest ACEA A5 lub wyżej
                                Marketing z Shellem. Przejrzyj instrukcje na inne europejskie kraje
                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                =================================================

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6624
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez abes99
                                  Co do LPG to montowałem poza ASO, teoretycznie tracąc gwarancję na silnik
                                  i wszystko jasne - właśnie to chciałem "usłyszeć" :diabelski_usmiech
                                  Z chwilą montażu LPG te wszystkie wymagania odnośnie ACEA można sobie włożyć w ... to tak jak byś wgrał program ...
                                  Chroń silnik
                                  Zamieszczone przez abes99
                                  lać i wlewać A3?
                                  tak. Olej z ACEA A3 ma wyższy HTHS - czyli odporność na ścinanie itd...
                                  Zamieszczone przez abes99
                                  wymagany jest ACEA A5 lub wyżej.
                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  "powyżej" .... czy ACEA A3 jest powyżej - czy API SM, SN jest "powyżej" wg Hyundaia ?
                                  zalej porządny olej z SAE 0W40 który dobrze będzie chronił Twój silnik ... i nie przejmuj się "marketingowym bełkotem" ...

                                  [ Dodano: Nie 21 Gru, 14 14:27 ]
                                  Zamieszczone przez abes99
                                  "W" pewnie trzeba by dochodzić z rzeczoznawcą co dokładnie spowodowało usterkę.
                                  ooo to życzę powodzenia wg. mnie w takim przypadku nie miałbyś najmniejszych szans... chodzi i samodzielny montaż LPG (a nie o olej).
                                  Załączone pliki
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • REXAX
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 453

                                    Zamieszczone przez abes99
                                    Ale wymagany jest ACEA A5 lub wyżej.
                                    - wyżej czyli co :?: A6 :lol:
                                    troszkę sami sobie zaprzeczają skoro można zgodnie z ich tabelką zalać 5w40,0w40 gdzie żaden z racji HTHS nie łapie się pod A5 :wink: zalecają Shell'a jak zwykle z racji umowy :wink:
                                    tutaj VOA Neste 0w30 - http://www.oil-club.ru/forum/topic/1...-a5b5-svezhee/
                                    skoro Hyundai dopuszcza stosowanie 5w20 to 0w30 przy LPG powinno być w sam raz

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6624
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      przy "hultajowym" 1,6MPI z LPG ja osobiście bym brał 0W40, co do marki to wg. uznania (wcale nie trzeba przepłacać) ważne, by systematycznie zmieniać olej - przy LPG w granicach +- 12 max 15 tys km.
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • abes99
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 13

                                        Ok, czyli pójdzie Neste City Pro 0W-40. Jeszcze jedno pytanie odnośnie niego - wg strony Neste ma on API SN/CF, a na galonoleje.pl SJ/CF (tak samo na Allegro). Skąd ta rozbieżność? Nieaktualny opis czy olej w starszej specyfikacji?
                                        Kiedyś bardziej Skodziarz, ostatnio Koreaniec
                                        Aktualnie: Nowy Hultaj i30 1.6MPI, '12 :: Skoda S110R '80 "czeskie Porche w wiecznym remoncie
                                        Wcześniej: Kia Cee'd 1.6MPI, '07 :: Skoda Felicia 1.6, '97, SafeLine (4xABG!)

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6624
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez abes99
                                          olej w starszej specyfikacji?
                                          Neste zmieniło specyfikację od grudnia 2013r. na API SN/CF


                                          Zamieszczone przez abes99
                                          czyli pójdzie Neste City Pro 0W-40
                                          ja by co, to masz do wyboru Mobil1 New Life 0W40 z API SN/SM/SL/SJ i ACEA A3/B3, A3/B4 http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe...cyfikacje#tabs

                                          ps. strona 193 - wybierz coś sobie wg. własnego uznania
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • abes99
                                            Classic
                                            • 2014
                                            • 13

                                            W sumie Neste mi pasuje . Jakbym nie dorwał w nowej specyfikacji to brać tego Mobila z Polski (full synthetic) czy z Niemiec od kolegiberlin? Z tym, że niemiecki w 5L baniaku więc zostanie jakieś 1,7L a dolewek na razie nie mam . Stronę 193 znam dobrze ...
                                            Kiedyś bardziej Skodziarz, ostatnio Koreaniec
                                            Aktualnie: Nowy Hultaj i30 1.6MPI, '12 :: Skoda S110R '80 "czeskie Porche w wiecznym remoncie
                                            Wcześniej: Kia Cee'd 1.6MPI, '07 :: Skoda Felicia 1.6, '97, SafeLine (4xABG!)

                                            Komentarz

                                            • zsolpyw
                                              Elegance
                                              • 2012
                                              • 897

                                              PAOLO ESCO, co uwazasz o spadku spalania u mnie? spotkales sie juz z takowym efektem ?
                                              Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                              Jeżdżę w blasku
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6624
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez abes99
                                                brać tego Mobila z Polski (full synthetic) czy z Niemiec od kolegiberlin?
                                                :tuk: będę się czepiał ale "kombinujesz jak koń pod górę" :diabelski_usmiech ... masz forumowych sprzedawców - RobertM, pidziek, konkon, elemenateur a Ty chcesz kupować na necie od kolegaberlin... że niby ma taniej ? Napisz do forumowych sprzedawców a zapewne dostaniesz cenę taką samą ...albo i lepszą :wink:
                                                Ja potrzebowałem Neste 5W50 ale akurat nie było i dostałem super cenę na 5W50 Xado gdzie na allegro czy sklepie w necie ten olej jest "lekko" drogi.
                                                Mobil1 New Life kupisz w bańce 4L - kod produkcji DE np. : http://sklep-oleje.pl/pl/p/Mobil-1-New-Life-0W-40/267 lub http://allegro.pl/mobil-1-new-life-0...857814289.html itd ... Tutaj masz świety olej 0W30 z A5 - http://www.zmienolej.pl/2013-11-27-1...ower-4l-detail lub http://www.zmienolej.pl/2013-11-27-1...ower-4l-detail
                                                No a u elemenateur dostaniesz spokojnie Motula 0W40 lub 8100 Eco-nergy 0W-30 w dobrych cenach ...

                                                Wybieraj

                                                [ Dodano: Nie 21 Gru, 14 18:52 ]
                                                Zamieszczone przez zsolpyw
                                                spotkales sie juz z takowym efektem ?
                                                tak, przy drugim wyjeździe do Włoch w tym roku zalałem świeżutki Mobil1 0W40 + dodatek LM MOS2 + dodatek Xado do paliwa...w efekcie parkując na campingu we Włoszech - po przejechaniu 1 200 km miałem średnie spalanie 5,1 :shock: przy prędkości +- 100/120 km/h (zapakowane auto z rodziną) kombiacz z utwardzonym zawieszeniem ... taaa wiem zaraz ktoś mi powie - nie możliwe. Droga powrotna 1 200 km bez patrzenia na prędkościomierz przy średniej prędkości pomiędzy 120-140 (tak tak wiem, nie możliwe by "melex" 1,4 16 V tyle wyciągnął ... ) ale przy bardzo brzydkiej pogodzie deszcz-wiatr, zimno średnie spalanie 5,4.
                                                Ile w tym zasługi MOS2 a ile oleju nie wiem ...to było najniższe spalanie które uzyskałem na tej samej trasie PL-ITALY-PL, którą już nie raz pokonywałem .
                                                Jak bym nie kombinował to spokojnie mogę powiedzieć że "melex" w trasie przy "normalnej-przepisowej" jeździe spala pomiędzy 5,2 a 5,3 L/100km .
                                                Ostatnio rozmawiałem w ASO z gościem na temat Superba i 1,4 TSI vs 1,4 16V powiedział wprost, że cudów nie ma i moc znikąd się nie bierze a turbina pod obciążeniem swoje "wciągnie" :wink: ... facet osobiście jeździ Roomsterem z 1,4 16V ...
                                                Zamieszczone przez zsolpyw
                                                co uważasz o spadku spalania u mnie?
                                                brachol pracował ponad 10 lat w DE i mówił że Ceratec jest w Niemczech popularny jako dodatek i chętnie go pakują do silników. Ja dodatku Ceratec nie stosowałem i narazie nie zamierzam stosować (ani tego ani innego dodatku) więc nie mam zdania na temat tego dodatku. Niech wypowiedzą się te osoby, które go zastosowały.

                                                strona 280 + 284
                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                Mobil 0W40 - po przejechaniu 3 tys km brak ubytku w silniku. Poziom taki sam jak przed wyruszeniem w trasę ( ten silnik "tak ma" ). Co do pracy silnika - może faktycznie odrobinę głośniejszy na zimno niż poprzednie oleje 0W30 i neste 0W40 który był ostatnio w silniku ale praca silnika zaraz po uruchomieniu na zimno wcale nie jest jakaś tragiczna. Po prostu silnik zimny na tym oleju tak pracuje. Jak dla mnie jest to akceptowalne (zobaczymy co będzie dalej przy większym przebiegu). Natomiast wydaje mi się, że Mobil 0W40 dobrze zachowuje się kiedy jest "dobrze dogrzany". Praca na rozgrzanym silniku bez najmniejszych zastrzeżeń. Wkręcanie się na wyższe obroty bez większych uwag. Słuchać po prostu, że "depczemy w pedał gazu". Dla mnie te odgłosy są akceptowalne. Spalanie na tym samym poziomie co poprzednie oleje. ... a nawet ku mojemu zaskoczeniu na Mobilu 0W40 miałem po przejechaniu 1200 km spalanie średnie niższe o 0,2 niż na poprzednich olejach... podejrzewam jednak że to bardziej składowe odpowiedniej-wysokiej temperatury i dobrych warunków pogodowych w których przyszło mi jechać oraz zatankowanego dobrego paliwa.
                                                Kolor oleju po 3 tys mocno żółty. Jak się uda to zrobię foto po południu.
                                                Mobil 0W40 - jeżeli ktoś nie chce przepłacać to może go zalać (ważne by był z pewnego źródła...bo nie od dziś wiadomo że Mobila lubią podrabiać).
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • zsolpyw
                                                  Elegance
                                                  • 2012
                                                  • 897

                                                  PAOLO ESCO, jak pisalem mialem tez wlane MoS2, kiedys kosmiczny WS2 i po tych dodatkach spalanie nic nie spadlo. Natomiast po Ceratecu widocznie.
                                                  Mniej wiecej liczac na 15000km zaoszaczedze na paliwie 270zl. Efekt ceramizacji ma sie utrzymywac 50000km.

                                                  Dodatek mozna kupic za 65zl.

                                                  Super male masz spalanie w tym aucie. z obciazeniem pali mniej niz diesel.
                                                  Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                                  Jeżdżę w blasku
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                                  Komentarz

                                                  • abes99
                                                    Classic
                                                    • 2014
                                                    • 13

                                                    PAOLO ESCO Masz rację, koniec kombinowania . Pójdzie M1 0W-40 + prawdopodobnie LM Ceratec od któregoś z klubowych kolegów (w zależności kto będzie miał przy okazji filtry do Hultaja w dobrej cenie ). THX za pomoc, bo co prawda wątek śledzę na bieżąco, to jednak warto zawsze się upewnić/dopytać :P...
                                                    Kiedyś bardziej Skodziarz, ostatnio Koreaniec
                                                    Aktualnie: Nowy Hultaj i30 1.6MPI, '12 :: Skoda S110R '80 "czeskie Porche w wiecznym remoncie
                                                    Wcześniej: Kia Cee'd 1.6MPI, '07 :: Skoda Felicia 1.6, '97, SafeLine (4xABG!)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...