Pytanie Polo 2010 1.4 mpi 85km ok 60 tys. km lany był 5w40 mobil sp3000xe. Zrobić kalkę jak dla 1.6 mpi np 0w40 neste?
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Napisze ktoś coś o Red Line Euro Series 5w40 c3 i zwykłym redzie 5w40
Tylko proszę o brak dyskusji o cenie tego oleju, interesuje mnie tylko jakość tego oleju, croom coś pisał o jakiś sztucznych polepszaczach lepkościowych, ale czy to o ten olej konkretnicznych chodziło?
Czy ten olej nadaje/wytrzyma pałowanie po autostradzie?
Faktycznie on jest na pełnej bazie estrowej i co to oznacza w porównaniu do olejów pao/estry? Wie ktoś jaki on ma TBN?
I czemu na oleju który ma HTHS 4.3 pisze
C2/C3?
Komentarz
-
-
Kris86
A co myślicie o Orlen PLATINUM PRO V 5W30? Zwłaszcza w porównaniu do Lotos Quazar LLIII 5W30 czy Orlen Platinum Max Expert V 5W30.
Komentarz
-
Dziękuję wszystkim za porady
Zamieszczone przez rOBERTO795Ja do Swojej byłej Reni 1,4 16V lałem Millersa Tridenta 5w40 i spisywał się lepiej niz Motul X-cess 5w40.
Zamieszczone przez leonnPo tej analizie stwierdziłeś, że nie jest wart swojej ceny?
Zamieszczone przez leonnA analizę innego oleju który lepiej wypadł w tym silniku w takich samych warunkach widziałeś?Zamieszczone przez leonnKtóry HC jest dobry?
Który Vollsyntetyk jest marny?
Nie znam się aż tak bardzo na olejach, zbieram opinie i posiłkuje się wiedzą bardziej ogarniętych w temacie.
Komentarz
-
-
Parę ciekawostek:
1. Superb 2 silnik CFGB chip 215 KM, 80% szybka jazda autostradowa. Stosowany wcześniej Millers EE 5W40 C3 (mam w nosie 507.00 i trzymam się C3 lub 229.51 celem ochrony DPF).
Wrażenia - na zimno trochę czuć, że nie jest to 0W... ale rozgrzany super - aksamitna praca silnika, cicho, czysto. Zero dolewek na 10 kkm. Ogólnie polecam do auta na długie trasy.
Po Millersie najnowszy Mobil 1 ESP 0W40. Znacznie szybciej panuje cisza po odpaleniu zimnym motoru, na razie nie mam żadnych negatywnych uwag poza tym, że odgłos pracy minimalnie bardziej metaliczny jak na Millersie.
Planowane lada dzień 0W30 Shell AV-L 507.00 PurePlus.
2. 1,2 TSI - po Millersie XF 5W30 zalany Neste 0w40- cisza, spokój, aksamitna praca. Ogólnie super wrażenia, znaczna poprawa.
3. Niezaleceny do tego motoru Neste 0W40 w starym motorze Subaru 2.0 125 KM na gazie. Wcześniej Castrol Magnatec, po tym płukanka Xado - przestał znikać olej, na 7500 km starczyło tego co między max a min. Generalnie przepaść na plus.
4. Silnik PSA 2.0 16V 140 KM benzyna - wcześniej Motul X-Cess 5W40 nowa formuła (na starej SL było ok). Na tym SM ubywało 0,7 l na 5000 km i mocno się przypalał, rozgrzany postukiwał popychaczami. Po płukance i zalaniu Xado 5W50 cicha praca i ubyło może 0,2l na 8000 km.
5. Silnik 2.0 TSI 211KM, pierwsze 15 kkm oryginał, teraz Millers XF 0W40. Błoga cisza, miękka praca, zero ubytków oleju, choć na oryginale ubywało ok 0,5l na 7000 km.
6. Silnik 1,6 TDCI 95 KM Euro 5. Zalecane fordowskie 913c/d. Zalany Neste City Standard 913c (wg. Neste niższa seria bo z niebieskimi naklejkami a nie zielonymi). Tyłka nie urywało, poprawny choć bez szału. Obecnie mam w nosie 913D (swoją drogą bliskie Full Sapsa) i oparłem się bardziej na A5B5. Zalałem Statoil V 0v30. Poezja - cichutko, miękko, zero poboru oleju, od zimnego startu silnik pracuje jak zegarek. Zanacznie lepiej jak na Neste (5w30) i Castrolu serwisowym.
Następnym motorem gdzie zaleje Statoil V 0W30 będzie Ecoboost 2.0, zamiast sików serwisowych 913c/d
7. Skoro tak ładnie zareagował 1,6 TDCI to nalane do mniejszego kuzyna 1,4 HDI 68 KM 2004 r. niezalecane do niego 0W40 Shell PurePlus. Płukanka Xado przed tym. Świetna miękka praca, zero metalicznego brzęczenia. Olej fajnie pachnie w bańce oliwką dla dzieci a nie naftą, bardzo przeźroczysty (słomkowo żółty). Zobaczymy jak będzie dalej, ale na razie fajne wrażenia...
8. 1,4 TSI 122 KM. Wymiany co 15 kkm. Zalany Xado 5W40 SL, wcześniej Gulf Formuła G i Shell GVX 5W30. Zero poboru oleju, cisza z łańcuchem na zimno....
9. 1,8 TSI 150 KM. Wcześniej oryginał i serwisowy Castrol 5W30. Pałowanie - 0.6 l poboru na 4-5 kkm. Obecnie Mobil 1 New Life 0W40 w nowej formule. Praktycznie zerowy pobór w tych samych warunkach ruchu.
Wnioski?
Xado 5W50 - super olej w swojej klasie!!!
Neste 0W40 - praktycznie zawsze dobry efekt, Statoil V 0w30 z normą 502.00 - super oliwa (ale to już wiecie przecież ). Skandynawia pozytywnie zaskakuje.
Bardzo dobre wrażenie robi Millers XF 0W40 - siła spokoju i kultura. Znacznie lepiej jak ten EE 5W40. ale niestety (albo stety do TSI) jest full saps. Obiecująco sprawuje się też Mobil 1 New Life 0W40 - niby masówka ale w nowej formulacji Mobil chyba znów powrócił do dobrych, starych tradycji.
Ciekawa nowość Shell GLT - potestuję więcej i ocenię, ale ciekawie zapowiada się. Do tego na tyle tani, że można śmiało wymieniać częściej jak zalecenia. 5W40 PurePlus GLT stosowany w Hondzie 1,4 90 KM 2004 na razie ładnie płucze motor po jakimś wcześniejszym syfie od Castrola... Dzwigienki zaworowa z brązowych zrobiły się złotawe, więc na razie ubywa syfu...
Mobil 1 ESP 0w40 - praktycznie jedyny dostępny dziś 0W40 do DPF, poza Castrolem. C.. nie lubię więc został M1. Poprawny, fajny olej choć nie tak dobry jak New Life...Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jaro4444Parę ciekawostek:
Zamieszczone przez jaro4444Xado 5W50 - super olej w swojej klasie!!! Neste 0W40 - praktycznie zawsze dobry efekt, Statoil V 0w30 z normą 502.00 - super oliwa
Przetestowałem Statoil V 0W30 a obecnie w moim silniku ponownie Neste a w pozostałych silnikach Xado alacz
Zamieszczone przez jaro4444Superb 2 silnik CFGB chip 215 KM, 80% szybka jazda autostradowa. Stosowany wcześniej Millers EE 5W40 C3 (mam w nosie 507.00 i trzymam się C3 lub 229.51 celem ochrony DPF)
Zamieszczone przez jaro4444Olej fajnie pachnie w bańce oliwką dla dzieci a nie naftą, bardzo przeźroczysty (słomkowo żółty).
[ Dodano: Czw 22 Sty, 15 18:47 ]
Zamieszczone przez jaro4444mam w nosie 507.00PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Aha zalałem jeszcze do VTEC-a 1,8 140 KM Amsoila AZO 0W30 po wcześniejszym serwisowym Hodowskim 5W30 (od Totala) i Millersie XF Eco 5W30. Niby wszystko ok, ale dość głośno motor pracuje i nie tak miękko jak na serwisówce.
Następny będzie przypuszczalnie A5 0W30 od Statoila
HTHS a zużycie pierścienia (gdzieś to wcześniej Włyszkow wklejał):
Czyli jesteśmy idealnie na równi pochyłej, troszkę paliwa w oleju i lecą wióra
Taka mała rada - jak szukacie taniego i dobrego oleju do starych silników to polecam szczerze Gulf Formuła G 5W40. Uczciwy, solidny HC, bez zadęcia, podładowany borem, tani jak barszcz 4l ok 75-80 zł, produkcja Holandia. Wszędzie tam gdzie były lane jakieś 10W40 ten olej działa cuda w starych rzęchach (lałem go w kilkunastu silnikach, łącznie ze starymi motorami w terenówkach) i wszędzie fajnie dawał radę. Rosjanie go przeanalizowali:
Lepsze to niż C...ol a podobna cena za 4l.
Barył
Trident 5W40 to taki "cienki" olej jak na 40 (ma stosunkowo niskie lepkości i bliżej mu 5W30. Mocne TBN i w sumie spisuje się ok. Lałem go do 3 motorów na 2-3 wymiany (Renault 1,6 16V 110 KM i 1,4 8V 75 KM). Osobiście wątpię w jego pełną "syntetyczność". Przypuszczam, że jest to raczej jakieś HC wzbogacone minimalnie czymś przyzwoitym (ester, PAO?). W tej cenie wolałbym kupić Neste 0W40 i będzie na 99% ok.Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez REXAXJa dzisiaj jestem pod dużym wrażeniem analizy Amsoila :wink:
Zamieszczone przez jaro4444serwisowym Hodowskim 5W30 (od Totala)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez REXAXJa dzisiaj jestem pod dużym wrażeniem analizy Amsoila :wink:
http://www.oil-club.ru/forum/index.p...ttach_id=25227
pewnie nic by się nie stało ale spanikowałem :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
VAG wcale nigdzie nie pisze o HTHS bo możesz zalać olej o niskim HTHS z normą 506.01.
Signature jest do silników benzynowych i tak jest dedykowany.
Do diesla są inne śietne produkty z Amsoil :-)
Wystarczy popularny Amsoil 5W40 lub wersja dla bardziej wymagających Amsoil DEO.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Kris86
1) Orlen PLATINUM PRO V 5W30 http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOfert...O-V-5W-30.aspx
2) Lotos Quazar LLIII 5W30 http://www.lotos.pl/321/p,390,c,461/...zar_lliii_5w30
3) Orlen Platinum MaxExpert V 5W30 http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOfert...t_V_5W-30.aspx
są to oleje syntetyczne czy jedynie w technologii syntetycznej? Bo nie ogarniam tych specyfikacji do końca jak czytam te karty produktu
Komentarz
-
Kris86
Piszę jedynie, ponieważ po przeczytaniu wątku chyba dotyczącego olejów do TDI wywnioskowałem, że w technologii syntetycznej są robione z olejów mineralnych i są słabszej jakości niż syntetyczne. Właśnie zastanawiam się nad tymi olejami, żeby wymienić u mnie a wymiany planuję robić co roku lub co 15 tys km i uważam, że każdy z nich przez ten okres da radę Widziałem też, że zarówno Quazar jak i właśnie MaxExpert są generalnie polecane przez osoby, które mają je zalane z tym, że MaxExpert ma wyższą liczbę TNB i niższą temperaturę płynięcia. Nigdzie nie mogę tylko znaleźć temperatury zapłonu olejów Platinum (bo jeżeli jest to 195 tak jak wynika z załączonej dokumentacji na stronie orlenu, to chyba jest to bardzo mało) :? i wydaje mi się, że Lotos ma sporo wyższą (210 albo 224), co przekłada się chyba na dłuższe zachowanie parametrów przez Quazar i lepszą ochronę podczas wysokich temperatur.
Nikt też nie wypowiadał się na temat nowego oleju Platinum Pro V 5W30 i nigdzie w necie nie mogę znaleźć o nim opinii, bo parametry wydają się być ok.
Komentarz
-
Zamieszczone przez jaro4444Bardzo dobre wrażenie robi Millers XF 0W40 - siła spokoju i kultura. Znacznie lepiej jak ten EE 5W40. ale niestety (albo stety do TSI) jest full saps.
Ciekawa nowość Shell GLT - potestuję więcej i ocenię, ale ciekawie zapowiada się. Do tego na tyle tani, że można śmiało wymieniać częściej jak zalecenia.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez vesatisMógłbyś wyjaśnić zależność SAPS co do silników TSI? ma być FULL SAPS w TSI czy niski popiół zapobiegający powstawaniu depozytów? Jeżdżę 3 sezon na XF0W40 i na razie nie narzekam, wcześniej był M1 0W40, ale moim zdaniem zbyt metaliczny. Obecnie rozrząd słyszę tylko jak napinacz nie zdąży zadziałać po przejechaniu zbyt krótkiego dystansu. Nowy Shell kusi przede wszystkim ceną, bo jednak prawie trzy razy tańszy od Millersa, także niezmiernie mnie ciekawią wyniki waszych testów.
Czeka mnie za miesiac kolejna wymiana, jak nie dorwe motorexa 0w40 lub czegos podobnego, zostaje przy x-max 0w40.
Neci mnie jeszcze millers 0w40 w nowym skladzie, ale nie podaja hths, tbn jak mniemam minimum 10 bo jest mb 229.5 ??
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TippoNeci mnie jeszcze millers 0w40 w nowym skladzie, ale nie podaja hths, tbn jak mniemam minimum 10 bo jest mb 229.5 ??
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez REXAX- hths nie uśwadczycz ale jest tbn - http://www.millersoils.co...=990§or=Car
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekVAG wcale nigdzie nie pisze o HTHS bo możesz zalać olej o niskim HTHS z normą 506.01.
Signature jest do silników benzynowych i tak jest dedykowany.
Do diesla są inne śietne produkty z Amsoil :-)
Wystarczy popularny Amsoil 5W40 lub wersja dla bardziej wymagających Amsoil DEO.
W 502,00 nie moge znaleźć źródła, więc być może żyłem w nieświadomości :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TippoZamieszczone przez REXAX- hths nie uśwadczycz ale jest tbn - http://www.millersoils.co...=990§or=Car
Komentarz
-
Komentarz