Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • patryk23
    L&K
    • 2011
    • 1105
    • Octavia II (1Z3)
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

    Pytanie Polo 2010 1.4 mpi 85km ok 60 tys. km lany był 5w40 mobil sp3000xe. Zrobić kalkę jak dla 1.6 mpi np 0w40 neste?

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez patryk23
      Zrobić kalkę
      tak
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • pedros
        RS
        • 2009
        • 1958
        • Volkswagen
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        :lol:

        Korzystaliscie może już z płukanki KleenFlo engine flush?
        co to rozpuszczalnik czy detergenty?
        Cena bdb .... może warto?


        Update:
        :diabelski_usmiech trudny wyraz ortodichlorobenzen zatem rozpuszczalnik :diabelski_usmiech

        Komentarz

        • dzul
          Classic
          • 2014
          • 23

          Napisze ktoś coś o Red Line Euro Series 5w40 c3 i zwykłym redzie 5w40
          Tylko proszę o brak dyskusji o cenie tego oleju, interesuje mnie tylko jakość tego oleju, croom coś pisał o jakiś sztucznych polepszaczach lepkościowych, ale czy to o ten olej konkretnicznych chodziło?
          Czy ten olej nadaje/wytrzyma pałowanie po autostradzie?
          Faktycznie on jest na pełnej bazie estrowej i co to oznacza w porównaniu do olejów pao/estry? Wie ktoś jaki on ma TBN?
          I czemu na oleju który ma HTHS 4.3 pisze
          C2/C3?

          Komentarz


          • A co myślicie o Orlen PLATINUM PRO V 5W30? Zwłaszcza w porównaniu do Lotos Quazar LLIII 5W30 czy Orlen Platinum Max Expert V 5W30.

            Komentarz

            • Barył
              Classic
              • 2015
              • 2

              Dziękuję wszystkim za porady

              Zamieszczone przez rOBERTO795
              Ja do Swojej byłej Reni 1,4 16V lałem Millersa Tridenta 5w40 i spisywał się lepiej niz Motul X-cess 5w40.
              Tez się nad nim zastanawiam, tylko troche nie wiadomo co to jest. Mało kto go używa.

              Zamieszczone przez leonn
              Po tej analizie stwierdziłeś, że nie jest wart swojej ceny?
              Nie ja to stwierdziłem, tak wyczytałem.
              Zamieszczone przez leonn
              A analizę innego oleju który lepiej wypadł w tym silniku w takich samych warunkach widziałeś?
              Ta analiza nie była z tego silnika, ciężko jest znależć jaką kolwiek alanizę z tego silnika.
              Zamieszczone przez leonn
              Który HC jest dobry?
              Który Vollsyntetyk jest marny?
              Nie wiem który doby, który zły dlatego pytam.
              Nie znam się aż tak bardzo na olejach, zbieram opinie i posiłkuje się wiedzą bardziej ogarniętych w temacie.

              Komentarz

              • jaro4444
                Rider
                • 2006
                • 508

                Parę ciekawostek:
                1. Superb 2 silnik CFGB chip 215 KM, 80% szybka jazda autostradowa. Stosowany wcześniej Millers EE 5W40 C3 (mam w nosie 507.00 i trzymam się C3 lub 229.51 celem ochrony DPF).
                Wrażenia - na zimno trochę czuć, że nie jest to 0W... ale rozgrzany super - aksamitna praca silnika, cicho, czysto. Zero dolewek na 10 kkm. Ogólnie polecam do auta na długie trasy.
                Po Millersie najnowszy Mobil 1 ESP 0W40. Znacznie szybciej panuje cisza po odpaleniu zimnym motoru, na razie nie mam żadnych negatywnych uwag poza tym, że odgłos pracy minimalnie bardziej metaliczny jak na Millersie.
                Planowane lada dzień 0W30 Shell AV-L 507.00 PurePlus.

                2. 1,2 TSI - po Millersie XF 5W30 zalany Neste 0w40- cisza, spokój, aksamitna praca. Ogólnie super wrażenia, znaczna poprawa.

                3. Niezaleceny do tego motoru Neste 0W40 w starym motorze Subaru 2.0 125 KM na gazie. Wcześniej Castrol Magnatec, po tym płukanka Xado - przestał znikać olej, na 7500 km starczyło tego co między max a min. Generalnie przepaść na plus.

                4. Silnik PSA 2.0 16V 140 KM benzyna - wcześniej Motul X-Cess 5W40 nowa formuła (na starej SL było ok). Na tym SM ubywało 0,7 l na 5000 km i mocno się przypalał, rozgrzany postukiwał popychaczami. Po płukance i zalaniu Xado 5W50 cicha praca i ubyło może 0,2l na 8000 km.

                5. Silnik 2.0 TSI 211KM, pierwsze 15 kkm oryginał, teraz Millers XF 0W40. Błoga cisza, miękka praca, zero ubytków oleju, choć na oryginale ubywało ok 0,5l na 7000 km.

                6. Silnik 1,6 TDCI 95 KM Euro 5. Zalecane fordowskie 913c/d. Zalany Neste City Standard 913c (wg. Neste niższa seria bo z niebieskimi naklejkami a nie zielonymi). Tyłka nie urywało, poprawny choć bez szału. Obecnie mam w nosie 913D (swoją drogą bliskie Full Sapsa) i oparłem się bardziej na A5B5. Zalałem Statoil V 0v30. Poezja - cichutko, miękko, zero poboru oleju, od zimnego startu silnik pracuje jak zegarek. Zanacznie lepiej jak na Neste (5w30) i Castrolu serwisowym.
                Następnym motorem gdzie zaleje Statoil V 0W30 będzie Ecoboost 2.0, zamiast sików serwisowych 913c/d

                7. Skoro tak ładnie zareagował 1,6 TDCI to nalane do mniejszego kuzyna 1,4 HDI 68 KM 2004 r. niezalecane do niego 0W40 Shell PurePlus. Płukanka Xado przed tym. Świetna miękka praca, zero metalicznego brzęczenia. Olej fajnie pachnie w bańce oliwką dla dzieci a nie naftą, bardzo przeźroczysty (słomkowo żółty). Zobaczymy jak będzie dalej, ale na razie fajne wrażenia...

                8. 1,4 TSI 122 KM. Wymiany co 15 kkm. Zalany Xado 5W40 SL, wcześniej Gulf Formuła G i Shell GVX 5W30. Zero poboru oleju, cisza z łańcuchem na zimno....

                9. 1,8 TSI 150 KM. Wcześniej oryginał i serwisowy Castrol 5W30. Pałowanie - 0.6 l poboru na 4-5 kkm. Obecnie Mobil 1 New Life 0W40 w nowej formule. Praktycznie zerowy pobór w tych samych warunkach ruchu.

                Wnioski?
                Xado 5W50 - super olej w swojej klasie!!!

                Neste 0W40 - praktycznie zawsze dobry efekt, Statoil V 0w30 z normą 502.00 - super oliwa (ale to już wiecie przecież ). Skandynawia pozytywnie zaskakuje.

                Bardzo dobre wrażenie robi Millers XF 0W40 - siła spokoju i kultura. Znacznie lepiej jak ten EE 5W40. ale niestety (albo stety do TSI) jest full saps. Obiecująco sprawuje się też Mobil 1 New Life 0W40 - niby masówka ale w nowej formulacji Mobil chyba znów powrócił do dobrych, starych tradycji.

                Ciekawa nowość Shell GLT - potestuję więcej i ocenię, ale ciekawie zapowiada się. Do tego na tyle tani, że można śmiało wymieniać częściej jak zalecenia. 5W40 PurePlus GLT stosowany w Hondzie 1,4 90 KM 2004 na razie ładnie płucze motor po jakimś wcześniejszym syfie od Castrola... Dzwigienki zaworowa z brązowych zrobiły się złotawe, więc na razie ubywa syfu...

                Mobil 1 ESP 0w40 - praktycznie jedyny dostępny dziś 0W40 do DPF, poza Castrolem. C.. nie lubię więc został M1. Poprawny, fajny olej choć nie tak dobry jak New Life...
                Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                Komentarz

                • leonn
                  RS
                  • 2011
                  • 2726
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Zamieszczone przez jaro4444
                  Ciekawa nowość Shell GLT - potestuję więcej i ocenię, ale ciekawie zapowiada się.
                  Bardzo mnie interesuje opinia, co z nim będzie się działo w motorze.

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez jaro4444
                    Parę ciekawostek:
                    fajne podsumowanie, dobra robota
                    Zamieszczone przez jaro4444
                    Xado 5W50 - super olej w swojej klasie!!! Neste 0W40 - praktycznie zawsze dobry efekt, Statoil V 0w30 z normą 502.00 - super oliwa
                    i tu mnie nie zaskoczyłeś :P
                    Przetestowałem Statoil V 0W30 a obecnie w moim silniku ponownie Neste a w pozostałych silnikach Xado alacz

                    Zamieszczone przez jaro4444
                    Superb 2 silnik CFGB chip 215 KM, 80% szybka jazda autostradowa. Stosowany wcześniej Millers EE 5W40 C3 (mam w nosie 507.00 i trzymam się C3 lub 229.51 celem ochrony DPF)
                    C3 i MB 229.51 spokojnie wystarczą.

                    Zamieszczone przez jaro4444
                    Olej fajnie pachnie w bańce oliwką dla dzieci a nie naftą, bardzo przeźroczysty (słomkowo żółty).
                    to technologia GTL, też miałem takie skojarzenia jak go sprawdzałem.

                    [ Dodano: Czw 22 Sty, 15 18:47 ]
                    Zamieszczone przez jaro4444
                    mam w nosie 507.00
                    hehe ... już w tym roku wejdą nowe specyfikacje VW ... min. HTHS 2,6 i SAE 0W20 ACEA C-5 :bajer
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • jaro4444
                      Rider
                      • 2006
                      • 508

                      Aha zalałem jeszcze do VTEC-a 1,8 140 KM Amsoila AZO 0W30 po wcześniejszym serwisowym Hodowskim 5W30 (od Totala) i Millersie XF Eco 5W30. Niby wszystko ok, ale dość głośno motor pracuje i nie tak miękko jak na serwisówce.
                      Następny będzie przypuszczalnie A5 0W30 od Statoila

                      HTHS a zużycie pierścienia (gdzieś to wcześniej Włyszkow wklejał):
                      Czyli jesteśmy idealnie na równi pochyłej, troszkę paliwa w oleju i lecą wióra




                      Taka mała rada - jak szukacie taniego i dobrego oleju do starych silników to polecam szczerze Gulf Formuła G 5W40. Uczciwy, solidny HC, bez zadęcia, podładowany borem, tani jak barszcz 4l ok 75-80 zł, produkcja Holandia. Wszędzie tam gdzie były lane jakieś 10W40 ten olej działa cuda w starych rzęchach (lałem go w kilkunastu silnikach, łącznie ze starymi motorami w terenówkach) i wszędzie fajnie dawał radę. Rosjanie go przeanalizowali:

                      Lepsze to niż C...ol a podobna cena za 4l.

                      Barył
                      Trident 5W40 to taki "cienki" olej jak na 40 (ma stosunkowo niskie lepkości i bliżej mu 5W30. Mocne TBN i w sumie spisuje się ok. Lałem go do 3 motorów na 2-3 wymiany (Renault 1,6 16V 110 KM i 1,4 8V 75 KM). Osobiście wątpię w jego pełną "syntetyczność". Przypuszczam, że jest to raczej jakieś HC wzbogacone minimalnie czymś przyzwoitym (ester, PAO?). W tej cenie wolałbym kupić Neste 0W40 i będzie na 99% ok.
                      Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                      Komentarz

                      • REXAX
                        Rider
                        • 2013
                        • 453

                        Ja dzisiaj jestem pod dużym wrażeniem analizy Amsoila :wink:

                        Komentarz

                        • jaro4444
                          Rider
                          • 2006
                          • 508

                          No dowalili boru i molibdenu, baza płynna mocno i NOAC dobry ...
                          Tylko czy to najnowsza formulacja czy ciut starsza?

                          Signature Series 0W30 AZO na ucho wydaje się nieprzyjemna, motor dość metalicznie pracuje. Ale widocznie tak ma być
                          Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                          Komentarz

                          • Pidziek
                            RS
                            • 2011
                            • 1845

                            Zamieszczone przez REXAX
                            Ja dzisiaj jestem pod dużym wrażeniem analizy Amsoila :wink:
                            No bo Amsoil plasuje się w pierwszej trójce piątce najlepszych olejów na świecie :-)

                            Zamieszczone przez jaro4444
                            serwisowym Hodowskim 5W30 (od Totala)
                            Podobno w Lotosie leją całą linię obecnie :-)
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz

                            • pedros
                              RS
                              • 2009
                              • 1958
                              • Volkswagen
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              Zamieszczone przez REXAX
                              Ja dzisiaj jestem pod dużym wrażeniem analizy Amsoila :wink:
                              http://www.oil-club.ru/forum/index.p...ttach_id=25227
                              ale sygnejczer ma hths niższy niz koncern VAG sugeruje. Kiedys chciałem go zalać do Skody :diabelski_usmiech
                              pewnie nic by się nie stało ale spanikowałem :szeroki_usmiech

                              Komentarz

                              • Pidziek
                                RS
                                • 2011
                                • 1845

                                VAG wcale nigdzie nie pisze o HTHS bo możesz zalać olej o niskim HTHS z normą 506.01.
                                Signature jest do silników benzynowych i tak jest dedykowany.
                                Do diesla są inne śietne produkty z Amsoil :-)

                                Wystarczy popularny Amsoil 5W40 lub wersja dla bardziej wymagających Amsoil DEO.
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz


                                • 1) Orlen PLATINUM PRO V 5W30 http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOfert...O-V-5W-30.aspx
                                  2) Lotos Quazar LLIII 5W30 http://www.lotos.pl/321/p,390,c,461/...zar_lliii_5w30
                                  3) Orlen Platinum MaxExpert V 5W30 http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOfert...t_V_5W-30.aspx
                                  są to oleje syntetyczne czy jedynie w technologii syntetycznej? Bo nie ogarniam tych specyfikacji do końca jak czytam te karty produktu

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez Kris86
                                    w technologii syntetycznej?
                                    w technologii. Nazwa "syntetyczne" jest naciąganiem... ps. dlaczego "jedynie" ? - kumpel ma od roku zalany Max Expert i nie narzeka.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz


                                    • Piszę jedynie, ponieważ po przeczytaniu wątku chyba dotyczącego olejów do TDI wywnioskowałem, że w technologii syntetycznej są robione z olejów mineralnych i są słabszej jakości niż syntetyczne. Właśnie zastanawiam się nad tymi olejami, żeby wymienić u mnie a wymiany planuję robić co roku lub co 15 tys km i uważam, że każdy z nich przez ten okres da radę Widziałem też, że zarówno Quazar jak i właśnie MaxExpert są generalnie polecane przez osoby, które mają je zalane z tym, że MaxExpert ma wyższą liczbę TNB i niższą temperaturę płynięcia. Nigdzie nie mogę tylko znaleźć temperatury zapłonu olejów Platinum (bo jeżeli jest to 195 tak jak wynika z załączonej dokumentacji na stronie orlenu, to chyba jest to bardzo mało) :? i wydaje mi się, że Lotos ma sporo wyższą (210 albo 224), co przekłada się chyba na dłuższe zachowanie parametrów przez Quazar i lepszą ochronę podczas wysokich temperatur.
                                      Nikt też nie wypowiadał się na temat nowego oleju Platinum Pro V 5W30 i nigdzie w necie nie mogę znaleźć o nim opinii, bo parametry wydają się być ok.

                                      Komentarz

                                      • vesatis
                                        Ambiente
                                        • 2013
                                        • 119
                                        • Fiat
                                        • CGGA 1.4 MPI 80 KM

                                        Zamieszczone przez jaro4444
                                        Bardzo dobre wrażenie robi Millers XF 0W40 - siła spokoju i kultura. Znacznie lepiej jak ten EE 5W40. ale niestety (albo stety do TSI) jest full saps.
                                        Ciekawa nowość Shell GLT - potestuję więcej i ocenię, ale ciekawie zapowiada się. Do tego na tyle tani, że można śmiało wymieniać częściej jak zalecenia.
                                        Mógłbyś wyjaśnić zależność SAPS co do silników TSI? ma być FULL SAPS w TSI czy niski popiół zapobiegający powstawaniu depozytów? Jeżdżę 3 sezon na XF0W40 i na razie nie narzekam, wcześniej był M1 0W40, ale moim zdaniem zbyt metaliczny. Obecnie rozrząd słyszę tylko jak napinacz nie zdąży zadziałać po przejechaniu zbyt krótkiego dystansu. Nowy Shell kusi przede wszystkim ceną, bo jednak prawie trzy razy tańszy od Millersa, także niezmiernie mnie ciekawią wyniki waszych testów.

                                        Komentarz

                                        • Tippo
                                          L&K
                                          • 2009
                                          • 1349
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                          Zamieszczone przez vesatis
                                          Mógłbyś wyjaśnić zależność SAPS co do silników TSI? ma być FULL SAPS w TSI czy niski popiół zapobiegający powstawaniu depozytów? Jeżdżę 3 sezon na XF0W40 i na razie nie narzekam, wcześniej był M1 0W40, ale moim zdaniem zbyt metaliczny. Obecnie rozrząd słyszę tylko jak napinacz nie zdąży zadziałać po przejechaniu zbyt krótkiego dystansu. Nowy Shell kusi przede wszystkim ceną, bo jednak prawie trzy razy tańszy od Millersa, także niezmiernie mnie ciekawią wyniki waszych testów.
                                          Nie widze tutaj problemu, jezdze od nowosci na olejach full saps, x-lite, potem valvo a nawet fuchs race 5w30 i teraz x-max, wszystkie maja norme 502, a fuchs byl nawet bez zadnej normy, ktora dopuszcza sie do tsi. Ps. od roku mam x-maxa, po shamowaniu wyszlo 1km wiecej niz przed rokiem, wiec nic sie nie "przytyka" na oleju full saps
                                          Czeka mnie za miesiac kolejna wymiana, jak nie dorwe motorexa 0w40 lub czegos podobnego, zostaje przy x-max 0w40.
                                          Neci mnie jeszcze millers 0w40 w nowym skladzie, ale nie podaja hths, tbn jak mniemam minimum 10 bo jest mb 229.5 ??

                                          Komentarz

                                          • REXAX
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 453

                                            Zamieszczone przez Tippo
                                            Neci mnie jeszcze millers 0w40 w nowym skladzie, ale nie podaja hths, tbn jak mniemam minimum 10 bo jest mb 229.5 ??
                                            - hths nie uśwadczycz ale jest tbn - http://www.millersoils.co.uk/automot...990&sector=Car

                                            Komentarz

                                            • Tippo
                                              L&K
                                              • 2009
                                              • 1349
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                              Zamieszczone przez REXAX
                                              - hths nie uśwadczycz ale jest tbn - http://www.millersoils.co...=990§or=Car
                                              Nie znam specyfikacji do gtra i porsche, ale one chyba wymgaja wysokiego hths czyli min 3.4 ??

                                              Komentarz

                                              • maselek2
                                                Drive
                                                • 2011
                                                • 90

                                                Zamieszczone przez Tippo
                                                ....jak nie dorwe motorexa 0w40 lub czegos podobnego, zostaje przy x-max 0w40...Neci mnie jeszcze millers 0w40
                                                Tippo, a nie myślałeś nad tym olejem
                                                Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  VAG wcale nigdzie nie pisze o HTHS bo możesz zalać olej o niskim HTHS z normą 506.01.
                                                  Signature jest do silników benzynowych i tak jest dedykowany.
                                                  Do diesla są inne śietne produkty z Amsoil :-)

                                                  Wystarczy popularny Amsoil 5W40 lub wersja dla bardziej wymagających Amsoil DEO.
                                                  504.00 wymog min. HTHS 3,5

                                                  W 502,00 nie moge znaleźć źródła, więc być może żyłem w nieświadomości :diabelski_usmiech

                                                  Komentarz

                                                  • REXAX
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 453

                                                    Zamieszczone przez Tippo
                                                    Zamieszczone przez REXAX
                                                    - hths nie uśwadczycz ale jest tbn - http://www.millersoils.co...=990§or=Car
                                                    Nie znam specyfikacji do gtra i porsche, ale one chyba wymgaja wysokiego hths czyli min 3.4 ??
                                                    zdecydowana większość spełniająca gtr ma 3,7 :wink:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...