Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mati8201
    Rider
    • 2009
    • 342

    a jak sie do tego ma motul bo cenowo wyszedł by podobnie

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      Zamieszczone przez jaro4444
      Zamieszczone przez rOBERTO795
      Parametrami urywa j...ja chętnie go spróbuje jeśli cena będzie dobrze skalkulowana.
      Roberto do Ciebie to raczej to:
      http://www.amsoil.com/shop/by-produc...?code=AMRQT-EA
      A po co mi taki lepik?

      Cały czas szukam jakiegoś "lepszego " od CFS 5w40 i 5w40NT iiii


      i ciężko jest.
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • jaro4444
        Rider
        • 2006
        • 508

        Zamieszczone przez rOBERTO795
        Cały czas szukam jakiegoś "lepszego " od CFS 5w40 i 5w40NT iiii

        i ciężko jest.
        A próbowałeś tego?:
        FUCHS TITAN RACE PRO S 5W40 - Olej do wysilonych silników - rajdy, wyścigi, drift. Doskonałe właściwości lepkościowe i temperaturowe. Olej silnikowy 5W40 fully synthetic ester oil. Olej silnikowy 100% synetyk. Olej pełensyntetyk. Opakowanie 5 litrów.

        Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

        Komentarz

        • rOBERTO795
          RS
          • 2009
          • 3465
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          Zamieszczone przez jaro4444
          Zamieszczone przez rOBERTO795
          Cały czas szukam jakiegoś "lepszego " od CFS 5w40 i 5w40NT iiii

          i ciężko jest.
          A próbowałeś tego?:
          FUCHS TITAN RACE PRO S 5W40 - Olej do wysilonych silników - rajdy, wyścigi, drift. Doskonałe właściwości lepkościowe i temperaturowe. Olej silnikowy 5W40 fully synthetic ester oil. Olej silnikowy 100% synetyk. Olej pełensyntetyk. Opakowanie 5 litrów.

          http://www.gulfoil.ie/assets/Uploads...ompetition.pdf
          Dzięki ale nie wleje fuchs-a bo go nie lubię i mnie nikt nie namówi i wiem że to Silicone je produkuje.
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz

          • leonn
            RS
            • 2011
            • 2726
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            Zamieszczone przez mati8201
            a jak sie do tego ma motul
            0W40 jak najbardziej.




            Zamieszczone przez rOBERTO795
            nie wleje fuchs-a bo go nie lubię i mnie nikt nie namówi
            Też tak miałem kiedyś z rudymi i blondynkami dzisiaj jednak mam już inne zdanie :wink:

            Komentarz

            • mati8201
              Rider
              • 2009
              • 342

              kurde poczytałem troche i jestem głupszy niż byłem :evil: już kurde sam niewiem czy brać do każdego samochodu inny czy jeden do dwóch czy powiedzcie jeszcze czy jak miałem 5w30 to przy 0w40 silnik nie bedzie miał wiekszych oporów
              Czytałem tekst udostępniony przez Paolo Esco ze oleje Lotosu są dobre
              Nie przypuszczałem ze wybór oleju to taki trudny wybór
              Jeśli to mialby być ten Mobil 1 to brać ESP czy lepiej NEW LIFE



              Jutro mam kupić olej do frytkownicy czy tam tez jest taki trudny wybór ops:

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6624
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez mati8201
                instrukcja nic nie mówi o gazie widocznie nie przewidzieli
                to dlaczego wbrew instrukcji założyłeś gaz... :twisted:
                Zamieszczone przez mati8201
                VW 502 00 ( robie rocznie do 10 tyś km) czy trzymać sie tych zmiennych
                kup 0W40 do obu silników, zmieniaj raz w roku (najlepiej przed zimą) i będzie OK.
                Zamieszczone przez mati8201
                NEW LIFE
                tak, ten.

                [ Dodano: Pon 02 Lut, 15 20:49 ]
                Zamieszczone przez rOBERTO795
                nie wleje fuchs-a bo go nie lubię i mnie nikt nie namówi i wiem że to Silicone je produkuje
                szczerze, to tak naprawdę oleje Fuchs a Silkolene to zupełnie inna bajka... no ale każdy leje to co lubi :wink:
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • mati8201
                  Rider
                  • 2009
                  • 342

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  to dlaczego wbrew instrukcji założyłeś gaz... :twisted:
                  Żeby na stacji benzynowej śmiać sie z cen

                  przy mojej jezdzie Bravo paliło ok 8,5 benzyny dlatego założyłem Gaz

                  jeszcze jedna pytanie czy będą jakieś odczuwalne zmiany po zalaniu Mobile 1

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6624
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez mati8201
                    Żeby na stacji benzynowej śmiać sie z cen
                    domyślam się ... tylko w takim razie po co przy wyborze oleju podpierasz się Instrukcją... skoro nie brałeś jej pod uwagę przy montażu LPG :diabelski_usmiech
                    ... a tak na poważnie zalej do obydwu silników 0W40 z wysokim TBN i wysoką temperaturą palenia. Ten Mobil1 New Life 0W40 - http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe...cyfikacje#tabs - będzie odpowiedni ew. zerknij na stronę 193 tego wątku.
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • rOBERTO795
                      RS
                      • 2009
                      • 3465
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      szczerze, to tak naprawdę oleje Fuchs a Silkolene to zupełnie inna bajka... no ale każdy leje to co lubi :wink:
                      Wiem wiem wiem
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      • mati8201
                        Rider
                        • 2009
                        • 342

                        Dzięki Paolo Esco za pomoc kupie 8 litrów tego 0w40 i bede testował
                        to forum jest niesamowite w każdym temacie jest osoba posiadająca ogromną wiedzę którą się dzieli.

                        We Fiacie na 10tyś muszę robić dolewkę ok 1 litr czy po zmianie oleju coś sie moze zmienić na lepsze :wink:

                        Komentarz


                        • Szukając testów różnych olejów na forum BMW znalazłem taki wątek http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.ph...fbc95271598663
                          W wątku tym podali link do stronki http://bmwservice.livejournal.com/, gdzie przeprowadzono testy wielu olejów polegające na podgrzewaniu ich do 300 stopni Celsjusza przez kilka godzin, co podobno odpowiada pracy oleju, którą wykonuje na dystansie ponad 10 tys km. Wyniki są co najmniej zadziwiające w przypadku niektórych marek zwłaszcza Castrola Edge Professional LL-III 5W30 czy też Mobil 1 ESP 5W30
                          Tutaj link:

                          Warning! Foreign visitors: just use a clean (or just clean enough) samples listed below to keep your engine clean and safe. For better performance use motor oils with a friction modifier (Xenum VRX, Bardahl XTC, Liqui Moly Molygen, etc.). More info: https://bmwservice.livejournal.com/151086.html…


                          PAOLO ESCO mam pytanie czy dalej polecasz polską myśl technologiczną (np. Lotos Quazar i Orlen Platinum MaxExpert 5W30)? Pytam, bo czytając chyba ten wątek, trafiłem na post, w którym kiedyś mówiłeś, że te oleje są dobre

                          [ Dodano: Pon 02 Lut, 15 22:09 ]
                          Bardzo dobrze wypadł też FUCHS TITAN GT1 PRO С-3 SAE 5W30. Szkoda tylko, że nie przebadali wersji XTL polecaną przez forumowiczów

                          Komentarz

                          • leonn
                            RS
                            • 2011
                            • 2726
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Zamieszczone przez Kris86
                            znalazłem taki wątek
                            Znamy temat, :wink: przez godzine smaży się oliwe w 400 °C
                            W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                            Zamieszczone przez Kris86
                            Bardzo dobrze wypadł też FUCHS TITAN GT1 PRO С-3 SAE 5W30.
                            A Total QUARTZ 7000 10W40 ? :shock:

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6624
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez mati8201
                              czy po zmianie oleju coś sie moze zmienić na lepsze
                              nie napisałeś na oleju jakiej lepkości/SAE jeździłeś wcześniej.
                              Zwróć uwagę na jedno olej z SAE 5W30 ma niższe lepkości w 40 i 100C niż olej 0W40, który ma te parametry wyższe a dodatkowo jest bardziej płynny w niskich temperaturach ( nie zależy tylko i wyłącznie od SAE ale też od dodatków, lepsza pompowalność na zimno CCS / lepkość strukturalna itd...) ...więc "mówienie" że obawiam się zalać 0W40 bo "mi się rozszczelni silnik" jest po prostu błędne. Olej 0W40 pod względami lepkości "odpowiada 5W40" z tym, że temperatura płynięciajest jeszcze bardziej obniżona. Zachowuje podobną lepkość w temperaturze roboczej 100 C ale 0W40 zapewni łatwiejszy, lżejszy rozruch i szybciej dotrze do węzłów tarcia. Jest olejem jak najbardziej odpowiednim dla naszego klimatu oraz dla większości silników z wyjątkiem niektórych nowoczesnych jednostek wyposażonych w eco wynalazki- to tak łopatologicznie :wink:
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • mati8201
                                Rider
                                • 2009
                                • 342

                                No właśnie wczesniej nie śmiałem zapytać ale co sądzicie o olejach GM kiedyś we wczesniejszym samochodzie mechanik polecał mi 5w30 ale myślałem ze to jakies dziadostwo typu no name

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6624
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez Kris86
                                  przeprowadzono testy wielu olejów polegające na podgrzewaniu ich do 300 stopni Celsjusza przez kilka godzin, co podobno odpowiada pracy oleju, którą wykonuje na dystansie ponad 10 tys km
                                  ten link już był na forum i pisaliśmy w tym temacie - poszukaj. Swoją drogą ... co ten "test" miał wykazać tak naprawdę, bo z zachowaniem się oleju w silniku to raczej miał delikatnie mówiąc nie dużo ...

                                  [ Dodano: Pon 02 Lut, 15 22:32 ]
                                  Zamieszczone przez Kris86
                                  mówiłeś, że te oleje są dobre
                                  bo są często lepsze niż przereklamowane zagraniczne produkty.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • mati8201
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 342

                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    Zamieszczone przez mati8201
                                    czy po zmianie oleju coś sie moze zmienić na lepsze
                                    nie napisałeś na oleju jakiej lepkości/SAE jeździłeś wcześniej.
                                    Zwróć uwagę na jedno olej z SAE 5W30 ma niższe lepkości w 40 i 100C niż olej 0W40, który ma te parametry wyższe a dodatkowo jest bardziej płynny w niskich temperaturach ( nie zależy tylko i wyłącznie od SAE ale też od dodatków, lepsza pompowalność na zimno CCS / lepkość strukturalna itd...) ...więc "mówienie" że obawiam się zalać 0W40 bo "mi się rozszczelni silnik" jest po prostu błędne. Olej 0W40 pod względami lepkości "odpowiada 5W40" z tym, że temperatura płynięciajest jeszcze bardziej obniżona. Zachowuje podobną lepkość w temperaturze roboczej 100 C ale 0W40 zapewni łatwiejszy, lżejszy rozruch i szybciej dotrze do węzłów tarcia. Jest olejem jak najbardziej odpowiednim dla naszego klimatu oraz dla większości silników z wyjątkiem niektórych nowoczesnych jednostek wyposażonych w eco wynalazki- to tak łopatologicznie :wink:
                                    napisane jak do chłopa zrozumiale i o to chodzi
                                    wczesniej był 5w30

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6624
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez mati8201
                                      co sądzicie o olejach GM
                                      Prista Oil ... :roll:

                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      z neta " Prista Oil to koncern produkujący bazy olejowe oraz wysokiej klasy oleje dla TEXACO, VALVOLINE I GENERAL MOTORS...Głównym udziałowcem koncernu jest TEXACO CHEVRON GROUP."

                                      Jak bym w to nie wszedł...wolał bym rodzimego Lotosa lub Platinum Max Expert

                                      Prista Oil to koncern produkujący bazy olejowe oraz wysokiej klasy oleje dla TEXACO, VALVOLINE i GENERAL MOTORS czyli kupując Valvoline czy Texaco nie kupujemy tak naprawdę tego oleju...tylko jakiś Prista...nawet mnie to już nie dziwi k....wa
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • dzul
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 23

                                        PAOLO a jak się odniesiesz do tych cytatów:

                                        Zmiana z 10W na 5W jeśli producent zaleca oleje 10W nie ma większego wpływu na choćby ciśnienie oleju w silniku.

                                        Zmiana z 5W na 0W jeśli producent zaleca 5W ma już pewne konsekwencje nawet jeśli chodzi o ciśnienie oleju w układzie.

                                        Tak więc jeśli Niemcy zalecają do tego silnika 5W to szukaj w tej lepkości.
                                        0W jednak zmienia nieco ciśnienie oleju w różnych temperaturach w stosunku do zalecanego 5W.
                                        To, że jest jednak "rzadszy" dopóki się nie rozgrzeje, a więc i ciśnienie oleju może się różnić dość znacznie.

                                        Na tej zasadzie większość 5W chroni lepiej silnik przy zimnym rozruchu niż 10W - zgodnie z klasyfikacją SAE J300 te oleje różnią się parametrami zimowymi świadczącymi o lepkości dynamicznej / pompowalności w temp rzędu -30*C a wymogi w temp pracy 100*C dla tych olejów są dokładnie takie same - zarówno lepkość kinematyczna jak i HTHS.
                                        Z 0W jest już nieco inaczej - obrazowo przedstawiając różnica między nimi a 5W jest dużo większa w każdej temperaturze niż między 10W a 5W.
                                        Wszystkimi wcześniejszymi wypowiedziami zwracam uwagę, że o ile zastępowanie oleju 10W40 olejem 5W40 nie ma ŻADNYCH konsekwencji (a wręcz jest naturalną zmiana podążającą za postępowaniem producentów) o tyle zastąpienie oleju 5W40 olejem 0W40 już takie "bez następstw" nie jest.

                                        Prosty test - wlejcie oba te oleje do szklanki i sprawdźcie konsystencję. Potem zastanówcie się jak może zmienić to ciśnienie oleju w silniku. Jednemu to nie zaszkodzi - inne są na to bardzo czułe.
                                        Są silniki, które w niskich, zimowych temperaturach zmienionym ciśnieniem oleju zabijesz.
                                        I tylko o to chodzi !

                                        W takim Twin Spark 16V dla przykładu gdzie 5W40 w dużej mierze leczy "problemy panekowe" 0W40 go zabija właśnie ciśnieniem oleju.
                                        Tzn. że w tym przypadku olej o niewystarczającej temperaturze za szybko spływa do miski i silnikowi aplikowane są częściej "suche" starty oraz że w trakcie pracy na nie dogrzanym silniku ciśnienie oleju jest wyższe niż wymagane.

                                        Komentarz

                                        • jaro4444
                                          Rider
                                          • 2006
                                          • 508

                                          dzul

                                          Szczerze mówiąc to jakiś bełkot. 0w40 będzie zawsze lepszy od 5w40 pod warunkiem, że utrzyma swoje parametry przez cały okres eksploatacji.
                                          Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                          Komentarz

                                          • mati8201
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 342

                                            Al np SKODA nie narzuca oleju ma spełniać normy VW

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6624
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez dzul
                                              jak się odniesiesz do tych cytatów
                                              nie odniosę bo nie ma do czego, bo tak jak jaro4444 napisał :roll: "poplątanie" to mało powiedziane w przypadku tych cytatów. Skąd Ty to wziąłeś :roll: Inna sprawa, że nie widzę w nich niczego o czym nie było by już pisane na forum (soryyy ale nie będę marnował mojego czasu na pisanie o czymś co już było) - masz w starym, zamkniętym wątku olej do TDI sporo wiadomości o ciśnieniu i lepkości oleju ...
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • aronus
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 643
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Zamieszczone przez jaro4444
                                                dzul

                                                Szczerze mówiąc to jakiś bełkot. 0w40 będzie zawsze lepszy od 5w40 pod warunkiem, że utrzyma swoje parametry przez cały okres eksploatacji.
                                                Zastanawia mnie dlaczego producenci olejów w swoich wyszukiwarkach w 95% zalecają do silnika 1.6 MPI olej 5w zamiast 0w skoro jest lepszy? Od niedawna zalecają 5w30, gdzie wcześniej zalecali 5w40 :shock:

                                                Komentarz

                                                • mati8201
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 342

                                                  Przeglądam dziś oferty olejów Mobil 1
                                                  i pytania duża różnica będzie pomiędzy
                                                  Mobil Super 3000 X1 5W40
                                                  a
                                                  Mobil 1 NEW LIFE 0W40

                                                  bo w cenie dla 2 samochodów to ok 100 zł

                                                  Komentarz

                                                  • Pidziek
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 1845

                                                    mati: To półsyntetyk jak wiele innych .
                                                    Trzeba się dopytać czy 3000 X1 nie robią obecnie w Trzebini pod Krakowem albo w jakiejś rafinerii Polskiej.
                                                    Marka bardzo znana ale proponuję kupić taki olej który bedzie wiadomo gdzie jest wytworzony konkretnie.
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...