Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • vesatis
    Ambiente
    • 2013
    • 119
    • Fiat
    • CGGA 1.4 MPI 80 KM

    dla bojących się nagaru i depozytów są oleje Low Saps z VW 502 np. Aral Super Tronic 0W40

    Komentarz

    • micrusec
      Rider
      • 2013
      • 559

      Zamieszczone przez vesatis
      dla bojących się nagaru i depozytów są oleje Low Saps z VW 502 np. Aral Super Tronic 0W40
      A Ty się nie boisz w CBZ* ? Stosujesz MillersaOils 0W40 a to jest FULL SAPS jak dobrze kojarzę ?

      Komentarz

      • degenerat
        Ambiente
        • 2011
        • 242
        • Toyota

        Zamieszczone przez paba
        Zamieszczone przez degenerat
        Jaką lepkość HTHS ma Statoil LazerWay V 0w30 (z 2014 r. z dopuszczeniem VW 502.00).
        można poszukać sobie


        karty tego oleju w wątku były też wklejane kilka razy spokojnie
        Na podanej stronie pokazuje tylko nową kartę. Karty były wklejane jako "linki" - te co sprawdziłem nie działają.
        Znalezione karty w necie nie zawierają interesującej mnie informacji.
        Ponawiam pytanie - Jaką lepkość HTHS ma Statoil LazerWay V 0w30 (z 2014 r. z dopuszczeniem VW 502.00)?

        Komentarz

        • vesatis
          Ambiente
          • 2013
          • 119
          • Fiat
          • CGGA 1.4 MPI 80 KM

          Zamieszczone przez micrusec
          A Ty się nie boisz w CBZ* ? Stosujesz MillersaOils 0W40 a to jest FULL SAPS jak dobrze kojarzę ?
          eeee, hmmm wg sprzedającego (pidzieka nota bene) "Millers Oils XFS 0W40 to najwyższej jakości, w pełni syntetyczny olej silnikowy LOW SAPS"

          profilaktycznie raz na rok stosuję oczyszczacz LM do wtrysków i usuwania nagarów, jaki to ma efekt nie wiem, bo silnika jeszcze nie rozbierałem, tylko pokrywę rozrządu ale tam nic nie da się zobaczyć

          ogólnie korci mnie żeby wypróbować jakiś inny olej np. tego Wolfa (Championa) z kilku postów wyżej, Arala czy coś innego spoza mainstreamu, który jest podrabiany na potęgę i rozlewany w Polsce

          Komentarz

          • paba
            Rider
            • 2012
            • 284

            Zamieszczone przez degenerat
            Jaką lepkość HTHS ma Statoil LazerWay V 0w30 (z 2014 r. z dopuszczeniem VW 502.00)?
            karta z 2014 (najnowsza) nie zawiera dopuszczenia VW 502 w przypadku tego oleju i posiada informację o HTHS=2,9 i jest na tej stronce

            wcześniej w wątku można znaleźć opis oleju we wcześniejszych wersjach (linki kart nie działają na google), koledzy spisali

            LazerWay V 0W/30
            Lepkość kinematyczna 40 C - 72
            Lepkość kinematyczna 100 C - 12,2
            HTHS 3,5
            Wskaźnik lepkości 170
            Temperatura płynięcia -51°C
            Temperatura zapłonu 230°C
            TBN 11.2 mg KOH/g

            strona 239 wątku, wystarczyło poszukać

            Komentarz

            • degenerat
              Ambiente
              • 2011
              • 242
              • Toyota

              Zamieszczone przez paba
              Zamieszczone przez degenerat
              Jaką lepkość HTHS ma Statoil LazerWay V 0w30 (z 2014 r. z dopuszczeniem VW 502.00)?
              karta z 2014 (najnowsza) nie zawiera dopuszczenia VW 502 w przypadku tego oleju i posiada informację o HTHS=2,9 i jest na tej stronce

              wcześniej w wątku można znaleźć opis oleju we wcześniejszych wersjach (linki kart nie działają na google), koledzy spisali

              LazerWay V 0W/30
              Lepkość kinematyczna 40 C - 72
              Lepkość kinematyczna 100 C - 12,2
              HTHS 3,5
              Wskaźnik lepkości 170
              Temperatura płynięcia -51°C
              Temperatura zapłonu 230°C
              TBN 11.2 mg KOH/g

              strona 239 wątku, wystarczyło poszukać
              Dziękuję.
              Im bardziej szukałem, tym bardziej nie było

              Komentarz

              • sw29l
                Ambiente
                • 2011
                • 209

                Zamieszczone przez vesatis
                Zamieszczone przez micrusec
                A Ty się nie boisz w CBZ* ? Stosujesz MillersaOils 0W40 a to jest FULL SAPS jak dobrze kojarzę ?
                eeee, hmmm wg sprzedającego (pidzieka nota bene) "Millers Oils XFS 0W40 to najwyższej jakości, w pełni syntetyczny olej silnikowy LOW SAPS"

                profilaktycznie raz na rok stosuję oczyszczacz LM do wtrysków i usuwania nagarów, jaki to ma efekt nie wiem, bo silnika jeszcze nie rozbierałem, tylko pokrywę rozrządu ale tam nic nie da się zobaczyć

                ogólnie korci mnie żeby wypróbować jakiś inny olej np. tego Wolfa (Championa) z kilku postów wyżej, Arala czy coś innego spoza mainstreamu, który jest podrabiany na potęgę i rozlewany w Polsce
                Ciekawa sprawa, ja też go chciałem do swojego tfsi i otrzymałem odpowiedź, że 0W40 to jest "Full Saps" , specyfikacja na millersie nic nie podaje w specyfikacji oleju.

                Komentarz

                • paba
                  Rider
                  • 2012
                  • 284



                  Zamieszczone przez vesatis
                  ogólnie korci mnie żeby wypróbować jakiś inny olej np. tego Wolfa (Championa) z kilku postów wyżej, Arala czy coś innego spoza mainstreamu, który jest podrabiany na potęgę i rozlewany w Polsce
                  kupuj, moim zdaniem najlepiej jest się przekonać osobiście
                  ceny ma rozsądne, kupowałem tutaj swój 5W30 Asia/US, to spora hurtownia ( Alcor) i bez zastrzeżeń:

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6624
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez paba
                    strona 239 wątku, wystarczyło poszukać
                    jest już nowa karta zaktualizowana - poprawiona z 11-grudnia-2014 wykazuje HTHS 2,9 jak dla ACEA A5B5, zniknęła też specyfikacja VW 502.00/505.00 - gdyby była to zgodnie z OEM wymogami oleju dla tej specyfikacji VW ten olej musiałby mieć HTHS min. 3,5.

                    [ Dodano: Nie 26 Kwi, 15 16:41 ]
                    Zamieszczone przez paba
                    karta z 2014 (najnowsza) nie zawiera dopuszczenia VW 502 w przypadku tego oleju i posiada informację o HTHS=2,9
                    dokładnie tak jak piszesz - powtórzyłem się :wink:

                    [ Dodano: Nie 26 Kwi, 15 16:42 ]
                    Zamieszczone przez degenerat
                    Jaką lepkość HTHS ma Statoil LazerWay V 0w30 (z 2014 r. z dopuszczeniem VW 502.00)?
                    ze specyfikacją VW 502.00/505/00 ma (bo musi mieć) HTHS minimum 3,5 - można jeszcze kupić na stacjach lub u dostawców olej z tą specyfikacją.
                    Załączone pliki
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • micrusec
                      Rider
                      • 2013
                      • 559

                      Zamieszczone przez vesatis
                      oczyszczacz LM do wtrysków i usuwania nagarów
                      W postaci czego to jest ? Dodatku do paliwa czy atomizera aplikowanego w dolot ?

                      Zamieszczone przez sw29l
                      Ciekawa sprawa, ja też go chciałem do swojego tfsi i otrzymałem odpowiedź, że 0W40 to jest "Full Saps" , specyfikacja na millersie nic nie podaje w specyfikacji oleju.
                      To ciekawe ponieważ stare MO XFS faktycznie było C3 co wskazuje karta : http://www.millersoils.pl/wp-content...1-XFS-0W40.pdf



                      natomiast nowa takiej adnotacji nie zawiera : http://www.millersoils.pl/wp-content...GLIFE-0w40.pdf



                      Kurcze nie pamiętam tej informacji nt. LM 0W40, jaka kategoria, gdzie to jest


                      Zamieszczone przez paba
                      Obrazek

                      Zamieszczone przez vesatis
                      ogólnie korci mnie żeby wypróbować jakiś inny olej np. tego Wolfa (Championa) z kilku postów wyżej, Arala czy coś innego spoza mainstreamu, który jest podrabiany na potęgę i rozlewany w Polsce
                      kupuj, moim zdaniem najlepiej jest się przekonać osobiście
                      ceny ma rozsądne, kupowałem tutaj swój 5W30 Asia/US, to spora hurtownia ( Alcor) i bez zastrzeżeń:
                      http://www.olejedosilnikow.pl/produk...e-5l,9242.html
                      Gdzie tam jest napisane że ten Wolf jest LOW SAPS ??

                      Komentarz

                      • paba
                        Rider
                        • 2012
                        • 284

                        nigdzie nie jest napisane

                        Komentarz

                        • micrusec
                          Rider
                          • 2013
                          • 559

                          Zamieszczone przez paba
                          nigdzie nie jest napisane
                          Na podstawie czego polecasz ten olej jako LOW SAPS ?

                          Komentarz

                          • paba
                            Rider
                            • 2012
                            • 284

                            nie polecam go w tym konkretnym zastosowaniu, ale jak mu wpierdziela i tak sporo oleju to nic to nie zmieni , że naleje full zamiast low albo mid moim zdaniem, bo przyczyna nie jest w oleju na tym już etapie

                            Komentarz

                            • micrusec
                              Rider
                              • 2013
                              • 559

                              Zamieszczone przez paba
                              ale jak mu wpierdziela i tak sporo oleju to nic to nie zmieni
                              Nie wiem gdzie padło stwierdzenie ze strony vesatis że jego CBZ* pije olej w jakiejkolwiek ilości.
                              Zamieszczone przez paba
                              nie polecam go w tym konkretnym zastosowaniu
                              Jak to nie, zachęcasz go aby kupił, na jakiej podstawie ?
                              Zamieszczone przez paba
                              że naleje full zamiast low albo mid moim zdaniem
                              Twoje zdanie jak pokazuje rozmowa nie wnosi nic "budującego" ani ZA ani PRZECIW.
                              Zamieszczone przez paba
                              bo przyczyna nie jest w oleju na tym już etapie
                              Przyczyna czego ?

                              paba, jaki masz silnik co ? Udzielasz się a w zasadzie nie wiem czy wiesz o jakim silniku mowa ?

                              Komentarz

                              • paba
                                Rider
                                • 2012
                                • 284

                                Zamieszczone przez micrusec
                                Nie wiem gdzie padło stwierdzenie ze strony vesatis że jego CBZ* pije olej w jakiejkolwiek ilości.
                                pomylił mi się nick kolegi vesatis z kolegą Hołowczyc20

                                Zamieszczone przez micrusec
                                Jak to nie, zachęcasz go aby kupił, na jakiej podstawie ?
                                zachęcam go na podstawie takiej:
                                Zamieszczone przez vesatis
                                gólnie korci mnie żeby wypróbować jakiś inny olej np. tego Wolfa (Championa)
                                uważam, że doświadczenie własne z różnymi olejami jest kluczowe, a nie opinie, że szwagier leje Motula i Motul najlepszy, czy jakaś inna marka
                                sam u siebie lałem kilkanaście firm i różnych lepkości, nie zawsze preferowanych i wyrobiłem sobie zdanie

                                Zamieszczone przez micrusec
                                Twoje zdanie jak pokazuje rozmowa nie wnosi nic "budującego" ani ZA ani PRZECIW.
                                to Twoja opinia, którą notabene nie zamierzam się przejmować

                                Zamieszczone przez micrusec
                                Przyczyna czego ?
                                przyczyna dużego poboru oleju, patrz na początek tej wiadomości

                                Zamieszczone przez micrusec
                                paba, jaki masz silnik co ?
                                mam silnik 1SZFE

                                Zamieszczone przez micrusec
                                Udzielasz się
                                tak i dopóki mi się podoba będę się udzielał, możesz sobie dodać mnie do ignorowanych i obawiam się, że to wszystko

                                Komentarz

                                • vesatis
                                  Ambiente
                                  • 2013
                                  • 119
                                  • Fiat
                                  • CGGA 1.4 MPI 80 KM

                                  Pax między chrześcijany... Co do meritum odpowiadam zbiorczo, bo mam kłopot wielokrotnymi cytatami.

                                  Mój CBZA nie pobiera właściwie wcale oleju, od nowości nie było konieczności ani jednej dolewki, do tej pory przejechałem 45 tys za 4 lata. Jazda prawie wyłącznie miejska na krótkich i bardzo krótkich dystansach stąd też obawy przed depozytami, auto nie ma się po prostu gdzie przedmuchać i przepalić tego dziadostwa. Profilaktycznie raz na sezon stosuję to http://liquimoly.pl/produkty/dodatki...zy-1971-detail

                                  Jeśli chodzi o Millers XF 0W40 to jak widać stracił LOW SAPS (XFS miał LOW SAPS), wcześniej jeździłem na M1, XFS a teraz na XF. Błędy w opisie u sprzedawców autoryzowanych to jak widać norma i dlatego trzeba być czujnym, to forum bardzo mi pomaga tę czujność zachować.

                                  Co do tego Wolfa/Championa to wszystko wskazuje na to, że też jest FULL SAPS, ogólnie parametrami bardzo podobny do Millersa XF, tylko o stówkę tańszy. Szukając oleju kieruję się następującymi kryteriami idąc od najważniejszych; 1. VW 502 2. 0W40 3. baza wyłącznie syntetyczna 4. Jak najniższe SAPS 5. Cena 6. Spełnianie MB 229.5

                                  PS. Nie sądzicie, że warto byłoby napisać jakiś almanach tłumaczący dane z kart olejów? To by szalenie pomogło mniej rozgarniętym w temacie userom jak ja. Ideałem byłaby tez lista jak na forach komputerowych pt. "co kupić". I tak np. do silnika CDDA przy takim a śmiakim sposobie jazdy i interwale wymian forumowi spece polecają to i to. Tabelka w pierwszym poście i finał. Co to byłaby za ulga dla setek osób szukających tu informacji o olejach.

                                  Komentarz

                                  • micrusec
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 559

                                    Pojawiła się aktualna na dzień 20 kwiecień 2015 r. nowa karta dla LM Synthoil Energy 0W-40 ponieważ produkt prawie zgodny z megol Motorenoel Super Leichtlauf Driver SAE 0W-40 to zmiany są identyczne.

                                    Na minus - całkowita liczba zasadowa w skrócie TBN spadek z 9,6 na 8,6. Chyba mam kopię starej karty (obu produktów) ale mam na innym kompie.

                                    Aktualna :

                                    Komentarz

                                    • vesatis
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 119
                                      • Fiat
                                      • CGGA 1.4 MPI 80 KM

                                      tu taki poradnik od kolegów alfistów, bardzo ciekawy bo większość danych na tależu


                                      dzięki niemu znalazłem chyba moje następne olej jedyne 300 zł za 5l

                                      Penrite Oil is a 100% Australian Owned company producing a premium range of vehicle and industrial lubricants, coolants, gear oils, hydraulic fluids and additives. Discover why Penrite is a Better Class of Oil.

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6624
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez vesatis
                                        dzięki niemu znalazłem chyba moje następne olej jedyne 300 zł za 5l
                                        Penrite 0W40 - 30% - 60% PAO 5cSt wg Mobila (ale Penrite podaje że to grupa 4 PAO) i < 1.3% estrów + duży pakiet cynku i boru ... ale z tą ceną hmmm nawet ja bym się na ten olej "nie porywał" mając do wyboru Silkolene za 200 zł 5L. :P ... ale "kto bogatemu zabroni"
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • micrusec
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 559

                                          vesatis, w sob podczas NMC w Zatorze gadałem z autoryzowanym przedstawicielem (http://oryginalneoleje.pl) tej firmy na Małopolskę i pytałem o olej 0W40, niestety nie jest dostępny, jedynie 0W50.

                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          Zamieszczone przez vesatis
                                          dzięki niemu znalazłem chyba moje następne olej jedyne 300 zł za 5l
                                          Penrite 0W40 - 30% - 60% PAO 5cSt wg Mobila (ale Penrite podaje że to grupa 4 PAO) i < 1.3% estrów + duży pakiet cynku i boru ... ale z tą ceną hmmm nawet ja bym się na ten olej "nie porywał" mając do wyboru Silkolene za 200 zł 5L. :P
                                          Czekałem kiedy to napiszesz, Ja tak po cichu myślałem.

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6624
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Penrite od dawna miałem "na oku" ...ale cena hmmm mając do wyboru porządny olej - Silkoelne Pro S 5W30 też oparty o bazę estrową w cenie 200 zł za 5L ... to chyba jasne że wybiorę Silkolene (zresztą miałem ten olej i super mi na nim silnik pracował - świetny produkt). No i jest jeszcze Synthoil 0W40 i 5W40 w cenie 150 zł za 5L ... więc jest w czym wybierać. Sam muszę dziś usiąść i pomyśleć co wlać na "przepłukanie" silnika ... mam Xado 5W50 na trasę do Włoch do sprawdzenia - startuję 12 czerwca ale chcę zlać teraz Neste i zalać czymś innym ...może LOTOS SYNTHETIC PLUS z Formułą Thermal Control 5W/40 :shock: - mam ochotę sprawdzić przez miesiąc ten olej ...
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • pedros
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1958
                                              • Volkswagen
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              LOTOS SYNTHETIC PLUS z Formułą Thermal Control 5W/40 - mam ochotę sprawdzić przez miesiąc ten olej ...
                                              Czekam z niecierpliwością. Zalewalem go nieraz do tdi raz chyba do kury i mam wyrobione zdanie (pozytywne ).

                                              Ciekawe jak dzisiejsza formulacja, ponieważ z pewnością skład uległ zmianie na przestrzeni kilku lat.

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6624
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez pedros
                                                Zalewalem go nieraz do tdi raz chyba do kury i mam wyrobione zdanie (pozytywne )
                                                no i fajnie, to przeglądam szybko neta a potem dzwonię do naszych forumowych sprzedawców :diabelski_usmiech ... w piątek jadę na majówkę do Czech, więc zobaczymy jak na tym oleju bedzie silnik pracował :wink:
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  Silkoelne Pro S 5W30 też oparty o bazę estrową w cenie 200 zł za 5L ... to chyba jasne że wybiorę Silkolene (zresztą miałem ten olej i super mi na nim silnik pracował - świetny produkt
                                                  Potwierdzam. W 2 autach 2 lepkości. Jeden szczęśliwy kierowca. Obowiązkowa pozycja dla osób chcących zgłębiać różnice pomiędzy bazami jak i charakterystyką olejów.

                                                  Komentarz

                                                  • Krisss_28
                                                    Ambiente
                                                    • 2014
                                                    • 123

                                                    PAOLO ESCO, a może zarzuć ten wynalazek Specol 5W-40? Niby też pełny syntetyk
                                                    Mi jeżeli pozwolą fundusze to wrzucę pod koniec maja do swojej Lagi Silkolene 5W-40 i zobaczymy jak będzie w porównaniu do Ravenol 0W-40
                                                    Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                                    Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...