Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • algi
    Ambiente
    • 2014
    • 214
    • Octavia III combi (5E5)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    Zamieszczone przez paba
    masz gdzieś link, w którym stałoby, że ESP 5W30 ma TBN 11,3?

    na szybko spojrzałem na stronę Mobila i w ogóle nie ma info o TBN, a jakiś czas temu prawie bym dał sobie rękę uciąć, że było ono wyjątkowo niskie (w okolicach 6)

    Chyba się pomyliłem. Spisywałem to z pliku który sobie kiedyś utworzyłem ale widzę że dokładnie 11.3 to jest dla Mobil 1 New Life 0W40 więc pewnie stąd mój błąd.


    Z drugiej strony MB 229.5 narzuca TBN min.10. Ktoś wie ile narzuca MB 229.51?
    algi
    O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

    Komentarz

    • czernobyl
      L&K
      • 2008
      • 1276
      • Octavia III (5E3)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      jestem jakieś 1500km po wlaniu neste 5w50 do BSE+LPG
      pierwsze wrażenia są takie, że silnik wydaje z siebie inne dźwięki - jakby ktoś założył mi lepsze wygłuszenie pod maską, bo nie słychać najwyższych -metalicznych- dźwięków; wobec powyższego wrażenia z jazdy autostradą są sporo przyjemniejsze
      poza tym spalanie LPG z trasy mniej-więcej takie samo jak i przy shellu 0w40, którego ostatecznie poszło 6,5L na 9000km (czyli 2L na dolewki) przy jeździe 40% miasto bez pałowania, 30% krajówki bez ociągania się i 30% autostrady 4000-4500rpm
      i na razie nic więcej. jak będę musiał dolać litra lub szczęśliwie zrobię na nim 10k do wymiany, to dam Wam znać

      ps. 5w30 w tym silniku, gdy był jeszcze całkiem nowy i nawet nie zagazowany - znikał w oczach na autostradach. nie sposób było przejechać z Łodzi do Poznania po A2 (130-150km/h) bez dolewki, także nic nie jest w stanie mnie przekonać, by wlać jakikolwiek olej o ww. lepkości do tego motoru.

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez pedros
        Kiedy wracasz? = kiedy opiszesz Lotos'a?
        już wróciłem, zostałem "chwilowo odcięty" od neta przez nadmiar zadań :wink: ... "ruskie" mnie już wkuxxxxają ...przez nich mamy mnóstwo pracy...
        Zamieszczone przez pedros
        kiedy opiszesz Lotos'a?
        zrobiłem na razie 1 500 km, z tego były 2-3 "zimne" poranne uruchomienia silnika w temp. 2-3C (ostatnie przed majówką chłodne poranki) a reszta w temp. +- 10-15C a ostatnio jazda w temp wyższej niż 20C.
        Warto na początku dodać że przez zimę miałem 0W20 a teraz poszedł olej z SAE 5W40 - "zimny" rozruch naprawdę bez większych uwag (wiadomo że to nie "woda" 0W20 i dało się usłyszeć, że olej jest "gęstszy" i może tam sobie klapnął 2-3 sekundy głośniej ale trwało to dosłownie sekundy - zastanawiałem się czy w zimie byłoby podobnie czy też jednak ta lepkość dała by o sobie znać...jednak osobiście na zimę wolę coś z +- 0W30).
        Natomiast jak tylko temperatura skoczyła o kilka stopni w górę to różnica ta praktycznie zanikła. Co do samego oleju to jeszcze zbyt mało przejechałem na nim ale olej pozytywnie zaskakuje. Dałem "ostro" po Czeskich górkach i o ile przy 0W20 miałbym pewne obawy o tyle z Lotosem spokojnie szła redukcja i gaz w podłogę. Żadnych dziwnych dźwięków z silnika nie dosłuchałem się, wręcz przeciwnie Lotos pozytywnie zaskakiwał, silnik pracował cicho, płynnie przyśpieszał bez jakichkolwiek odgłosów ... Biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości to naprawdę olej wart zainteresowania i jeżeli ktoś planuje zmianę teraz a potem zmianę jeszcze przed zimą to Lotos Synthetic Plus http://www.lotos.pl/321/p,441,c,55/d..._control_5w/40 w cenie 66 zł za 4L wydaje się być super ofertą.
        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        zamówiłem do sprawdzenia Lotos Synthetic Plus 5W40 + Lazerway 5W40 (bez C3) + Xado 5W50
        po Lotosie (zmiana przed 12 czerwca przed wyjazdem do Włoch ) pójdzie albo Statoil albo Xado :roll: wtedy po wymianie dam znać jak Lotos się sprawował do końca wymiany.
        ... na koniec jedna ciekawostka hmmm... zaobserwowałem że moje CGGA kiedy na dworze temperatura oscyluje wokół 18/20C i więcej naprawdę mało pali przy powiedzmy przepisowej jeździe. Rozumiem że 5,3-5,5 L na 100 km to spoko wynik ale ... konkon wpakował mi jak zwykle :szeroki_usmiech "gratisa" - tym razem dodatek Xado do paliwa http://allegro.pl/xado-jet-100-stabi...300098154.html no i wlałem ten dodatek zgodnie z instrukcją na cały bak paliwa ... efekt w połączeniu z wymianą oleju był taki że wracając zapakowaną Octavką z Czech autostradą i dalej przez Niemcy do PL miałem pod domem średnie spalanie na poziomie 4,6 :shock: wiem... malkontenci powiedzą, że to "niemożliwe" (średnia z jazdy po górkach w ostatnim dniu około 50km + - 230 km trasy 90-110km/h). Efekt Lotosa, Xado i wysokiej temperatury :roll:
        Lotos po raz kolejny pozytywnie zaskakuje.

        [ Dodano: Wto 05 Maj, 15 17:46 ]
        Zamieszczone przez czernobyl
        po wlaniu neste 5w50 do BSE+LPG
        no cóż, jak widzę kolejny zadowolony użytkownik po zalaniu Neste :wink:

        [ Dodano: Wto 05 Maj, 15 17:50 ]
        ps. standardowo przed wymianą na Lotosa była zrobiona płukanka, do samego oleju niczego nie dodawałem i nie będę dodawał aż do końca jego pobytu w silniku.
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • Marek__82
          Rider
          • 2013
          • 262

          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          "ruskie" mnie już wkuxxxxają ...przez nich mamy mnóstwo pracy..
          Coś się szykuje? Jak by co to nam powiedz wcześniej .... :twisted:

          PAOLO a co z olejem do 90KM TSI?

          Komentarz

          • koka
            Rider
            • 2015
            • 321
            • Seat

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            miałem pod domem średnie spalanie na poziomie 4,6 :shock: wiem... malkontenci powiedzą, że to "niemożliwe" (średnia z jazdy po górkach w ostatnim dniu około 50km + - 230 km trasy 90-110km/h). Efekt Lotosa, Xado i wysokiej temperatury :roll:
            Lotos po raz kolejny pozytywnie zaskakuje
            .

            HTHS - 3,6 NOACK - 11,5 d..y nie urywa... też jeździłem na tym oleju (zalany w ASO Seata) i spalanie ani drgnęło ... więc to chyba efekt Xado ... ciekawe... :P na letnie wyprawy w ciepłe kraje tylko 5W50 :lol: zresztą sam wiesz :wink:
            Leon 1.6 16V 105 KM

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez koka
              HTHS - 3,6 NOACK - 11,5 d..y nie urywa...
              spoko, mnie interesował wyższy HTHS i TBN - taka płukanka :wink:
              Zamieszczone przez koka
              to chyba efekt Xado ... ciekawe..
              ja stawiam na spokojną jazdę przy dobrych warunkach (zwłaszcza wyższa temperatura ma tutaj znaczenie) - jak było chłodnej to miałem wrażenie że spalanie poszło o jakieś 0,2 w górę a tu taka średnia ...
              Zamieszczone przez koka
              a letnie wyprawy w ciepłe kraje tylko 5W50
              wiem, wiem ... mam już odłożone Xado 5W50 :P ale chętnie też sprawdzę i porównam Statoila 5W40 vs Lotos 5W40 :P

              [ Dodano: Wto 05 Maj, 15 20:12 ]
              Zamieszczone przez Marek__82
              co z olejem do CJZC 90KM TSI?
              a w czym jest "problem" ? Instrukcja jasno określa specyfikację oleju a Ty decydujesz o jego SAE i trybie wymiany. Najlepiej 0W30, 0W40 w stałym trybie zmiany i 5W30 w trybie LL. Zarówno oleje 0W30-0W40 oraz LL były opisywane na tym forum. Oczywiście najważniejsze to musisz dobrać odpowiedni olej do warunków w których eksploatujesz auto. Dobierając olej do silnika z turbiną warto pamiętać, że ze zwiększeniem ciśnienia zwiększa się przepływ oleju, ale zwiększenie ciśnienia przez nadmierne zwiększenie SAE oleju powoduje mniejszy jego przepływ - przy wyższym SAE ciśnienie będzie wyższe ale zmniejszymy przepływ oleju. Pozytyw dla turbiny to olej o odpowiedniej (niskiej) lepkości, który zapewnia odpowiednio szybki przepływ oleju co skutkuje odbiorem większej ilości ciepła z węzłów tarcia, wzrost przepływu to też zwiększenie chłodzenia przez olej. Czym możne skutkować zbyt niska lepkość oleju chyba nie trzeba dodawać...
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • Marek__82
                Rider
                • 2013
                • 262

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                Najlepiej 0W30, 0W40 w stałym trybie zmiany i 5W30 w trybie LL. Zarówno oleje 0W30-0W40 oraz LL były opisywane na tym forum. Oczywiście najważniejsze to musisz dobrać odpowiedni olej do warunków w których eksploatujesz auto. Dobierając olej do silnika z turbiną warto pamiętać, że ze zwiększeniem ciśnienia zwiększa się przepływ oleju, ale zwiększenie ciśnienia przez nadmierne zwiększenie SAE oleju powoduje mniejszy jego przepływ - przy wyższym SAE ciśnienie będzie wyższe ale zmniejszymy przepływ oleju. Pozytyw dla turbiny to olej o odpowiedniej (niskiej) lepkości, który zapewnia odpowiednio szybki przepływ oleju co skutkuje odbiorem większej ilości ciepła z węzłów tarcia, wzrost przepływu to też zwiększenie chłodzenia przez olej. Czym może skutkować zbyt niska lepkość oleju chyba nie trzeba dodawać...
                Wszystko jasne ale co dobrać do głównie miejskiej jazdy na krótkich odcinkach do 9 km i o normie 504 bo mam pakiet przeglądów i jeśli tylko pozwolą wlać swój olej to pewnie taki ...

                Komentarz

                • Dig Dug
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1306
                  • Seat

                  Co wy rozumiecie przez płukankę ?? Zalanie tanszym olejem, ale tej samej klasy, silnik pochodzi trochę i zlewacie ?? A potem właściwy olej ?? Czy jakieś inne cuda wymyślacie ??
                  Była O1 jest F2.

                  Komentarz

                  • Marek__82
                    Rider
                    • 2013
                    • 262

                    Dig Dug Co Ty z choinki się urwałeś ? :roll:

                    Komentarz

                    • Dig Dug
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1306
                      • Seat

                      Nie, tylko ja pamiętam, że dawno temu w 90 roku jak kupilismy poloneza używanego (miał 3 lata i 40 tys przebiegu), to właśnie taką metodę zastosował wówczas mechanik, znajomy ojca. Pamiętam, że to płukanie odbywało się olejem Tedex w białej butelce i właśnie chyba po 100 km czy coś, tego nie pamiętam za dobrze, zlali tego Tedexa i zalali Castrolem GTX, od tamtej pory Polonez dostawał tylko Castrola i przejeździł jeszcze 130 tys bez remontu, bez dolewek, normalnie zero problemów.
                      Następny polonez już Caro z konca 93 roku miał spuszczany olej fabryczny po dotarciu 3 tys km i zalany był Castrolem, przejeździł do 188 tys km i sprzedałem go w 2000 roku i tu też zero problemów, ale to było auto z innej epoki, stąd płukanki, wymiana po 3 tys miała może sens, a teraz jak silniki i oleje totalnie z innej bajki, to jest to chyba tradycja, a nie uzasadnione działanie. :|
                      Była O1 jest F2.

                      Komentarz

                      • Marek__82
                        Rider
                        • 2013
                        • 262

                        Różnie można rozumieć płukanki. Są to specjalne dodatki do oleju stosowane zaraz przed wymianą oleju, ale można też to rozumieć tak jak Ty podałeś w powyższym przykładzie.

                        Komentarz

                        • Dig Dug
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1306
                          • Seat

                          Marek__82, Właśnie mnie natchnęło. Zrobie płukankę przy najbliższej wymianie. Jadę w sobotę do ASO na serwis, zaleją mi BP Visco 5000 w ramach promocji, pojeźdżę do srody i wymienie olej na mojego Shella 5W30 LL i filtr Knechta, albo Mann. Miałem jechać ze swoim olejem, ale niech mi zaleją tym BP, a ja i tak się go pozbędę :szeroki_usmiech
                          Była O1 jest F2.

                          Komentarz

                          • rOBERTO795
                            RS
                            • 2009
                            • 3465
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            Zamieszczone przez Dig Dug
                            leonn, rOBERTO795, W waszych wypowiedziach widać kpiarski ton, a niestety, ale Rezon ma w większosci rację. Panuje powszechna paranoja Alfy i Omegi. Każdy mądrzy się, bagatelizuje, zlewa zalecenia fabryki, a potem leci i kupuje dalej Skodę. Skoro was tak ta Skoda robi w ch... to może lepiej kupić bardziej wiarygodną markę ? W Chevrolecie zalecają wymianę co 15 tys, może lepiej iść w tym kierunku? W sumie to na forum rozdmuchiwany jest problem LL czy nie, a cała reszta jeździ tak jak komputer wskarze i jakiś statystyk awaryjności z tego tytułu VAG nie ma. Inni zresztą też. Coś tu nie gra w całym temacie, albo nas robią w ch..., albo sami się robicie i wymyślacie te paranoję. :evil:

                            Cały temat 15 tys czy 30 tys jest tego wyrazem.
                            O co Ci człowieku chodzi - jaki kpiarski ton. Zapytałem wprost o filtr LL- NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO!!!! a oleje SĄ- rozumiesz różnicę? i sens wymian LL- ja tak. Czasem nawet się cieszę. Mam wiecej pracy ale Swoim klientom proponuje wymiany co 10 tyś km. tyle w temacie ode mnie.

                            [ Dodano: Wto 05 Maj, 15 22:04 ]
                            rezon,

                            Filtry sa jakie były- nie ma LL.
                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                            Komentarz

                            • pedros
                              RS
                              • 2009
                              • 1958
                              • Volkswagen
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              Zamieszczone przez Pidziek
                              Zamieszczone przez pedros
                              W autogazie jest on niezbędny z uwagi na konieczność zachowania charakterystycznego zapachu.
                              Tak jasna sprawa :roll:
                              Niech lepiej napiszą że brudne frakcje naszego LPG powodują że tzw. mazut zasyfia wtryski 2 szybciej niż taki sam LPG na zachodzie !
                              Nawaniacz musi być bez 2 zdań.
                              a to ze higiena na stacjach Autogazu jest średnia to właśnie mamy takie skutki.

                              [ Dodano: Wto 05 Maj, 15 23:04 ]
                              Zamieszczone przez koka
                              Zamieszczone przez pedros
                              czyli też w pełni zgodny z tym co pisałem, że duża prędkość oznacza konieczność dolewek
                              czyli potwierdza to teorię, że w tych silnikach sprawdza się 5W50 :P a może i 60 ? :szeroki_usmiech oczywiście jak ktoś lubi depnąć ...
                              no i jeszcze odpowiednio "dopakowany" to i z odmą sobie poradzi ... :?
                              To nie ja napisałem ale w sumie u mnie większość lepkości to W30 i BFQ nie miał z tym problemu. Poza W40 nie wychodziłem

                              [ Dodano: Wto 05 Maj, 15 23:07 ]
                              Zamieszczone przez algi
                              Zamieszczone przez pedros



                              Oleje LL ze względu na skład posiadają niski TBN który nie da rady utrzymać się przez 30 kkm.

                              U mnie po analizie TBN z 8 spadł do 2 po 8000 km miejskiej jazdy.

                              Ciekawe to co piszesz.
                              Może popełniam błąd rozumowania wiec wole dopytać.

                              Czy każdy VW504 można uznać za LL z tą wadą ?

                              Może na przykładzie.
                              Taki Mobil 1 ESP Formula 5W30 ma normę VW504 oraz MB229.51 i TBN 11.3.
                              Czyi jest "do 30000 km" lub mniej jak komp pokaże.

                              Interesuję mnie to bo jeżdżę głównie po mieście lub przedmieściach. Trasa to wakacje, ewentualnie co któryś weekend tylko.
                              Piszę w kontekście LPG. Jak jest Gaz nie powinno się stosować trybu LL.

                              Komentarz

                              • crom.de
                                RS
                                • 2012
                                • 1545
                                • Superb II (3T4)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Lekko offtopowo: kto się orientuje co producent zaleca do Sportowych Audi R? Tez 507? Do gti zdaję się leją normalny Kastrat. Wczoraj jakiś nowobogacki małolat usilnie chciał mnie wyprzedzić i była piękna niebieska chmura za jego nowym R6 :szeroki_usmiech
                                - Superb
                                - Panda 1.2

                                Komentarz

                                • Pidziek
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1845

                                  Zamieszczone przez crom.de
                                  kto się orientuje co producent zaleca do Sportowych Audi R? Tez 507?
                                  Tak 507.00 a po 5-6 latach zaprasza Cię ponownie po nowy model Audi
                                  Świadomi użytkownicy z którymi wspóracuję leją CFS 5W30 z Millersa alternatywnie Amsoil 5W40 AFL.
                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                  http://www.zmienolej.pl/
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                  Komentarz

                                  • rezon
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 1894
                                    • Volvo
                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Zamieszczone przez crom.de
                                    kto się orientuje co producent zaleca do Sportowych Audi R? Tez 507
                                    jeśli już to 504, 507 to specyfikacja klekotów, a nie sportowych samochodów. Niebieski dymek mógł być spowodowany złym tuningiem. BTW w sportowych Audi ma kilka ciekawych rozwiązań, które mogą być powodem zmiany samochodu po kilku latach - np. uszczelnienia wałków kompresora.

                                    Komentarz

                                    • crom.de
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 1545
                                      • Superb II (3T4)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      Pidziek, chyba po roku ;-) beczka Kastrat gratis na pierwszy rok.
                                      - Superb
                                      - Panda 1.2

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        Pidziek, Swiadomy uzytkownik moze lac, jedynie olej, ktory jest dopuszczony przez producenta (chodzi o norme).

                                        I jak producent dla takiego Audi A7 TFSI zaleca olej 504/507 to jakim sposobem mozna lac olej 502. Serwis tego nie wleje, bo oni maja wytyczne i tyle. A dyskusje za kazdym razem sa z reguly bezcelowe... bo gwarancja mowi papa.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          http://www.lotos.pl/321/p...l_control_5w/40 w cenie 66 zł za 4L wydaje się być super ofertą.
                                          Quod erat demonstrandum / C.N.D

                                          I tyle w temacie. Bije on na głowę inne mainstreamy,

                                          Bo nasz. Bo tani. Bo dobry. Ma również zalety ws do konkurencji ponieważ nie zostawia towotu i pokostu w silniku a i karty charakterystyki nie muszą być naciągane Jak to robią inni producenci.

                                          Mialem. Używałem i mogę dodać że ciężko go ugotować przekraczając temp 105. Wtedy jeszcze miałem czujnik temperatury oleju.

                                          Godny rywal: Aveno :diabelski_usmiech (przepraszam, musiałem )

                                          Komentarz

                                          • REXAX
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 453

                                            Zamieszczone przez pedros
                                            Bije on na głowę inne mainstreamy
                                            a gdzie tam http://allegro.pl/shell-helix-ultra-...043215982.html :diabelski_usmiech
                                            Zamieszczone przez pedros
                                            Bo nasz
                                            nie czuję się udziałowcem :wink:
                                            Zamieszczone przez pedros
                                            Godny rywal: Aveno
                                            no tego się nie spodziewałem :szeroki_usmiech

                                            Komentarz

                                            • klarus
                                              RS
                                              ModeratoRS
                                              • 2013
                                              • 5392
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              Zamieszczone przez Marek__82
                                              co z olejem do TSI?
                                              jestem w Czechach, jak wrócę to napiszę :wink:
                                              No, tak wiesz... czekamy... obiecałeś kiedyś zająć się 1.8 tsi
                                              Chodzi mi o dobór oleju, przy uwzględnieniu sporej zdolności do odkładania się nagaru w tym silniku.

                                              Komentarz

                                              • pedros
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 1958
                                                • Volkswagen
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                Zamieszczone przez REXAX
                                                pedros napisał/a:
                                                Bije on na głowę inne mainstreamy
                                                a gdzie tam http://allegro.pl/shell-h...5043215982.html
                                                No przecież to to samo tylko inne opakowanie na all. :diabelski_usmiech

                                                Żartuję!


                                                dotychczas Shella widywalem powyżej 100.

                                                [ Dodano: Czw 07 Maj, 15 19:32 ]
                                                pedros napisał/a:
                                                Godny rywal: Aveno
                                                no tego się nie spodziewałem
                                                Wiem. Chociaż komentarza spodziewałem się od kogoś innego :szeroki_usmiech

                                                Komentarz

                                                • KubaMpakiet
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 279

                                                  Zamieszczone przez pedros
                                                  pedros napisał/a:
                                                  Godny rywal: Aveno
                                                  no tego się nie spodziewałem
                                                  Wiem. Chociaż komentarza spodziewałem się od kogoś innego :szeroki_usmiech
                                                  :szeroki_usmiech
                                                  w cenie 73 ziko za piatke Aveno deklasuje wszystko :diabelski_usmiech
                                                  SSL juz zamowiony (z promocji) :wink: w pon dokupie 300V i zobacze jak to bedzie chodzic
                                                  Na nastepna wymiane pojdzie Meguin 0w40, jest w mega zajebistej cenie :chytry


                                                  Wychodzi ze przeplacam za Ravenola :diabelski_usmiech
                                                  Audi 1.8T AVJ

                                                  Silnik smaruje
                                                  Ravenol SSL

                                                  Komentarz

                                                  • leonn
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 2726
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                                    jest w mega zajebistej cenie
                                                    No przecież mówiłem :wink:

                                                    Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                                    Wychodzi ze przeplacam za Ravenola

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...