Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • REXAX
    Rider
    • 2013
    • 453

    Zamieszczone przez algi
    Nie mogę znaleźć jakie to ma TBN czy inne parametry


    ten wygląda znacznie lepiej - http://www.oil-club.ru/forum/index.p...ttach_id=26049
    cena też do przyjęcia http://galonoleje.pl/sklep/home/2611...hell&results=6

    Komentarz

    • Sebastian_M26
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1823
      • Superb II (3T4)

      To nie 1 gram dodatkowego fosforu czy cynku powoduje nagar, ale zwęglony olej mineralny 504.00 i niski TBN.
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz

      • koka
        Rider
        • 2015
        • 321
        • Seat

        Zamieszczone przez mirek_p11
        koka, poczytaj sobie tutaj
        sorry, ale śledzę tylko ten wątek :P i takie są tego skutki :szeroki_usmiech

        jutro do mojego bolida zalewam Amsoila 10w40 :diabelski_usmiech chyba dziś nie zasnę ...
        Leon 1.6 16V 105 KM

        Komentarz

        • Tippo
          L&K
          • 2009
          • 1349
          • Octavia III (5E3)
          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

          Zamieszczone przez Sebastian_M26
          To nie 1 gram dodatkowego fosforu czy cynku powoduje nagar, ale zwęglony olej mineralny 504.00 i niski TBN.
          Tlumacz im dalej, jak grochem o sciane 8)

          Komentarz

          • Krisss_28
            Ambiente
            • 2014
            • 123

            Panowie mam do Was jeszcze dwa pytania, a mianowicie:
            1) Służbowy Hyundai i40 2.0 GDI - wg. książeczki i większości dobieraczy oleju powinien być 5W-30 A5/B5, czasami pokazuje oleje z normą C2(zawiera w sobie A5/B5 mid saps). I teraz pytanie, który lepiej zalewać,jeśli autko na gwarancji i od wymiany do wymiany przejeżdża 20 - 26 tyś. km...? Obecnie zalany Elf SXR 5W-30 A5/B5, nalatane na nim 19 tyś. i tragedii nie ma - głównie autostrada 140 i w górę

            2) Siostry Mazda 6 z 2006 r. 2.0 benzyna 147 KM, od nowości olej Mazda Dexellia 5W-30 A5/B5, ale łyka sporo tego rodzaju oliwy, czy to dexelli'ę, czy elfa, czy neste i shella... Czy przejść w niej na 0W-30 ale A3/B4, czy od razu lepiej na 0W-40(producent dopuszcza oba rozwiązania)? Te silniki mają taką urodę, jak skodowskie heh
            Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

            Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

            Komentarz

            • paba
              Rider
              • 2012
              • 284

              jeśli producent wymaga oleju o niższym HTHS to taki powinien być nalany
              jeśli nie ma DPF ani wtrysku bezpośredniego, to nalewanie oleju z C2 nie ma sensu moim zdaniem, bo mają one niższe TBN i musiałbyś np. bardziej uważać na paliwo



              Total NFC=Elf SXR=Dexelia Ultra dość niepochlebne podsumowanie zebrał

              5W30 z A5/B5 bym polecił Lazerwaya F, Neste Standard, Valvoline Synpower FE
              natomiast przebieg jest zbyt duży na każdy olej, zastanowiłbym się czy nie kupić tańszego oleju i samemu nawet gdzieś w jakimś warsztacie czy w garażu nie zrobić dodatkowej zmiany

              co do drugiego auta to wątpię by wymiana oleju na taki z wyższym HTHS zahamowała specjalnie pobór, ile bierze tego oleju na jakim dystansie?

              Komentarz

              • klarus
                RS
                ModeratoRS
                • 2013
                • 5392
                • Octavia III combi (5E5)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                Zamieszczone przez Tippo

                Tlumacz im dalej, jak grochem o sciane 8)
                Tippo, wyluzuj, kolo
                Po to ten wątek jest, aby zadawać pytania, oczekiwać merytorycznych informacji, rozwiewać wątpliwości, wyciągać wnioski z dyskusji i różnych punktów widzenia, przekonywać się do czegoś... Skoro ludzie zadają takie pytania, to widocznie tego potrzebują...
                Ty do wszystkiego przekonujesz się tak od razu?

                Komentarz

                • Krisss_28
                  Ambiente
                  • 2014
                  • 123

                  Zamieszczone przez paba
                  jeśli producent wymaga oleju o niższym HTHS to taki powinien być nalany
                  jeśli nie ma DPF ani wtrysku bezpośredniego, to nalewanie oleju z C2 nie ma sensu moim zdaniem, bo mają one niższe TBN i musiałbyś np. bardziej uważać na paliwo



                  Total NFC=Elf SXR=Dexelia Ultra dość niepochlebne podsumowanie zebrał

                  5W30 z A5/B5 bym polecił Lazerwaya F, Neste Standard, Valvoline Synpower FE
                  natomiast przebieg jest zbyt duży na każdy olej, zastanowiłbym się czy nie kupić tańszego oleju i samemu nawet gdzieś w jakimś warsztacie czy w garażu nie zrobić dodatkowej zmiany

                  co do drugiego auta to wątpię by wymiana oleju na taki z wyższym HTHS zahamowała specjalnie pobór, ile bierze tego oleju na jakim dystansie?
                  No właśnie Hyundai ma bezpośredni wtrysk "GDI", to te same silniki co ma Mitsubishi No i jak wspomniałem to auto służbowe i kierownictwo nie wyraziło zgodny na częstsze zmiany, więc nie będę się kopał z koniem i posłusznie jeżdżę na serwis raz do roku(20 - 26 tyś.)

                  Mi ten Elf w Hyundaiu całiem nieźle się spisuje, choć dupy nie urywa heh Po prostu go nie ubywa Wcześniej na 1 przeglądzie w ASO Hyundaia zalali mi Castrata Magnateca C3 5W-30 i on znikał szybciej

                  Mazda łyka ostro z 0,5 L/1000, a może i więcej Bardziej chodzi mi tutaj o grubość filmu smarnego w 100 'C niż o HTHS, bo jak wiadomo A5/B5 są "cieniutkie"
                  Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                  Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                  Komentarz

                  • paba
                    Rider
                    • 2012
                    • 284

                    bez przesady z tym, że są cieniutkie
                    po prostu konstrukcja silnika jest inna i umożliwia wykorzystanie oleju z niższym HTHS
                    jeśli zalejesz A3/B4 to na pobór to nie wpłynie, a o film to bym się martwił by było na co pójść ciekawego do kina, a nie olejowy

                    co innego te 20-30 tysięcy km, takie oleje są optymalne na 10 tysięcy km max wg. mnie
                    więc co byś nie nalał to i tak nie zrobisz mu za dobrze, bo liczba roboczogodzin zabije olej

                    Hultaj na factory fill leje to

                    Komentarz

                    • Krisss_28
                      Ambiente
                      • 2014
                      • 123

                      Zamieszczone przez paba
                      bez przesady z tym, że są cieniutkie
                      po prostu konstrukcja silnika jest inna i umożliwia wykorzystanie oleju z niższym HTHS
                      jeśli zalejesz A3/B4 to na pobór to nie wpłynie, a o film to bym się martwił by było na co pójść ciekawego do kina, a nie olejowy

                      co innego te 20-30 tysięcy km, takie oleje są optymalne na 10 tysięcy km max wg. mnie
                      więc co byś nie nalał to i tak nie zrobisz mu za dobrze, bo liczba roboczogodzin zabije olej

                      Hultaj na factory fill leje to
                      http://catalog.lubricants.total.com/...ks-g-310-5w-30
                      Ale chyba nie do końca się zrozumieliśmy

                      1) Hyundai służbowy, tutaj nie ma problemu z olejem A5/B5, ale auto ma bezpośredni wtrysk i TWC, więc zastanawiam się nad olejem C2 - no i te przebiegi od wymiany do wymiany 20 - 26 tyś...

                      2) Mazda siostry, chodzi o to, że "cieniutki" nie jest sam olej a jego film smarny w 100 'C, a już olej nawet 0W-30 ale A3/B4 ma o ok. 3 jednostki grubszy film olejowy w 100 'C, a 0W-40 ma wyższy o ok. 4-5 jednostek Jak wiadomo spalanie oleju występuje zawsze w temp. roboczej, więc HTHS raczej nic tutaj nie wnosi - zwłaszcza, że producent dopuszcza oleje A3/B4 Swoją drogą Mazdy lubią olej i już, ale no bez przesady...

                      Ten Total nie jest osiągalny na necie z tego co widzę...
                      Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                      Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez Krisss_28
                        "cieniutki" nie jest sam olej a jego film smarny w 100 'C, a już olej nawet 0W-30 ale A3/B4 ma o ok. 3 jednostki grubszy film olejowy w 100 'C,
                        to przykładowo (niech będzie Total) :
                        QUARTZ 9000 FUTURE 5W30 (ACEA A5/B5) - lepkość w 100C = 9,9
                        QUARTZ INEO ECS 5W30 (ACEA C2, A5/B5) lepkośc w 100C = 10,6

                        QUARTZ GX 5W30 - (ACEA C3 i A3/B4) - lepkość w 100C = 12
                        QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30 ACEA C3 ( VW 504.00/507.00) lepkość w 100C = 11,7
                        QUARTZ ENERGY 9000 0W30 - ACEA A3/B4 - lepkość w 100C = 12,2

                        Warto też popatrzyć na temperaturę zapłonu - ona też ma znaczenie,tak samo jak HTHS (umówmy się, ze jest ciepło i nie patrzymy teraz na temperaturę płynięcia :wink: ) .
                        Jeżeli już to ja bym zainteresował się dwoma olejami:
                        - QUARTZ INEO ECS 5W30 (ACEA C2, A5/B5) z temperaturą palenia 234 C oraz QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30 ACEA C3 ( VW 504.00/507.00) z temperaturą palenia 240C i ew. pomiędzy nimi bym wybierał, choć zastanawia mnie stosunkowo niski indeks lepkości przy INEO ECS 5W30.
                        Zamieszczone przez paba
                        bez przesady z tym, że są cieniutkie po prostu konstrukcja silnika jest inna i umożliwia wykorzystanie oleju z niższym HTHS
                        dokładnie tak jak piszesz, należy dobrać najpierw olej odpowiednio do konstrukcji silnika i wymagań producenta a dopiero potem "rozkminiać" na drobne parametry :wink:

                        [ Dodano: Sro 13 Maj, 15 14:48 ]
                        Zamieszczone przez paba
                        takie oleje są optymalne na 10 tysięcy km max wg. mnie
                        więc co byś nie nalał to i tak nie zrobisz mu za dobrze, bo liczba roboczogodzin zabije olej
                        do tego należy dodać warunki eksploatacji no i styl jazdy ...wiadomo jak ktoś jeździ lajcikowo i nie wkręca silnika na obroty to taki olej "ciut" dłużej wytrzyma.
                        ps. brachol mi wydzwaniał ostatnio żeby mu olej "dać" bo on zrobił 12 tys km i chce świeży ... ja mu że przecież on zawsze co 15 tys zmieniał :twisted: ...a on, że jednak widzi że po prostu czasami trzeba częściej, bo już po pracy silnika słyszy, że olej powoli dostał w tyłek i nie ma co czekać ...
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • paba
                          Rider
                          • 2012
                          • 284

                          Zamieszczone przez Krisss_28
                          1) Hyundai służbowy, tutaj nie ma problemu z olejem A5/B5, ale auto ma bezpośredni wtrysk i TWC, więc zastanawiam się nad olejem C2 - no i te przebiegi od wymiany do wymiany 20 - 26 tyś...
                          ale siarka z paliwa, eksploatacja szybciej zabije taki olej, który nie będzie miał wystarczającej rezerwy alkalicznej, sytuacja nie jest jednoznaczna, bo przebieg do zrobienia ma taki olej ogromny, dla mnie to nierozsądne jeździć >20 kkm na jednym
                          zawsze coś za coś, nie da się tego idealnie zbilansować
                          ja bym raczej pozostał przy oleju bez C2, natomiast szukał takiego, który będzie miał niską zawartość popiołów w analizie np. ~0,8, zamiast np. 1.3-1.4 jak Amsoil


                          Zamieszczone przez Krisss_28
                          2) Mazda siostry, chodzi o to, że "cieniutki" nie jest sam olej a jego film smarny w 100 'C, a już olej nawet 0W-30 ale A3/B4 ma o ok. 3 jednostki grubszy film olejowy w 100 'C, a 0W-40 ma wyższy o ok. 4-5 jednostek
                          wyższa lepkość np. przy 100'C o 1,5 cP czy 2,0 cP (taka jest różnica mniej więcej między wieloma 5W30 A5/B5 a 5W30 A3/B4) nie spowoduje, że wybierając bardziej lepki olej unikniesz zerwania filmu olejowego w zwykłym cywilnym aucie wolnossącym, którego producent zaleca A5
                          skoro masz silnik, który umożliwia stosowanie oleju o niższym HTHS to bym z tego korzystał
                          to od HTHS najwięcej "zależy"
                          Your trusted source for market trends, industry insights and the lubrication challenges of today's advanced hardware.


                          natomiast co do ograniczenia zużycia - w teorii powinien być jakiś zysk z A3/B4, bo oleje są bardziej lepkie, natomiast trzeba by też zwrócić uwagę np. na temat odparowalności rozpatrywanego oleju

                          próbowałem A3/B4 przy silniku 4ZZFE Toyoty i nic to nie dało, bo przyczyna tkwiła gdzie indziej, a konkretnie w shortblocku

                          Zamieszczone przez Krisss_28
                          Ten Total nie jest osiągalny na necie z tego co widzę...
                          jest tutaj np.


                          nie wiem w jakich ilościach - byś musiał się dopytać

                          ale nie wiem czy jest czego żałować, bo ten producent ma kilka różnych kart i mnie by to wkurzało, bo nie wiem co kupuję

                          Komentarz

                          • Krisss_28
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 123

                            Zamieszczone przez paba
                            Zamieszczone przez Krisss_28
                            1) Hyundai służbowy, tutaj nie ma problemu z olejem A5/B5, ale auto ma bezpośredni wtrysk i TWC, więc zastanawiam się nad olejem C2 - no i te przebiegi od wymiany do wymiany 20 - 26 tyś...
                            ale siarka z paliwa, eksploatacja szybciej zabije taki olej, który nie będzie miał wystarczającej rezerwy alkalicznej, sytuacja nie jest jednoznaczna, bo przebieg do zrobienia ma taki olej ogromny, dla mnie to nierozsądne jeździć >20 kkm na jednym
                            zawsze coś za coś, nie da się tego idealnie zbilansować
                            ja bym raczej pozostał przy oleju bez C2, natomiast szukał takiego, który będzie miał niską zawartość popiołów w analizie np. ~0,8, zamiast np. 1.3-1.4 jak Amsoil


                            Zamieszczone przez Krisss_28
                            2) Mazda siostry, chodzi o to, że "cieniutki" nie jest sam olej a jego film smarny w 100 'C, a już olej nawet 0W-30 ale A3/B4 ma o ok. 3 jednostki grubszy film olejowy w 100 'C, a 0W-40 ma wyższy o ok. 4-5 jednostek
                            wyższa lepkość np. przy 100'C o 1,5 cP czy 2,0 cP (taka jest różnica mniej więcej między wieloma 5W30 A5/B5 a 5W30 A3/B4) nie spowoduje, że wybierając bardziej lepki olej unikniesz zerwania filmu olejowego w zwykłym cywilnym aucie wolnossącym, którego producent zaleca A5
                            skoro masz silnik, który umożliwia stosowanie oleju o niższym HTHS to bym z tego korzystał
                            to od HTHS najwięcej "zależy"
                            Your trusted source for market trends, industry insights and the lubrication challenges of today's advanced hardware.


                            natomiast co do ograniczenia zużycia - w teorii powinien być jakiś zysk z A3/B4, bo oleje są bardziej lepkie, natomiast trzeba by też zwrócić uwagę np. na temat odparowalności rozpatrywanego oleju

                            próbowałem A3/B4 przy silniku 4ZZFE Toyoty i nic to nie dało, bo przyczyna tkwiła gdzie indziej, a konkretnie w shortblocku

                            Zamieszczone przez Krisss_28
                            Ten Total nie jest osiągalny na necie z tego co widzę...
                            jest tutaj np.


                            nie wiem w jakich ilościach - byś musiał się dopytać

                            ale nie wiem czy jest czego żałować, bo ten producent ma kilka różnych kart i mnie by to wkurzało, bo nie wiem co kupuję
                            No to mam już jasność, w Hyundaiu służbowym zostaje przy 5W-30 A5/B5 i wybór padł na Millersa z Nano, w Maździe A5/B5 trzeba spróbować zastąpić, ponieważ znika w oczach i jeździła już i na Neste i na Shellu i wszystkie znikają jak pendolino hehe
                            Zaleje jej Ravenola 0W-40 SSL i zobaczymy co będzie
                            Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                            Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                            Komentarz

                            • sw29l
                              Ambiente
                              • 2011
                              • 209

                              Zamieszczone przez Sebastian_M26
                              To nie 1 gram dodatkowego fosforu czy cynku powoduje nagar, ale zwęglony olej mineralny 504.00 i niski TBN.
                              Nawet na pełnym syntetyku w silnikach typu TFSI/TSI/GDI , będzie się zbierał nagar.
                              Dobry jakościowo olej tylko zmniejszy jego ilość wzgędem przejechamych km.
                              Każdy, kto decyduje sie na ten typ silnika powinien być tego świadomy.

                              Komentarz

                              • Marek__82
                                Rider
                                • 2013
                                • 262

                                Czyli co robić, żeby likwidować ten nagar?

                                Komentarz

                                • paba
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 284

                                  rozbierać i czyścić chemią, z tego co wiem np. Tunap ma gamę środków do tego

                                  zależy jeszcze ile tego jest, czasem może i dłuto na początek myjka ultradźwiękowa

                                  Komentarz

                                  • micrusec
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 559

                                    Zamieszczone przez sw29l
                                    Każdy, kto decyduje sie na ten typ silnika powinien być tego świadomy.
                                    Paleta silników z wtryskiem pośrednim z dnia na dzień się kurczy! Teraz piszesz tak za 5 lat to będzie norma, coś tak oczywistego jak kawa z mlekiem.

                                    rozbierać i czyścić chemią, z tego co wiem np. Tunap ma gamę środków do tego
                                    zależy jeszcze ile tego jest, czasem może i dłuto na początek myjka ultradźwiękowa
                                    Sposobów tyle co ludzi, wszystko zależy od zasobności portfela.

                                    Komentarz

                                    • andrzej111
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1391

                                      Nie wiem czy było ale może któryś ze znawców forumowych skorzysta
                                      Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                      Komentarz

                                      • paba
                                        Rider
                                        • 2012
                                        • 284

                                        wobec opowieści Pidźka o Mobilu made in EU, że rozlewany w szopach po Polsce, w Trzebini, itd. (czytam różne fora, pisze to samo) kupiłem sobie taki olej od Konkona

                                        Mobil Super 3000FE 5W30 SAE


                                        tutaj zbliżenie (widać oryginalny, bo nadruk składa się z kółeczek, gdzie przy przekrętach przy mobilu wyglądało to inaczej)
                                        rozkodowany zakład produkcyjny pierwsza litera - G Gravenshon-ExxonMobil Oil Refinery

                                        gdyby ktoś szukał
                                        legenda:

                                        E - Pernis, Netherlands
                                        G - Gravenshon, France
                                        H - Hamburg, Germany
                                        J - Port Jerome, France
                                        N - Naantali, Finland
                                        P - Purfleet, UK
                                        S - Serviburnu, Turkey
                                        U - Uddevalla, Sweden

                                        tyle o Trzebini Pidzieka

                                        Komentarz

                                        • rezon
                                          RS
                                          • 2006
                                          • 1894
                                          • Volvo
                                          • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Zamieszczone przez sw29l
                                          Nawet na pełnym syntetyku w silnikach typu TFSI/TSI/GDI , będzie się zbierał nagar.
                                          a niby z jakiego powodu akurat w tych silnikach ma się zbierać? Wtrysk bezpośredni ma to powodować? Bo jakoś nie widziałem na wymienianych przy 90kkm świecach więcej nagaru niż na świecach wymienianych dawniej w MPI

                                          Komentarz

                                          • koka
                                            Rider
                                            • 2015
                                            • 321
                                            • Seat

                                            Mała dygresja po zalaniu Amsoila 10W40, czyli marki poddawanej ostracyzmowi na polskich forach i tak zachwalanej przez kolegę Pidźka :P - zrobiłem ze 100 km i o ile po zalaniu świeżego oleju silnik zwykle chodzi bardziej miękko, to ja mam wrażenie że na tym oleju chodzi jakoś tak twardo i metalicznie (pełne PAO ?) do tej pory był Valvo MaxLife 5W40 ale trochę znikał. Zobaczę co będzie dalej - przy okazji zmieniłem olej w skrzyni (5 -biegowa ERT) był Castrol Syntrans Transaxle 75W90 - zalałem Ravenol 75W MTF-3 (bo ma VW G060726). Jest bajka, skrzynia ucichła, biegi wchodzą jak w masło, mam nawet dziwne wrażenie, że auto lepiej się zbiera (mam nadzieję, że skrzynia się nie rozszczelni, bo olej jakiś wodnisty :szeroki_usmiech ). Jak Amsoil się nie sprawdzi to nieodwołalnie pójdę w kierunku jakiegoś 5W50.
                                            Leon 1.6 16V 105 KM

                                            Komentarz

                                            • Rosomak
                                              L&K
                                              • 2011
                                              • 1365
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Zamieszczone przez paba
                                              N - Naantali, Finland J - Port Jerome, France P - Purfleet, UK H - Hamburg, Germany E - Pernis, Netherlands G - Gravenshon, France U - Uddevalla, Sweden S - Serviburnu, Turkey
                                              Może i ściąga dobra, ale sposób opisania legendy kiepski... popraw to o ile możesz...
                                              Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                              http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                              Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez koka
                                                zrobiłem ze 100 km i o ile po zalaniu świeżego oleju silnik zwykle chodzi bardziej miękko, to ja mam wrażenie że na tym oleju chodzi jakoś tak twardo i metalicznie (pełne PAO ?)
                                                chyba nie oczekiwałeś cudów
                                                Zamieszczone przez koka
                                                pójdę w kierunku jakiegoś 5W50
                                                nie lepiej było od razu zalać 5W50 zamiast 10W40 - masz w dobrych cenach Neste i Xado - sprawdzone mam te dwa oleje w kilku różnych silnikach i o ile potrzebujesz oleju z tym SAE to mogę je polecić.
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • koka
                                                  Rider
                                                  • 2015
                                                  • 321
                                                  • Seat

                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  nie lepiej było od razu zalać 5W50 zamiast 10W40 - masz w dobrych cenach Neste i Xado - sprawdzone mam te dwa oleje w kilku różnych silnikach i o ile potrzebujesz oleju z tym SAE to mogę je polecić.
                                                  tak, wiem ale sam chciałem się zmierzyć z "mitem" Amsoila :szeroki_usmiech oczywiście jeszcze wcale go nie skreślam, ciągle ma szansę :P
                                                  Leon 1.6 16V 105 KM

                                                  Komentarz

                                                  • sw29l
                                                    Ambiente
                                                    • 2011
                                                    • 209

                                                    Zamieszczone przez rezon
                                                    Zamieszczone przez sw29l
                                                    Nawet na pełnym syntetyku w silnikach typu TFSI/TSI/GDI , będzie się zbierał nagar.
                                                    a niby z jakiego powodu akurat w tych silnikach ma się zbierać? Wtrysk bezpośredni ma to powodować? Bo jakoś nie widziałem na wymienianych przy 90kkm świecach więcej nagaru niż na świecach wymienianych dawniej w MPI
                                                    Tutaj nie chodzi o świece, lecz o konstrukcję silnika.
                                                    Wystarczy wyggoglować aby znaleść tony info, np : http://mojafirma.infor.pl/moto/ekspl...przyczyny.html

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...