Panowie mam do Was jeszcze dwa pytania, a mianowicie:
1) Służbowy Hyundai i40 2.0 GDI - wg. książeczki i większości dobieraczy oleju powinien być 5W-30 A5/B5, czasami pokazuje oleje z normą C2(zawiera w sobie A5/B5 mid saps). I teraz pytanie, który lepiej zalewać,jeśli autko na gwarancji i od wymiany do wymiany przejeżdża 20 - 26 tyś. km...? Obecnie zalany Elf SXR 5W-30 A5/B5, nalatane na nim 19 tyś. i tragedii nie ma - głównie autostrada 140 i w górę
2) Siostry Mazda 6 z 2006 r. 2.0 benzyna 147 KM, od nowości olej Mazda Dexellia 5W-30 A5/B5, ale łyka sporo tego rodzaju oliwy, czy to dexelli'ę, czy elfa, czy neste i shella... Czy przejść w niej na 0W-30 ale A3/B4, czy od razu lepiej na 0W-40(producent dopuszcza oba rozwiązania)? Te silniki mają taką urodę, jak skodowskie heh
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
jeśli producent wymaga oleju o niższym HTHS to taki powinien być nalany
jeśli nie ma DPF ani wtrysku bezpośredniego, to nalewanie oleju z C2 nie ma sensu moim zdaniem, bo mają one niższe TBN i musiałbyś np. bardziej uważać na paliwo
Total NFC=Elf SXR=Dexelia Ultra dość niepochlebne podsumowanie zebrał
5W30 z A5/B5 bym polecił Lazerwaya F, Neste Standard, Valvoline Synpower FE
natomiast przebieg jest zbyt duży na każdy olej, zastanowiłbym się czy nie kupić tańszego oleju i samemu nawet gdzieś w jakimś warsztacie czy w garażu nie zrobić dodatkowej zmiany
co do drugiego auta to wątpię by wymiana oleju na taki z wyższym HTHS zahamowała specjalnie pobór, ile bierze tego oleju na jakim dystansie?
Tippo, wyluzuj, kolo
Po to ten wątek jest, aby zadawać pytania, oczekiwać merytorycznych informacji, rozwiewać wątpliwości, wyciągać wnioski z dyskusji i różnych punktów widzenia, przekonywać się do czegoś... Skoro ludzie zadają takie pytania, to widocznie tego potrzebują...
Ty do wszystkiego przekonujesz się tak od razu?
jeśli producent wymaga oleju o niższym HTHS to taki powinien być nalany
jeśli nie ma DPF ani wtrysku bezpośredniego, to nalewanie oleju z C2 nie ma sensu moim zdaniem, bo mają one niższe TBN i musiałbyś np. bardziej uważać na paliwo
Total NFC=Elf SXR=Dexelia Ultra dość niepochlebne podsumowanie zebrał
5W30 z A5/B5 bym polecił Lazerwaya F, Neste Standard, Valvoline Synpower FE
natomiast przebieg jest zbyt duży na każdy olej, zastanowiłbym się czy nie kupić tańszego oleju i samemu nawet gdzieś w jakimś warsztacie czy w garażu nie zrobić dodatkowej zmiany
co do drugiego auta to wątpię by wymiana oleju na taki z wyższym HTHS zahamowała specjalnie pobór, ile bierze tego oleju na jakim dystansie?
No właśnie Hyundai ma bezpośredni wtrysk "GDI", to te same silniki co ma Mitsubishi No i jak wspomniałem to auto służbowe i kierownictwo nie wyraziło zgodny na częstsze zmiany, więc nie będę się kopał z koniem i posłusznie jeżdżę na serwis raz do roku(20 - 26 tyś.)
Mi ten Elf w Hyundaiu całiem nieźle się spisuje, choć dupy nie urywa heh Po prostu go nie ubywa Wcześniej na 1 przeglądzie w ASO Hyundaia zalali mi Castrata Magnateca C3 5W-30 i on znikał szybciej
Mazda łyka ostro z 0,5 L/1000, a może i więcej Bardziej chodzi mi tutaj o grubość filmu smarnego w 100 'C niż o HTHS, bo jak wiadomo A5/B5 są "cieniutkie"
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
bez przesady z tym, że są cieniutkie
po prostu konstrukcja silnika jest inna i umożliwia wykorzystanie oleju z niższym HTHS
jeśli zalejesz A3/B4 to na pobór to nie wpłynie, a o film to bym się martwił by było na co pójść ciekawego do kina, a nie olejowy
co innego te 20-30 tysięcy km, takie oleje są optymalne na 10 tysięcy km max wg. mnie
więc co byś nie nalał to i tak nie zrobisz mu za dobrze, bo liczba roboczogodzin zabije olej
bez przesady z tym, że są cieniutkie
po prostu konstrukcja silnika jest inna i umożliwia wykorzystanie oleju z niższym HTHS
jeśli zalejesz A3/B4 to na pobór to nie wpłynie, a o film to bym się martwił by było na co pójść ciekawego do kina, a nie olejowy
co innego te 20-30 tysięcy km, takie oleje są optymalne na 10 tysięcy km max wg. mnie
więc co byś nie nalał to i tak nie zrobisz mu za dobrze, bo liczba roboczogodzin zabije olej
1) Hyundai służbowy, tutaj nie ma problemu z olejem A5/B5, ale auto ma bezpośredni wtrysk i TWC, więc zastanawiam się nad olejem C2 - no i te przebiegi od wymiany do wymiany 20 - 26 tyś...
2) Mazda siostry, chodzi o to, że "cieniutki" nie jest sam olej a jego film smarny w 100 'C, a już olej nawet 0W-30 ale A3/B4 ma o ok. 3 jednostki grubszy film olejowy w 100 'C, a 0W-40 ma wyższy o ok. 4-5 jednostek Jak wiadomo spalanie oleju występuje zawsze w temp. roboczej, więc HTHS raczej nic tutaj nie wnosi - zwłaszcza, że producent dopuszcza oleje A3/B4 Swoją drogą Mazdy lubią olej i już, ale no bez przesady...
Ten Total nie jest osiągalny na necie z tego co widzę...
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
"cieniutki" nie jest sam olej a jego film smarny w 100 'C, a już olej nawet 0W-30 ale A3/B4 ma o ok. 3 jednostki grubszy film olejowy w 100 'C,
to przykładowo (niech będzie Total) :
QUARTZ 9000 FUTURE 5W30 (ACEA A5/B5) - lepkość w 100C = 9,9
QUARTZ INEO ECS 5W30 (ACEA C2, A5/B5) lepkośc w 100C = 10,6
QUARTZ GX 5W30 - (ACEA C3 i A3/B4) - lepkość w 100C = 12
QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30 ACEA C3 ( VW 504.00/507.00) lepkość w 100C = 11,7
QUARTZ ENERGY 9000 0W30 - ACEA A3/B4 - lepkość w 100C = 12,2
Warto też popatrzyć na temperaturę zapłonu - ona też ma znaczenie,tak samo jak HTHS (umówmy się, ze jest ciepło i nie patrzymy teraz na temperaturę płynięcia :wink: ) .
Jeżeli już to ja bym zainteresował się dwoma olejami:
- QUARTZ INEO ECS 5W30 (ACEA C2, A5/B5) z temperaturą palenia 234 C oraz QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30 ACEA C3 ( VW 504.00/507.00) z temperaturą palenia 240C i ew. pomiędzy nimi bym wybierał, choć zastanawia mnie stosunkowo niski indeks lepkości przy INEO ECS 5W30.
Zamieszczone przez paba
bez przesady z tym, że są cieniutkie po prostu konstrukcja silnika jest inna i umożliwia wykorzystanie oleju z niższym HTHS
dokładnie tak jak piszesz, należy dobrać najpierw olej odpowiednio do konstrukcji silnika i wymagań producenta a dopiero potem "rozkminiać" na drobne parametry :wink:
[ Dodano: Sro 13 Maj, 15 14:48 ]
Zamieszczone przez paba
takie oleje są optymalne na 10 tysięcy km max wg. mnie
więc co byś nie nalał to i tak nie zrobisz mu za dobrze, bo liczba roboczogodzin zabije olej
do tego należy dodać warunki eksploatacji no i styl jazdy ...wiadomo jak ktoś jeździ lajcikowo i nie wkręca silnika na obroty to taki olej "ciut" dłużej wytrzyma.
ps. brachol mi wydzwaniał ostatnio żeby mu olej "dać" bo on zrobił 12 tys km i chce świeży ... ja mu że przecież on zawsze co 15 tys zmieniał :twisted: ...a on, że jednak widzi że po prostu czasami trzeba częściej, bo już po pracy silnika słyszy, że olej powoli dostał w tyłek i nie ma co czekać ...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
1) Hyundai służbowy, tutaj nie ma problemu z olejem A5/B5, ale auto ma bezpośredni wtrysk i TWC, więc zastanawiam się nad olejem C2 - no i te przebiegi od wymiany do wymiany 20 - 26 tyś...
ale siarka z paliwa, eksploatacja szybciej zabije taki olej, który nie będzie miał wystarczającej rezerwy alkalicznej, sytuacja nie jest jednoznaczna, bo przebieg do zrobienia ma taki olej ogromny, dla mnie to nierozsądne jeździć >20 kkm na jednym
zawsze coś za coś, nie da się tego idealnie zbilansować
ja bym raczej pozostał przy oleju bez C2, natomiast szukał takiego, który będzie miał niską zawartość popiołów w analizie np. ~0,8, zamiast np. 1.3-1.4 jak Amsoil
Zamieszczone przez Krisss_28
2) Mazda siostry, chodzi o to, że "cieniutki" nie jest sam olej a jego film smarny w 100 'C, a już olej nawet 0W-30 ale A3/B4 ma o ok. 3 jednostki grubszy film olejowy w 100 'C, a 0W-40 ma wyższy o ok. 4-5 jednostek
wyższa lepkość np. przy 100'C o 1,5 cP czy 2,0 cP (taka jest różnica mniej więcej między wieloma 5W30 A5/B5 a 5W30 A3/B4) nie spowoduje, że wybierając bardziej lepki olej unikniesz zerwania filmu olejowego w zwykłym cywilnym aucie wolnossącym, którego producent zaleca A5
skoro masz silnik, który umożliwia stosowanie oleju o niższym HTHS to bym z tego korzystał
to od HTHS najwięcej "zależy"
Your trusted source for market trends, industry insights and the lubrication challenges of today's advanced hardware.
natomiast co do ograniczenia zużycia - w teorii powinien być jakiś zysk z A3/B4, bo oleje są bardziej lepkie, natomiast trzeba by też zwrócić uwagę np. na temat odparowalności rozpatrywanego oleju
próbowałem A3/B4 przy silniku 4ZZFE Toyoty i nic to nie dało, bo przyczyna tkwiła gdzie indziej, a konkretnie w shortblocku
Zamieszczone przez Krisss_28
Ten Total nie jest osiągalny na necie z tego co widzę...
1) Hyundai służbowy, tutaj nie ma problemu z olejem A5/B5, ale auto ma bezpośredni wtrysk i TWC, więc zastanawiam się nad olejem C2 - no i te przebiegi od wymiany do wymiany 20 - 26 tyś...
ale siarka z paliwa, eksploatacja szybciej zabije taki olej, który nie będzie miał wystarczającej rezerwy alkalicznej, sytuacja nie jest jednoznaczna, bo przebieg do zrobienia ma taki olej ogromny, dla mnie to nierozsądne jeździć >20 kkm na jednym
zawsze coś za coś, nie da się tego idealnie zbilansować
ja bym raczej pozostał przy oleju bez C2, natomiast szukał takiego, który będzie miał niską zawartość popiołów w analizie np. ~0,8, zamiast np. 1.3-1.4 jak Amsoil
Zamieszczone przez Krisss_28
2) Mazda siostry, chodzi o to, że "cieniutki" nie jest sam olej a jego film smarny w 100 'C, a już olej nawet 0W-30 ale A3/B4 ma o ok. 3 jednostki grubszy film olejowy w 100 'C, a 0W-40 ma wyższy o ok. 4-5 jednostek
wyższa lepkość np. przy 100'C o 1,5 cP czy 2,0 cP (taka jest różnica mniej więcej między wieloma 5W30 A5/B5 a 5W30 A3/B4) nie spowoduje, że wybierając bardziej lepki olej unikniesz zerwania filmu olejowego w zwykłym cywilnym aucie wolnossącym, którego producent zaleca A5
skoro masz silnik, który umożliwia stosowanie oleju o niższym HTHS to bym z tego korzystał
to od HTHS najwięcej "zależy"
Your trusted source for market trends, industry insights and the lubrication challenges of today's advanced hardware.
natomiast co do ograniczenia zużycia - w teorii powinien być jakiś zysk z A3/B4, bo oleje są bardziej lepkie, natomiast trzeba by też zwrócić uwagę np. na temat odparowalności rozpatrywanego oleju
próbowałem A3/B4 przy silniku 4ZZFE Toyoty i nic to nie dało, bo przyczyna tkwiła gdzie indziej, a konkretnie w shortblocku
Zamieszczone przez Krisss_28
Ten Total nie jest osiągalny na necie z tego co widzę...
nie wiem w jakich ilościach - byś musiał się dopytać
ale nie wiem czy jest czego żałować, bo ten producent ma kilka różnych kart i mnie by to wkurzało, bo nie wiem co kupuję
No to mam już jasność, w Hyundaiu służbowym zostaje przy 5W-30 A5/B5 i wybór padł na Millersa z Nano, w Maździe A5/B5 trzeba spróbować zastąpić, ponieważ znika w oczach i jeździła już i na Neste i na Shellu i wszystkie znikają jak pendolino hehe
Zaleje jej Ravenola 0W-40 SSL i zobaczymy co będzie
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
To nie 1 gram dodatkowego fosforu czy cynku powoduje nagar, ale zwęglony olej mineralny 504.00 i niski TBN.
Nawet na pełnym syntetyku w silnikach typu TFSI/TSI/GDI , będzie się zbierał nagar.
Dobry jakościowo olej tylko zmniejszy jego ilość wzgędem przejechamych km.
Każdy, kto decyduje sie na ten typ silnika powinien być tego świadomy.
Każdy, kto decyduje sie na ten typ silnika powinien być tego świadomy.
Paleta silników z wtryskiem pośrednim z dnia na dzień się kurczy! Teraz piszesz tak za 5 lat to będzie norma, coś tak oczywistego jak kawa z mlekiem.
rozbierać i czyścić chemią, z tego co wiem np. Tunap ma gamę środków do tego
zależy jeszcze ile tego jest, czasem może i dłuto na początek myjka ultradźwiękowa
Sposobów tyle co ludzi, wszystko zależy od zasobności portfela.
wobec opowieści Pidźka o Mobilu made in EU, że rozlewany w szopach po Polsce, w Trzebini, itd. (czytam różne fora, pisze to samo) kupiłem sobie taki olej od Konkona
Mobil Super 3000FE 5W30 SAE
tutaj zbliżenie (widać oryginalny, bo nadruk składa się z kółeczek, gdzie przy przekrętach przy mobilu wyglądało to inaczej)
rozkodowany zakład produkcyjny pierwsza litera - G Gravenshon-ExxonMobil Oil Refinery
gdyby ktoś szukał
legenda:
E - Pernis, Netherlands
G - Gravenshon, France
H - Hamburg, Germany
J - Port Jerome, France
N - Naantali, Finland
P - Purfleet, UK
S - Serviburnu, Turkey
U - Uddevalla, Sweden
Nawet na pełnym syntetyku w silnikach typu TFSI/TSI/GDI , będzie się zbierał nagar.
a niby z jakiego powodu akurat w tych silnikach ma się zbierać? Wtrysk bezpośredni ma to powodować? Bo jakoś nie widziałem na wymienianych przy 90kkm świecach więcej nagaru niż na świecach wymienianych dawniej w MPI
Mała dygresja po zalaniu Amsoila 10W40, czyli marki poddawanej ostracyzmowi na polskich forach i tak zachwalanej przez kolegę Pidźka :P - zrobiłem ze 100 km i o ile po zalaniu świeżego oleju silnik zwykle chodzi bardziej miękko, to ja mam wrażenie że na tym oleju chodzi jakoś tak twardo i metalicznie (pełne PAO ?) do tej pory był Valvo MaxLife 5W40 ale trochę znikał. Zobaczę co będzie dalej - przy okazji zmieniłem olej w skrzyni (5 -biegowa ERT) był Castrol Syntrans Transaxle 75W90 - zalałem Ravenol 75W MTF-3 (bo ma VW G060726). Jest bajka, skrzynia ucichła, biegi wchodzą jak w masło, mam nawet dziwne wrażenie, że auto lepiej się zbiera (mam nadzieję, że skrzynia się nie rozszczelni, bo olej jakiś wodnisty :szeroki_usmiech ). Jak Amsoil się nie sprawdzi to nieodwołalnie pójdę w kierunku jakiegoś 5W50.
N - Naantali, Finland J - Port Jerome, France P - Purfleet, UK H - Hamburg, Germany E - Pernis, Netherlands G - Gravenshon, France U - Uddevalla, Sweden S - Serviburnu, Turkey
Może i ściąga dobra, ale sposób opisania legendy kiepski... popraw to o ile możesz...
Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień: http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
zrobiłem ze 100 km i o ile po zalaniu świeżego oleju silnik zwykle chodzi bardziej miękko, to ja mam wrażenie że na tym oleju chodzi jakoś tak twardo i metalicznie (pełne PAO ?)
chyba nie oczekiwałeś cudów
Zamieszczone przez koka
pójdę w kierunku jakiegoś 5W50
nie lepiej było od razu zalać 5W50 zamiast 10W40 - masz w dobrych cenach Neste i Xado - sprawdzone mam te dwa oleje w kilku różnych silnikach i o ile potrzebujesz oleju z tym SAE to mogę je polecić.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
nie lepiej było od razu zalać 5W50 zamiast 10W40 - masz w dobrych cenach Neste i Xado - sprawdzone mam te dwa oleje w kilku różnych silnikach i o ile potrzebujesz oleju z tym SAE to mogę je polecić.
tak, wiem ale sam chciałem się zmierzyć z "mitem" Amsoila :szeroki_usmiech oczywiście jeszcze wcale go nie skreślam, ciągle ma szansę :P
Nawet na pełnym syntetyku w silnikach typu TFSI/TSI/GDI , będzie się zbierał nagar.
a niby z jakiego powodu akurat w tych silnikach ma się zbierać? Wtrysk bezpośredni ma to powodować? Bo jakoś nie widziałem na wymienianych przy 90kkm świecach więcej nagaru niż na świecach wymienianych dawniej w MPI
Komentarz