Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • paba
    Rider
    • 2012
    • 284

    X-lite to już nie ma, zostały jakieś niedobitki na allegro

    Komentarz

    • slawciol
      Rider
      • 2014
      • 263

      Zamieszczone przez slawek72
      Ok poszukam tego Lazerway'a a jak nie on to co z tych poniższych byście polecili :
      -Fuchs 0W30 Titan Supersyn
      - Motul 8100 X-lite 0W30
      -Valvoline SynPower 0W-40
      , a może jakiś Ravenol ??
      Mobil 1 New Life 0W40 u mnie w 1.4TSI CAXA super się sprawuje po przebiegu 8kkm lepiej niż Shell 0W40
      czarna perła

      Komentarz

      • slawek72
        Drive
        • 2012
        • 54

        Zamieszczone przez paba
        X-lite to już nie ma, zostały jakieś niedobitki na allegro
        Tak, tak pomyliło mi się, wiem że zastąpił go motul 8100 X-max 0W40, tego właśnie miałem na myśli

        Mobil 1 New Life 0W4
        powiem szczerze że na papierze ma ciekawy tbn i hths, z jednej strony jestem za, z drugiej straciłem zaufanie do Mobila i sam nie wiem :?

        Komentarz

        • slawciol
          Rider
          • 2014
          • 263

          Dlaczego? fajna oliwa, silnik cały czas pracuje miękko, poranny rozruch bajka (zero odzewu łańcucha).
          czarna perła

          Komentarz

          • pedros
            RS
            • 2009
            • 1958
            • Volkswagen
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            pedros, kilka dni i po 3 4 litrowych bańkach z Ravenolem SFE nie ma śladu po takim flash poincie i noacku widzę tam trochę PAO, bo Ravenol z syntezy gazu chyba nie robi
            paba, wiadomo trzeba mieć mocne postanowienie by przespać taką okazję. ...

            Przyznaj się, sam kupiłeś wszystko :szeroki_usmiech

            Sam kupiłem tyle Aveno ze DHL musiał na rampę z tyłu podjechac :wink:

            Jak analizuje nasze fora olejowa (zarówno gnojówkowe jak i benzynowe) ilość pochelbnych opinii jest baaardzo duża
            nawet przekladniowy.


            ... ja tam nie wchodzę nawet bo nieopatrznie znowu coś zamówię :diabelski_usmiech

            [ Dodano: Pią 22 Maj, 15 20:41 ]
            Zamieszczone przez slawek72
            Ok poszukam tego Lazerway'a a jak nie on to co z tych poniższych byście polecili :
            -Fuchs 0W30 Titan Supersyn
            - Motul 8100 X-lite 0W30
            -Valvoline SynPower 0W-40
            , a może jakiś Ravenol ??
            Sławek, takiej okazji do testowania normalnie zazdroszczę

            Po prosu przetestuj każdy . :diabelski_usmiech

            Koledze polecił em kiedyś SynPowera 0W40 i juz 80 kkm na nim lata. Silnik bez płukanki czysciutki w środku a zmienia co 15 kkm jest zadowolony!!!

            Komentarz

            • slawek72
              Drive
              • 2012
              • 54

              Zamieszczone przez slawciol
              Dlaczego? fajna oliwa, silnik cały czas pracuje miękko, poranny rozruch bajka (zero odzewu łańcucha).
              Ten to już pasek sam nie wiem, widzę że ludzie chwalą tego mobila, z drugiej strony jestem ciekaw jak wygląda w nim pakiet dodatków i jak trzyma parametry po 10 tys km.
              Mam klina bo nie wiem czy pójść w 5W30, gdzie faworytem być może jest Lazerway i mógłbym go użyć na dolewki i wymianę.
              Czy pójść w jakiś 0W40+ 1l 5W30 na dolewki (z tego co widzę ciężko o dobry 0W30), w drugim wypadku nie mam swojego faworyta, być może jakiś Valvo ale ten Xmax :?:

              Sławek, takiej okazji do testowania normalnie zazdroszczę

              Po prosu przetestuj każdy . :diabelski_usmiech

              Koledze polecił em kiedyś SynPowera 0W40 i juz 80 kkm na nim lata. Silnik bez płukanki czysciutki w środku a zmienia co 15 kkm jest zadowolony!!!
              He he spoko, ja już ich trochę przetestowałem, powiem szczerze że chcę wybrać jednego i przy nim zostać i no właśnie...ten Valvo wygląda całkiem ciekawie, to rzeczywiście jest syntetyk czy Hc-ek bo jakiś taniawy , co oczywiście go nie dyskwalifikuje ??

              Komentarz

              • slawciol
                Rider
                • 2014
                • 263

                Zamieszczone przez slawek72
                Zamieszczone przez slawciol
                Dlaczego? fajna oliwa, silnik cały czas pracuje miękko, poranny rozruch bajka (zero odzewu łańcucha).
                Ten to już pasek sam nie wiem, widzę że ludzie chwalą tego mobila, z drugiej strony jestem ciekaw jak wygląda w nim pakiet dodatków i jak trzyma parametry po 10 tys km.
                Mam klina bo nie wiem czy pójść w 5W30, gdzie faworytem być może jest Lazerway i mógłbym go użyć na dolewki i wymianę.
                Czy pójść w jakiś 0W40+ 1l 5W30 na dolewki (z tego co widzę ciężko o dobry 0W30), w drugim wypadku nie mam swojego faworyta, być może jakiś Valvo ale ten Xmax :?:

                Sławek, takiej okazji do testowania normalnie zazdroszczę

                Po prosu przetestuj każdy . :diabelski_usmiech

                Koledze polecił em kiedyś SynPowera 0W40 i juz 80 kkm na nim lata. Silnik bez płukanki czysciutki w środku a zmienia co 15 kkm jest zadowolony!!!
                He he spoko, ja już ich trochę przetestowałem, powiem szczerze że chcę wybrać jednego i przy nim zostać i no właśnie...ten Valvo wygląda całkiem ciekawie, to rzeczywiście jest syntetyk czy Hc-ek bo jakiś taniawy , co oczywiście go nie dyskwalifikuje ??
                Napisałem co mam i z czego jestem zadowolony, Miałem Castrola, potem Shella 0W40, obecnie M1 0w40 i ta właśnie oliwa polecana przez paru kolegów oraz tu z forum JARO4444 polecali mi ten olej pod względem parametrów do mojej furmanki. Na dzień dzisiejszy jest najlepszy jaki miałem
                czarna perła

                Komentarz

                • paba
                  Rider
                  • 2012
                  • 284

                  Zamieszczone przez slawek72
                  powiem szczerze że na papierze ma ciekawy tbn i hths, z jednej strony jestem za, z drugiej straciłem zaufanie do Mobila i sam nie wiem
                  to do kogo masz zaufanie? do Specola? Mobil z Infineum w joint venture to mega powtarzalne oliwy hojnie podsypane dodatkami już w serii Super, nie mówiąc o serii 1 czy ciężarówkowych Delvac
                  nie wiem jak można tracić zaufanie, chyba tylko przez zakup podróbki, o które nie trudno, bo to chyba najczęściej podrabaniane oleje z Castrolem

                  Zamieszczone przez pedros
                  bo nieopatrznie znowu coś zamówię
                  to prawda

                  [ Dodano: Pią 22 Maj, 15 21:03 ]
                  Zamieszczone przez slawek72
                  He he spoko, ja już ich trochę przetestowałem, powiem szczerze że chcę wybrać jednego i przy nim zostać i no właśnie...ten Valvo wygląda całkiem ciekawie, to rzeczywiście jest syntetyk czy Hc-ek bo jakiś taniawy , co oczywiście go nie dyskwalifikuje ??
                  wg. mnie PAT+HC

                  Komentarz

                  • slawek72
                    Drive
                    • 2012
                    • 54

                    Zamieszczone przez paba
                    Zamieszczone przez slawek72
                    powiem szczerze że na papierze ma ciekawy tbn i hths, z jednej strony jestem za, z drugiej straciłem zaufanie do Mobila i sam nie wiem
                    to do kogo masz zaufanie? do Specola? Mobil z Infineum w joint venture to mega powtarzalne oliwy hojnie podsypane dodatkami już w serii Super, nie mówiąc o serii 1 czy ciężarówkowych Delvac
                    nie wiem jak można tracić zaufanie, chyba tylko przez zakup podróbki, o które nie trudno, bo to chyba najczęściej podrabaniane oleje z Castrolem

                    Zamieszczone przez pedros
                    bo nieopatrznie znowu coś zamówię
                    to prawda
                    Nie chce mi się tu pisać elaboratów, zawiodłem się na nim kiedyś kultura pracy motoru i jeszcze kilka minusów, może rzeczywiście źle wtedy trafiłem.
                    Ale jak polecacie to zastanowię się nad nim, tym Valvo lub Motulem, ostatnie pytanie macie jakąś ciekawą alternatywę 5W30 dla wyżej wymienionych ??

                    Komentarz

                    • paba
                      Rider
                      • 2012
                      • 284

                      neste city pro ll 5W30

                      Komentarz

                      • pedros
                        RS
                        • 2009
                        • 1958
                        • Volkswagen
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        Zamieszczone przez paba
                        wg. mnie PAT+HC
                        PAO samo nigdy nie występuje i olej musi miec inna polarną bazę (estry, HC lub GTL) do rozpuszczenia dodatków

                        Nie ma się co bać HC jako domieszki, HC należy się bać tylko wtedy kiedy producent nazwie go syntetykiem (oczywiście full) i skolowany użytkownik będzie na nim upalal chipowane silniki :diabelski_usmiech

                        ° tak chciałem sobie blysnac charyzmą; )

                        Komentarz

                        • paba
                          Rider
                          • 2012
                          • 284

                          ja bym aż tak do składu przy standardowym używaniu auta nie przywiązywał wagi, a naprawdę do wymiany częstszej i dobrego filtra (najtańsze gówno nawet porządnego zaworu zwrotnego nie ma), materiał filtrujący w Mannie w przypadku zamienników do Toyoty mógłby być lepszej jakości i być go więcej (wiem bo rozcinam, może wrzucę foty jak je znajdę)

                          u siebie miałem sporo depozytów po SLX zmienianym nie za często, uwalona była nawet szyjka - teraz jeżdżę na spoty i u kolegów w Corollach E11/E12 po tych Castrolach zmienianych co 15-20 kkm czarne to jest, mocno brązowe i jak lakier




                          jak już wspominałem mega BG doczyścił, ale dalej coś tam zostało
                          dziś tak stałem, czekałem, z nudów otworzyłem maskę, korek i potraktowałem to palcem i zeszło jak ślad po jogurcie na szkle :wink: jestem pewny, że wcześniej to było zapieczone, a teraz mam szyjkę jak w nowym Qashqaiu rodziców - także dobre płukanki i częste zmiany naprawdę dają skutek

                          Komentarz

                          • slawek72
                            Drive
                            • 2012
                            • 54

                            PAO samo nigdy nie występuje i olej musi miec inna polarną bazę (estry, HC lub GTL) do rozpuszczenia dodatków
                            ... dokładnie, kolega Paba tu się chyba pomylił z tym Pate'em, ale mniejsza o to.
                            Co do Neste , hmm interesująca opcja patrzę na ich karty i wygląda to ciekawie, graniczna temp pompowalności, nie wiem gdzie kupić na ich stacjach ??
                            Poza tym zgodzę się z Paba co do BG i płukanek, stosuję w 2.0 tfsi kiedyś poleconym mi przez Wylyszkowa z forum Subka, płukałem dwa razy 109 i 44/moa- dół i górę, oprócz tego Millersem L.M i Amsem.

                            Komentarz

                            • paba
                              Rider
                              • 2012
                              • 284

                              Zamieszczone przez slawek72
                              nie wiem gdzie kupić na ich stacjach ??
                              galonoleje, konkon

                              stację Neste z hot dogami i innymi dobrodziejstwami widziałem ostatnio oglądając pierdyliard raz Psy Pasikowskiego, teraz zostały chyba same automaty, które przerabiają na Shelle, a tam jak Pedros wspomniał - 5W40 Ultra stoi po 60,- za litr

                              Komentarz

                              • rezon
                                RS
                                • 2006
                                • 1894
                                • Volvo
                                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez paba
                                akże dobre płukanki i częste zmiany naprawdę dają skutek
                                A ja zmieniając co 30kkm szyjkę mam jak w nowym - bez płukanek i częstych zmian. żadnych osadów,nagarów, nic do czyszczenia... Świece przy 90kkm bez nagaru. Na dodatek jeżdżąc na winowajcy wszystkich problemów czyli oleju 504/507 :roll: Niestety nie zrobię zdjęć klawiatury bo nie mam potrzeby rozbierania. Szkoda, że zdjęć świec nie zrobiłem przy wymianie. Może jednak ważniejsze gdzie i jak się jeździ, a nie tylko mantra "częściej wymieniać". Nawet głupie QG1 potrafi napisać wymiana za 14kkm tym co głównie po mieście.

                                Komentarz

                                • paba
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 284

                                  Zamieszczone przez rezon
                                  Może jednak ważniejsze gdzie i jak się jeździ, a nie tylko mantra "częściej wymieniać"
                                  mantra jak mantra, ja tam widzę w UOA np. rosnące żelazo i paliwo w oleju i z czymś takim bym nie chciał jeździć nawet bez depozytów

                                  Zamieszczone przez rezon
                                  Może jednak ważniejsze gdzie i jak się jeździ,
                                  oczywiście, użytkowanie w zapylonym mieście, na krótkich dystansach, itd. - tzw. ciężkie warunki nie wzięły się z niczego

                                  Komentarz

                                  • slawek72
                                    Drive
                                    • 2012
                                    • 54

                                    Zamieszczone przez paba
                                    Zamieszczone przez slawek72
                                    nie wiem gdzie kupić na ich stacjach ??
                                    galonoleje, konkon

                                    stację Neste z hot dogami i innymi dobrodziejstwami widziałem ostatnio oglądając pierdyliard raz Psy Pasikowskiego, teraz zostały chyba same automaty, które przerabiają na Shelle, a tam jak Pedros wspomniał - 5W40 Ultra stoi po 60,- za litr
                                    Żebym ja to wiedział, ostatnie ponad prawie 13 lat nie mieszkałem w kraju, oprócz kilku wizyt raczej nie jestem"acquainted" ze stacjami, ale ok zapytam w.w użytkowników

                                    Komentarz

                                    • iiii1981
                                      Drive
                                      • 2015
                                      • 46

                                      Kurcze, jak to jest, niektórzy koledzy jeżdżąc na 504/507 piszą, że jest winny wszystkich problemów w jeździe przy zmiennych okresach. Teraz, aż się boję. Kupiłem i zalałem MOTULA 8100 X C+. I teraz tak. Ja oczywiście wymieniać będę co 12 - 15 kkm ponieważ jest gaz, a jak wiadomo w VW przy LPG nie zmiennych okresów. W karcie oleju stoi jak wół jak czytałem, że ma w sobie wszystkie normy dla 502/504 VW. Fakt TBD jest napisane 6. I teraz już nie wiem czy go wylać, z miseczki czy. Wszyscy straszą i się boję, że mi silnik stanie. Zrobiłem na nim 500 km. Wcześniej był koledzy zalany TOTAL 5W 30. I co zobaczyłem po wykręceniu korka. A no zobaczyłem na nim rdzawy osad, a TBD wysokie według karty. I co teraz zrobić????
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...459813#1459813

                                      Komentarz

                                      • uli07
                                        Rider
                                        • 2012
                                        • 391
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        Zamieszczone przez rezon
                                        Nawet głupie QG1 potrafi napisać wymiana za 14kkm tym co głównie po mieście.
                                        Jezdze glownie po miescie i zawsze przebieg miedzy serwisami to 30 tys. km. Nigdy nie skrocil. Ja wiem, ze tam jest jakis algorytm zliczajacy starty itd, ale w moim przypadku on po prostu odlicza kilometry od 30 000 w dol.
                                        Olej i tak mu zmieniam co 15 tys.
                                        Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                        Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                        Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                        Komentarz

                                        • r2d5
                                          Classic
                                          • 2015
                                          • 14
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                          Przeczytałem juz chyba polowe tego wątku i dalej nie dam rady. Jaki olej do 2.0 FSI (blr)? Z tego co wywnioskowałem to musi mieć acea: c3. Czy się nie myle? Wybralem liqui moly top tec 4200 czy macie inne propozycje?

                                          Komentarz

                                          • Mariow
                                            Drive
                                            • 2011
                                            • 44

                                            Musi nie musi oto jest pytanie płowa mówi że musi bo jest niskopopiołowy i niby nie zostawia takiego szlamu w silniku a druga że to nie od tego jest szlam i te ekologiczne oleje nie chronią odpowiednio silnika. I każdy ma trochę racji ale co wybrać to nikt jednoznacznie tutaj nie stwierdził więc decyzje podejmij sam.
                                            Ja też mam taki dylemat i stwierdzam, że nie jest tak istotny rodzaj oleju oczywiście musi spełniać norme producenta ale czy to będzie 502 czy 504/507 bardziej istotnym jest aby go regularnie wymieniać i nie co 30kkm tylko co 15kkm.
                                            Takie wyciągnołem wnioski po lektorze tego wątka a czy dobre to ... ?

                                            Komentarz

                                            • rezon
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 1894
                                              • Volvo
                                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Zamieszczone przez iiii1981
                                              I co teraz zrobić????
                                              jeździć. W O1 1.6 masło na korku u mnie było standardem i nikt wtedy nawet nie wiedział co to norma 504 czy tryb LL, bo w instrukcjach była 502 i wymiany co 15kkm

                                              [ Dodano: Sob 23 Maj, 15 09:22 ]
                                              Zamieszczone przez uli07
                                              Jezdze glownie po miescie i zawsze przebieg miedzy serwisami to 30 tys. km. Nigdy nie skrocil. Ja wiem, ze tam jest jakis algorytm zliczajacy starty itd, ale w moim przypadku on po prostu odlicza kilometry od 30 000 w dol.
                                              w O2 kiedy miałem więcej jazd lokalnych miałem 18kkm, kiedy indziej 27kkm czyli dość duże różnice. W Superbie mam 29-31kkm, ale to głównie szybkie trasy

                                              Komentarz

                                              • paba
                                                Rider
                                                • 2012
                                                • 284

                                                W samochodzie marzeń w ostatnim odcinku Adaś Klimek lał do Volvo Petronasa ze ściągniętymi etykietami

                                                Komentarz

                                                • rOBERTO795
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 3465
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                  Zamieszczone przez paba
                                                  W samochodzie marzeń w ostatnim odcinku Adaś Klimek lał do Volvo Petronasa ze ściągniętymi etykietami
                                                  Kiedys jak sponsorem bylo Valvoline to lał Valvo ???? a dla mnie to śmietnik ????
                                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6624
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez r2d5
                                                    musi mieć acea: c3.
                                                    nie musi, nie ma takiego wymogu, normalne jest że jak masz olej LL VW 504.00 to on ma C3 - jak masz "inny" to wystarczy ACEA A3 i wymiany max co 15 tys km. Lej porządny 0W40, przy stałych zmianach, zamiast tego 5W30 i będzie OK.
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...