Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Zamieszczone przez ruwado
    LL 5W30?
    w uproszczeniu wszystkie oleje w specyfikacji VW 504.00/507.00 muszą spełniać szereg określonych parametrów w teście VW a dodatkowo ACEA C3 ... a tym samym ich parametry są bardzo zbliżone - pozostaje więc kwestia bazy olejowej i dodatków. Sprawa jest jasna że użyta lepsza baza i lepsze dodatki pozwolą zachować dłużej parametry "wyjściowe" itd ... UOA zapewne będzie pomocne w tej kwestii.

    ruwado - nie mam nic przeciw Totalowi, ogromny koncern który posiada technologię i możliwości by stworzyć dobre produkty, no i Total ma dostęp do bazy PAO...
    Na jednym z USA for przeczytałem jak to "user" nie może się doczekać dostawy kolejnej partii tego świetnego oleju Total z Europy ... daje do myślenia :roll:

    [ Dodano: Sro 10 Cze, 15 22:00 ]
    aaa bym zapomniał - dziś w silniku Lotosa 5W40 zastąpił Xado 5W50. W piątek z samego rana startuję do Włoch, więc sprawdzę go w trasie.
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • prezes73
      Rider
      • 2015
      • 522
      • Hyundai

      Witam. Od dłuższego czasu śledzę ten wątek. Chciałbym się dowiedzieć jaki olej z normą 504 jest najlepszy pod względem parametrów, 502 wiem a 504 nie. Chce jednak zalewać 504 i wymieniać co 15kkm. Jazda spokojna czasami agresywna. Obecny przebieg 110kkm. Jazda 50/50 trasa /miasto. Wiem że oleje typu 0W40 są najlepsze ale niestety według mnie laika na temat olejów wysoka zawartość popiołów nie jest chyba dobra dla kata. 1.4TSI jest z normą EURO V (wiem producent dopuszcza 502) ale jednak wolę oleje eco. Obecnie M1 0w40 NL.

      Komentarz

      • algi
        Ambiente
        • 2014
        • 214
        • Octavia III combi (5E5)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        Przyłączam się do pytania bo rzeczywiście VW502 został omówiony wzdłuż i wszerz a VW504 nie.

        Ja analizując któryś Orlenowski 5W30 gdzieś widziałem TBN na poziomie >8. Wiem ze to nie VW502 i MB229.5 i TBN >10 ale i tak w miare wysoki w stosunku do wielu VW504 i TBN 5...6...
        algi
        O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

        Komentarz

        • KubaMpakiet
          Rider
          • 2011
          • 279

          Zamieszczone przez prezes73
          Witam. Od dłuższego czasu śledzę ten wątek. Chciałbym się dowiedzieć jaki 504 jest najlepszy pod względem parametrów
          :tuk: slabo sledzisz
          moje typy:
          mobil esp/statoil
          Audi 1.8T AVJ

          Silnik smaruje
          Ravenol SSL

          Komentarz

          • prezes73
            Rider
            • 2015
            • 522
            • Hyundai

            Dzięki za odpowiedz ale do 1.4 TSI widzę tylko 0W40 jako polecane, no ale się nie sprzeczam, możliwe że coś przeoczyłem. jakiego Mobila konkretnie oraz Statoil, bo jak Statoil Lazerway LL 5W30 to wydaje mi się że ma niską temperaturę zapłonu (turbinka ;-) ). No ale mogę się mylić.
            Natomiast Mobil 1 ESP Formula 5W-30 wydaje mi się że wygląda lepiej (tylko te podróbki).

            Komentarz

            • KubaMpakiet
              Rider
              • 2011
              • 279

              jeste jeszcze esp 0w40 :roll:
              raz chcesz tylko 504, zaraz marzysz o 0w40 :diabelski_usmiech
              zalej jeden pozniej drugi i sam ocen
              Audi 1.8T AVJ

              Silnik smaruje
              Ravenol SSL

              Komentarz

              • prezes73
                Rider
                • 2015
                • 522
                • Hyundai

                Zamieszczone przez KubaMpakiet
                jeste jeszcze esp 0w40 :roll:
                raz chcesz tylko 504, zaraz marzysz o 0w40 :diabelski_usmiech
                zalej jeden pozniej drugi i sam ocen
                0W40 ESP ma 502 ( a pisałem że chcę 504 ;-) )
                Nie "marzę" o 0W40, gdzie to wyczytałeś?
                Poza tym obecnie mam M1 0W40 NL (502) a chcę olej 504

                Komentarz

                • KubaMpakiet
                  Rider
                  • 2011
                  • 279

                  Zamieszczone przez prezes73
                  0W40 ESP ma 502 ( a pisałem że chcę 504 ;-) )
                  Nie "marzę" o 0W40, gdzie to wyczytałeś?
                  Poza tym obecnie mam M1 0W40 NL (502) a chcę olej 504
                  masz dobry olej :wink:
                  0w40 ESP nie ma tak daleko do 504 :szeroki_usmiech
                  Audi 1.8T AVJ

                  Silnik smaruje
                  Ravenol SSL

                  Komentarz

                  • prezes73
                    Rider
                    • 2015
                    • 522
                    • Hyundai

                    Zamieszczone przez KubaMpakiet
                    Zamieszczone przez prezes73
                    0W40 ESP ma 502 ( a pisałem że chcę 504 ;-) )
                    Nie "marzę" o 0W40, gdzie to wyczytałeś?
                    Poza tym obecnie mam M1 0W40 NL (502) a chcę olej 504
                    masz dobry olej :wink:
                    0w40 ESP nie ma tak daleko do 504 :szeroki_usmiech
                    http://www.oil-club.ru/forum/index.p...ttach_id=13254
                    Czytałem tu na forum że polecają M1 0W40 NL (jednak popioły na poziomie 1.3 :diabelski_usmiech ), a ta karta z ESP niestety mi nic nie mówi (nie znam się na tym aż tak) :wink:
                    Dalej omawiany jest olej 502 8)

                    Komentarz

                    • algi
                      Ambiente
                      • 2014
                      • 214
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      Dla VW504 i 5W30 (przyjmijmy to za stary/bazę/must have do dalszych rozważań) ten Orlen o którym wspominałem to Orlen Platinum MaxExpert V 5W30

                      TBN 8.0 .. jak na VW504 to chyba najlepiej jak się da bo gdzieś chyba widziałem zakres 6-8 dla tej normy
                      visc (100)=12.2. ..raczej ok
                      visc ind=159 ..tu mogłoby być chyba więcej
                      flow=-42 st.C. tu dobrze
                      ash=0.6% ..może być
                      Noack=9.9 ..tu mogłoby być mniej
                      algi
                      O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez KubaMpakiet
                        moje typy:
                        mobil esp/statoil


                        Zamieszczone przez prezes73
                        polecają M1 0W40 NL (jednak popioły na poziomie 1.3
                        masz Mobil 1 ESP 0W40 - SAPS 0,8 ; HTHS 3,76

                        ---> http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LC...esp-0w40.aspx#


                        [ Dodano: Czw 11 Cze, 15 22:03 ]
                        Zamieszczone przez prezes73
                        Lazerway LL 5W30 to wydaje mi się że ma niską temperaturę zapłonu
                        240 C to źle ? :roll:
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • Mariow
                          Drive
                          • 2011
                          • 44

                          A takie pytanie do fachowców czemu w opisie Mobila1 OW pisze "olej w pełni syntetyczny" a na 5W już tylko "olej syntetyczny" Czy 5W to nie pełen syntetyk o co chodzi ?

                          Komentarz

                          • Maro1
                            Classic
                            • 2015
                            • 4

                            Zamieszczone przez algi
                            Dla VW504 i 5W30 (przyjmijmy to za stary/bazę/must have do dalszych rozważań) ten Orlen o którym wspominałem to Orlen Platinum MaxExpert V 5W30

                            TBN 8.0 .. jak na VW504 to chyba najlepiej jak się da bo gdzieś chyba widziałem zakres 6-8 dla tej normy
                            visc (100)=12.2. ..raczej ok
                            visc ind=159 ..tu mogłoby być chyba więcej
                            flow=-42 st.C. tu dobrze
                            ash=0.6% ..może być
                            Noack=9.9 ..tu mogłoby być mniej
                            Wg mnie Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 wymiata wszystkie 5W-30 i ma 504.00

                            API SN
                            ACEA C2/C3
                            Visc 100°C = 11.9
                            Visc 40°C = 58.7
                            Visc Index = 204
                            Visc CCS = 5800 (-35°C)
                            MRV (cP) = 18900 (-40°C)
                            Flash Point = 226°C
                            Pour Point = -51 °C
                            NOACK = 9.4
                            TBN = 8.7
                            HT/HS = 3.5
                            Sulf Ash = 0.86

                            Aprobaty:
                            VW 504.00/507.00
                            MB-229.52 229.51 229.31
                            Fiat 9.55535-GS1
                            Fiat 9.55535-DS1
                            Porsche C30

                            Shell Helix Ultra ECT С2/C3 0W-30 свежее за анализ спасибо MAN_Diesel, PAN Масло заявлено как: ACEA C2/C3; API SN; VW 504.00/507.00; MB-Approval 229.52, 229.51, 229.31; Fiat 9.55535-GS1, 9.55535-DS1 (соответствует требованиям); Porsche C30. 1) Вязкость при 100С = 11.84 - нормально, вписывается в ...


                            Jest jeszcze Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 VW 504.00/507.00 ale to chyba to samo:

                            http://www.oil-club.ru/forum/topic/15898-15898/

                            Komentarz

                            • paba
                              Rider
                              • 2012
                              • 284

                              nie będzie nic mocniejszego na papierze w normalnych pieniądzach niż GTL Shella w VW504/507

                              Komentarz

                              • prezes73
                                Rider
                                • 2015
                                • 522
                                • Hyundai

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                240 C to źle ? :roll:
                                ops: fakt, pomyliłem chyba oleje :roll:
                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                masz Mobil 1 ESP 0W40 - SAPS 0,8 ; HTHS 3,76
                                A jak ten olej wygląda w stosunku do obecnego (M1 NL 0W40)?
                                PAOLO ESCO, przeczytałem w tym wątku że dużo osób nie zalało by do TSI oleju z zawartością popiołów powyżej 1, wiec jakim cudem poprzedni właściciel zalewał ten olej do 1.4TSI, wiem że nie mam DPF-a i teoretycznie nie powinno być problemów z dużą zawartością popiołów, a katalizator? (wiem, wiem, ma normę 502 i producent dopuszcza) Czytałem też że problem nagaru występuje w 1.8TSI lub 2.0TFSI a jak to wygląda z 1,4 TSI?. Czy ten nagar ( i tu dwie sprzeczne informacje w tym wątku) jest winą bazy mineralnej oleju czy też oleju nie eco (502)
                                Jednym słowem za i przeciw między Mobil1 New Life 0W40 a Mobil1 ESP 0W40. Który do 1.4 TSI

                                Komentarz

                                • algi
                                  Ambiente
                                  • 2014
                                  • 214
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  Motul Specific 504 507

                                  Norma VW504 i 5W30

                                  I niby pełny syntetyk

                                  Viscosité à 40°C (104°F) 72.3
                                  Viscosité à 100°C (212°F) 11.7
                                  Viscosité HTHS à 150°C (302°F) 3.5
                                  Index de viscosité. 157
                                  Point d'écoulement -39
                                  Point éclair 242
                                  Cendres sulfatées 0.6
                                  TBN 7.2





                                  Tutaj alfamaniacy porównali mnóstwo olejów

                                  algi
                                  O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

                                  Komentarz

                                  • KubaMpakiet
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 279

                                    Zamieszczone przez prezes73
                                    Nie "marzę" o 0W40, gdzie to wyczytałeś? chcę olej 504
                                    :diabelski_usmiech
                                    wez sobie ESP na probe i podziel sie wrazeniami :szeroki_usmiech
                                    Audi 1.8T AVJ

                                    Silnik smaruje
                                    Ravenol SSL

                                    Komentarz

                                    • prezes73
                                      Rider
                                      • 2015
                                      • 522
                                      • Hyundai

                                      Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                      Zamieszczone przez prezes73
                                      Nie "marzę" o 0W40, gdzie to wyczytałeś? chcę olej 504
                                      :diabelski_usmiech
                                      wez sobie ESP na probe i podziel sie wrazeniami :szeroki_usmiech
                                      He he nie mam zamiaru być królikiem doświadczalnym tylko zalewać odpowiedni olej do maszyny. Przecież są tu znawcy oliw do konkretnych furmanek na podstawie parametrów a nie z wraźeń :wink: Furmanka ma długo pojezdzić więc chcę o nią zadbać. Zalać odpowiedni (złoty :lol: )olej. Poprzedni właściciel zalewał M1 NL 0W40 i tak naprawdę nie wiem nadal czy jest to dobry olej pod względem parametrów do 1.4TSI z normą emisji spalin EURO V dla tego szukam oleju ECO. Wiem że te ECO są takie sobie pod względem ochrony silnika , i dla tego szukam jakiegoś kompromisu między olejami 502 a 504. Czy pozostać na tym M1 NL 0W40 czy zmienić jednak na taki z normą 504

                                      Komentarz

                                      • endryu
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 3773
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        Zamieszczone przez prezes73
                                        Zalać odpowiedni (złoty :lol: )olej.
                                        Statoil Lazerway LL 5W30 :idea: Ma bardzo ładny złoty kolor. :idea: U mnie sprawuje się bardzo dobrze
                                        I nie bądź królikiem :szeroki_usmiech
                                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                        =================================================

                                        Komentarz

                                        • prezes73
                                          Rider
                                          • 2015
                                          • 522
                                          • Hyundai

                                          Zamieszczone przez endryu
                                          Zamieszczone przez prezes73
                                          Zalać odpowiedni (złoty :lol: )olej.
                                          Statoil Lazerway LL 5W30 :idea: Ma bardzo ładny złoty kolor. :idea: U mnie sprawuje się bardzo dobrze
                                          I nie bądź królikiem :szeroki_usmiech
                                          :lol: jedną ikonką
                                          To mam faworyta ????
                                          A co z tym M1 NL 0W40 co mam teraz. Poprzedni właściciel lał właściwy ( pomijając normę 502), jest to też super olej do mojej furmanki?

                                          Komentarz

                                          • KubaMpakiet
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 279

                                            Zamieszczone przez prezes73
                                            He he nie mam zamiaru być królikiem doświadczalnym tylko zalewać odpowiedni olej do maszyny.
                                            A powiedz ,ktory z mojej propozycji nie jest odpowiedni? 8)
                                            Audi 1.8T AVJ

                                            Silnik smaruje
                                            Ravenol SSL

                                            Komentarz

                                            • klarus
                                              RS
                                              ModeratoRS
                                              • 2013
                                              • 5391
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                              prezes73, kolo, nie ma jednego słusznego, "złotego oleju", tak jak nie ma jednej słusznej drogi życiowej, jednej słusznej religii itd.
                                              Jak silnik jest sprawny, to masz całą szeroką gamę olejów, byle zgodnych ze specyfikacją vw... tylko zadbaj o wymiany regularne, a i płukanki nie zaszkodzą...
                                              A jak silnik nie w pełni sprawny, to i żaden złoty olej go trwale nie naprawi...

                                              Komentarz

                                              • prezes73
                                                Rider
                                                • 2015
                                                • 522
                                                • Hyundai

                                                Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                                A powiedz ,ktory z mojej propozycji nie jest odpowiedni?
                                                Mobil ESP ze względu na duże prawdopodobieństwo trafienia podróki, ale jako olej jest ok ;-) Ze Statoill trafiłeś
                                                Zamieszczone przez klarus
                                                nie ma jednego słusznego, "złotego oleju"
                                                Jest, właściwie są, dla mnie " złoty olej" (jak zauważyłeś napisałem z " :lol: " ) to taki który nie zniszczy silnika. Problemem jest to aby nie zalewać olejów które mogą uszkodzić czy silnik, czy turbinkę czy też katalizator. Zobacz mimo tej samej specyfikacji VW np 502 zakres olei jest bardzo duży, i porównaj każdy pod względem parametrów, np temperatura palenia załóżmy od 200 stopni do 250stopni, to wiadomo że mimo że ma specyfikację VW 502 to tego oleju z 200 stopniami bym nie brał tylko szukał tego 250 ze względu między innymi na turbinę, czy tez ilości TBN, czy temperaturę płynięcia i innych ważnych parametrów, nie mówiąc o ogólnej pracy danego oleju w silniku.
                                                Zamieszczone przez klarus
                                                Jak silnik jest sprawny, to masz całą szeroką gamę olejów, byle zgodnych ze specyfikacją vw... tylko zadbaj o wymiany regularne, a i płukanki nie zaszkodzą.
                                                Silnik jest w super stanie, zero dolewek miedzy wymianami, wymieniam co 15kkm ( w obecnym będę to robił 1 raz) płukanki tez robię
                                                Sumując nie szukam oleju by naprawić silnik, ale żeby go nie zepsuć :wink:

                                                Komentarz

                                                • Hołowczyc20
                                                  Drive
                                                  • 2013
                                                  • 67

                                                  Kolego chyba za dużo kombinujesz z tą oliwą :P :P jak nie chcesz Mobila to może Motul X-max 0W40 kolega Seed na nim jeździ dłuższy czas i jest mega zadowolony i też ma 1.4 TSI :wink:
                                                  Motul X-max
                                                  Ps:szukając czegoś ciekawego z 0W40 trafiłem na takie coś karta charakterystyki , karta danych technicznych wg.mnie wygląda dobrze szkoda tylko,że nie ma specyfikacji VW.

                                                  Komentarz

                                                  • KubaMpakiet
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 279

                                                    Zamieszczone przez prezes73
                                                    Mobil ESP ze względu na duże prawdopodobieństwo trafienia podróki, ale jako olej jest ok ;-) Ze Statoill trafiłeś
                                                    Jakie prawdopodobienstwo? Nie ulegajmy paranoi :diabelski_usmiech
                                                    Na forum mamy sprawdzone zrodla
                                                    Audi 1.8T AVJ

                                                    Silnik smaruje
                                                    Ravenol SSL

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...