Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • crom.de
    RS
    • 2012
    • 1545
    • Superb II (3T4)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    A jaki masz przebieg w tym aucie? Pomyśl nad Fuchsem 0wXX widocznie ten motul to jakaś chala i stad stuki. Kolega Sebastian_M26 będzie Ci kibicować :P
    - Superb
    - Panda 1.2

    Komentarz

    • Sebastian_M26
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1823
      • Superb II (3T4)

      Te 1.6 i pozostałe to konstrukcje z lat 80/90 na oleje xW-40.
      30-tka odnosi się do tsi.
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz

      • prezes73
        Rider
        • 2015
        • 522
        • Hyundai

        Sebastian_M26, Z twojej wypowiedzi oleje xW40 nie nadają się do TSI?

        Komentarz

        • leonwwa
          Classic
          • 2015
          • 3

          Witam serdecznie.
          Kupiłem kilka dni temu Octavie 1.6 mpi i oczywiście chcę wymienić olej. Auto ma 140k przebiegu i był lany olej 5w30, jednak w najbliższym czasie do auta wleci instalacja LPG. Jaki olej polecacie zalać?
          Pozdrawiam

          Komentarz

          • crom.de
            RS
            • 2012
            • 1545
            • Superb II (3T4)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            Jakiś 0W40 z normą MB 229.5 i VW502.
            - Superb
            - Panda 1.2

            Komentarz

            • koka
              Rider
              • 2015
              • 321
              • Seat

              Zamieszczone przez crom.de
              Jakiś 0W40 z normą MB 229.5 i VW502.
              ponad 4 tys. przejechane na Neste 5W50 - latem super, zużycie oleju spadło, silnik przyjemnie i cicho mruczy :szeroki_usmiech ale zrobiło się zimno i już tak super nie jest ... :P co prawda nic nie klepie, dalej jest cicho ale rano silnik trochę ciężej kręci, paliwa idzie trochę więcej i co ciekawe zużycie oleju trochę wzrosło i jest prawie na poziomie zużycia oleju 5W40. To właśnie najbardziej mnie zastanawia - na 10W40 (PAO) zużycie oleju było najmniejsze, czyżby lepkość w 40 i 100 st. nie miała znaczenia ? a jeśli tak to co ma znaczący wpływ na pobór - lepkość strukturalna ? baza ? oczywiście pomijam tu świadomie stan techniczny (który zresztą nie jest taki zły). Gdyby to był silnik o większej mocy/pojemności to zostawiłbym 5W50 na zimę ale jest jak jest :szeroki_usmiech postanowiłem iść trochę "pod prąd" i zalać Neste 0W40 a ewentualne ubytki uzupełniać Neste 5W50 :diabelski_usmiech zobaczymy jak będzie :P na wiosnę pójdzie już chyba nie 5W50 a w miarę "gęsty" 5W40 - Meguin, Total, albo... Race Pro S :diabelski_usmiech
              Leon 1.6 16V 105 KM

              Komentarz

              • leonn
                RS
                • 2011
                • 2728
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Zamieszczone przez Sebastian_M26
                30-tka odnosi się do tsi.
                To jeszcze podpowiedz kolegom który W30 mają zalewać bo jak pamiętam to od zawsze wieszałeś psy na VW504, :wink: a to w wiekszości ta rzeczona "trzydziestka" :diabelski_usmiech

                Komentarz

                • paba
                  Rider
                  • 2012
                  • 284

                  przykładowe 5W30 z VW 502

                  Shell Helix Ultra 5w30
                  Specol Gold 5w30
                  Valvoline synpower 5w30

                  Komentarz

                  • micrusec
                    Rider
                    • 2013
                    • 559

                    Zamieszczone przez leonn
                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                    30-tka odnosi się do tsi.
                    To jeszcze podpowiedz kolegom który W30 mają zalewać bo jak pamiętam to od zawsze wieszałeś psy na VW504, :wink: a to w wiekszości ta rzeczona "trzydziestka" :diabelski_usmiech
                    Ja zalałem sobie Statoil LazerWay V 0W30 do swojego małego TSI o kozie CBZB.

                    Komentarz

                    • leonn
                      RS
                      • 2011
                      • 2728
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      paba, tylko kto to zalewa? :wink:

                      micrusec, tego oleju już nie ma, tak samo jak x-lite.

                      Komentarz

                      • pedros
                        RS
                        • 2009
                        • 1958
                        • Volkswagen
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        Zamieszczone przez Misiek_Gdańsk
                        pedros, z nagraniem może być problem bo wczoraj i dzisiaj nie pukało, także tylko się cieszyć. A ewentualnie jaka płukanka? Przyznaję, że w tym temacie jestem zupełnie "zielony".
                        W ogóle to jest dziwne bo Motula muszę dolewać, natomiast Orlenu w ogóle nie ubywało.
                        Właśnie zastanawiam się jaki to dźwięk. .. :diabelski_usmiech jak nie puka tylko cieszyć się. ..


                        Plukanka: ja poprzestalem na Millers Engine Flash rzekomo posiada detergenty i ZDDP i faktycznie najmniej pachnie nafta :diabelski_usmiech

                        Komentarz

                        • Sebastian_M26
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1823
                          • Superb II (3T4)

                          0W-30 zapewni większy przepływ czyli niższą temperaturę na elementach, grubszy film olejowy na gładzi i tłokach z cienkimi pierścieniami. Wysoka zawartość zddp w oleju bez normy ekologicznej 504, mniejsze zużycie elem. trących typu wałki, tuleje.
                          Grubość pierścieni z 4mm stale jest zmniejszana w kierunku 1,5mm i niżej.
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz

                          • pedros
                            RS
                            • 2009
                            • 1958
                            • Volkswagen
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            grubszy film olejowy na gładzi i tłokach z cienkimi pierścieniami.
                            W stosunku do 0W20 :diabelski_usmiech

                            Grubość filmu juz nie jest krytycznym parametrem jak i cyfra po W. Można śmiało zasuwać na W20 latem i nic nie stanie się pod warunkiem że silnik jest zaprojektowany do :diabelski_usmiech wody :diabelski_usmiech bo niektóre pompy olejowe gubią się przy w 30 .... stare konstrukcje
                            Dzisiaj pełna zgoda konstrukcje są pod W30 w imię przede wszystkim ekologii (nie wiem czyjej)


                            Ponadto są dodatki zapobiegające negatywnym skutkom kontaktu metal metal na bazie molibdenu (nano, trinuclear) gdzie nawet olej bazowy z HTHS 2.4 nie zdrapie żelaza z wnętrza.

                            Są juz na rynku oleje 0W16 z przeznaczeniem do silników zaprojektowanych do W20

                            PS. Im więcej prac naukowych czyta się tym bardziej przewartosciowuję swoją wiedzę i wycofuje się zatwierdzenia ze w dziedzinie tribologii juz nic nie da się wymyślić. Przeciwnie sądzę że czeka nas niezła rewolucja perspektywie 5 lat.

                            [ Dodano: Wto 20 Paź, 15 19:35 ]
                            Zamieszczone przez koka
                            Gdyby to był silnik o większej mocy/pojemności to zostawiłbym 5W50 na zimę
                            Błąd :diabelski_usmiech

                            Duże silniki (USA, wielocylindrowe) przeważnie to wolno obrotowe konstrukcje i tam szczególnie istotne jest smarowanie rozrządu stąd polecają nawet W30 chyba ze doświadczenie wskazuje inaczej (rozcienczanie paliwem)

                            Komentarz

                            • Sebastian_M26
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 1823
                              • Superb II (3T4)

                              Dodam tylko, że BZB euro4 ma pierścienie 1,2/1,5/2,0 a CDAA euro5 1,0/1,2/1,5
                              Po "poprawie" TSI, wrócili do 1,2/1,5/2,0
                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                              Komentarz

                              • pedros
                                RS
                                • 2009
                                • 1958
                                • Volkswagen
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                Dodam tylko, że BZB euro4 ma pierścienie 1,2/1,5/2,0 a CDAA euro5 1,0/1,2/1,5
                                Po "poprawie" TSI, wrócili do 1,2/1,5/2,0
                                OT to taki znak czasu ze starsze normy np E4 są realnie bardziej ekologiczne niż teoretyczna E5 :diabelski_usmiech (pierxienie, diesel)

                                Komentarz

                                • Sebastian_M26
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 1823
                                  • Superb II (3T4)

                                  CDAA i pochodne ma też inne "ciekawe" poprawki:
                                  - mniejsza szerokość panewek
                                  - mniejsze ciśnienie oleju
                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                  Komentarz

                                  • prezes73
                                    Rider
                                    • 2015
                                    • 522
                                    • Hyundai

                                    Sebastian_M26, a CAXA?

                                    Komentarz

                                    • Sebastian_M26
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1823
                                      • Superb II (3T4)

                                      Nie mam danych,
                                      przykładowo przy 2tyś obr dla bzb/cdaa to 3,6/1,8, dopiero powyżej 3500 rośnie na 3,3. Także Panowie z CDAA i pochodnymi: trzeba zapier.alać
                                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                      Komentarz

                                      • prezes73
                                        Rider
                                        • 2015
                                        • 522
                                        • Hyundai

                                        Sebastian_M26, Jeszcze jedno, powtórzę: Z twojej wypowiedzi oleje xW40 nie nadają się do TSI?

                                        Komentarz

                                        • Sebastian_M26
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 1823
                                          • Superb II (3T4)

                                          Nadają się ale będzie wyższa temp. na elementach, mniejszy film olejowy na gładzi.
                                          Na ile i jak nie wiem. Przy wysokich obrotach nacisk jednostkowy na panewkach maleje, rośnie grubość filmu olejowego. Także same plusy.
                                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                          Komentarz

                                          • bastek1080
                                            Drive
                                            • 2014
                                            • 77
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Koledzy co wybrać do zalania skrzyni biegów,
                                            1. http://www.skrzynie.com.pl/fuchs-tit...id-fe-75w.html
                                            czy zalecany przez ASO
                                            2. http://www.skrzynie.com.pl/vw-g-070726-a2.html

                                            Odpowiednikiem olejów OEM są dla tego typu skrzyni oleje 75W z normą VW TL 726.
                                            Tylko czy ori czy zamiennik bedzie lepszy. Nie chodzi tym razem o pare złotych

                                            Pozostało jedynie wybrać
                                            bastek1080

                                            Komentarz

                                            • prezes73
                                              Rider
                                              • 2015
                                              • 522
                                              • Hyundai

                                              Sebastian_M26, Dzięki za info, bo już się wystraszyłem po twoim wpisie, że tylko xW30 do TSI.

                                              [ Dodano: Wto 20 Paź, 15 20:38 ]
                                              bastek1080, Jest wątek o olejach do skrzyń biegów.
                                              TUTAJ
                                              ps. osobiście zalałem RAVENOL MTF-3 75W.

                                              Komentarz

                                              • leonn
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2728
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                0W-30 zapewni większy przepływ czyli niższą temperaturę na elementach, grubszy film olejowy na gładzi i tłokach
                                                A już myślałem, że mówisz o innym W-30 :P


                                                Zamieszczone przez bastek1080
                                                czy zalecany przez ASO
                                                Ile ten olej kosztuje?


                                                Zamieszczone przez prezes73
                                                Jest wątek o olejach do skrzyń biegów.
                                                Ooj nie jeden :wink:

                                                Komentarz

                                                • endryu
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 3777
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                  0W-30 zapewni większy przepływ czyli niższą temperaturę na elementach, grubszy film olejowy na gładzi i tłokach z cienkimi pierścieniami
                                                  Grubszy film olejowy będzie na gęstszym oleju od 0W30 :idea:
                                                  Gęstszy olej - grubsza jego warstwa.
                                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                  =================================================

                                                  Komentarz

                                                  • pedros
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 1958
                                                    • Volkswagen
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                    Zamieszczone przez endryu
                                                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                    0W-30 zapewni większy przepływ czyli niższą temperaturę na elementach, grubszy film olejowy na gładzi i tłokach z cienkimi pierścieniami
                                                    Grubszy film olejowy będzie na gęstszym oleju od 0W30 :idea:
                                                    Gęstszy olej - grubsza jego warstwa.
                                                    Dokładnie :diabelski_usmiech
                                                    Grubsza natomiast wcale nie oznacza trwalsza ale jest za to korelacja z ciśnieniem oleju :diabelski_usmiech

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...