A jaki masz przebieg w tym aucie? Pomyśl nad Fuchsem 0wXX widocznie ten motul to jakaś chala i stad stuki. Kolega Sebastian_M26 będzie Ci kibicować :P
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
ponad 4 tys. przejechane na Neste 5W50 - latem super, zużycie oleju spadło, silnik przyjemnie i cicho mruczy :szeroki_usmiech ale zrobiło się zimno i już tak super nie jest ... :P co prawda nic nie klepie, dalej jest cicho ale rano silnik trochę ciężej kręci, paliwa idzie trochę więcej i co ciekawe zużycie oleju trochę wzrosło i jest prawie na poziomie zużycia oleju 5W40. To właśnie najbardziej mnie zastanawia - na 10W40 (PAO) zużycie oleju było najmniejsze, czyżby lepkość w 40 i 100 st. nie miała znaczenia ? a jeśli tak to co ma znaczący wpływ na pobór - lepkość strukturalna ? baza ? oczywiście pomijam tu świadomie stan techniczny (który zresztą nie jest taki zły). Gdyby to był silnik o większej mocy/pojemności to zostawiłbym 5W50 na zimę ale jest jak jest :szeroki_usmiech postanowiłem iść trochę "pod prąd" i zalać Neste 0W40 a ewentualne ubytki uzupełniać Neste 5W50 :diabelski_usmiech zobaczymy jak będzie :P na wiosnę pójdzie już chyba nie 5W50 a w miarę "gęsty" 5W40 - Meguin, Total, albo... Race Pro S :diabelski_usmiechZamieszczone przez crom.deJakiś 0W40 z normą MB 229.5 i VW502.Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Ja zalałem sobie Statoil LazerWay V 0W30 do swojego małego TSI o kozie CBZB.Zamieszczone przez leonnTo jeszcze podpowiedz kolegom który W30 mają zalewaćZamieszczone przez Sebastian_M2630-tka odnosi się do tsi.
bo jak pamiętam to od zawsze wieszałeś psy na VW504, :wink: a to w wiekszości ta rzeczona "trzydziestka" :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Właśnie zastanawiam się jaki to dźwięk. .. :diabelski_usmiech jak nie puka tylko cieszyć się. ..Zamieszczone przez Misiek_Gdańskpedros, z nagraniem może być problem bo wczoraj i dzisiaj nie pukało, także tylko się cieszyć. A ewentualnie jaka płukanka? Przyznaję, że w tym temacie jestem zupełnie "zielony".
W ogóle to jest dziwne bo Motula muszę dolewać, natomiast Orlenu w ogóle nie ubywało.
Plukanka: ja poprzestalem na Millers Engine Flash rzekomo posiada detergenty i ZDDP i faktycznie najmniej pachnie nafta :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
0W-30 zapewni większy przepływ czyli niższą temperaturę na elementach, grubszy film olejowy na gładzi i tłokach z cienkimi pierścieniami. Wysoka zawartość zddp w oleju bez normy ekologicznej 504, mniejsze zużycie elem. trących typu wałki, tuleje.
Grubość pierścieni z 4mm stale jest zmniejszana w kierunku 1,5mm i niżej.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
W stosunku do 0W20 :diabelski_usmiechgrubszy film olejowy na gładzi i tłokach z cienkimi pierścieniami.
Grubość filmu juz nie jest krytycznym parametrem jak i cyfra po W. Można śmiało zasuwać na W20 latem i nic nie stanie się pod warunkiem że silnik jest zaprojektowany do :diabelski_usmiech wody :diabelski_usmiech bo niektóre pompy olejowe gubią się przy w 30
.... stare konstrukcje
Dzisiaj pełna zgoda konstrukcje są pod W30 w imię przede wszystkim ekologii (nie wiem czyjej)
Ponadto są dodatki zapobiegające negatywnym skutkom kontaktu metal metal na bazie molibdenu (nano, trinuclear) gdzie nawet olej bazowy z HTHS 2.4 nie zdrapie żelaza z wnętrza.
Są juz na rynku oleje 0W16 z przeznaczeniem do silników zaprojektowanych do W20
PS. Im więcej prac naukowych czyta się tym bardziej przewartosciowuję swoją wiedzę i wycofuje się zatwierdzenia ze w dziedzinie tribologii juz nic nie da się wymyślić. Przeciwnie sądzę że czeka nas niezła rewolucja perspektywie 5 lat.
[ Dodano: Wto 20 Paź, 15 19:35 ]
Błąd :diabelski_usmiechZamieszczone przez kokaGdyby to był silnik o większej mocy/pojemności to zostawiłbym 5W50 na zimę
Duże silniki (USA, wielocylindrowe) przeważnie to wolno obrotowe konstrukcje i tam szczególnie istotne jest smarowanie rozrządu stąd polecają nawet W30 chyba ze doświadczenie wskazuje inaczej (rozcienczanie paliwem)
Komentarz
-
-
Koledzy co wybrać do zalania skrzyni biegów,
1. http://www.skrzynie.com.pl/fuchs-tit...id-fe-75w.html
czy zalecany przez ASO
2. http://www.skrzynie.com.pl/vw-g-070726-a2.html
Odpowiednikiem olejów OEM są dla tego typu skrzyni oleje 75W z normą VW TL 726.
Tylko czy ori czy zamiennik bedzie lepszy. Nie chodzi tym razem o pare złotych
Pozostało jedynie wybrać
bastek1080
Komentarz
-
-
A już myślałem, że mówisz o innym W-30 :PZamieszczone przez Sebastian_M260W-30 zapewni większy przepływ czyli niższą temperaturę na elementach, grubszy film olejowy na gładzi i tłokach
Ile ten olej kosztuje?Zamieszczone przez bastek1080czy zalecany przez ASO
Ooj nie jeden :wink:Zamieszczone przez prezes73Jest wątek o olejach do skrzyń biegów.
Komentarz
-
-
Grubszy film olejowy będzie na gęstszym oleju od 0W30 :idea:Zamieszczone przez Sebastian_M260W-30 zapewni większy przepływ czyli niższą temperaturę na elementach, grubszy film olejowy na gładzi i tłokach z cienkimi pierścieniami
Gęstszy olej - grubsza jego warstwa.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Dokładnie :diabelski_usmiechZamieszczone przez endryuGrubszy film olejowy będzie na gęstszym oleju od 0W30 :idea:Zamieszczone przez Sebastian_M260W-30 zapewni większy przepływ czyli niższą temperaturę na elementach, grubszy film olejowy na gładzi i tłokach z cienkimi pierścieniami
Gęstszy olej - grubsza jego warstwa.
Grubsza natomiast wcale nie oznacza trwalsza ale jest za to korelacja z ciśnieniem oleju :diabelski_usmiech
Komentarz
-
Komentarz