Zamieszczone przez yunior81
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Czyli z całą świadomością to wlewasz i nic cie nie interesuje, sztuka jest sztuka. Tak trzymać. Jak z parówą na talerzu, ma być, a z czego, to wszystko jedno, bele było.
Wydaje mi się, że tutaj wchodzą ludzie co chcą się czegoś dowedzieć i nie jest im wszystko jedno co leją.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
rezon, bardzo mnie cieszy Twoje szczęście i zadowolenie ze stosowania 5W-30 w trybie LL, tylko muszę Ciebie zmartwić bo ani mnie, ani wielu innych nie przekonasz swoją historią i teorią o wyższości 5W30 504/507, nad synetycznymi olejami PAO/Estry 0W.. 502.
Dalszą rozmowę uważam za bezcelową i niepotrzebne generowanie.
Trwa epidemia uszkodzonych turbosprężarek, obracających się panewek i biorących olej silników po przebiegu 100 tys. km. Jednocześnie wielu użytkowników aut korzysta z wydłużonych interwałów pomiędzy wymianami oleju. Przypadek?
Napisz do AŚ, że kłamią, a Ty wiesz lepiej bo przejechałeś 1,5mkm :lol:
Komentarz
-
-
ani mnie to grzeje, ani ziębi czy kogoś przekonam czy nie - i proszę mi nie wmawiać autorstwa teorii wyższości 504/507. Pokazuję to po to, aby co niektórzy przestali robić wodę z mózgu tym, co zalali 504/507, że w ten sposób zarzynają silnik, bo tego nie robią - mnie jakoś do tej pory nie udało się tego zrobić ani 504/507, ani 502/505, ani zwykłymi 15W40 bo i takie kiedyś używałem.Zamieszczone przez leonntylko muszę Ciebie zmartwić bo ani mnie, ani wielu innych nie przekonasz swoją historią i teorią o wyższości 5W30 504/507, nad synetycznymi olejami PAO/Estry 0W.. 502.
Jak ktoś wierzy, że 0W... 502 oznacza automatycznie PAO/Estry to tylko pogratuluję dobrego samopoczucia opartego na naiwności. Ja jednak patrzę nie tylko czy spełnia normę zalecaną przez producenta samochodu, ale również jak się dany olej zachowuje w silniku - dlatego m.in. zmieniłem Mobila na Motula, a później na Millersa. Ostatnio zalewany EE ma niższą temperaturę niż wcześniejsze - czyli smaruje i/lub chłodzi lepiej. I dlatego też chętnie czytam wypowiedzi tych, co mają możliwości testowania różnych olejów i znacznie częstszych wymian niż 15kkm, bo wtedy faktycznie można porównać oleje.
Komentarz
-
-
5W30 EE Longlife 504/507 czyli taki http://www.millersoils.pl/produkty/p...longlife-5w30/Zamieszczone przez cytrynowiecrezon, a jaki to dokładnie ten Millers?
Komentarz
-
-
Zalałem dziś Lotos Synthetic C2+C3 5W30 do 1.4T (Opel A14NEL) i muszę powiedzieć, że pierwsze wrażenia mam całkiem pozytywne.
Silnik pracuje normalnie, nic nie klepie, odgłos pracy nie zmienił się zauważalnie
(tzn. słychać, że jest świeży olej, bo w tym silniku zawsze to słychać, nawet, jak się wleje serwisowy GM). Zrobiłem dopiero kilka kilometrów po mieście. Jutro przejazd autostradą.
Zobaczymy, co wyjdzie w praniu.
Komentarz
-
-
Jak silnik upala olej to jest kwestia trafienia na ten odpowiedni, którego bedzie upala najmniej.Zamieszczone przez micumico sądzicie o zmianie z Liqui Moly SUPER LEICHTLAUF 10W-40 na Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40? Wymiana będzie przy 200 tys. na liczniku. Silnik bierze 1,5 litra oleju na 10 tys. km. Mam nadzieję ze po zmianie na full syntetyk wciągnie mniej :?
Jak upala HC to i upali syntetyka czy mega hiper syntetyka. U mnie upala 5W30 - ponad 200ml na 1k/km, Teraz mam Mobil 1 NL 0W40 - praktycznie to samo i bardzo drogo. Teraz zaleję tani ADDINOL SAE 5W-40 Super Light 0540 a na lato cos z 5W50 i zobaczymy czy lepkoci będą miay znaczenie w moim przypadku.
Komentarz
-
-
Kupuję na ebayu : http://www.ebay.ie/itm/172008070492?...%3AMEBIDX%3AITZamieszczone przez degeneratSkąd bierzesz Addinol?Zamieszczone przez "sw29l... Teraz zaleję tani ADDINOL SAE 5W-40 Super Light 0540 a na lato cos z 5W50 i zobaczymy czy lepkoci będą miay znaczenie w moim przypadku.
lub : http://www.ebay.ie/itm/170939738806?...%3AMEBIDX%3AIT
Cena + przesyłka za 5L spoko.
Komentarz
-
-
Ten olej kosztuje w Polsce ok. 99zł/5L czy warto ściągać go z Zachodu dużo drożej bez paragonu, faktury , akcyzy, podatku ?
Nie rozumiem tego zupełnie :lol: :lol:Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, ja się pokusiłem o odnalezienie instrukcji obsługi mojej O2
i tam znalazłem:
"specyfikacja oleju silnikowego dla samochodów ze stałymi okresami obsługi QG2
-silniki benzynowe 1.6 l/75 kW- EU5/EU4, EU2 - specyfikacja VW 501 01, VW 502 00"
przypominam że zalałem mobil 1 5W50 peak Life a tam na opakowaniu jest napisane:
ACEA A3/B3, A3/B4, API SM, API CF, VW 501 01/ 505 00
CZYLI PRZEPISOWO - KSIĄŻKOWO MAM DOBRANY OLEJ
Komentarz
-
-
stara specyfikacja ... teraz jest aktualna VW 502.00Zamieszczone przez FRESHVW 501 01
- jest już przestarzała bowiem dotyczy wyłącznie olejów, które uzyskały certyfikat przed marcem 1997 roku.Zamieszczone przez PAOLO ESCOSpecyfikacje VW:
500.00 Do silników benzynowych i wysokoprężnych NA (nie aktualna)
501.01 Do silników benzynowych i wysokoprężnych NA
Przewiduje wymianę oleju co 15.000 km
zgadza się ale ... z tą lepkością 5W50 na "zimę" (przy obecnych temperaturach to nie problem) to lekko pojechałeś - Mobil1 0W40 był by "idealny"Zamieszczone przez FRESHCZYLI PRZEPISOWO - KSIĄŻKOWO MAM DOBRANY OLEJPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
http://www.ravenol.pl/oleje-silnikow...-40-ester.html :roll:Zamieszczone przez KubaMpakietRAVENOL Motobike 4-T Ester 5W-40PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
:szeroki_usmiech wiemmmZamieszczone przez Sebastian_M26to nie dodatek, to olej
ja to biore jako modyfikator tarcia :wink:
lepkosci zblizone do cywilnego oleju spelnia API SM
Viscosity at 40°C mm²/s 89,3 DIN 51 562
Viscosity at 100°C mm²/s 14,1 DIN 51 562
Viscosity index VI 163 DIN ISO 2909
Flash point (COC) °C >200 DIN ISO 2592
Pourpoint °C -40 DIN ISO 3016
TBN mg KOH/g 11,0 DIN ISO 3771
Sulphated ash %wt. 1,0 -Audi 1.8T AVJ
Silnik smaruje
Ravenol SSL
Komentarz
-
Komentarz