A ja pochwalę Mobila1 esp formula 5w30, pisałem wcześniej, że praktycznie każde uruchomienie silnika (1.4 tsi caxa), niezależnie od temperatury, odbywało się z podwyższonymi obrotami (statoil lazerway ll 5w30), po zmianie oleju i 10 dniowym postoju w niskich temperaturach, silnik odpalił miękko i bez podwyższonych obrotów. Im więcej przejechanych kilometrów od wymiany, tym ładniej pracuje, a kolejne uruchomienia coraz mniej drażnią mój słuch.
rodro,
to jest nas dwóch zadowolonych z tego oleju :P . Ja przejechałem na M1 ESP 5W30 ponad 7 tys. km, większość w ruchu miejskim na krótkich odcinkach i jak na razie jest OK.
Ile km na nim przejechałeś?
Tylko kilka razy słyszałem szurnięcie (terkotanie) po odpaleniu silnika, ale nie wiem czy nie ma to związku np. z kondycją akumulatora (niedobór prądu przy rozruchu silnika i przez to głośna praca np. automatu rozrusznika, bendiksa). Pewnie przekonam się o tym dopiero po wymianie akumulatora (na razie jest jeszcze ori Varty 44 Ah). Jak aku kręci z impetem to jest OK, a jak nie ma tego impetu to czasem zaterkota (nieporównywalnie mało niż wcześniej na innych oliwach).
A może macie jakieś przemyślenia lub doświadczenia w kwestii zależności zaterkotań od kondycji akumulatora (niedoboru prądu) :?:
Kilkaset kilometrów, a na Statoil około 5 kkm i zimne uruchomienia zaczęły mnie niepokoić. Dlatego zmiana oleju i uważam, że to była bardzo dobra decyzja.
A może macie jakieś przemyślenia lub doświadczenia w kwestii zależności zaterkotań od kondycji akumulatora (niedoboru prądu)
ja mam takie, że ostatnio musiałem podładować aku, bo mi batery low wywaliło w swingu ... i jakoś w związku z tym nie zauważyłem żeby cokolwiek inaczej traktor odpalał przy słabym aku :P :lol:
co do Mobil - Statoil w CAXA, to faktycznie na Mobilu IMO silnik pracuje bardziej "aksamitnie", a na Stat tak jakoś "rajdowo-basowo" 8) ale jak nic nie dzwoni i nie rzęzi no to jedziem z koksem
SPOT Poznań: ..... ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
TYLKO i WYŁACZNIE olej z ACEA C2 ---> Technologia BlueHDi (system SCR)
Dzięki. Jednak zrezygnowałem z tego Citroena -- nie mam ogrzewanego garażu, a w zimę czasami biorę urlop ok. 2 tygodnie na Święta i wolałbym nie odmrażać AdBlue.
Raczej zdecyduję się na silnik TCe 90 z LPG. Patrzyłem na normę RN 710 dla olejów i jest całkiem sensowna, niezbyt "eko" Często oleje z RN 710 mają też MB 229.5, jak np. Shell Helix Ultra 5W-40.
A ja pochwalę Mobila1 esp formula 5w30, pisałem wcześniej, że praktycznie każde uruchomienie silnika (1.4 tsi caxa), niezależnie od temperatury, odbywało się z podwyższonymi obrotami (statoil lazerway ll 5w30), po zmianie oleju i 10 dniowym postoju w niskich temperaturach, silnik odpalił miękko i bez podwyższonych obrotów. Im więcej przejechanych kilometrów od wymiany, tym ładniej pracuje, a kolejne uruchomienia coraz mniej drażnią mój słuch.
Te silniki mają to do siebie, że pracuja chwilowo po uruchomieniu na podwyższonych obrotach w zakresie temp. ok. 0-15 stopni, żeby się szybciej nagrzać, przy niższych temp ten krótkotrwały skok obr. nie poprawia ekonomii, przy wyższych nie jest konieczny. Polecem uważną obserwację wskaźnika temp.
Sam jeżdżę na tym M1 od nowości, łańcuch zaczął terkotać przy rozruchach już po 45 tys. km.
Możesz rozwinąć, jakie oleje masz na myśli (marka, lepkość) ?
Zamieszczone przez mmor
Sam jeżdżę na tym M1 od nowości, łańcuch zaczął terkotać przy rozruchach już po 45 tys. km.
W 1,4 TSI ?, tóry rocznik auta ?
W Tsi sprawdzają się bdb 0W40 bo są dobrym kompromisem pomiędzy zimnym startem a lepsza ochroną na ciepło. Myślę że nie ma co wywazac otwartych drzwi i poddać się poleceniom kilkadziesiąt stron wstecz gdzie jest utworzona lista konkretnych olejów. (Okolice strony 195 tego wątku)
Ps. Kolega mmor na pewno miał na myśli inne auto niż w podpisie :diabelski_usmiech
Polecam zastosowanie wszechstronnego modyfikatora tarcia firmy Archoil - AR9100
A po co? (pytam poważnie)
Główną zaletą nanotechnologicznego 4-estrowego modyfikatora tarcia Archoil AR9100 jest znacząca redukcja tarcia i zużycia silnika oraz utrzymanie systemu smarowania wolnego od nagarów i depozytów. Pomaga utrzymać silnik w czystości i zwiększa stopień ochrony silnika (zwiększa się kilkukrotnie odporność oleju na zerwanie filmu olejowego). Dodatkowo estry potęgują działanie środków smarnych. AR 9100 dodany do zwykłego oleju mineralnego zapewnia stopień ochrony porównywalny z najlepszymi komercyjnymi olejami na rynku. Teoretycznie umożliwia wydłużenie okresu między wymianami oleju, choć ja osobiście zawsze rekomenduje aby były możliwie jak najkrótsze. No dobra trochę marketingu w tym jest 8) (jak z wszystkim) ale testy (w tym testy niezależne) potwierdzają że to naprawdę działa i co ważne jest w pełni bezpieczne dla silnika. Dodatkowo cena nie jest zaporowa (poniżej 10 zł za ilość preparatu wystarczającą na 1 litr) w porównaniu do dobrych ceramizerów (Ceratec to zwykle ok. 60-70 zł). Można też zadać sobie pytanie czy opłaca się kupować Millera z Nanotechnologią (zwykle za ponad 200 zł) ale moim zdaniem lepsze jest wrogiem dobrego. Oczywiście nie w każdym przypadku użycie drogiego oleju jest uzasadnione bo często ten droższy nie musi być wcale lepszy (czy gorszy) od tego tańszego ale dodanie Archoila pozytywnie wpłynie na parametry i właściwości każdego oleju. Coraz więcej osób w PL stosuje produkty Archoil i nie spotkałem się dotychczas z negatywnymi opiniami z ich strony raczej każdy jest zadowolony i dlatego uważam, że warto tak samo jak warto kupić dobry olej i często go wymieniać. W przypadku szczegółowych pytań technicznych związanych z produktami Archoil mogę podpytać u dystrybutora na Polskę, który chętnie udzieli wsparcia technicznego jeśli zajdzie taka potrzeba.
tomek evo, dopytaj proszę dystrybutora, jeśli możesz czy AR9100 jest kompatybilny z DPF.
Ja stosuję i złego słowa nie powiem. :diabelski_usmiech
AR 9100 jest w pełni kompatybilny z DPF. Wraz z dodatkiem AR 6200 (dodawanym do ON) nawet pozytywnie wpływa na DPF-a.
Dzięki za info. Tym bardziej przyjmie jeździ się tym czymś.
Ps. Ze SPECOLEM da się zorganizować darmowe analizy( UOA)?
właśnie
skoro tutaj sobie linkują sprzedawcy to proszę o kontakt ze Specolem czy byłaby możliwość zbadania oleju
byłbym wtedy zainteresowany Gold 5w30 lub 0w30 A5/B5
moze być na priv
Nie ma tego problemu z olejem. Od x czasu kupuję olej SuperWay 10W/40 i jestem zadowolony. Auto ma przebieg 420kkm i żadnych dziwnych stuków nie słyszę. Pobiera olej też w normie ok 0.3l/1000km
Sam jeżdżę na tym M1 od nowości, łańcuch zaczął terkotać przy rozruchach już po 45 tys. km.
To bardzo zły objaw jeśli mówisz o CHPA. :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
Nie jest zły ten olej ale fakt są lepsze.
Pisałem o 1.2 TSI CBZB. Olej prawie najlepszy w klasie 504, na papierze był najlepszy kilka lat temu. Jeden plus, że po 13 tys. km ubytek na bagnecie rzędu 2 mm a czasem sprawdzam Vmax. Wcześniej było większe, ale ciekło spod plastikowej pokrywy rozrządu, dokręciłem i jesr ok. Właścicielom CBZA/CBZB radzę sprawdzić to newralgiczne miejsce.
Komentarz