Zamieszczone przez barteq
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Gdyby kogoś interesowało:
silnik 1,8 TSI CDAA (rocznik 2013 - niby poprawiony), olej Silkolene RACE PRO S 5W30 :
na plus:
bardzo kulturalne odpalanie na dużym nawet mrozie. Przy -17 terkotanie łąńcuszka rozrządu (zanim zapracuje hydrauliczny napinacz łąńcucha rozrządu) trwa max 10 sek.
W takich samych temperaturach olej 5W30 LL (np. Statoil oraz fabryczny - chyba Castrol) lub oleje 0W40 (ze str.193: Shell, Mobil1) - terkotanie trwa około 45 sek. Dla mnie nie ma różnic pod tym względem pomiędzy 5W30 LL i 0W40
obojętne:
temperatury oleju podczas pracy: nie widzę różnic w stosunku do innych olejów, ale obserwacja tego parametru jest trudna. Ten sam styl jazdy można odwzorować, ale warunki pogodowe które mają wpływ na skuteczność chłodzenia przez chłodnicę, już gorzej (nie tylko temperatura, ale też np. siła i kierunek wiatru).
na minus:
ten olej jest pewnie świetny, ale szybko się degraduje. Ja przejechałem na nim 8 tys.
Po 8 tys. wyglądał tak, jak 0W40 po 12 tys. i jak LL po 15 tys. przebiegu.
Dla mnie optymalna wymiana tego oleju jest po 6 tys. Maks 8 tys.
Także zabawa z tym olejem - to przyjemne odczucia słuchowe i w sumie dość spore koszty.
Ja dla mojego silnika dobrałem takie, optymalne moim zdaniem, rozwiązanie:
na zimę: Statoil Lazerway 0W30
na lato: Neste City 0w401.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
160KM --> 221KM
250Nm --> 333Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnbarteq, napisz do RobertM, on ma opla 1.4T i przetestował w nim już wiele oliw :wink:Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez robertowiczPrzeciez degradacje da sie sprawdzic jedynie na badaniu oleju po danym przebiegu, to jak trzyma parametry.
Begin using this easy onsite test to identify excessive engine soot, evaluate a lubricant’s dispersancy and detect the presence of glycol, diesel fuel and other contaminants in diesel engine…
do najprymitywniejszych wystarczy bibuła dobrej czystości
Komentarz
-
-
Ja również stwierdzam po ok 8kkm inna prace silnika na Silkolenach.
Nie ma to przełożenia na kondycję oleju w mojej opinii a jedyny czynnik sklaniajacy mnie do wymiany tego oleju wcześniej to jego higroskopojnosc. W mojej Skodzie często występuje w BMW nigdy.
Wykluczam tutaj skracanie interwalu ze względu na trudne warunki bo to jest dogmat i każdy uważny czytelnik tego forum wie ze jeśli eksploatacja nie sprzyja to skracamy
Silkolene ma estry i one najszybciej ulegają zużyciu. Ale spoko pozostaje jeszcze znaczny udział PAO i wówczas dźwięk staje się inny bardziej metaliczny ale nadal działa i to dobrze :diabelski_usmiech
W praktyce natomiast nic nie zastąpi analizy instrumentalnej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pabanie pisałem, że daje takie rezultaty
polemizuję jedynie ze stwierdzeniem kolegi, że degradację można określić jedynie przez UOA
Nie chwaląc się bo to jest dla mnie oczywiste, każde sprawdzenie stanu oleju to aromatyczne sprawdzenie
- zapachu
- koloru
- wyniku chromatografii ... raz miałem przypadek ze miałem benzynę w w oleju plus majonez (ktorkie odcinki, kompetencje brak trasy i zasilanie tylko na benzynie bo listwę LPG ASO wzięła do ekspertyzy) wymieniłem olej po 9 kkm.
Sączki filtracyjne po terminie przydatności są bdb do oceny :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez primanusna minus:
ten olej jest pewnie świetny, ale szybko się degraduje. Ja przejechałem na nim 8 tys.
Po 8 tys. wyglądał tak, jak 0W40 po 12 tys. i jak LL po 15 tys. przebiegu.
Dla mnie optymalna wymiana tego oleju jest po 6 tys. Maks 8 tys.
Zamieszczone przez primanusna zimę: Statoil Lazerway 0W30
na lato: Neste City 0w40
Komentarz
-
-
owszem olej jest czarny ale nie świadczy to o tym, że olej jest już do
Kiedyś obiło mi się o uszy ze TBN jest na poziomie 10 co jest bdb ale należy pamiętać ze to jest olej full saps stąd oddziaływanie dodatków przeciwzuzyciowych negatywnie oddziałuje na potencjam neutralizujacy po długich interwalach.
Myślę, że 15 kkm max to dobry czas na zmianę :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez prezes73Jak z tym NESTE? Na zimę warto go zalewać?
Jest jeszcze Neste 0W30 http://allegro.pl/listing/listing.ph...m-uni-1-2-0118 nie ma specyfikacji VW ale... jeżeli masz auto po gwarancji to osobiście mogę ten olej polecić, tak samo Liqui Moly Synthoil 0W30 i 0W40 - nie LM Special TEC.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez prezes73Jak z tym NESTE? Na zimę warto go zalewać?
Jest jeszcze Neste 0W30 http://allegro.pl/listing/listing.ph...m-uni-1-2-0118 nie ma specyfikacji VW ale... jeżeli masz auto po gwarancji to osobiście mogę ten olej polecić, tak samo Liqui Moly Synthoil 0W30 i 0W40 - nie LM Special TEC.
Silikone polecam, super oliwa.
Komentarz
-
-
paba ja to wiem od dawna :wink: strona 179 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...a86dff104b3117 , swoją drogą ruskie robią dobrą robotę ! Już nie jeden "super, hiper" olej poległ przy takim badaniu :szeroki_usmiechPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz