Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • paba
    Rider
    • 2012
    • 284

    związki boru też coraz częściej się pojawiają jako dodatki AW i EP
    generalnie ja jestem tego zdania, że nie wleję, ani nie wstrzyknę do oleju nic czego składu nie znam
    i póki ktoś nie zrobi analizy produktów Archoila, ani jakiegokolwiek innego producenta dodatków ja ich nie kupię

    kiedyś miałem inne zdanie

    jeśli chodzi o turbo to głównie dotyczy to poprzednich odmian molibdenu i zalewanie ich głównie w postaci dodatków w znacznej ilości
    czyli chodzi o umiarkowanie, podobnie jest z tymi dopakowanymi olejami typu Amsoil, gdzie w raz z przebiegiem np. spadek TBN jest znacznie szybszy niż oleju o 3-4 mgKOH/g na starcie mniejszym, mniej imponującym ZDDP i co za tym idzie niższym TAN

    Komentarz

    • pedros
      RS
      • 2009
      • 1958
      • Volkswagen
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      gdzie w raz z przebiegiem np. spadek TBN jest znacznie szybszy niż oleju o 3-4 mgKOH/g na starcie mniejszym, mniej imponującym ZDDP i co za tym idzie niższym TAN
      Zgadza się rozpatrujemy relacje pomiędzy TAN a TBN nie czekamy z wymianą aż te wartości spotkają się.


      Zastanawiam się czy jest jakikolwiek test na TBN który można wykonać samodzielnie ( papierek lakmusowy raczej nie jest dobrym pomysłem) a pokaże może nie sama wartość ale da wyraźny sygnał: zmieniaj olej

      Komentarz

      • paba
        Rider
        • 2012
        • 284

        myślę, że nie ma potrzeby takich testów

        w sieci są dziesiątki analiz już zrobionych w laboratoriach i opublikowanych
        do popularniejszych aut i rodzin silników można się dopasować i z dużą dozą prawdopodobnieństwa przewidzieć czas/przebieg

        poza tym nie tylko TBN/TAN, również zmiany KV, woda, paliwo, oksydacja, nitracja, sulfacja, ciała obce, glikol, sadza

        Komentarz

        • pedros
          RS
          • 2009
          • 1958
          • Volkswagen
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          W sumie nawet jeśli takie testy były by dostępne nic nie zastąpi częstej zmiany, co praktykuje odkąd kupiłem pierwsze auto.

          Analizy owszem pokazują tendencję natomiast rodzaj jazdy determinuje stan fizykochemiczny oleju (paliwo, woda, metale kolorowe)

          Nadal jestem pod wrażeniem interwałów >30 kkm. Czy aby na pewno olej "działa" po takim przebiegu?

          W BMW kolegi regularnie każe wymieniać co 22kkm niezależnie od jakości pokonywanych odcinków teasa/miasto.

          Komentarz

          • paba
            Rider
            • 2012
            • 284

            Zamieszczone przez pedros
            Nadal jestem pod wrażeniem interwałów >30 kkm. Czy aby na pewno olej "działa" po takim przebiegu?
            nie

            co więcej w większości przypadków nie działa przed 10 kkm

            stan fizykochemiczny determinują też takie parametry jak pojemność układu, kompozycja oleju

            Komentarz

            • koka
              Rider
              • 2015
              • 321
              • Seat

              Zamieszczone przez paba
              związki boru też coraz częściej się pojawiają jako dodatki AW i EP
              generalnie ja jestem tego zdania, że nie wleję, ani nie wstrzyknę do oleju nic czego składu nie znam
              i póki ktoś nie zrobi analizy produktów Archoila, ani jakiegokolwiek innego producenta dodatków ja ich nie kupię
              no ale są analizy Archoila, szczególnie mam tu na myśli 9100 - dla zwolenników boru jak znalazł ...
              Leon 1.6 16V 105 KM

              Komentarz

              • pedros
                RS
                • 2009
                • 1958
                • Volkswagen
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                ad: :niewiem ech.. czyli moja szkoła sprawdza się (co jest wynikiem również mojej ciekawości i chęci poznania nowych olejów )

                Na szczęście jak juz rozpatrywać koszt materiału, olej 504/507 nie jest już droższy od innych, filtry normalnie: tanie zatem nie ma sensu przedłużać interwalow ponad 12kkm (mam na myśli TDI)

                Skoda i BMW dostają regularnie nowy olej co rok ( szczególnie ten drugi nawet jak wykręci 4kkm)

                Komentarz

                • cytrynowiec
                  L&K
                  • 2015
                  • 1056
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  paba, cofnij się trochę, jest analiza 9100...
                  Jak tam Shell 0w20, zalałeś?

                  Komentarz

                  • paba
                    Rider
                    • 2012
                    • 284

                    faktycznie już sobie znalazłem tę analizę, wygląda obiecująco (TBN, B i K), aczkolwiek strasznie dużo wyszło tego boru (w olejach już z borem jest to zawsze 100-200 ppm - gdzie Leichlauf jako sam w sobie nie ma boru w przeciwieństwie do Synthoila)
                    dobrze, że dodatek nie zainterował w lepkość oleju czego nie można napisać o niektórych innych produktach tego typu
                    mam wątpliwość bo dużo nie znaczy dobrze, często znaczy nawet gorzej niż było
                    były prowadzone badania i przeładowany ZDDP np. odnosi skutek odwrotny do zamierzonego
                    jest ograniczona absorbcja, a np. zwiększona tendencja do korozji

                    Zamieszczone przez cytrynowiec
                    paba, cofnij się trochę, jest analiza 9100...
                    Jak tam Shell 0w20, zalałeś?
                    tak, 2000 km w Qashqaiu (MR20DE), bez uwag poza zmianą spalania o 0,1 litra na komputerze

                    Komentarz

                    • robertowicz
                      Drive
                      • 2016
                      • 97

                      Wujek w Mercedesie Sprinterze 3.0 Diesel z DPF nie da się namówić na częste wymiany, serwisuje w Aso według ich planu i wymienia chyba co 40 lub 50 tys na ich olej 228.51 lub 229.51. Oleju wchodzi mu ok 13L, narazie przejechał niecałe 200 tyś. Namawiałem by skrócił chociaż do 20-25k ale nici.

                      Komentarz

                      • pedros
                        RS
                        • 2009
                        • 1958
                        • Volkswagen
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        były prowadzone badania i przeładowany ZDDP np. odnosi skutek odwrotny do zamierzonego
                        jest ograniczona absorbcja, a np. zwiększona tendencja do korozji
                        Nadmiar niekontrolowany owszem a bogata treść oleju mści się na osprzecie obróbki spalin począwszy od EGR.

                        Ideałem byłaby baza antykorozyjna bez spopielin albo max jak C3 o niskiej lepkości z nadzwyczajnymi zdolnościami AW co w moim mniemaniu mógłby zapewnić BOR w aplikacji Archoil.

                        Nawet do Skody (BFQ) nie bał bym się zalać 0W20 A5 plus AR9100
                        Ciekawe czy pompa oleju dałaby radę...

                        [ Dodano: Nie 10 Kwi, 16 17:51 ]
                        Zamieszczone przez robertowicz
                        Wujek w Mercedesie Sprinterze 3.0 Diesel z DPF nie da się namówić na częste wymiany, serwisuje w Aso według ich planu i wymienia chyba co 40 lub 50 tys na ich olej 228.51 lub 229.51. Oleju wchodzi mu ok 13L, narazie przejechał niecałe 200 tyś. Namawiałem by skrócił chociaż do 20-25k ale nici.
                        13 litrów a 4 litry.... a filtr oleju o wielkosci 2 litrówej Coli. :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech

                        Komentarz

                        • tomek evo
                          Rider
                          • 2013
                          • 474
                          • Superb II combi (3T5)

                          Archoil dobrze sprawdza się w olejach z normą C3. Często jest to lepsze połączenie (bardziej wszechstronne) niż z olejem full saps. Postaram się o analizę oleju Specol Spec Premium C3 z dodatkiem Archoila.

                          Komentarz

                          • robertowicz
                            Drive
                            • 2016
                            • 97

                            paba, czyli pakiet ar9100 do oleju fullsaps szkodzi?

                            Komentarz

                            • tomek evo
                              Rider
                              • 2013
                              • 474
                              • Superb II combi (3T5)

                              Zamieszczone przez robertowicz
                              paba, czyli pakiet ar9100 do oleju fullsaps szkodzi?
                              Absolutnie nie szkodzi . Chodzi o to, żeby w wybranych sytuacjach pilnować dawek aby nie przesadzić ale nie słyszałem aby AR9100 "normatywnie dawkowany" mógł zagrozić. Z tego co wiem był sprawdzany laboratoryjnie m.in z olejami full saps Specola, Neste, Amsoila i Meguina.

                              Komentarz

                              • paba
                                Rider
                                • 2012
                                • 284

                                Zamieszczone przez robertowicz
                                paba, czyli pakiet ar9100 do oleju fullsaps szkodzi?
                                Nie wiem
                                Mysle, ze nie powinien
                                Aczkolwiek trzeba miec swiadomosc ze przeladowywanie dodatkami konczy sie skutkiem odwrotnym
                                Tutaj bylbym sklonny zaryzykowac, aczkolwiek pomocne i drogie zarazem byloby zrobienie 2xUOA na tym samym aucie

                                Komentarz

                                • rezon
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 1894
                                  • Volvo
                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  Zamieszczone przez robertowicz
                                  Wujek w Mercedesie Sprinterze 3.0 Diesel z DPF nie da się namówić na częste wymiany, serwisuje w Aso według ich planu i wymienia chyba co 40 lub 50 tys na ich olej 228.51 lub 229.51. Oleju wchodzi mu ok 13L, narazie przejechał niecałe 200 tyś. Namawiałem by skrócił chociaż do 20-25k ale nici.
                                  wiele tak jeździ i jakoś robią przebiegi po 500kkm i więcej bez remontów. nie chodzi o różnicę cen, tylko o czas i wygodę.

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez pedros
                                    Nawet do Skody (BFQ) nie bał bym się zalać 0W20
                                    Neste 0W20 miałem zalane na zimę w CGGA i to bez żadnych dodatków.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • msemafor
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 232
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      Dużo tu głęboko technicznych terminów i wypowiedzi. Wiem też, że motor BFQ to nie cud techniki wymagający kosmicznej technologii smarowania. Ale chciałbym przy następnej wymianie poprawić warunki pracy silnika więc podpowiedzcie proszę "jak chłop krowie na rowie", które "mixy" będą najlepsze do O1 BFQ z LPG z 2007r. 122 tys km:
                                      • MOTUL Xmax 0W40 + ARCHOIL 9100 lub 9200
                                        NESTE City Pro 0W40 + ARCHOIL 9100 lub 9200
                                        inne "mixy" zalecane wg Waszej opinii

                                      Z góry dzięki za wszystkie rady.

                                      Komentarz

                                      • cytrynowiec
                                        L&K
                                        • 2015
                                        • 1056
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        msemafor, wg mnie opcja druga (lepsza baza olejowa) i do tego 50/50 9100&9200.

                                        na razie zrobione 300 km, pierwsze 100km bez rewelacji ale im więcej km tym lepiej, teraz bardziej cicho, miękko, mniej wibracji od razu po uruchomieniu, znaczna poprawa w porównaniu do AV-L, nawet świeżego.

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          cytrynowiec, napisz proszę więcej o Shell AV-L 0w30 :szeroki_usmiech

                                          Komentarz

                                          • konkon
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 667
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                            Niektórzy wspominają Motula X-Lite - bliźniaczym produktem jest Xado Atomic 0w30

                                            vesatis, z Penrite do skrzyni powinien być 70w75. Jeden z najlepszych olejów, PAO, Estry, PP <-60 st.
                                            Fuchs 75w ma PP zaledwie -42 st. i lepkość dynamiczną w -40 st. na pozomie Penrite tyle że w -55 st - przepaść na korzyść Penrite.
                                            Liqui Moly nie ma w ofercie oleju przekładniowego do tego auta.

                                            Zamieszczone przez paba
                                            przy czym sam Vanderbilt nie rekomenduje stosowania go w dieslu
                                            Nie rekomenduje go w olejach "Diesel", to całkowicie zmienia postać rzeczy.

                                            Zamieszczone przez paba
                                            badania nt. formowania dodatkowych depozytów przy dużej ilości molibdenu w turbodoładowanych silnikach
                                            Dotyczy to starego technologicznie MoS2 i niskiego HTHS.

                                            Zamieszczone przez pedros
                                            Ps. Czyli po Molibdenie płukanka jest wręcz konieczna
                                            Nie

                                            Zamieszczone przez paba
                                            przeladowywanie dodatkami konczy sie skutkiem odwrotnym
                                            dotyczy to głównie dodatków starej generacji, które w nowoczesnych olejach, w typowym zastosowaniu się nie sprawdzają i są szkodliwe. Dotyczy to m.in. pakietów ZDDP jak i np. PTFE. Dlatego też producenci olejów często przestrzegają przed stosowaniem dodatków. Oczywistym jest też, że gdyby zabrakło takiego sformułowania, klient mógłby to odczytać jako: stworzyliśmy olej który nie jest pełnowartościowy.
                                            Podobnie jest z sadzą w oleju. Faktycznie w olejach typu Selektol, Superol do obj. ~3% była modyfikatorem tarcia, w nowoczesnych olejach jest tylko niepożądana.

                                            Archoil jest sprawdzony, należy przestrzegać zaleceń, Amsoil nie widzi przeciwwskazań przy stosowaniu tych dodatków.
                                            Badań z silników benz, diesla nie brakuje.

                                            Ciekawym i znacznie tańszym dodatkiem jest Verylube Turbo. Fulereny węgla C60. C60 stosuje w swoich olejach np. Bardahl. Dodatkową zaletą jest podniesienie TBN o ~1,5.
                                            Kolejny Xado Atomex 2xesters - podwójne estry i ceramika, współczynnik tarcia 0,01.

                                            [ Dodano: Nie 10 Kwi, 16 22:50 ]
                                            Z Liqui Moly obok Cerateca jest jeszcze Motor Protect
                                            Konrad
                                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                            90 konny AGRessor
                                            PerfectServiceBy DGW
                                            WhitePride :smokedevil

                                            Komentarz

                                            • pedros
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1958
                                              • Volkswagen
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              Z Liqui Moly obok Cerateca jest jeszcze Motor Protec
                                              Tak w żołnierskich słowach jaka jest różnica między nimi?

                                              Komentarz

                                              • cytrynowiec
                                                L&K
                                                • 2015
                                                • 1056
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                pedros, 2 zmiany, interwały po ok. 10 kkm, i uważam że to max dla niego. Zmiany zawsze poprzedzone płukanką. Po zmianie oem Castrola LL różnica na duży plus w pracy silnika. Tak się złożyło, że pierwsza zmiana przypadła na lato i okres wakacyjny, a więc trasy, wyjazdy i upał i dał radę bez problemu. Temp. na maxidocie nawet przy dłuższej jeździe >200 nie była większa niż 105C, w mieście przy dynamicznej jeździe, w mieście <100C prawie zawsze. Drugi interwał to jazda 80% miejska i pod koniec tego interwału gdzie temp.powietrza teraz skoczyła kilka dni ponad 20C, szybciej niż zwykle maxidot pokazywał 100C lub deko więcej, wg mnie olej kończył się już, co słychać było też po pracy silnika ale absolutnie nie było jakieś dramatu. Pobór na 10 kkm może 300 ml, czyli tyle co nic. Do 3 kkm ledwo widoczny na bagnecie, pewnie efekt płukanki, potem ciemniał a pod koniec był już mocno ciemno brązowy, przy wymianie zlatywał brunatno-czarny.Przy odpalaniu po dłuższym postoju/zimno/mróz czuć było lekkie wibracje silnika, ale praca szybko się stabilizowała i przy ruszaniu czuć było fajną lekkość w pracy, to lubię Żadnych polimeryzacji, gęstnienia czy innych dziwnych zjawisk nie miałem. Cena zakupu też bardzo dobra.
                                                Uważam że to mocna pozycja do rozważenia w opcji 504/507. VOA bliźniaka ECT C2/C3:


                                                P.S dla CZDA (i pewnie CHPA) po zastosowaniu płukanki LM 2662 i dokładnym zlaniu starego oleju wchodzi mi ok. 4,2-4,3 L oleju gdzie na bagnecie jest na górnej kresce.

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  Big thnx. Wziąłem go na próbę ale CFGB go dostanie i sam jestem ciekaw jak w dieslu poradzi sobie.

                                                  Komentarz

                                                  • rustin
                                                    Ambiente
                                                    • 2009
                                                    • 120

                                                    PAOLO ESCO widzę, że pw wylaczyles. mógłbyś tu napisać jaki olej 5w30 proponujesz? dzięki

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...