Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sew1981
    RS
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2009
    • 10917
    • Fiat

    dzieki za rady, konsultowałem z mechanikiem. w aucie nie były ruszane wałki,tłoki - bo były ok, poza wymianą pierścieni...nie ma odchyłów od normy, a poza tym robienie tego w tym motorze to trochę inna bajka, lepiej wymienić cały.
    Mówi, żeby lać od razu dobry olej syntetyczny i poprostu zmienić prędzej go, no i na początku jeździć delikatniej, bez pałowania.
    sam nie wiem...co lepsze. może ma rację jeśli chodzi o delikatny sposób docierania?

    Komentarz

    • djhering
      Ambiente
      • 2018
      • 139
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

      Witajcie,
      pacjent O2 RS silnik BWA.

      aktualnie zalany mam motul x-clean+ 5w30.

      Zrobiłem na nim już nieco ponad 10kkm. Czas na zmianę oleju.

      I teraz pytanie...czy pozostać przy tym co jest czy polecacie coś innego.
      Słyszałem porady żeby przejść na 5w40. Dobra rada?
      Czy wymagana będzie w takim przypadku płukanka? Jeśli tak to co zastosować?

      I co sądzicie o dodatku Liqui Moly CeraTec?

      Dodam, że na co dzień robię krótkie odcinki (rano i po południ po 5-6 km, raz na jakiś czas dłuższa jazda po mieście lub trasa).

      Czarna RSka: http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-bwa-by-hering

      Komentarz

      • rOBERTO795
        RS
        • 2009
        • 3465
        • Octavia III (5E3)
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        Zamieszczone przez djhering Zobacz wpis
        Witajcie,
        pacjent O2 RS silnik BWA.

        aktualnie zalany mam motul x-clean+ 5w30.

        Zrobiłem na nim już nieco ponad 10kkm. Czas na zmianę oleju.

        I teraz pytanie...czy pozostać przy tym co jest czy polecacie coś innego.
        Słyszałem porady żeby przejść na 5w40. Dobra rada?
        Czy wymagana będzie w takim przypadku płukanka? Jeśli tak to co zastosować?

        I co sądzicie o dodatku Liqui Moly CeraTec?

        Dodam, że na co dzień robię krótkie odcinki (rano i po południ po 5-6 km, raz na jakiś czas dłuższa jazda po mieście lub trasa).
        5w40 Millers trident + płukanka
        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

        Komentarz

        • cytrynowiec
          L&K
          • 2015
          • 1056
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          Właśnie jest świeżutka analiza potwierdzająca za analizą niemiecką bardzo dobre parametry Meguina 5w40, kawał dobrej oliwy:

          470175115_MeguinMegolSuperLeichtlauf5W-40(VOABASE).jpg.d7b64b48822246760b447211d418fee9.jpg

          W kontekście tego ile ten olej kosztuje a co oferuje: bazowo pełny syntetyk, dodatki też niczego sobie bo wapnia cała masa a więc będzie czysto w silniku, moly czyli cicho i miękko, a bor jako dyspersant, o temp. płynięcia i zapłonu nie wspomnę, to ręce same składają się do oklasków.

          Komentarz

          • msemafor
            Ambiente
            • 2013
            • 232
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            Sorry za może głupie pytanie ale wolę się upewnić, czy do O3 1.4 TSI CZDA z 2016r. można lać AR6900 P-MAX w celu wyczyszczenia układu paliwowego? Zauważyłem, że po nocnym postoju silnik jest trochę mułowaty i poszarpuje przy lekkim przyspieszaniu. Poranne odpalanie niezależnie od temperatury i wilgotności powietrza bez problemu. Po rozgrzaniu nie ma takich objawów. Aktualny przebieg to 20,5 tys. km. Ile wlać na pełny zbiornik benzyny w celu uzyskania skutecznego rozpuszczania osadów i czyszczenia?
            Z góry dzięki za wskazówki i rady.
            Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.

            Komentarz

            • cytrynowiec
              L&K
              • 2015
              • 1056
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              Z doświadczenia, moje CZDA ma teraz ponad 100 kkm, co 5-7 kkm leję podwójną dawkę STP na zbiornik, zero szarpania.

              Komentarz

              • Samsung89
                Drive
                • 2018
                • 63

                Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                Właśnie jest świeżutka analiza potwierdzająca za analizą niemiecką bardzo dobre parametry Meguina 5w40, kawał dobrej oliwy

                W kontekście tego ile ten olej kosztuje a co oferuje: bazowo pełny syntetyk, dodatki też niczego sobie bo wapnia cała masa a więc będzie czysto w silniku, moly czyli cicho i miękko, a bor jako dyspersant, o temp. płynięcia i zapłonu nie wspomnę, to ręce same składają się do oklasków.
                Dokładnie, moja analiza wyszła także bardzo dobrze, która została przeprowadzona w Poznaniu. Odnośnie pakietu dodatków z rosyjskiego laboratorium było bardzo bliskie wyniku tego z Polaris. Również Zn w okolicach 1200 ppm potwierdza informacje od producenta, którą otrzymałem.
                Ostatnio edytowany przez Samsung89; 46202.

                Komentarz

                • rOBERTO795
                  RS
                  • 2009
                  • 3465
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpis
                  Sorry za może głupie pytanie ale wolę się upewnić, czy do O3 1.4 TSI CZDA z 2016r. można lać AR6900 P-MAX w celu wyczyszczenia układu paliwowego? Zauważyłem, że po nocnym postoju silnik jest trochę mułowaty i poszarpuje przy lekkim przyspieszaniu. Poranne odpalanie niezależnie od temperatury i wilgotności powietrza bez problemu. Po rozgrzaniu nie ma takich objawów. Aktualny przebieg to 20,5 tys. km. Ile wlać na pełny zbiornik benzyny w celu uzyskania skutecznego rozpuszczania osadów i czyszczenia?
                  Z góry dzięki za wskazówki i rady.

                  Wlej 98 i sprawdz uklad zaplonowy.
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz

                  • ponczo
                    Drive
                    • 2009
                    • 73

                    Zamieszczone przez djhering Zobacz wpis
                    Witajcie,
                    pacjent O2 RS silnik BWA.

                    aktualnie zalany mam motul x-clean+ 5w30.

                    Zrobiłem na nim już nieco ponad 10kkm. Czas na zmianę oleju.

                    I teraz pytanie...czy pozostać przy tym co jest czy polecacie coś innego.
                    Słyszałem porady żeby przejść na 5w40. Dobra rada?
                    Czy wymagana będzie w takim przypadku płukanka? Jeśli tak to co zastosować?

                    I co sądzicie o dodatku Liqui Moly CeraTec?

                    Dodam, że na co dzień robię krótkie odcinki (rano i po południ po 5-6 km, raz na jakiś czas dłuższa jazda po mieście lub trasa).
                    Ja w BWA jeździłem zawsze na 0W40 ( Neste, Amsoil, Ravenol, Xado ), najlepiej silnik zachowywał się na Xado Luxury Drive. Przy każdej wymianie płukanka, zazwyczaj LM 2662 lub Archoil. Dodatki dawałem różne, tj. raz Ceratec, raz różne Archoil Silnik odwdzięczał się wzorową pracą, a lekko nie miał, bo było 270 KM.

                    Komentarz

                    • shok
                      RS
                      • 2009
                      • 2070
                      • Octavia I (1U2)
                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                      Co polecacie mojemu koledze do Ford Galaxy 2.0 Pb Duratec przebieg 200 tyś z kawałkiem. Lał 5W30 jednak po ostatniej wymianie bardzo wzrosło mu znikanie oleju. Mówi, że co niespełna 1000km. 1l dolewa a to już sporo. Myślę, że mógłby zalać 5W40 a może 5W50? Tylko co? Najlepiej jakbyście polecili konkretny olej.Ewentualnie płukankę zastosować?
                      Tylko żadnych dodatków do olejów kolega kiedyś dodał jakiś modyfikator i silnik szlag trafił. Od tamtej pory nic nie dodaje do olejów.

                      Komentarz

                      • pedros
                        RS
                        • 2009
                        • 1958
                        • Volkswagen
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        Zwiększanie lepkości w silnikach przystosowanych do obniżonej lepkości A1 A5 moim zdaniem to nie jest dobry pomysł. Co do brania oleju -cóż olejem się tego nie załatwia bo kolej może uciekać:

                        - poprzez wycieki
                        - poprzez zapieczone pierścienie
                        - przez zużyte uszczelniacze zaworowe
                        - nieszczelne turbo
                        - przegrzewający się silnik tez powoduje ubytek stanu porzez odparowanie oleju i robienie szlamu.

                        Najtansza opcja do weryfikacji to dobra płukanka żeby pozbyć się błędów użytkowych np pierścienie mogą odpuścić.

                        Co do oleju to Ford ma swoje normy i nie ma co zalewać go ulepami.

                        ja osobiscie zalalbym np



                        Komentarz

                        • shok
                          RS
                          • 2009
                          • 2070
                          • Octavia I (1U2)
                          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                          Ale to 2.0 benzyna zwykła a nie turbo. To Galaxy 2 generacja. Wynika, że ma 145 KM. Wycieków nie ma.
                          Ostatnio edytowany przez shok; 5726.

                          Komentarz

                          • Adrianuss90
                            Classic
                            • 2018
                            • 16

                            Witam piszę z zapytaniem jaki olej full syntetyk polecilibyście mi do mojej Astry H GTC 2.0T z silniczkiem Z20LER obecnie śmigam na oleju LM TopTec 4600 5W30, popija kolo 1,5-2l na 10k km, interwały wymiany co 10k km, więc w moim przypadku są to wymiany 2x w roku, czy sztywno trzymać się wymagań gm czyli norma gm LL-025-A i dexos2 czy coś innego możecie zasugerować dobrego.

                            Edit zapomniałem dodać, obecnie silniczek płuka się na archoil ar2300 a po nowym roku w okolicach lutego planuję zdjąć czapkę bo uszczelniacze zaworowe nie trzymają co któreś odpalenie niebieski dymek z wydechu

                            Tomek z lejolej polecił Eurol Synergy 0W40 do zalania, ale jak patrzeć na ten olej pod wzgledem zaleceń producenta opla?

                            Komentarz

                            • cytrynowiec
                              L&K
                              • 2015
                              • 1056
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              Zamieszczone przez shok Zobacz wpis
                              Ale to 2.0 benzyna zwykła a nie turbo. To Galaxy 2 generacja. Wynika, że ma 145 KM. Wycieków nie ma.
                              Jeżeli mocne płukanki nic nie dadzą, niech mechanik się temu przyjrzy bo może to być objaw np. przegrzania na co te jednostki są wrażliwe. Nie pomoże tu zmiana lepkości. Imho do starszych Fordów głównie A5 z lepkości 5w30 - jeżeli znajdziesz jeszcze Amsoila SS 5w30 w starej formulacji to świetny wybór, z innych Ravenol FDS z tańszych Eurol Fortnece 5w30 też niczego sobie.
                              Lepkości 5w20 czy 0w20 dedykowane są do jednostek Ecoboost.

                              Komentarz

                              • cytrynowiec
                                L&K
                                • 2015
                                • 1056
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                Zamieszczone przez Adrianuss90 Zobacz wpis
                                Witam piszę z zapytaniem jaki olej full syntetyk polecilibyście mi do mojej Astry H GTC 2.0T z silniczkiem Z20LER obecnie śmigam na oleju LM TopTec 4600 5W30, popija kolo 1,5-2l na 10k km, interwały wymiany co 10k km, więc w moim przypadku są to wymiany 2x w roku, czy sztywno trzymać się wymagań gm czyli norma gm LL-025-A i dexos2 czy coś innego możecie zasugerować dobrego.

                                Edit zapomniałem dodać, obecnie silniczek płuka się na archoil ar2300 a po nowym roku w okolicach lutego planuję zdjąć czapkę bo uszczelniacze zaworowe nie trzymają co któreś odpalenie niebieski dymek z wydechu

                                Tomek z lejolej polecił Eurol Synergy 0W40 do zalania, ale jak patrzeć na ten olej pod wzgledem zaleceń producenta opla?
                                Dexos 2 to norma do olejów o obniżonym poziomie SAPS. Jeżeli nie patrzysz na ekologię, to Tomek dobrze radzi, ten Eurol 0w40 z testów ludzi tu z forum daje radę w mocnych TSI (+300 koni) więc nie powinien mieć problemu w Twoim silniku, ale dam jeszcze jedną alternatywę Eurol 0w30 Synergy, też mocna oliwa.

                                Komentarz

                                • Adrianuss90
                                  Classic
                                  • 2018
                                  • 16

                                  Cytrynowiec, ja na ekologie za bardzo nie patrze w końcu to benzyna jest, tylko nie wiem jak to później wygląda na przeglądzie TUV, bo sprawdzają zawartość spalin i czy nie będzie taki full saps jakoś uciążliwy dla kata?

                                  Komentarz

                                  • Sebastian_M26
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 1823
                                    • Superb II (3T4)

                                    A co masz kata smarowanego olejem?
                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                    Komentarz

                                    • Pidziek
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 1845

                                      Zamieszczone przez Adrianuss90 Zobacz wpis
                                      Cytrynowiec, ja na ekologie za bardzo nie patrze w końcu to benzyna jest, tylko nie wiem jak to później wygląda na przeglądzie TUV, bo sprawdzają zawartość spalin i czy nie będzie taki full saps jakoś uciążliwy dla kata?
                                      Ależ skąd jak Ci oleju nie wypala za dużo to najgorszym obciążeniem jest nasze paliwo i jego tragiczna jakość.
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz

                                      • Adrianuss90
                                        Classic
                                        • 2018
                                        • 16

                                        Oleju spala jakieś 1,5-2l/10kkm obstawiam uszczelniacze zaworowe, to jedyny plus taki że jeżdżę na niemieckim paliwie.

                                        Komentarz

                                        • cytrynowiec
                                          L&K
                                          • 2015
                                          • 1056
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          Zamieszczone przez Adrianuss90 Zobacz wpis
                                          Cytrynowiec, ja na ekologie za bardzo nie patrze w końcu to benzyna jest, tylko nie wiem jak to później wygląda na przeglądzie TUV, bo sprawdzają zawartość spalin
                                          Jeżeli silnik jest w dobrym stanie technicznym to olej w nim wpływa na systemy oczyszczania spalin ale jest to liczone w dziesiątkach tysięcy kilometrów jak nie setkach.
                                          Odpowiadając wprost, tak ma większy udział sapsów czyli popiołów. Oleje mid saps mają popiołów do 0,8 a nowoczesne fullsaps od 1 do zwyczajowo 1,6 max.
                                          Wydaje mi się że lepiej doprowadzić silnik do dobrej kondycji a potem można martwić się o katy.
                                          Oczywiście można dobrać olej midsaps do tego silnika, ale wtedy będzie potrzebna dodatkowa ochrona w postaci dodatku do oleju, albo skrócenie inetrwału olejowego, coś za coś.

                                          Komentarz

                                          • Adrianuss90
                                            Classic
                                            • 2018
                                            • 16

                                            Interwał i tak robię 10kkm i wymiana, nad dodatkiem się zastanawiałem nawet do tego eurola 0W40 czy nie dodać mu archoila 9100 lub 9200V2

                                            Komentarz

                                            • cytrynowiec
                                              L&K
                                              • 2015
                                              • 1056
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              Jeżeli olej fullsaps to AR9200 a jeżeli C3 to 9100 - wynika to ze składu jakie mają.

                                              Komentarz

                                              • Adrianuss90
                                                Classic
                                                • 2018
                                                • 16

                                                Dzięki za wyjaśnienie, czyli okolice lutego wjedzie secik Eurol Synergy 0W40 z Archoilem AR9200V2

                                                Komentarz


                                                • Panowie co powiecie o oleju Mannol

                                                  Komentarz

                                                  • pedros
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 1958
                                                    • Volkswagen
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                    Zamieszczone przez Dave Zobacz wpis
                                                    Panowie co powiecie o oleju Mannol
                                                    Szkoda strzępić ryja. W tej kategorii cenowej mozna bez wysiłku znaleźć o wiele lepsze substancje smarujące.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...