Zamieszczone przez Mihau
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez Mihau"płukanie" silnika przy wymianie oleju i czy to się opłaca robić?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez comandojesteś pewien że ta płukanka coś daje ?
Zamieszczone przez comandodo 1.2 TSIPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Dzięki za doradzenie. Testowałem ten środek na silniku Toyoty z przebiegiem dużym/nieznanym i uwalonym w środku jak murzyńska chata. Efekt zerowy. Po zalaniu Millersem nastąpiła znaczna poprawa. Dlatego napisałem żeby sobie odpuścić te wynalazki :wink:
Komentarz
-
-
comando, To nie jest żaden wynalazek tylko skoncentrowane dodatki myjące i dyspergujące (takie jak w olejach tylko mocno skondensowane). Pozwala to usunąć zanieczyszczenia powstałe w wyniku eksploatacji (których zużyty olej nie był w stanie usunąć). Ponadto usuwa to czego sam olej nie jest w stanie usunąć. Nie wiem czego się spodziewałeś ale to silnik ma odczuć ulgę. Zasadniczy fakt po płukance- świeży olej nie jest od razu obciążony zanieczyszczeniami. Zaszkodzić nie zaszkodzi, nie sądzę aby LM czy Motul nabijali klientów w bambuko z płukankami. Poza tym 28 zł za płukankę LM Pro Line nie jest majątkiem raz na 50 tys. km. Sądzę, że wymierne korzyści osiąga się po płukaniu silnika po ~30 tys. km na jednym oleju (LL) :twisted:
W wątku jaki olej do tdi po płukance, porządnym odessaniu, na dobrym oleju pozostaje on złoty nawet po 5 tys. km w 2.0 BKD :shock: , normalnie jest czarny jak smoła po kilkuset km. Wnioski są jasne
Komentarz
-
-
Zastanawiam się między motulem specific 504-507, a LM Top Tech 4200, ktoś doradzi? O LM słyszę, że klasa sama w sobie, cokolwiek to znaczy, a o motulu mimo że na papierze wygląda trochę gorzej: że silnik przestał pić olej, ciszej chodzi itp. W sumie ku motulowi się skłaniam.Witam
Passat 1.8 TSI R-Line MY2010
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez theOnektoś doradzi?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez theOnektoś doradzi?
Małe przebiegi (12-15k), głównie miasto, odcinki min. 12 km w jedną stronę. Był zalany Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 , a chcę przejść na 15k/1 rok. Oczywiście auto na gwarancji, w aso usłyszałem, że musi być 504.00/507.00, tutaj fajna stronka o olejach 504.00/507.00 -> http://www.my-gti.com/2540
Zamieszczone przez adamzaPierwsze wrazenia po zalaniu LM Top Tech 4200 5w-30 są bardzo pozytywne, silnik zdecydowanie ciszej pracuje. Teraz trzeba przejechać kilka kkm aby sprawdzić czy bierze olej jak to było na serwisowo zalanym Castrolu przy pierwszym przeglądzie.Witam
Passat 1.8 TSI R-Line MY2010
Komentarz
-
-
No i zbliża się dużymi krokami wymiana oleju. Zostało do przejechania trochę ponad 3 tys. km. Po wymianie z seryjnego na Valvoline SynPower XL III 5 w30 i przejechaniu dystansu 10kkm nie mam negatywnych wrażeń. Na te 10kkm dolałem w sumie około 1,2 l oleju, także tragedii nie ma. Drugi olej to będzie Fuchs (jak kupię bo w Warszawie można kurwicy dostać z ich oddziałem) lub LM. Zobaczymy.
Komentarz
-
-
Ja wlasnie dzisiaj zalalem Fuchsa Titanium GT-1 LL III 5W-30. Polecam sie kontaktowac przez strone fuchs-oil.pl i sie spytac do jakich sklepow na danym terenie dostarczaja olej. Ja wychaczylem za 150zł 4L. Taniej nigdzie nie znalazłem.
I na przyszłość jesli chodzi o filtr oleju: do wyboru mamy dwa: Mann W712/90 (do 2010.06) oraz W712/91 (od 2010.07) dla silnika 1.4TSI CAXA.
W712/91 jest tanszy - taka roznice znalazlemVW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez adamzaPierwsze wrazenia po zalaniu LM Top Tech 4200 5w-30 są bardzo pozytywne, silnik zdecydowanie ciszej pracuje. Teraz trzeba przejechać kilka kkm aby sprawdzić czy bierze olej jak to było na serwisowo zalanym Castrolu przy pierwszym przeglądzie.
A czy ktoś jest w stanie porównać tego LM z Mobilem ESP formula? Jest lepszy o Mobila, czy nie, bo na pewno droższy. Oba są w "technologii syntetycznej", na czym więc polega ewentualna przewaga LM. Prośba o wytłumaczenia dla laika, bo porównywanie suchych "danych technicznych" olei to dla mnie czarna magia.
Komentarz
-
-
kross12
voytek, ja jeździłem na obu, obecnie mam LM top-tec 4200 i jest ok. Silnik nie bierze juz oleju, ale czy to zasługa oleju czy dotarcia silnika nie wiem. Ja tam różnicy nie zauważyłem. Czego nie zalejesz, będzie dobrze a na pewno lepiej niż na Castrolu :P
Komentarz
-
theOne - wyślę Tobie info o olejach na PW wieczorem.
[ Dodano: Wto 19 Kwi, 11 22:51 ]
theOne - poszło PW .... :zlo:
Zamieszczone przez idaswlasnie dzisiaj zalalem Fuchsa Titanium GT-1 LL III 5W-30PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, jeśli możesz podać jakiś namiar na LM w dobrej cenie, to ja też bym poprosił Bo z tego co widzę, to z dostępnością tych olejów jest tak sobie. Znalazłem autoryzowany sklep http://www.liquimoly-sklep.pl/ i to w zasadzie tyle.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytekPAOLO ESCO, jeśli możesz podać jakiś namiar na LM w dobrej cenie, to ja też bym poprosił Bo z tego co widzę, to z dostępnością tych olejów jest tak sobie. Znalazłem autoryzowany sklep http://www.liquimoly-sklep.pl/ i to w zasadzie tyle.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytekjeśli możesz podać jakiś namiar na LM w dobrej cenie, to ja też bym poprosił
Sprawdzony sprzedawca:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=46606 - http://sklep-oleje.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29578 I_C_E
to NASI sprzedawcy
ew moge poleciś sprzedawców z allegro...ale tylko tych u których kupowałem i olej był OK - taki sam jak kupiony w Niemczech! za innych sprzedawców nie ręczę...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Reklama swoje robi ale LM też nie jest cudowny - po prostu dobry olej i tyle. W danej lepkości i normach producenta często warto poszukać w różnych markach i może sie okazać, że niedoceniany producent robi dobry produkt. Ja nie skreślam żadnej marki ...jedynie jedne mnie wiecej a drugie mniej przekonująPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Od tysiąca kilometrów jeżdżę na LM Top Tec 4200, wcześniej był Motul Specyfic też 504 00/507 00. Nie wiem ile w tym sugestii, a ile zasługi wymiany oleju na nowy, ale na LM cykanie zimnego TSI zanika praktycznie momentalnie po uruchomieniu. Po wielu rozmowach z PAOLO ESCO doszedłem do wniosku, że ponieważ jeżdżę głównie po mieście, zostawię 5W-30 (zamiast 5W-40) po mimo faktu, że przestawiłem licznik na zmienny okres przeglądów, tyle że nie do dwóch lat i 30 tys. km., a ustawiłem 10-15 tys. km. i 270-365 dni.
Komentarz
-
Komentarz