Zamieszczone przez Mihau
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez Mihau"płukanie" silnika przy wymianie oleju i czy to się opłaca robić?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez comandojesteś pewien że ta płukanka coś daje ?
Zamieszczone przez comandodo 1.2 TSIPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Dzięki za doradzenie. Testowałem ten środek na silniku Toyoty z przebiegiem dużym/nieznanym i uwalonym w środku jak murzyńska chata. Efekt zerowy. Po zalaniu Millersem nastąpiła znaczna poprawa. Dlatego napisałem żeby sobie odpuścić te wynalazki :wink:
Komentarz
-
-
comando, To nie jest żaden wynalazek tylko skoncentrowane dodatki myjące i dyspergujące (takie jak w olejach tylko mocno skondensowane). Pozwala to usunąć zanieczyszczenia powstałe w wyniku eksploatacji (których zużyty olej nie był w stanie usunąć). Ponadto usuwa to czego sam olej nie jest w stanie usunąć. Nie wiem czego się spodziewałeś ale to silnik ma odczuć ulgę. Zasadniczy fakt po płukance- świeży olej nie jest od razu obciążony zanieczyszczeniami. Zaszkodzić nie zaszkodzi, nie sądzę aby LM czy Motul nabijali klientów w bambuko z płukankami. Poza tym 28 zł za płukankę LM Pro Line nie jest majątkiem raz na 50 tys. km. Sądzę, że wymierne korzyści osiąga się po płukaniu silnika po ~30 tys. km na jednym oleju (LL) :twisted:
W wątku jaki olej do tdi po płukance, porządnym odessaniu, na dobrym oleju pozostaje on złoty nawet po 5 tys. km w 2.0 BKD :shock: , normalnie jest czarny jak smoła po kilkuset km. Wnioski są jasne
Komentarz
-
-
Zastanawiam się między motulem specific 504-507, a LM Top Tech 4200, ktoś doradzi? O LM słyszę, że klasa sama w sobie, cokolwiek to znaczy, a o motulu mimo że na papierze wygląda trochę gorzej: że silnik przestał pić olej, ciszej chodzi itp. W sumie ku motulowi się skłaniam.Witam
Passat 1.8 TSI R-Line MY2010
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez theOnektoś doradzi?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez theOnektoś doradzi?
Małe przebiegi (12-15k), głównie miasto, odcinki min. 12 km w jedną stronę. Był zalany Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 , a chcę przejść na 15k/1 rok. Oczywiście auto na gwarancji, w aso usłyszałem, że musi być 504.00/507.00, tutaj fajna stronka o olejach 504.00/507.00 -> http://www.my-gti.com/2540
Zamieszczone przez adamzaPierwsze wrazenia po zalaniu LM Top Tech 4200 5w-30 są bardzo pozytywne, silnik zdecydowanie ciszej pracuje. Teraz trzeba przejechać kilka kkm aby sprawdzić czy bierze olej jak to było na serwisowo zalanym Castrolu przy pierwszym przeglądzie.Witam
Passat 1.8 TSI R-Line MY2010
Komentarz
-
-
No i zbliża się dużymi krokami wymiana oleju. Zostało do przejechania trochę ponad 3 tys. km. Po wymianie z seryjnego na Valvoline SynPower XL III 5 w30 i przejechaniu dystansu 10kkm nie mam negatywnych wrażeń. Na te 10kkm dolałem w sumie około 1,2 l oleju, także tragedii nie ma. Drugi olej to będzie Fuchs (jak kupię bo w Warszawie można kurwicy dostać z ich oddziałem) lub LM. Zobaczymy.
Komentarz
-
-
Ja wlasnie dzisiaj zalalem Fuchsa Titanium GT-1 LL III 5W-30. Polecam sie kontaktowac przez strone fuchs-oil.pl i sie spytac do jakich sklepow na danym terenie dostarczaja olej. Ja wychaczylem za 150zł 4L. Taniej nigdzie nie znalazłem.
I na przyszłość jesli chodzi o filtr oleju: do wyboru mamy dwa: Mann W712/90 (do 2010.06) oraz W712/91 (od 2010.07) dla silnika 1.4TSI CAXA.
W712/91 jest tanszy - taka roznice znalazlemVW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez adamzaPierwsze wrazenia po zalaniu LM Top Tech 4200 5w-30 są bardzo pozytywne, silnik zdecydowanie ciszej pracuje. Teraz trzeba przejechać kilka kkm aby sprawdzić czy bierze olej jak to było na serwisowo zalanym Castrolu przy pierwszym przeglądzie.
A czy ktoś jest w stanie porównać tego LM z Mobilem ESP formula? Jest lepszy o Mobila, czy nie, bo na pewno droższy. Oba są w "technologii syntetycznej", na czym więc polega ewentualna przewaga LM. Prośba o wytłumaczenia dla laika, bo porównywanie suchych "danych technicznych" olei to dla mnie czarna magia.
Komentarz
-
-
kross12
voytek, ja jeździłem na obu, obecnie mam LM top-tec 4200 i jest ok. Silnik nie bierze juz oleju, ale czy to zasługa oleju czy dotarcia silnika nie wiem. Ja tam różnicy nie zauważyłem. Czego nie zalejesz, będzie dobrzea na pewno lepiej niż na Castrolu :P
Komentarz
-
theOne - wyślę Tobie info o olejach na PW wieczorem.
[ Dodano: Wto 19 Kwi, 11 22:51 ]
theOne - poszło PW .... :zlo:
Zamieszczone przez idaswlasnie dzisiaj zalalem Fuchsa Titanium GT-1 LL III 5W-30PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, jeśli możesz podać jakiś namiar na LM w dobrej cenie, to ja też bym poprosiłBo z tego co widzę, to z dostępnością tych olejów jest tak sobie. Znalazłem autoryzowany sklep http://www.liquimoly-sklep.pl/ i to w zasadzie tyle.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytekPAOLO ESCO, jeśli możesz podać jakiś namiar na LM w dobrej cenie, to ja też bym poprosiłBo z tego co widzę, to z dostępnością tych olejów jest tak sobie. Znalazłem autoryzowany sklep http://www.liquimoly-sklep.pl/ i to w zasadzie tyle.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytekjeśli możesz podać jakiś namiar na LM w dobrej cenie, to ja też bym poprosił
Sprawdzony sprzedawca:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=46606 - http://sklep-oleje.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29578 I_C_E
to NASI sprzedawcy
ew moge poleciś sprzedawców z allegro...ale tylko tych u których kupowałem i olej był OK - taki sam jak kupiony w Niemczech! za innych sprzedawców nie ręczę...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Reklama swoje robi ale LM też nie jest cudowny - po prostu dobry olej i tyle. W danej lepkości i normach producenta często warto poszukać w różnych markach i może sie okazać, że niedoceniany producent robi dobry produkt. Ja nie skreślam żadnej marki ...jedynie jedne mnie wiecej a drugie mniej przekonująPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Od tysiąca kilometrów jeżdżę na LM Top Tec 4200, wcześniej był Motul Specyfic też 504 00/507 00. Nie wiem ile w tym sugestii, a ile zasługi wymiany oleju na nowy, ale na LM cykanie zimnego TSI zanika praktycznie momentalnie po uruchomieniu. Po wielu rozmowach z PAOLO ESCO doszedłem do wniosku, że ponieważ jeżdżę głównie po mieście, zostawię 5W-30 (zamiast 5W-40) po mimo faktu, że przestawiłem licznik na zmienny okres przeglądów, tyle że nie do dwóch lat i 30 tys. km., a ustawiłem 10-15 tys. km. i 270-365 dni.
Komentarz
-
Komentarz