gruto, również , ale u mnie to kwestia przypadku . mam jeszcze 2 komplety nowych 16 odłożone.. . a jeszcze teraz kupiłem komplet kół od Rekina Chlebojada więc opon i kół mam pod dostatkiem :szeroki_usmiech
Poprzednią zimę przelatałem na nich i nie było sytuacji, żebym np. pod górę nie podjechał, czy nie wyjechał z zaspy (jak trenowałem na lotnisku i wyleciałem z trasy. Również na zakrętach trzymały się zajebiście nie licząc pływania samochodu ze względu na profil.
Także opony nie były złe, ale na tę zimę chciałem jeszcze lepsze i 16, żeby jak jest sucho można było bardziej dynamicznie latać po zakrętach bez bujania.
Napaliłem się na te GY, Pirellki sprzedałem kumplowi do golfa, dołożyłem i kupiłem te GY 205/55/16 91H i tak jak mówię rozczarowałem się trochę :evil:
O ile na suchym i mokrym jest super, na mokrym wręcz rewelacja musiałem się postarać, żeby na rondzie postawić auto bokiem (mam jedno takie duże, 3 pasmowe to jak jest pusto to fajnie tam można sprawdzić trzymanie opon).
Jednak na ośnieżonych trasach już nie jest tak fajnie. Miałem sporo takich sytuacji gdzie nie udało mi się podjechać pod górę. Inne auta w danym miejscu wyjeżdżały. Musiałem dopiero na wstecznym zarzucić przodem i próbować tyłem. Do tyłu nawet dobrze sobie radziły tam gdzie nie mogłem wyjechać przodem potrafiłem się zatrzymać i ruszyć do tyłu z ręcznego. Nawet przy niedużym nachyleniu zdarzało mi się, że miałem problem z ruszeniem (znowu musiałem kombinować tyłem). Hamowanie też takie sobie było. Jak się już jechało po ośnieżonej drodze to na plus można zaliczyć wyczucie, można łatwo jechać na granicy przyczepności, albo nawet lekkim bokiem. Miałem na nich też parę akcji przy szybkościach 80-120km/h, że na asfalcie mi nagle dupka uciekła (wiadome czarny lód itp. ale nie pamiętam, żebym miał coś takiego na pirellkach, a styl jazdy miałem podobny).
Podsumowując sucho, mokro super, ale jak już pojawiał się śnieg to nie było tak fajnie.
Muszę dodać, że kumpel z pirellek jest zajebiście zadowolony
Na przyszłą zimę, muszę pomyśleć o czym innym, bo jednak mieszkam w górach to wolę np. ostrożniej jeździć jak jest mokro, ale nie męczyć się jak nawali śniegu, bo u mnie we wsi spore podjazdy są
Jakie opony jeszcze warto wziąć pod uwagę? Może Nokiany?
Było: 117,5KM / 238,9 Nm
Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport -> MOJA SKODA <-
ja w tym roku u sibie mialem pirelli edge i moge powiedzieć ze sa rewelacyjne i na śniegu i na blocie pośniegowym jak i na lodzie. ani razu sie nei zakopalem nie mialem uśligu. mialem tez okazje przejechać kilkaset tysiecy fordem mondeo z oponiami nokian wrg2 205/55/16. pojechalismy góry na narty i nei mieliśmy zadnych problemów na podjazdach. inne samochody stały sie ślizgaly a my obok przejeźdzalismy bez wysiłki. rewelacyjne opony i jedne i drugie( nokiany jak by bardziej ciche). w porownaniu do jakiś debic i tego typu opon które mam w służbówce to jest miazga.
BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Na przyszłą zimę, muszę pomyśleć o czym innym, bo jednak mieszkam w górach to wolę np. ostrożniej jeździć jak jest mokro, ale nie męczyć się jak nawali śniegu, bo u mnie we wsi spore podjazdy są
195, a 205 imo nie robi dużej różnicy, jakbym się przesiadł na 165 czy 155 to bym odczuł
Za to profil robi sporą różnicę 195/65/15 jeździ się jakbyś płyną na łajbie, na 205/55/16 jest już o niebo lepiej, później już między 205/55/16 a 225/45/17 zmiana nie jest tak drastycznie odczuwalna
Zamieszczone przez blackrs
nokian wrg2
Odnośnie Nokianów wrg2 to jest ich najlepszy model czy jest jakiś lepszy?
Było: 117,5KM / 238,9 Nm
Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport -> MOJA SKODA <-
Ja mam Conti TS830. Na suchym i mokrym super, choć na mokrym asfalcie cichutko wyją. Na śniegu nie czułem dużo lepszej trakcji w porównaniu z 7-letnimi Michelinami...
Jeżdżę na oponach Barum 15 cali i jestem z nich zadowolony. Do normalnej, codziennej jazdy w zupełności wystarczają. Na jazdę w górach po śniegu mam w bagażniku przygotowane łańcuchy na koła. Jak dotąd nie były potrzebne.
Odnośnie Nokianów wrg2 to jest ich najlepszy model czy jest jakiś lepszy?
nie mam pojecia czy ich najlepszy przed zakupem poczytałem troche recezji a bylo ich duzo na necie trafiła sie promocja i zamowiłem teśc zadowolony w czesniej miał micheleny i mówi ze na nokianach mu duzo lepiej ale nie wiem jakie micheleny mial
BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Ja mam od listopada założone Nokian WR D3 195/65/15 i bardzo je sobie chwalę, generalnie zero problemów z tymi oponami Są ciche nawet przy prędkościach autostradowych 130+. Na suchym jeżdżą jak letnie ^^ W Zimę na śniegu i lodzie również bez problemów, co mi się wcześniej nie zdarzało ( mieszkam na górzystym terenie - dużo podjazdów i na innych oponkach miałem problemy z podjechaniem, lepiej nie będę pisać jakiej firmy miałem wtedy opony :twisted: ) Ogólnie baaardzo polecam :diabelski_usmiech
Ja piątą zimę przejeździłem na Dunlopach Winter Sportach 3D 195/65R15 i ............ nie wiem czy przypadkiem moje są pechowe ale w porównaniu do Dębicy frigo są dużo głośniejsze i chyba wyząbkowały mi w poprzednim sezonie i stąd ten hałas. po 5 sezonach i 55kkm bieżnika zostało ok 5.5mm. Trzymanie na śniegu i lodzie przeciętne, na suchym i mokrym asfalcie trzymają bardzo dobrze jak na zimówki. Przy prędkościach autostradowych rzędu 130-150km/h pewnie auto się na nich prowadzi. Ogólnie jak na oponę z czołówki testów ADAC'a to wg mnie wypada przeciętnie.
Ja piątą zimę przejeździłem na Dunlopach Winter Sportach 3D 195/65R15
Ja przejezdzilem miesiac na nich, a u nas bylo na czym je potestowac, wogole zajrzyjcie kilka str wczesniej, jak niektorzy pisali, ze w tym roku zimowki sie juz nie przydadza
Mam wersje mfs-czyli z rantem ochronnym rozmiar 205/55/16 91H
Zamieszczone przez AdamB
. nie wiem czy przypadkiem moje są pechowe ale w porównaniu do Dębicy frigo są dużo głośniejsze
Chyba tak, ja na cichszej zimowce jeszcze nie jezdzilem, potwierdzil to tez moj kumpel jak jechal ze mna, do 120km/h cisza. Sprawdz czy masz made in Germany :P
Zamieszczone przez AdamB
Trzymanie na śniegu i lodzie przeciętne
Jak ciagnie do przodu to sie nie wypowiem, bo w 4x4 do przodu nawet na letnich jezdzie jakos. Ale boczne trzymanie i hamowanie, bardzo dobrze, autem nie rzuca, abs wlancza sie bardzo pozno.
Zamieszczone przez AdamB
na suchym i mokrym asfalcie trzymają bardzo dobrze jak na zimówki Przy prędkościach autostradowych rzędu 130-150km/h pewnie auto się na nich prowadzi.
To potwierdzam w 100%
Do auta 4x4 polecam z czystym sumieniem, do oski to radze sprawdzic, jak opona bierze do przodu pod gorke.
najlepiej kupić jakos do lipca wtedy sa super ceny. my te nokiany dorwalismy bardzo tanio jakos 270 zł za sztuke a teraz jak widze to ponad 250. my kupowalismy w lipcu i sobie czekały ale sie opłacilo bo na komplecie ok 400 zł do przodu
BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
bardzo tanio jakos 270 zł za sztuke a teraz jak widze to ponad 250.
350? Karql, ja mam UG7+ 195/65/15 i jestem bardzo zadowolony. Nie było sytuacji, w której by sobie nie poradziły. A po wiosce u rodziców po dużym śniegu też przyszło mi jeździć :szeroki_usmiech
Tippo, 4x4 to całkiem inna bajka, co do hałasu dunlopów to one były ciche przez pierwszy sezon potem systematycznie rósł, a poprzedni sezon i ten to już znacznie głośniej. A może tylko się czepiam. Może porównanie do Frigo nie jest najlepsze bo one są założone w Jettcie a ona jest lepiej wyciszona. Wyprodukowane są w DE.
krótka piłka: co wybrać (komplet 4 sztuk) z następującego zestawu kandydatów, rozmiar default=195/65/15:
1. continental ts830 - z dostawą ~1000PLN
2. michelin alpin a4 - mam pod domem = 920PLN z odbiorem osobistym
3. uniroyal ms+66 - z dostawą ~830PLN
4. sava s3+ - mam pod domem ~760PLN
główne pytanie, to warto się szarpnąć na nr.1? choć miło jest wydać jak najmniej, to cena nie jest ostatecznym kryterium
czernobyl, opony są jak buty, jedyne co Cię trzyma przy ziemi w aucie - IMO - nie oszczędzaj na tym co najważniejsze. Mam doświadczanie właśnie z nr 1. Bardzo zadowolony byłem.
krótka piłka: co wybrać (komplet 4 sztuk) z następującego zestawu kandydatów, rozmiar default=195/65/15:
1. continental ts830 - z dostawą ~1000PLN
2. michelin alpin a4 - mam pod domem = 920PLN z odbiorem osobistym
3. uniroyal ms+66 - z dostawą ~830PLN
4. sava s3+ - mam pod domem ~760PLN
główne pytanie, to warto się szarpnąć na nr.1? choć miło jest wydać jak najmniej, to cena nie jest ostatecznym kryterium
Ja zdecydowałem się na Continental TS850 - tegoroczna nowość. Cena też koło 1000zł za komplet.
Michelin A4 mam w Caddy. Jak dla mnie bardzo dobre - jak masz pod domem to śmiało można brać.
ja jak do tej pory jedna zimę przejeździłem na michelin alpin a4 i nie narzekam, płaciłem 250 za sztuke, tyle ze w sytuacjach kryzysowych haldex wspomaga a mieszkam w terenie pagórkowatym, więc bywa że ma się gdzie wykazać
czernobyl, mając michelina w takiej cenie wybrał bym jego. duży przebieg , nawet jak jest podjechania to daje radę jako jedna z niewielu , jak nie jedyna opona.
Komentarz