Zamieszczone przez t271828
OPONY zimowe - temat zbiorczy
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez SevA ja wożę manometr, mały wskazówkowy za 25zł z homologacją (! rzadkość !) który sprawdziłem z legalizowanym manometrem i wskazania są identyczne. Więc jadę na stację paliw, pompuję na oko (przeważnie okolice 2,8) i odpuszczam do 2,4 - 2,5, na takim ciśnieniu jeżdżę na codzień.
jakie masz ogumienie ( wymiary)
Komentarz
-
-
locaj85, opony mam Potenzy RE050A 205/55R16, takie ciśnienie tylko dlatego że mam lepsze czucie auta, a jak pewne testy pokazały cieśninie na poziomie 2,4-2,5 czyli o ok. 0,2 wyższym niż zalecane (akurat to było bodajże w AR 159) skutkowało lepszym prowadzeniem, krótszą droga hamowania itd.
Inna zaleta to przy moim sposobie jazdy opona nie wykłada się (re050ai tak mało się kładzie) przy szybszym pokonywaniu zakrętów (dużo szybszym - na granicy przyczepności).
Na tor pompuję potenzy nawet na 2,8.
Ciśnienie uzależniam od warunków w jakich będę jeździł
Komentarz
-
-
a ja dziś założyłem nówki Nokian'y WR G2 205/55/16
podobno bardzo dobre oponki zimowe!
ps.
a ciśnienie zawsze mam 2.5kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Sev mimo wszystko nie do końca zgadzam się z tą teorią, przy większym nabiciu z 205 robi Ci się 195 ( szacuję czysto hipotetycznie), mam na myśli, że robi się delikatne jajko, założę się, że oponę na środku masz bardziej wytartą niż po brzegach. Opona ma mieć takie ciśnienie żeby nacisk odbywał się równomiernie na całej powierzchni przeznaczonej do styku z nawierzchnią, tym samym za wysokie ciśnienie skutkuje efektem jajka, za niskie tym że środek nie przylega tak jak powinien.
Osobną kwestią pozostaje odkształcenie wynikające z prędkości, w zasadzie sugerowane ciśnienie nie jest określone pod kątem prędkości, a jeśli się nie mylę to przy większym speedzie wyższe ciśnienie jest wskazane.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LUKIa ja dziś założyłem nówki Nokian'y WR G2 205/55/16
podobno bardzo dobre oponki zimowe!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mechollZamieszczone przez LUKIa ja dziś założyłem nówki Nokian'y WR G2 205/55/16
podobno bardzo dobre oponki zimowe!kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez locaj85Sev mimo wszystko nie do końca zgadzam się z tą teorią, przy większym nabiciu z 205 robi Ci się 195 ( szacuję czysto hipotetycznie), mam na myśli, że robi się delikatne jajko, założę się, że oponę na środku masz bardziej wytartą niż po brzegach. Opona ma mieć takie ciśnienie żeby nacisk odbywał się równomiernie na całej powierzchni przeznaczonej do styku z nawierzchnią, tym samym za wysokie ciśnienie skutkuje efektem jajka, za niskie tym że środek nie przylega tak jak powinien.
Osobną kwestią pozostaje odkształcenie wynikające z prędkości, w zasadzie sugerowane ciśnienie nie jest określone pod kątem prędkości, a jeśli się nie mylę to przy większym speedzie wyższe ciśnienie jest wskazane.
Zamieszczone przez szakunecpochwal się co to za manometr, producent/model/gdzie kupiłeś/poglądowe zdjęcie;
Komentarz
-
-
dziś trochę poślizgałem się na moich tegorocznych dunlopach winter sport 3d - opony to 195-tki - i powiem wam że szału nie ma - wyjeżdżałem pod stromy podjazd i wyjechałem dopiero za trzecim podejsciem
- poza tym pomimo rozważnego pokonywania ostrych zakrętów pod górkę (drugi bieg poniżej 30km/h) zauważyłem że auto dość znacznie zarzuca tyłem (w bagażniku butla gazowa i jakieś 25kg bagażu)
Komentarz
-
-
Zgodnie z obietnicą. Manometr to Kufieta RP T 01 197, kupiony jakieś 6-8 lat temu chyba w Auchan. Nie pamiętam dokładnie za ile ale coś około 20-30zł, teraz podobne widziałem po ok 25zł ale nie homologowane.
Sprawdzone wskazania z takim manometrem:
METABO RF 200
Komentarz
-
-
wybacznie OT
Sev, i jak oceniasz potenzy? zastanawiam się na kolejny sezon nad yokohamą advan sport, albo conti sportem 3,
w zeszłym sezonie jeździłem na turanzach, w tym na toyo cf1, i generalnie toyo są dużo bardziej komfortowe, ale granicę przyczepności przekracza szybciej niż Bridgestone, z resztą bridge był dużo twardszy, toyo są bardziej maślane :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SevZgodnie z obietnicą. Manometr to Kufieta RP T 01 197, kupiony jakieś 6-8 lat temu chyba w Auchan. Nie pamiętam dokładnie za ile ale coś około 20-30zł, teraz podobne widziałem po ok 25zł ale nie homologowaneProwadzi NaviExpert Lifetime
Ostrzega Yanosik
Nagrywa Vicovation TF-2 EZ
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MihauUG7+ idą jak przecinaki przez sypki śnieg, cieszę się, że poszedłem monotematycznie i postawiłem na sprawdzone oponki k lekko gazu i idą ale jak patrzę na innych co dodają gazu, że skali brakuje na obrotomierzu to :zastrzelic
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mirek_p11Zamieszczone przez MihauUG7+ idą jak przecinaki przez sypki śnieg, cieszę się, że poszedłem monotematycznie i postawiłem na sprawdzone oponki k lekko gazu i idą ale jak patrzę na innych co dodają gazu, że skali brakuje na obrotomierzu to :zastrzelic
Komentarz
-
-
a co myslicie ze lepiej sie sprawdzi UG7+ czy frigo 2 w sniegu ?Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730
Komentarz
-
Komentarz