Jakie tarcze kupic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • endryu
    RS
    • 2006
    • 3778
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Tych z Twojego linku nie pogniesz bo są do O2


    Jeżeli do AHF-a to takie http://allegro.pl/zimmermann-tarcze-...236235580.html
    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
    =================================================

    Komentarz

    • Iqwan
      Elegance
      • 2010
      • 758

      endryu, dzięki za podpowiedź
      a klocki ?

      dałoby radę takie wstawić ?
      była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
      a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

      https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

      Komentarz

      • beaviso
        Elegance
        • 2010
        • 767
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        Widzę, że pojawiają się dobre opinie dla zestawów Zimmermann.

        No i dobrze, od niedawna mam na przedniej osi w Vectrze C gładkie Zimmermanny + klocki tej samej firmy, wykonałem procedurę dotarcia wg zaleceń producenta (wyjątkowo upierdliwych), jestem bardzo zadowolony. Hamują lepiej niż standardowe ATE za nowości, w końcu to auto mi się zatrzymuje jak należy Aktualnie lepiej od Skody, choć dotąd zawsze było odwrotnie!

        Za to w Skodzie hamulce mnie zawodzą Mam 30 tys. km przejechane na tym, co dali w ASO (Textar? TRW? - nie wiem), ostatnio wykonałem dwa awaryjne hamowania tak ze 120-140 km/h i zdziwienie, że nie zapaliły się światła awaryjne przy tym (dawniej tak miała przy ostrym zahamowaniu). Kilka dni później robiłem ponownie szybką trasę, hamulce na ogół oszczędzam, ale pod koniec trzy razy w krótkim odstępie czasu zahamowałem mocniej z dobrze ponad 100 km/h, no i przy trzecim hamowaniu popłynąłem tak, aż się zdziwiłem, taki "fading" wystąpił. Hamulce od tego momentu straciły, poza tym przy hamowaniu z większych prędkości dobiega od kół szum, którego wcześniej nie było. Jest taki sam efekt jaki był w Vectrze na poprzednich ATE przed wymuszoną wymianą, tyle że jeszcze nie ma bicia. Grubości są OK, bo po tym sprawdzałem, płyn hamulcowy wymieniany w ASO 7 m-cy temu, zakładam że faktycznie go wymienili (ślady były na zbiorniczku, może tylko dolali do starego?) Wygląda na to, że mam zestaw do wymiany... Oba auta na standardowych rozmiarach (VC - 285 mm przód, O2 - 280 mm), więc z założenia rewelacji nie będzie. Ale Skoda na fabrycznym zestawie brała świetnie, tyle że tarcze nie wytrzymały 50 kkm, bo uległy przegrzaniu (raptem wskutek przerywanego wyprzedzania na drogach krajowych, gdy trzeba szybko się schować). Teraz te Zimmermanny w Vectrze to też nowa jakość dla mnie w tym samochodzie, wcześniej przez 3 lata na ATE nieznana.

        Zobaczę tylko jak wytrzymają próbę czasu Zimmermanny. Pierwsze 2,000 km wrażenia są bardzo dobre. Cenowo też dobrze wypadły (Allegro), zwłaszcza że Zimmermann to podobno prawdziwe Made in Germany, co (wg rzetelnego źródła) w przypadku ATE może oznaczać nawet Włochy czy ChRL :lol:

        M.
        666 4U

        Komentarz

        • endryu
          RS
          • 2006
          • 3778
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          Nie

          Takie tak http://allegro.pl/zimmermann-klocki-...228635859.html
          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
          =================================================

          Komentarz

          • Lewian
            Ambiente
            • 2012
            • 120

            Zamieszczone przez beaviso
            Zobaczę tylko jak wytrzymają próbę czasu Zimmermanny. Pierwsze 2,000 km wrażenia są bardzo dobre. Cenowo też dobrze wypadły (Allegro), zwłaszcza że Zimmermann to podobno prawdziwe Made in Germany, co (wg rzetelnego źródła) w przypadku ATE może oznaczać nawet Włochy czy ChRL :lol:
            Spokojnie nie musisz się obawiać, jak dobrze zamontowane i dotarte to spokojnie przetrwają próbę czasu.
            Zgadza się Zimmermann to prawdziwe Made in Germany, jest to producent dostarczający na pierwszy montaż dla wielu niemiecki marek takich jak Audi, BMW, Mercedes, Porsche, VW itp...


            Pozdrawiam
            [center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
            Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
            Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda

            http://www.hamulcesklep.pl
            507-857-074[/center:68c746b02e]

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratoRS
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              Obserwujac co jakis czas rynek, to albo ich ceny spadly, albo przykladowo ATE ceny podnioslo, bo zawsze ATE jak patrzylem wychodzily taniej od Zimmermana
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Lewian
                Ambiente
                • 2012
                • 120

                Zamieszczone przez Maicroft
                Obserwujac co jakis czas rynek, to albo ich ceny spadly, albo przykladowo ATE ceny podnioslo, bo zawsze ATE jak patrzylem wychodzily taniej od Zimmermana

                ATE raczej kombinuje z cenami, prawie 20 lat jesteśmy dystrybutorem Zimmermann'a i jedyne wahania cen związane są z kursami walut.


                Pozdrawiam
                [center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
                Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
                Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda

                http://www.hamulcesklep.pl
                507-857-074[/center:68c746b02e]

                Komentarz

                • fernando
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1890

                  Puchacz, szkoda, jak tam Wasze testy? Podzielcie się wynikami, proszę! Jakby ktoś miał sprzęt pomiarowy i chciałby powtórzyć te testy, to moglbym też zgłosić się do udziału w nich, gdyż znowu utwierdziłem się w przekonaniu, ze większy wpływ na hamowanie niż elementy cierne maja opony... Byle było to auto z oponami w tym samym rozmiarze (czyli 205/55 R16) :wink:

                  Komentarz

                  • Maro2225
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 113

                    Polecam tarcze ATE + klocki ATE . Przejechałem na takim zestawie 27,5 tys km i wyglądają jak nowe , bez oznak zużycia czy niedomagań. Jazda 90% po mieście. Pozdrawiam.
                    Maro

                    Komentarz

                    • beaviso
                      Elegance
                      • 2010
                      • 767
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      Zamieszczone przez Maro2225
                      Polecam tarcze ATE + klocki ATE . Przejechałem na takim zestawie 27,5 tys km i wyglądają jak nowe , bez oznak zużycia czy niedomagań. Jazda 90% po mieście. Pozdrawiam.
                      Ja tak miałem w Vectrze C. Też wyglądały świetnie ("tarcze gładkie jak lustra"). Po trzeciej zimie nagle straciły efektywność. Co ciekawe, było to związane z równoczesnym wystąpieniem przebarwień na tarczach, które jednak zostały określone jako "stempelki od klocków" - pokazały się w zimie, przy dużej wilgoci i soli na jezdni. Efekt - 50 kkm przejechane, grubość klocków i tarcz jeszcze spora, naprawdę zapas grubości że ho-ho, tyle że hamowanie siadło. Zaczęły szumieć przy hamowaniu z wysokiej prędkości (na drodze ekspresowej), do tego pojawiło sie bicie. Przede wszystkim utrata siły hamowania, aż niewesoło się jeździło. Wymieniłem na kompletne Zimmermanny (miały być klocki Ferodo DS, ale nie znalazłem dla tego modelu). I jestem bardzo zadowolony, bo od początku hamulce są sprawniejsze niż kiedykolwiek w tym samochodzie (tzn. lepsze niż za czasów ATE, które założyłem tuż po zakupie auta od poprzedniego właściciela). Wcześniej narzekałem na hamulce, nawet gdy były w pełni sprawne, że nie mają tego pazura, a teraz jest lepiej

                      M.
                      666 4U

                      Komentarz

                      • raventes
                        Rider
                        • 2013
                        • 343

                        Po przeczytaniu bardzo wielu opinii i zawróceniu Wam wiele razy głowy z pytaniem " Co wybrać " wybór padł na tarcze i klocki Zimmermann Jak dostanę i zamontuje to się podziele wrażeniami

                        beaviso możesz zdradzić jaka jest procedura docierania tego zestawu :?:

                        Komentarz

                        • Lewian
                          Ambiente
                          • 2012
                          • 120

                          raventes, Zarówno procedura montażu jak i docierania będzie szczegółowo opisana w instrukcji, którą od nas dostaniesz

                          Pozdrawiam
                          [center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
                          Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
                          Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda

                          http://www.hamulcesklep.pl
                          507-857-074[/center:68c746b02e]

                          Komentarz

                          • raventes
                            Rider
                            • 2013
                            • 343

                            Zamieszczone przez Lewian
                            raventes, Zarówno procedura montażu jak i docierania będzie szczegółowo opisana w instrukcji, którą od nas dostaniesz
                            Dzięki za informacje W takim razie spokojna już moja rozczochrana

                            Komentarz

                            • dato
                              L&K
                              • 2012
                              • 1431

                              Zamieszczone przez Lewian
                              raventes, Zarówno procedura montażu jak i docierania będzie szczegółowo opisana w instrukcji, którą od nas dostaniesz

                              Pozdrawiam
                              Lewian, a Ty "siedzisz" w Zimmerman, że tak powiem kolokwialnie "bliżej źródła" ? Bo mam sprzeczne info od dostawców i jestem trochę w kropce. Potrzebuję wiarygodnych odpowiedzi przed zamówieniem.

                              Komentarz

                              • Lewian
                                Ambiente
                                • 2012
                                • 120

                                Zamieszczone przez dato
                                Zamieszczone przez Lewian
                                raventes, Zarówno procedura montażu jak i docierania będzie szczegółowo opisana w instrukcji, którą od nas dostaniesz

                                Pozdrawiam
                                Lewian, a Ty "siedzisz" w Zimmerman, że tak powiem kolokwialnie "bliżej źródła" ? Bo mam sprzeczne info od dostawców i jestem trochę w kropce. Potrzebuję wiarygodnych odpowiedzi przed zamówieniem.
                                Od prawie 20 lat jesteśmy bezpośrednim dystrybutorem także jestem dość "blisko źródła" Także pytaj śmiało, na ile będę mógł to chętnie odpowiem.


                                Pozdrawiam
                                [center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
                                Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
                                Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda

                                http://www.hamulcesklep.pl
                                507-857-074[/center:68c746b02e]

                                Komentarz

                                • Sebastian_M26
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 1823
                                  • Superb II (3T4)

                                  W pudełku Textara, też jest Zimmermann, w ATE też bardzo często.
                                  Zimmermann musi być tańszy od ATE (niższy hurt), ale Textar jest jeszcze tańszy od Zimmermanna. Także po co przepłacać, jak wszystko to to samo.
                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                  Komentarz

                                  • Lewian
                                    Ambiente
                                    • 2012
                                    • 120

                                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                    W pudełku Textara, też jest Zimmermann, w ATE też bardzo często.
                                    Zimmermann musi być tańszy od ATE (niższy hurt), ale Textar jest jeszcze tańszy od Zimmermanna. Także po co przepłacać, jak wszystko to to samo.
                                    Zgadza się, Zimmermann dostarcza dla wielu firm na aftermarket ale również i dla wielu producentów samochodów na pierwszy montaż. Z tym, że kupując np ATE możesz jeszcze trafić na produkt włoski, polski lub chiński. A kupując Zimmermann'a wiesz co kupujesz


                                    Pozdrawiam
                                    [center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
                                    Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
                                    Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda

                                    http://www.hamulcesklep.pl
                                    507-857-074[/center:68c746b02e]

                                    Komentarz

                                    • raventes
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 343

                                      Nic z tego nie rozumiem. Skoro np w pudełku ATE jest Zimmermann to czemu koszt ATE jest dużo większy :?: Wychodzi na to że bez względu na to co się kupuje ( ATE, Textar czy Zimmermann ) to kupuje się ... Zimmermanna

                                      Komentarz

                                      • Lewian
                                        Ambiente
                                        • 2012
                                        • 120

                                        No nie do końca.
                                        Takie firmy jak np. ATE czy Bosch nie produkują ani tarcz ani klocków. Inni producenci robią to dla nich a oni sprzedają dalej w swoich pudełkach. Minus jest taki, że do końca nigdy nie wiadomo co się trafi. To jest właśnie powodem tak skrajnie zróżnicowanych opinii na temat ATE czy Bosch'a.
                                        [center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
                                        Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
                                        Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda

                                        http://www.hamulcesklep.pl
                                        507-857-074[/center:68c746b02e]

                                        Komentarz

                                        • raventes
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 343

                                          A które firmy produkują tarcze i klocki i sprzedają je wyłącznie pod własną nazwą w swoim pudle :?:

                                          Komentarz

                                          • Lewian
                                            Ambiente
                                            • 2012
                                            • 120

                                            Zamieszczone przez raventes
                                            A które firmy produkują tarcze i klocki i sprzedają je wyłącznie pod własną nazwą w swoim pudle :?:
                                            Generalnie o oficjalne informacje na ten temat ciężko. Ale z informacji z różnych źródeł wynika, że nie jest wiele takich firm.
                                            Na pewno Zimmermann zarówno tarcze jak i klocki produkuje i sprzedaje pod swoim logiem.
                                            W przypadku klocków np Ferodo produkuje i sprzedaje pod swoim logiem, co do tarcz informacji nie mam więc nie wypowiem się.
                                            [center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
                                            Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
                                            Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda

                                            http://www.hamulcesklep.pl
                                            507-857-074[/center:68c746b02e]

                                            Komentarz

                                            • beaviso
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 767
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              Zamieszczone przez raventes
                                              beaviso możesz zdradzić jaka jest procedura docierania tego zestawu :?:
                                              Wiem, że to zabrzmi głupio i "emerycko", ale zamiast zastosować metodę polecaną przez mędrców ludowych, czyli parę razy hamowanie z ogniem i gotowe... :roll: to zastosowałem się do instrukcji z kartki dołączonej do wyrobów Zimmermanna. A ta jest wyjątkowo dokładna. Ale skoro tak sobie inżynier wymyślił, to chyba miał ku temu powody?

                                              Po pierwsze - pusta i równa droga. Wybrałem dwupasmówkę na wylocie z miasta, po godz. 23.00, ruch bliski zeru. Po drugie, półtorej godziny zleciało i parę literków z baku przy okazji też... A jak to się odbywało: Tuż po montażu unikać gwałtownego hamowania, zanim nie pojedzie się na dotarcie. Samo dotarcie składa się z cyklu czynności:
                                              - najpierw od 10 do 15 hamowań z prędkości 100 km/h do 50 km/h wykonanych w czasie 5 - 3 sekund (stopniowanie siły, od delikatnych do raptowniejszych wyhamowań)
                                              - potem następna seria od 10 do 15 hamowań z prędkości 100 km/h, ale tym razem do 25 km/h, czyli prawie do zatrzymania się, również wykonanych w czasie 5 - 3 sekund
                                              - hamowanie oczywiście na prostym, równym odcinku
                                              - między każdym hamowaniem dać ok. 3 minut studzenia hamulców poprzez spokojną jazdę - i to jest najbardziej upierdliwe, bo jeździsz tak sobie dość powoli, żeby kilometrów niepotrzebnie nie nastukać, patrzysz na zegarek, odliczasz te około 3 minut i patrzysz w lusterka, żeby zaplanować kolejny moment bezpiecznego hamowania
                                              - nie trzymać nogi na hamulcu gdy trzeba się zatrzymać wskutek warunków na drodze
                                              - po docieraniu przez pierwsze kilkaset km unikać silnego hamowania (zwłaszcza z dużych prędkości)

                                              Początkowo zastanawiałem się czy dobrze zrozumiałem niemiecki - i te 3 minuty na wentylację podczas jazdy, między każdym z zahamowań. Ale jak zajechałem pod garaż po tych ok. półtorej godziny i jakiś 25-30 hamowaniach, dotknąłem felg i powąchałem co nieco, to wiedziałem, że docieranie faktycznie miało miejsce, a przerwy były zasadne

                                              M.
                                              666 4U

                                              Komentarz

                                              • raventes
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 343

                                                Dzięki za opis

                                                Komentarz

                                                • Subaru
                                                  Rider
                                                  • 2005
                                                  • 640

                                                  Panowie potrzebuję rady,

                                                  Początkowo chciałem zakupić tarcze ATE, jednak po przeczytaniu Waszych postów chyba wybiorę Zimmermanna,

                                                  Jakie kupić do Skody Superb 2,8 2003 rok,

                                                  Jedne źródła mówią że mam z przodu 288 mm a drugie że 312, a ja już sam nie wiem...

                                                  Zaznaczam, że jak już będę wymieniał to chcę zrobić wszystko tarcze przód, tył i wszystkie klocki. Co polecicie?

                                                  Znalazłem coś takiego, nie wiem tylko czy średnica pasuje



                                                  Czy może szarpnąć się na:


                                                  Duża będzie różnica w skuteczności?
                                                  Koniki są po to by je karmić

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...