Koledzy wybaczcie ale już zbaraniałem. Mam 1,9 BXE 77 kW jakie tarcze 280 czy 288. W etce i na stronach doboru tarcz znalazłem te dwa rozmiary i nr 1 Ko615301 T lub AC lub AK lub S i odnośniki do numeru PR. Co to jest ten PR? i w końcu jakie tarcze. Dowiem się jak zdejmę i zmierzę?, czy wcześniej? i gdzie mam szukać u siebie tego nr PR?
na 95% masz 280mm. Nr PR w Octaviach działają tylko na tylne tarcze - poniżej wytłumaczenie co to jest nr PR
Войдите на Facebook, чтобы общаться с друзьями, родственниками и знакомыми.
[ Dodano: Czw 30 Sty, 14 23:00 ]
Zamieszczone przez Sebastian_M26
Malowanie Brembo jest dużo ładniejsze od Zimmermanna, wydaje mi się też trwalsze (Zimmermann to max. 5 miesięcy do rdzy na piaście i krawędzi), wypowiem w tej sprawie się latem.
Sam jestem ciekawy jak będzie w przypadku brembo - malowane tarcze wprowadzili jakieś 3 miesiące temu i jeszcze nie wiadomo jak będzie się ta powłoka spisywała. U mnie na Zimmermannie po 2 latach tylko minimalne oznaki korozji, będę przy samochodzie to zrobię foty
Zamieszczone przez Sebastian_M26
Klocki DS2500 i złego słowa nie powiem na te klocki, bardzo agresywne, na zimno słabo hamują i piszczą przy delikatnym hamowaniu (ale mi się to nie zdarza).
Bardziej chodziło mi o to jakie klocki były założone na Zimmermannach - jeżeli seryjne to porównanie zestawu Zimmermann + OE klocki z Brembo + Ferodo DS2500 jest bez sensu - zawsze ten drugi zestaw więcej wytrzyma. Polecam porównać zestaw Brembo + Ferodo DS2500 z zestawem Zimmermann + Hawk Performance HPS
Klocki DS2500 i złego słowa nie powiem na te klocki, bardzo agresywne, na zimno słabo hamują i piszczą przy delikatnym hamowaniu (ale mi się to nie zdarza).
Bardziej chodziło mi o to jakie klocki były założone na Zimmermannach - jeżeli seryjne to porównanie zestawu Zimmermann + OE klocki z Brembo + Ferodo DS2500 jest bez sensu - zawsze ten drugi zestaw więcej wytrzyma. Polecam porównać zestaw Brembo + Ferodo DS2500 z zestawem Zimmermann + Hawk Performance HPS
Z klocków w autach, używam tylko i wyłącznie Ferodo. Wcześniej było połączenie DS2500+Zimmermann, teraz Brembo+Premier (taki downgrade w klockach). Aha, nie twierdzę, że Zimmermann jest zły, tylko że Brembo ładniejsze 8)
Na wlepie moja Skoda ma kod "1KD". Po lekturze forum stwierdziłem, że odpowiednie będą tylne tarcze o średnicy 255 mm. Tyle że ani ATE ani Zimmermann dokładnie takich nie oferują - są natomiast 253 mm (10 mm grubości początkowej) oraz 256 mm (12 mm grubości początkowej). Sprawdziłem kod tarczy, którą kiedyś kupiłem w ASO i wychodzi, że miała ona rozmiar 253/10. Wg katalogu Zimmermanna "1KD" również przekłada się na tarczę 253 mm.
Więc dlaczego na forum często występuje fikcyjny rozmiar 255 mm? Albo 260 mm dla większych tarcz? Wprowadza to niepotrzebne zamieszanie...
Dla O2 Zimmermann oferuje na tył w sumie 4 wymiary tarcz (pełnych):
253/10 (1KD) - system Lucas
256/12 (1KF) - system Lucas
272/10 (1KS) - system Bosch
282/12 (1KP) - system Lucas
nie ma wśród nich ani 255 ani 260...
i co ciekawe, do 1KF i 1KP podchodzą te same klocki
Proszę o wskazanie odpowiedniego zestawu klocków do tarcz 253 mm - nr. kat. 600.3234.20:
Wg katalogu Zimmermanna (online na stronie producenta) powinny być to:
20961.172.1 (bez kontroli zużycia) lub 23554.170.1 (gotowe pod wskaźnik zużycia)
Podczas gdy na stronie www.brakeparts.pl wyskakuje zupełnie inny numer klocków 23829.170.1 (wymiary na rys.tech. są wprawdzie identyczne, ale numer się nie zgadza). Zimmermann twierdzi, że to zamiennik dla 23554 z dodanym wskaźnikiem zużycia.
Skąd mam wiedzieć, czy jest u mnie wskaźnik zużycia klocków na tylnej osi?
Przy okazji - na przód 280 mm planuję:
tarcze 600.3233.20
klocki 23131.195.1 (146 mm szerokości, ze wskaźnikiem zużycia), system ATE-Teves
Tu nie ma rozbieżności między katalogami.
Zaś na tył do Vectry C z rozmiarem 278 mm planuję (przód - 15 kkm temu wymienione na Coat Z):
tarcze 430.1497.00
klocki 23482.165.1
tu znowu jest rozbieżność między katalogiem Zimmermanna a stroną brakeparts.pl (numeracja ta co wyżej), bo katalog mówi:
tarcze 430.1497.20
klocki 24137.168.1 (rozmiary klocków zgadzają się co do ułamka mm, ale przeznaczenie Nissan i Renault). Więc co zamawiać do Opla?
Na wlepie moja Skoda ma kod "1KD". Po lekturze forum stwierdziłem, że odpowiednie będą tylne tarcze o średnicy 255 mm. Tyle że ani ATE ani Zimmermann dokładnie takich nie oferują - są natomiast 253 mm (10 mm grubości początkowej) oraz 256 mm (12 mm grubości początkowej). Sprawdziłem kod tarczy, którą kiedyś kupiłem w ASO i wychodzi, że miała ona rozmiar 253/10. Wg katalogu Zimmermanna "1KD" również przekłada się na tarczę 253 mm.
Więc dlaczego na forum często występuje fikcyjny rozmiar 255 mm? Albo 260 mm dla większych tarcz? Wprowadza to niepotrzebne zamieszanie...
Dla O2 Zimmermann oferuje na tył w sumie 4 wymiary tarcz (pełnych):
253/10 (1KD) - system Lucas
256/12 (1KF) - system Lucas
272/10 (1KS) - system Bosch
282/12 (1KP) - system Lucas
nie ma wśród nich ani 255 ani 260...
i co ciekawe, do 1KF i 1KP podchodzą te same klocki
Proszę o wskazanie odpowiedniego zestawu klocków do tarcz 253 mm - nr. kat. 600.3234.20:
Wg katalogu Zimmermanna (online na stronie producenta) powinny być to:
20961.172.1 (bez kontroli zużycia) lub 23554.170.1 (gotowe pod wskaźnik zużycia)
Podczas gdy na stronie www.brakeparts.pl wyskakuje zupełnie inny numer klocków 23829.170.1 (wymiary na rys.tech. są wprawdzie identyczne, ale numer się nie zgadza). Zimmermann twierdzi, że to zamiennik dla 23554 z dodanym wskaźnikiem zużycia.
Skąd mam wiedzieć, czy jest u mnie wskaźnik zużycia klocków na tylnej osi?
Przy okazji - na przód 280 mm planuję:
tarcze 600.3233.20
klocki 23131.195.1 (146 mm szerokości, ze wskaźnikiem zużycia), system ATE-Teves
Tu nie ma rozbieżności między katalogami.
Zaś na tył do Vectry C z rozmiarem 278 mm planuję (przód - 15 kkm temu wymienione na Coat Z):
tarcze 430.1497.00
klocki 23482.165.1
tu znowu jest rozbieżność między katalogiem Zimmermanna a stroną brakeparts.pl (numeracja ta co wyżej), bo katalog mówi:
tarcze 430.1497.20
klocki 24137.168.1 (rozmiary klocków zgadzają się co do ułamka mm, ale przeznaczenie Nissan i Renault). Więc co zamawiać do Opla?
M.
Kolego numerek VIN auta podaj i wszystko się wyjaśni
Octavia: TMBCS21Z38C009804, kod na wlepce: 1KD
Vectra: W0L0ZCF6861138603
Spoko, wiem co oglądałem, taki ciemniak nie jestem Tyle że są pewne rozbieżności między katalogiem online Zimmermanna 2014 a katalogiem na stronie jednego z dealerów. Niby wymiary klocków takie same, ale symbole katalogowe są inne. Sprawdziłem katalog na Twojej stronie i tych rozbieżności nie ma, zapamiętam
A przy okazji - i Twój katalog jednak nie jest idealny... Dlaczego na liście wyboru tarcz przednich Zimmermann dla Octavii 2 (1Z3) pojawiają się tarcze 100.1234.20 przeznaczone przecież dla Octavii 1 (1U2)? :P
Już wyjaśniamy - są różne opisy w katalogach ale są to dokładnie takie same tarcze
Zamieszczone przez beaviso
la O2 Zimmermann oferuje na tył w sumie 4 wymiary tarcz (pełnych):
253/10 = 255/10 (1KD) - system Lucas
256/12 (1KF) = 260/10 - system Lucas
272/10 (1KS) - system Bosch
282/12 (1KP) - system Lucas
Zamieszczone przez beaviso
20961.172.1 (bez kontroli zużycia) lub 23554.170.1 (gotowe pod wskaźnik zużycia)
To dokładnie te same klocki więc nie wpisywaliśmy ich do katalogu aby nie robić zamieszania. Klocki z wycięciem na czujnik są w dodatku tańsze
Zamieszczone przez Lewian
Podczas gdy na stronie www.brakeparts.pl wyskakuje zupełnie inny numer klocków 23829.170.1 (wymiary na rys.tech. są wprawdzie identyczne, ale numer się nie zgadza).
Faktycznie, chyba mamy jakiś błąd z tymi klockami - powinny być 23554.170.1 (nie 23554.150.1 - takie też dobierają sprzedawcy bo są tańsze, ale jest mniej okładziny ciernej!)
Zamieszczone przez beaviso
Zimmermann twierdzi, że to zamiennik dla 23554 z dodanym wskaźnikiem zużycia.
Skąd mam wiedzieć, czy jest u mnie wskaźnik zużycia klocków na tylnej osi?
Nie ma czujnika w Octaviach na tylnej osi - ale jak wyżej napisałem można używać klocków przygotowanych pod czujnik
Vectra
- tarcze tył - http://www.brakeparts.pl/category.php?id_category=41849
- klocki tył - można stosować 24137.168.1 - jest u góry sprężynka która zapobiega stukaniu klocków, w 23482.165.1 jest taka blacha na tylnej blasze klocka w którą wchodzi tłoczek i to zapobiega stukaniu. U nas w nowym katalogu będą 24137.168.1 przypisane do Vectry (przy robieniu starego katalogu pewnie nie było jeszcze 24137.168.1)
Octavia: TMBCS21Z38C009804, kod na wlepce: 1KD
Vectra: W0L0ZCF6861138603
Spoko, wiem co oglądałem, taki ciemniak nie jestem Tyle że są pewne rozbieżności między katalogiem online Zimmermanna 2014 a katalogiem na stronie jednego z dealerów. Niby wymiary klocków takie same, ale symbole katalogowe są inne. Sprawdziłem katalog na Twojej stronie i tych rozbieżności nie ma, zapamiętam
A przy okazji - i Twój katalog jednak nie jest idealny... Dlaczego na liście wyboru tarcz przednich Zimmermann dla Octavii 2 (1Z3) pojawiają się tarcze 100.1234.20 przeznaczone przecież dla Octavii 1 (1U2)? :P
M.
W katalogu to można sprawdzić tylko poglądowo, nie ma takiego, który dawał by Ci 100 % pewności w kwestii doboru. Producenci aut tak mieszają z systemami hamulcowymi, że nie możliwym jest stworzenie katalogu bezbłędnego
Na początku produkcji O2 zdarzały się modele z tarczami 100.1234.20 także to nie jest błąd ;P
Koledzy dywagacji ciąg dalszy. Już wiem, że mam przód 280 mm (mierzone) (na zaciskach FS III) czyli tarcze 1K0615301 AC lub AK i do tego klocki mają być 1K0698151A, ale idę dalej, a co z tyłem? Tutaj naprawdę zaczyna się jazda jak się czyta nasze forum (a klocki i tarcze mają wyjątkowo dużą liczbę postów) - to też o czymś świadczy, że nie jest to takie klarowne jakby mogło się wydawać i porównywać to wszystko z ETK-ą? Szok
W ETCE tarcza to:
1K0615601AB 253mm/10 lub AD wtedy 282mm, ale klocki podają do tarczy 255 nie 253 1K0698451J
mogą też być klocki z końcówką "G" ale do tarczy 260mm/12 która ma 1K0615501L
Teraz to już wiem, że nic nie wiem. Zostaje znowu mierzenie? Dlaczego to tak skomplikowali?
Koledzy dywagacji ciąg dalszy. Już wiem, że mam przód 280 mm (mierzone) (na zaciskach FS III) czyli tarcze 1K0615301 AC lub AK i do tego klocki mają być 1K0698151A, ale idę dalej, a co z tyłem? Tutaj naprawdę zaczyna się jazda jak się czyta nasze forum (a klocki i tarcze mają wyjątkowo dużą liczbę postów) - to też o czymś świadczy, że nie jest to takie klarowne jakby mogło się wydawać i porównywać to wszystko z ETK-ą? Szok
W ETCE tarcza to:
1K0615601AB 253mm/10 lub AD wtedy 282mm, ale klocki podają do tarczy 255 nie 253 1K0698451J
mogą też być klocki z końcówką "G" ale do tarczy 260mm/12 która ma 1K0615501L
Teraz to już wiem, że nic nie wiem. Zostaje znowu mierzenie? Dlaczego to tak skomplikowali?
Numerek nadwozia podeślij to rozjaśnię temat Przy okazji napisz jaka firma tarczy i klocków Cię interesuje to podeślę ofertę na PW.
Lewian, kolego mój nr VIN TMBHS21Z982095776 osławiony symbol z V-tej kolumny jak wspomniał kol. beaviso to 1KD. Jak na razie zainteresowany będę wymianą tylko klocków przód (pierwsza wymiana), bo reszta jest OK. Jakiej firmy to też nie wiem co założyć do istniejącej oryginalnej tarczy. Dobrze by było to samo co jest ale nie wiem jakie są obecnie. Czytałem różne wersje, że na pierwszy montaż były i ATE i Ferrodo i chyba jeszcze inne. O tylne tarcze i klocki pytam z czystej ciekawości dla własnej wiedzy, że jak przyjdzie czas to chcę być przygotowany i wiedzieć, czego szukać.
U mnie ori tarcze (przód) skończyły się wcześniej niż klocki - straciły skuteczność, okazały się przegrzane Mi z kolei mówili w ASO, że wsadzają Textary.
Lewian, kolego mój nr VIN TMBHS21Z982095776 osławiony symbol z V-tej kolumny jak wspomniał kol. beaviso to 1KD. Jak na razie zainteresowany będę wymianą tylko klocków przód (pierwsza wymiana), bo reszta jest OK. Jakiej firmy to też nie wiem co założyć do istniejącej oryginalnej tarczy. Dobrze by było to samo co jest ale nie wiem jakie są obecnie. Czytałem różne wersje, że na pierwszy montaż były i ATE i Ferrodo i chyba jeszcze inne. O tylne tarcze i klocki pytam z czystej ciekawości dla własnej wiedzy, że jak przyjdzie czas to chcę być przygotowany i wiedzieć, czego szukać.
Witam.
A więc na przodzie masz tarcze 280 mm, natomiast na tyle 253 mm.
W Skodzie na pierwszy montaż jeśli chodzi o klocki to 90%, że Ferodo, ATE na pewno nie.
253 czy 255 (o ile taka istnieje) bo jak wspominałem wcześniej w etce przy klockach 1K0698451J podają, że są do tarczy 255 a z końcówką G do tarczy 260, natomiast w tej samej etce jak szukamy tarczy to nie ma wymiaru 255 i 260 tylko 253 i 282. To w końcu gdzie podaje etka nie te wymiary. Sądząc po Twojej odpowiedzi to nie ma 255 i 260
253 czy 255 (o ile taka istnieje) bo jak wspominałem wcześniej w etce przy klockach 1K0698451J podają, że są do tarczy 255 a z końcówką G do tarczy 260, natomiast w tej samej etce jak szukamy tarczy to nie ma wymiaru 255 i 260 tylko 253 i 282. To w końcu gdzie podaje etka nie te wymiary. Sądząc po Twojej odpowiedzi to nie ma 255 i 260
Korzystamy w płatnych baz danych i ta jednoznacznie podaje, że w Twoim aucie są tarcze 253 mm, pomyłki się nie zdarzają w tej bazie, no chyba, że auto po strzale lub po swapie no ale to już inna bajka
Tarcze 253 i 255 to te same tarcze, tylko różnie oznaczane. Generalnie na forum nazywane są częściej 255, zaś na rysunkach technicznych producentów jest 253.
W Skodzie na pierwszy montaż jeśli chodzi o klocki to 90%, że Ferodo,
a tarcze ori z jakiej sa firmy jeżeli masz pojęcie ?
kończę powoli ori zestaw i chciałbym sobie kupić raczej to samo , bardzo duży przebieg zrobiłem na ori , i dalej jeżdżę..
W Skodzie na pierwszy montaż jeśli chodzi o klocki to 90%, że Ferodo,
a tarcze ori z jakiej sa firmy jeżeli masz pojęcie ?
kończę powoli ori zestaw i chciałbym sobie kupić raczej to samo , bardzo duży przebieg zrobiłem na ori , i dalej jeżdżę..
Tu już gorzej Pewnej informacji na ten temat nigdzie nie znajdziesz i nie uzyskasz bo każda fabryka ma kilku dostawców. Ale jeśli chodzi o tarcze to powinien być Textar lub Zimmermann.
A w pudełku Textar jest. ..Zimmermann. Bardzo często w wielu pudełkach różnych marek jest ten sam produkt. Bardzo często na tej części jest ścierny znaczek VW, i idzie na aftermarket. Szczególnie widoczne jest to w zawieszeniu i elementach silnika. U mnie były klocki oryginalne dostarczane przez koncern honeywell, a produkowany przez Federal Mogul.
A w pudełku Textar jest. ..Zimmermann. Bardzo często w wielu pudełkach różnych marek jest ten sam produkt. Bardzo często na tej części jest ścierny znaczek VW, i idzie na aftermarket. Szczególnie widoczne jest to w zawieszeniu i elementach silnika. U mnie były klocki oryginalne dostarczane przez koncern honeywell, a produkowany przez Federal Mogul.
Federal Mogul to grupa do której należy wiele firm, jeśli mowa o klockach w Skodzinie to było to Ferodo które własnie należy do Federal Mogul.
Komentarz