Panowie ja do swojego autka zastosuje ceratec. Zastosowałem w byłym aucie i nie mogłem uwierzyć.
Nikogo do niczego nie zmuszam, zarówno ja jak i mechanicy którzy mi ogarniają autko w serwisie aso Kia zauważyli zdecydowaną różnicę. Także - ja polecam.
mos2 nie stosowałem.
ile miales najechane w tej Kii jak pierwszy raz zalales ceratec??
(i podaj ceny na pw tych specyfikow - bo nie podales )
Przedmiotem naszej lekcji jest SEAT ALHAMBRA 1,9TDi 2000r 85kW 116KM silnik AUY Przebieg 205000.- engine oil Motul X-Cess 5W40.
Ostatni interwiał 15 000km.
W czasie trwania interwiału dolano ok. 2L oleju :-(
Silnik na pompowtryskiwaczach (jesli sie mylę prosze mnie poprawić ) który jeździ bezusterkowo na oleju bez normy 505.01 przeszło 200 000km.
Pierwsza sprawa.
Druga nieco gorsza, w okresie 15 000km dolano 2L oleju .
Cóż TBN całkiem całkiem ale nie wiem czy to nie zasługa tychże dolewek prawie 2L.
Ubytek oleju był tutaj priorytetem - dlaczego 2L.
Silnik zdrowy wszystko OK ale dolewki 2L na 15 000km.
Oto rezultat badania jakie przeprowadziłem .
Można hm...zadać pytanie dlaczego lepkosć oleju 5W40 mimo dolewek 2L spadła w temp. 100st. poniżej wymaganego minimum dla oleju SAE 40 (5W40).
Olej mozna powiedzieć w wyższych temp. jest tak jakby olejem 5W30 a nie 5W40.
Aby lepiej zobrazować temat należy zobaczyć oficjalna tabele SAE J300.
Lepkość w 100st. określona jest jako min. 12,5, olej o kórym mowa spadł na lepkości mimo dolewek 2L do poziomu 12,48 , to poniżej tego co ma spełniac SAE 40 więc można powiedzieć że mamy do czynienia z olejem 5W30 :lol:
Czy lepkosć która degraduje wpływa na ubytek hm....mysle że na pewno w jakiś sposób.
Ale jak widac silnik na pompowtryskiwaczach po 200 000km ma sie dobrze a pompki nie siadły mimo braku 505.01.
Poziom zanieczyszczeń bardzo dobry dobre filtry (tutaj MANN, płukanki co jakiś czas)
Panowie ja do swojego autka zastosuje ceratec. Zastosowałem w byłym aucie i nie mogłem uwierzyć.
Nikogo do niczego nie zmuszam, zarówno ja jak i mechanicy którzy mi ogarniają autko w serwisie aso Kia zauważyli zdecydowaną różnicę. Także - ja polecam.
mos2 nie stosowałem.
ile miales najechane w tej Kii jak pierwszy raz zalales ceratec??
(i podaj ceny na pw tych specyfikow - bo nie podales )
w kia tylko serwisuje autka bo to moi klienci więc wiadomo jak jest
to było zalane do a4 1.9 tdi jakieś 290 tyś przelotu. Po zalaniu, po prostu przyjechałem autem do firmy i wołałem chłopaków by posłuchali jak skubaniec jedwabiście pracuje!
dosłownie!
Panowie ja do swojego autka zastosuje ceratec. Zastosowałem w byłym aucie i nie mogłem uwierzyć.
Nikogo do niczego nie zmuszam, zarówno ja jak i mechanicy którzy mi ogarniają autko w serwisie aso Kia zauważyli zdecydowaną różnicę. Także - ja polecam.
mos2 nie stosowałem.
ile miales najechane w tej Kii jak pierwszy raz zalales ceratec??
(i podaj ceny na pw tych specyfikow - bo nie podales )
w kia tylko serwisuje autka bo to moi klienci więc wiadomo jak jest
to było zalane do a4 1.9 tdi jakieś 290 tyś przelotu. Po zalaniu, po prostu przyjechałem autem do firmy i wołałem chłopaków by posłuchali jak skubaniec jedwabiście pracuje!
dosłownie!
stosowałem oczywiście ceratec LM
A jak ze spalaniem? Widać było jakąś różnice? Może zalałbym na lato + Motula 5w40.
elemenateur napisał/a:
xtremesystems napisał/a:
elemenateur napisał/a:
Panowie ja do swojego autka zastosuje ceratec. Zastosowałem w byłym aucie i nie mogłem uwierzyć.
Nikogo do niczego nie zmuszam, zarówno ja jak i mechanicy którzy mi ogarniają autko w serwisie aso Kia zauważyli zdecydowaną różnicę. Także - ja polecam.
mos2 nie stosowałem.
ile miales najechane w tej Kii jak pierwszy raz zalales ceratec??
(i podaj ceny na pw tych specyfikow - bo nie podales )
w kia tylko serwisuje autka bo to moi klienci więc wiadomo jak jest
to było zalane do a4 1.9 tdi jakieś 290 tyś przelotu. Po zalaniu, po prostu przyjechałem autem do firmy i wołałem chłopaków by posłuchali jak skubaniec jedwabiście pracuje!
dosłownie!
stosowałem oczywiście ceratec LM
A jak ze spalaniem? Widać było jakąś różnice? Może zalałbym na lato + Motula 5w40.
spalanie raczej bez zmian, przy mojej jeździe 18 calowych kołach i śmiganiu dużo po mieście nigdy mało nie było :diabelski_usmiech
Te same odczucia. Sądziłem, że Synthoil High Tech (+ Ceratec) jako sam olej robi robotę po TT 4100 ale w Octavi miałęm oba oleje i sądzę, że na TT 4100 jest raczej ciszej więc Ceratec nieźle wycisza. elemenateur, X-Lite do Audi z AVF ? Nie lepiej 506.01 ?
Zamieszczone przez parasite
Może zalałbym na lato + Motula 5w40
A może X-Clean 5W-30 ? Osobiście się nad nim zastanawiam.
Lotos jest pierwszą marką olejową (sprzedaż) w PL, w niskiej cenie mamy niezłe oleje. Najnowszy Syntetic Plus spełnia BMW LL-01 (wymiany do 30 tys. km), NOACK < 11.5 a kosztuje z przesyłką 75 zł 4L
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
idea Ceratec i MoS2 są te same . zmniejszyć tarcie i wypełnić mikro szczeliny (jednak zasada działania jest już inna , jak wiemy , automatycznie zmniejsza się także temperatura pracy silnika , ja zalałem MoS2 po około 300 km od zmiany oleju ( LM4600 ) w październiku , momentalnie zauważyłem wolniejsze nagrzewanie się silnika zaraz po zalaniu MOS2 ... dlatego proponuje aby takie zabiegi robić na wiosnę a nie na zimę , chociaż z drugiej strony w największe mrozy silnik nie klepał jak jelcz po odpaleniu ...
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
A może X-Clean 5W-30 ? Osobiście się nad nim zastanawiam.
Jest sens na lato? Pewno nie zmniejszy mi spalania, a kosztuje więcej od mojego obecnego 0W40.
Zamieszczone przez konkon
Lotos jest pierwszą marką olejową (sprzedaż) w PL, w niskiej cenie mamy niezłe oleje. Najnowszy Syntetic Plus spełnia BMW LL-01 (wymiany do 30 tys. km), NOACK < 11.5 a kosztuje z przesyłką 75 zł 4L
W sumie na ostatniego Lotosa nie miałem co narzekać, tylko brał mi go troszkę więcej niż LM Synthoil 5W40 i przy 10 tyś chodził trochę głośniej. Może tego nowego teraz spróbuje.
Te same odczucia. Sądziłem, że Synthoil High Tech (+ Ceratec) jako sam olej robi robotę po TT 4100 ale w Octavi miałęm oba oleje i sądzę, że na TT 4100 jest raczej ciszej więc Ceratec nieźle wycisza.
elemenateur, X-Lite do Audi z AVF ? Nie lepiej 506.01 ?
Jest sens na lato? Pewno nie zmniejszy mi spalania, a kosztuje więcej od mojego obecnego 0W40
Jestem ciekaw jak się silnik będzie zachowywał na W30. W jakiej cenie masz LM 0W40 skoro X-Clean kosztuje 130 zł 5L ?
Zagadałem z kierowcą z Holandi, silnik ALH modzony na 160 KM, zalewa 504/507 i bardzo chwali.
Zamieszczone przez elemenateur
x-lite leje do silnika 320cdi
x-lite był w audi avf
jakie wrażenia, porównanie do innych ?
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Bardziej mi chodzi o to czy jest sens kupować oleje z niskim TBN do AGR skoro nie wymaga on norm dla pompek itp. Chociaż z drugiej strony LM Synthoil też chyba nie ma za wysokiego tbn.
e same odczucia. Sądziłem, że Synthoil High Tech (+ Ceratec) jako sam olej robi robotę po TT 4100 ale w Octavi miałęm oba oleje i sądzę, że na TT 4100 jest raczej ciszej więc Ceratec nieźle wycisza.
I tu nie ma sie czemu dziwić- Oleje z bazą PAO są "głosniejsze" silniki pracują na nich bardziej metalicznie.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
to było zalane do a4 1.9 tdi jakieś 290 tyś przelotu
ale od jakiego przebiegu? od nowosci to lales ? bo gdzies czytalem ze to sie leje jak sie ma nalatane ok 100tys km
Witam.
Oczom swoim nie wierzę! Na tym forum nie tylko dyskutuje się ale także stosuje metaloceramikę? :shock: Do niedawna był to temat tabu, gorliwie zwalczany przez niektórych userów?! Co prawda na razie tylko Cera Tec LM - ważne, że temat został poruszony i nie został storpedowany. Prekursorem jest firma, w zasadzie międzynarodowy koncern z Ukrainy - Xado, o którym już pisałem. A zaczęło się to wszystko od odwiertów geologicznych u naszych wschodnich sąsiadów - trafili na twardą warstwę, jednak wyjęte wiertła, które chcieli wymienić aby przyśpieszyć wiercenie, okazały się prawie nie odbiegać od stanu fabrycznego :shock:?! Ktoś się zaczął tym interesować i stworzono pierwsze środki, które wiązały się trwale z metalem i na dodatek w tych miejscach, w których występowało największe obciążenie/tarcie. Jak ktoś będzie chciał podrążyć temat, to dam namiary na odpowiednich ludzi. W Polsce mamy dwóch sprzedawców metaloceramiki, jeden z nich był kiedyś przedstawicielem Xado, jednak poszedł własną drogą i obecnie sprzedaje "Ceramizer". Drugim producentem i sprzedawcą jest Panther Oil, od jakiegoś czasu obie firmy połączyły siły i tak naprawdę sprzedają pod swoimi nazwami bardzo podobny lub nawet taki sam produkt. Stosowałem w różnych autach i motocyklach wszystkie produkty i zawsze była poprawa lub jej bezpośrednio odczuwalny brak - w miarę nowe auta. Po zastosowaniu ceramizera w poprzednim aucie, które było po programie 115@155 KM, sprzedałem auto z oryginalna dmuchawką i przebiegiem 250 tyś km! W aucie rodziców po dodaniu Xado do skrzyni biegów zniknął problem zgrzytającego 3 biegu, zniknął definitywnie i nie pojawił się powtórnie po przejechaniu 80 tysięcy. W obecnej Cromie JTDm 150 po zastosowaniu preparatu Panther P52 Super Truck, filtr DPF wypala się co 1250 km ze względu na ograniczenia oprogramowania sterownika silnika, mimo zapchania w 70-90%, przy jeździe na trasach i co około 1000-1100 km w trybie jazdy miejskiej na bardzo krótkich odcinkach!!! Co do tego, czym jest Cera Tec nie będę się wypowiadał, ponieważ nie mam wiedzy. Osobiście polecam technologię metaloceramiczną i uważam ją za jeden z przyszłościowych wariantów. Na koniec napiszę, że mina mojego sąsiada przy odpalaniu rano przy -23 była bezcenna - Croma po dwukrotnym podgrzaniu świec zakręciła tak jak latem i natychmiast odpaliła - widać ogromne zmniejszenie tarcia w zimnym silniku.
Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Cromka - czy do Hondy CBX 750F (rocznik 84, przebieg nieznany, na blacie 33k km bo więcej cyferek nie ma, więc i dobrze może być 133,233 jak i 333k km) mogę takie cudo zastosować?
Czekam z niecierpliwością na odpowiedź
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
Komentarz